Wij waren met alles ontzettend snel, toen me vriend en ik besloten voor een kindje te gaan wist onze omgeving dat ook al, (was binnen een maand zwanger) en ook toen ik amper 7 weken zwanger was wisten de meeste mensen t al, veel te enthousiast en blij dat we waren dat we het niet voor ons konden houden, bij 16 weken pretecho gezien dat meisje was en ook dat mocht iedereen gelijk weten whaha. Ook weten sommige mensen de naam al, me viend en ik noemen haar ook echt bij naam als we over haar praten .. Mijn kids zijn 5 en 8 zijn jongens vind het voor hun wel leuk dat ze niet al teveel schelen kwa leeftijd, ze trekken echt heel erg aan elkaar op, en hebben ook veel steun aan elkaar gehad, aangezien ik gescheiden ben met de vader... Dat ze nu best wel wat schelen met de aankomende baby vind ik wel spannnend, maar ook wel fijn ze worden nu beide echt grote broers ben benieuwd hoe ze straks gaan reageren en er mee om gaan...
@Mamamarjon, nu ben ik wel benieuwd waarom je mijn naam zo mooi vindt!? @16-2-16 bevallen.. lijkt me prima! Moet ik alleen ff opvang voor onze jongste regelen. Maar oudste gaat dan 2e dag naar school dus dan heb ik hem mooi de eerste dag zelf weg kunnen brengen! Is voor mij 40+5 dus ook niet extreem veel overtijd. @Dennenboom, fijn dat alles nog rustig is en de bloeddruk goed. Wel vervelend dat de kleine niet wil indalen. Had je dat bij je eerste kindje ook? En jouw 2 kindjes schelen dan ongeveer net zoveel als mijn oudste 2; 23 maanden. Rond die leeftijd is het inderdaad moeilijk te bevatten. Wat dat betreft is het nu wel echt heel leuk met oudste (dus bijna 4), die stelt ook echt van die vragen.. @Keke, hopelijk doen die voorweeën/krampen al wel iets.. @Geslacht.. voor alle nieuwsgierige dames.. wij hebben dus zelfs een envelop liggen met daarin het geslacht maar deze gaat pas open na de bevalling!
Onze oudste word in april drie jaar en is, voor zover dat kan, hartstikke enthousiast. Hopelijk vind hij het nog zo leuk wanneer de kleine er echt is. Merken dat hij er veel mee bezig is, ook 's nachts dromen en praten in zijn slaap. Hij wil overigens een zusje... Een broertje mag wel maar dat zusje staat echt op 1 haha Bij de eerste wilden wij het geslacht ook niet weten, helaas versprak de gyn zich... Echt zo jammer maar wij hebben wel onze mond gehouden tegen de rest van de familie haha. Nu weten we het echt niet en kijken uit naar de verrassing, denken wel een meisje... Er is nu maar 1 datum dat ik echt niet wil gaan bevallen en dat is de 28e, dan is de vriendin van mijn schoonvader ook jarig en die heeft al geroepen dat dat zo leuk zou zijn als ik dan zou bevallen. Daar krijg ik nog al de kriebels van, en zeker bij haar, iedere andere opa en oma was prima geweest, maar bij haar heb ik daar echt geen fijn gevoel bij... Klinkt zo egoïstisch van mezelf maar sorry kan het echt niet helpen.... Hier ook nog geen gerommel of zo. Bij de eerste begon mijn bevalling met weeën, op 39.1 weken, dat zou dan komende woensdag zijn haha. Kan altijd een paar dagen verschil in zitten maar verloskundige dacht dat ik in ieder geval geen 42 weken zal halen.. Wat een fijn vooruitzicht dacht ik nog Hihi. Maar ja blijft echt afwachten.... Als ik zit op het moment voelt het bewegen van de baby niet prettig onderin mijn buik, veel kramp dan maar als ik lig is dat weg... O ja, 2-2 lijkt mij een leuke datum om te bevallen, leuke datum omdat de oudste op 4-4 is geboren..
Hihi, ik vermoedde al zoiets! Leuk Overigens is mijn eigen naam nog iets langer dan mijn nickname.. echt jaren 80 zeg maar
Leuk om te lezen allemaal.... Hier helaas ook een hoop data waarop bevallen minder goed zou uitkomen, de 26 mijn oma en mijn oom al jarig (moeder en zoon....) de 29ste beste vriendin, 31ste een dochter van beste vriendin, 7 februari mijn broertje en de 9e ikzelf... Dikke kans dus dat het toch lukt op een van die dagen... Zelf het gevoel dat het de 14e wordt, hoop iig alle verjaardagen voorbij te gaan... Hier weet iedereen ook dat het een jongen wordt, vind het juist grappig om sommige mensen in shock te zien als ze vragen of we al weten wat het wordt en dan te zeggen, ja een jongen . Vooral oudere mensen zie je even schakelen! De naam houden wij ook geheim. Mijn zoontje is 2 jaar en 3 maanden en is wel bezig met de baby. Lezen er ook veel boekjes over en mijn broertje heeft ook net een tweede dus hij krijgt net als zijn nichtje een broertje, hij weet wel echt wat er gaat gebeuren heb ik het idee. Hij heeft ook een knuffel uitgezocht als cadeau voor de baby en praat, aait en geeft kusjes aan mijn buik. Echt heel schattig. Ben zo benieuwd hoe hij reageert als de baby er dadelijk echt is ..
hier 37w3d vandaag! vind het erg spannend.. het rommelt hier wel maar niet veel nog.. ik heb wel een afspraak staan a.s. maandag voor het inleiden ivm suiker. het duurt voor mij dus niet heel lang meer.. maar eigenlijk hoop ik dat het voor die tijd vanuit zichtzelf op gang is gekomen, haha.
Pff ik ben moe moe moe, slaap super slecht tis niet meer uit te houden ben niets meer waard overdag.., Heb ook pijnlijke steken af en toe in mijn heup met uitstralingen in mn been.. als de kleine beweegt doet het wel wat pijn volgens mij niet veel plaats meer, morgen op controle ben eens benieuWd hoeveel het nu al weegt ben wel wa bang dat opeens echt zwaar zal wegen, vorige keer was 2 weken geleden en woog me prinses al 2630 gr. Zal nog een gewichtje worden niet?
Ook wij zijn er open over dat het een meisje wordt, wij vonden het wel makkelijk en we waren ook veel ste nieuwsgierig naar het geslacht... De naam is wel geheim, alleen wij tweeën weten de naam. Mijn man heeft uit een eerdere relatie al een dochter van 13 jaar.. ze vind het enorm leuk om "grote" zus te worden en kijkt er erg naar uit. Ik ben vanmorgen ook weer naar de vk geweest, ze was nu helemaal ingedaald verder zag alles er goed uit, hier zullen ze pas na 40wk een inwendig onderzoek gaan doen. Maar sinds ze vanmorgen zo aan mijn buik gevoeld heeft heb ik bijna constant harde buiken, en met lopen is het daar beneden ook gevoelig, zal dit het begin zijn?? Haha vast niet, maar dat denk je bij alles. Wij hebben vorig jaar op 14februari een miskraam gehad, dus we zullen het erg bijzonder vinden dat ons meisje op die dag zou worden geboren maar dan een jaar later. Maar dan moet ik nog 3.5wk wachten en weet niet of ik dat vol hou hihi
Zou leuk zijn als het een begin is Kuzzie! Ik denk inderdaad nu ook dat alles een begin kan zijn haha. Maar iets later is het dan toch weer weg. Hier weten ook alleen wij tweeën de naam. Doen jullie ook een tweede (en derde) naam en is dat dan een vernoeming? Hier krijgt de kleine man 3 namen in totaal, dit hebben we zelf ook. Hij zal één naam meekrijgen van mijn kant van de familie en één van mijn vriend zijn kant van de familie. Ik vind het ook wel erg spannend, vind het ook best 'eng' om nu naar de winkel te gaan ofzo. Ben bang dat ergens in een winkel mijn vliezen ineens breken, dat lijkt me best gênant haha. Denken jullie daar ook aan als jullie nu van huis gaan of niet?
Wij hebben gekozen voor één naam, en gaan haar ook niet vernoemen. Wij hebben zelf ook maar 1naam. Ja denk er ook wel eens over na, stel dat de vliezen breken op een gênante plek, maar uiteindelijk begint de bevalling maar bij 1op10 dames met het breken van de vliezen. Ik denk er maar niet te veel bij na morgen ga ik ook nog gewoon ergens lunchen met een goede vriendin. Als ik nu nergens meer heen durf omdat de vliezen kunnen breken vind ik ook niks, kan nog 4 weken duren
Ja dat is ook zeker zo hoor. Ik ga natuurlijk ook wel gewoon op pad maar vind het nu toch spannender dan normaal haha.
Ik denk er ook nog wel eens aan als ik weg ga dat me vliezen spontaan breken, maar komt echt niet zoveel voor dat er gelijk een hele plens uit je komt vallen hoor, dan zal het vooral een beetje langs je benen naar beneden sijpelen haha, ik zorg wel daarom dat ik donkere kleding aan heb, dat als het gebeurt het niet zo opvalt we geven onze meid als tweede naam de naam van de overleden moeder van mijn vriend, dat vond ik een mooi gebaar naar haar toe, ik heb haar helaas nooit mogen leren kennen. ik denk echt bij alles, of het een begin kan zijn van de bevalling word er soms echt helemaal gek van, mijn eerste zoontje is bij 38 gekomen met een geplande ks, en de 2de kwam met 37 weken dmv gebroken vliezen, er schijnt dus wel een kans te zijn dat deze beeb ook eerder komt, maar het hoeft niet perse... Hier ook het idee dat het een grote baby gaat worden, bij 34 weken was ze 2587 en lag ze met alles boven het gemiddelde, ook bij de laatste echo van de week kon de gyno goed zien dat ze een lange baby was, maar kwam ook wel dat ik een korte romp heb dus minder ruimte. Ben echt heel erg benieuwd of het daadwerkelijk ook zo is, want soms hoor je dat uiteindelijk helemaal niet zo groot er uit komt..
Vanmorgen wakker geworden van veel harde buiken en er was ineens een roze slijmerige veeg op het toilet papier (sorry voor de details). Zou er voorzichtig al beweging in zitten of zie ik hier teveel in? Het gaf me wel een enorme aanval van nesteldrang dus wasmand is leeg en een hele stapel oude klusjes die al weken liggen zijn ook gedaan.
Ik hoop niet dat mijn vliezen breken in de supermarkt.. Omdat t kleintje niet is ingedaald dus wel kans op een mini-vloedgolf.. Haha.. Zou wat zijn zeg.. Plus dat ik dan direct verloskundige moet bellen en naar huis moet gaan om plat te gaan liggen (kleine kans dat navelstreng namelijk voor t hoofdje komt te liggen) .. Vorige x was mijn zoontje ook niet ingedaald maar begon het gewoon met weeën.. Ik hoop dat ik ook wel aanvoel dat t wat "rommelt" en dat die vliezen niet zo out of the blue breken?? Deze baby werd met 36,5 wk geschat op 2810 gram.. Als ik tot 40ek zou doorlopen dacht de echoscopiste dat ie tot 3500 gram door zou groeien.. Mijn zoontje was met 41 wk 3200 gram.. Ze hebben idd wel een foutmarge met meten.. Kan wel een paar honderd gram verschil in zitten uiteindelijk.. @datdanweerwel; klinkt als deel van je slijmprop.. Hoeft niet iets te betekenen.. Dit kan een aantal weken voor de bevalling al gebeuren.. Bij mij zette t de vorige keer wel meteen door maar dat was dus met 41 weken @namen: we hebben 1 naam meer niet.. Verzoekje van manlief
Hier "vernoemen" we wel in de 2e en 3e naam, gewoon omdat we dat leuk vinden, we zijn niet gelovig ofzo. Eerste zoontje is vernoemd naar zijn 2 opa's en deze krijgt als 2e en 3e naam een vernoeming naar de oma's en overgrootouders (niet letterlijk maar uit paar letters van hun namen 1 nieuwe naam gemaakt en 3e naam vernoeming naar mijn man en mijn opa's. Ook dmv letters uit die namen .
Wanneer is er bij jullie gemeten hoe groot het kindje is en waarschijnlijk gaat zijn bij 40 weken? Ik heb hier niks over gehoord, maar ben er best nieuwsgierig naar. Heel herkenbaar dat je bang bent voor het breken van je vliezen. Van de week stond ik bij de kassa en voelde ik ineens heel felle steken en dacht toen echt dat ze zouden breken. Gelukkig niet gebeurd natuurlijk. Het lijkt er ook op als je de verhalen leest dat dit vaak 's nachts gebeurd of thuis. Misschien dan toch sneller als je ontspannen bent? Wij geven ons kindje twee namen en kiezen ervoor om het niet te vernoemen. Ik zou het naar wel 20 mensen willen vernoemen en zou niet weten wie we moeten kiezen. Dus voor ons gewoon twee willekeurige namen.
Bij mij was er bij 34 weken voor t laatst gemeten dat was een groei echo maar daarna niet meer. Er word nu wel elke keer bij de gyna een echo bekeken hoe ze er bij ligt en of er nog genoeg vruchtwater is en of t hartje natuurlijk klopt... Schijnt dat ook maar 10% begint met breken van vliezen bij een bevalling dus je hebt eerder kans dat je eerst weeën krijgt en daarna je vliezen pas breken of helemaal niet zelfs. En idd gebeurt vooral snacht of ochtend omdat je dan in rust bent.. bij mij was t ook half 7 in de ochtend toen ze braken lag nog lekker in bed... Slijmprop verliezen wil niet zo veel zeggen kan al weken voor bevalling gebeuren ik verloor m in delen...mijn gyna zei zelf dat het zichzelf ook weer aanvult ofzo als de bevalling nog niet aan zit te komen. .. Ik zit mezelf echt gek te maken word er een beetje 😒 door eigenlijk...waarom heb ik nou geen geduld blegh
Hier groeiecho met 31 & 33 weken en met liggingsecho bij 36 echo is groei nogmaals gemeten omdat mijn buik niet goed groeide. Maar dat had ik bij de andere zwangerschappen ook, ik draag mijn kindjes heel erg in mijn lijf...
Hier ook groeiecho met 34.5 (ivm verminderde groei baarmoeder en kindje bleek ook groeiachterstand te hebben) en 36.5 week (door rust groeiachterstand kindje bijna ingehaald)..