Wie is er nog meer (rond de) 37 weken zwanger?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Anonymous1223, 17 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bij mijn zoontje wist ik dat het een jongetje was. Mijn gevoel was zo sterk. Nu is dat minder, maar zegt m'n gevoel toch een meisje. We hebben geen voorkeur en natuurlijk door de eigen webshop al van alles in huis. Dat maakt het wachten makkelijker. Zodra de kleine er is, kan ik alles in de goede kleur er zo bij pakken ;) .

Wat hebben veel van jullie al ontzettend veel voorwerk! Echt zenuwslopend lijkt me dat. Bij mijn zoon ben ik ingeleid en had ik een weeënstorm van 3,5 uur waarna binnen 10 minuten mijn mannetje op mijn borst lag. Ik ben dan ook heel benieuwd of het nu, hopelijk natuurlijk, wat rustiger gaat en of ik de eerste weeën wel ga herkennen.

2. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Handig hoor. Wat voor soort webshop heb je?
    Babykleding?

Jep ben dat voorwerk echt zat.
    Dinsdag en woensdag was het opeens rustig qua gerommel.
    Bij mij rommelt het al vanaf 6 febr. :(
    Ene dag meer en heftiger dan de ander.

Jeetje lijkt me ok heftig zo lang in n weeënstorm te zitten.
    Wauw met 10min. En dat met je eerste. :)

3. Lentekriebels

Lentekriebels Fanatiek lid

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Weer flink gekletst hier! Zal zo even teruglezen. Ik ben vandaag echt helemaal niet lekker, pijn in mijn maag en darmen, voel me een beetje grieperig. Zou dat een voorteken zijn?? Verder geen weeën, verloren slijmproppen, of harde buiken. Zag trouwens dat ik niet op de lijst sta van wanneer iedereen uitgerekend is, dus mocht ik erbij mogen: Ik krijg een jongetje en ben morgen, de 27e, uitgerekend.

4. Lentekriebels

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Misschien denken ze dat al die zwangere vrouwen niet meer durven autorijden, met het OV is het namelijk wel prima te bereiken :p

Mijn gevoel was eerst altijd een meisje, tot de dag voor de 20 weken echo, toen wist ik ineens dat het een jongen was en dat was ook zo.

5. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Poeh weeënstorm van 3,5 uur :O Ik heb vanaf 5 cm tot kind op de borst in n half uur over me heen gehad. Ik vond dat al hell, laat staan 3,5 uur in zo'n storm...

6. Lentekriebels

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Jeetje wat snel dan in zo'n weeënstorm, lijkt me dan dat je helemaal niet meer weet wat je overkomt!

7. Rietje88

Het ergste vond ik dat ik net gechecked was. En toen hoorde dat ik op 5 zat. Het eerste deel had ik al ruim vier uur over gedaan. Dus ik zat te rekenen en raakte toen wel een beetje in paniek. De gedachte dat ik er nog 4 uur in zou zitten maakte me gek. Dus ik elke keer blijven vragen voor de ruggenprik. Duurde voor mijn gevoel uren voordat ik eindelijk mocht. Was ik eindelijk onderweg daarna stopte het en viel ik bijna in slaap. Eenmaal beneden kreeg ik persdrang dus heb ik die prik niet meer gehad.

p.s. Voor de ctg ivbm de ruggenprik moest ik op mn rug blijven liggen met rugweeën. Wat je ook doet, ga niet vrijwillig op je rug liggen met rugweeën.

8. Ingietje

Ingietje Actief lid

7 jul 2012
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hello dames,

Sodeju een paar pagina's erbij gekletst vandaag, het is bijna niet bij te houden😎

Wij zijn vanmiddag even naar de ikea geweest voor de allerlaatste dingetjes van de kamer van onze oudste dochter. Morgen gaat ze er voor het eerst slapen. Gevoelsmatig kan ik dan ook vanaf nu in de wachtstand, alle grote handelingen zijn nu klaar.

Ik lees bij veel van jullie over voortekenen, dat heb ik niet, aangezien de vorige 2 keren tot inleiding kwamen hoop ik stiekem dat ik deze 3e en laatste keer nu spontaan begint.
    Tot ik aan de beurt ben hoop ik bij heel veel van jullie op babynieuws😃

@lentekriebels: wat spannend dat je morgen de uitgerekende datum hebt, ik hoop dat het bij jou dan inderdaad voorwerk is...(duim duim duim)

9. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Lentekriebels: zal je zo op de lijst zetten! :)
    Morgen al uitgerekend. spannend hoor! ik zondag..

Rietje: nee dat lijkt me echt killing met rugweeën op je rug te moeten liggen. Schijnt dat 'n hangende positie dan heel fijn is.
    Klopt dat?

10. milou1991

milou1991 Fanatiek lid

12 aug 2014
    1.318
    460
    83
    Vrouw
    Tbm
    Keke91 .. Jongen .. 2 februari .. bevallen 40+3, 5 februari, zoon
    Tikigo .. Verrassing .. 2 februari ingeleid bevallen 41+1, 10 februari, zoon Daan
    Punky16 Jongen. 3 februari ingeleid, bevallen 41+0, 10 februari, zoon Mylo
    Anonymous1223 ..Meisje .. 4 februari
    Kuzzie1986 .. Meisje .. 4 februari .. 39+6 ongepland ingeleid, bevallen 40+0, 4 februari, dochter
    Dennenboom ..Verrassing.. 6 februari ingeleid, bevallen 41+3, 16 februari, zoon
    Mamarjon .. Meisje .. 1 februari .. geplande ks 39+1, 1 februari, dochter
    Valerica .. Verrassing .. 7 februari spontaan bevallen 40+3, 10 februari, dochter Valerie
    Datdanweerwel .. Meisje .. 8 februari .. spontaan bevallen 38+3, 28 januari, dochter
    Debbie91 .. Jongen.. 8 februari
    Naomitje .. ? .. 9 februari .. bevallen 39+3, 5 februari, dochter
    Nic25 .. Meisje .. 10 februari spontaan bevallen 40+0, 10 februari, dochter Imke
    Majo1983 .. Jongen .. 11 februari bevallen 40+2, 13 februari zoon Jonah
    Jessie80 .. Verrassing .. 11 februari bevallen 40+5, 16 februari zoon Daan
    Sanne1987 .. Verrassing .. 13 februari .. bevallen 40+3, 17 februari, dochter
    Mae26 .. Meisje .. 21 februari bevallen 39+3, 17 februari dochter Sara Aleyna
    Marloes84 .. Verrassing .. 24 februari
    IrisN .. Verrassing .. 24 februari
    Debke83 .. Jongen .. 26 februari
    Lentekriebels .. Jongen .. 27 februari
    Meisje93 .. Verrassing .. 28 februari
    Milou1991 .. Jongen .. 1 maart
    Hopelijksnel .. Jongen .. 4 maart bevallen 38+1, 20 februari zoon Thijn
    Eiffel .. Meisje .. 5 maart
    Aapje7 .. Meisje .. 6 maart bevallen 39, 25 februari dochter, Lieve
    Miesje83 .. Meisje .. 6 maart
    Oreokoekje .. Jongen .. 8 maart
    Appeltje.. Meisje .. 8 maart
    Ingietje .. Jongen .. 8 maart
    Kat80 .. Meisje .. 11 maart
    ilonaL .. Jongen .. 12 maart
    Meliez.. Jongen.. 15 maart
    Rachelle.. Meisje.. 16 maart
    life .. Meisje .. 17 maart
    Rietje88.. Jongen .. 18 maart
    Flowertje36 .. Jongen .. 18 maart
    Dotty .. Verrassing .. 19 maart

Lentekriebels je staat er nu bij! Missen we verder nog iemand?

11. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Keke91 .. Jongen .. 2 februari .. bevallen 40+3, 5 februari, zoon
    Tikigo .. Verrassing .. 2 februari ingeleid bevallen 41+1, 10 februari, zoon Daan
    Punky16 Jongen. 3 februari ingeleid, bevallen 41+0, 10 februari, zoon Mylo
    Anonymous1223 ..Meisje .. 4 februari
    Kuzzie1986 .. Meisje .. 4 februari .. 39+6 ongepland ingeleid, bevallen 40+0, 4 februari, dochter
    Dennenboom ..Verrassing.. 6 februari ingeleid, bevallen 41+3, 16 februari, zoon
    Mamarjon .. Meisje .. 1 februari .. geplande ks 39+1, 1 februari, dochter
    Valerica .. Verrassing .. 7 februari spontaan bevallen 40+3, 10 februari, dochter Valerie
    Datdanweerwel .. Meisje .. 8 februari .. spontaan bevallen 38+3, 28 januari, dochter
    Debbie91 .. Jongen.. 8 februari
    Naomitje .. ? .. 9 februari .. bevallen 39+3, 5 februari, dochter
    Nic25 .. Meisje .. 10 februari spontaan bevallen 40+0, 10 februari, dochter Imke
    Majo1983 .. Jongen .. 11 februari bevallen 40+2, 13 februari zoon Jonah
    Jessie80 .. Verrassing .. 11 februari bevallen 40+5, 16 februari zoon Daan
    Sanne1987 .. Verrassing .. 13 februari .. bevallen 40+3, 17 februari, dochter
    Mae26 .. Meisje .. 21 februari bevallen 39+3, 17 februari dochter Sara Aleyna
    Marloes84 .. Verrassing .. 24 februari
    IrisN .. Verrassing .. 24 februari
    Debke83 .. Jongen .. 26 februari
    Lentekriebels .. Jongen .. 27 februari
    Meisje93 .. Verrassing .. 28 februari
    Milou1991 .. Jongen .. 1 maart
    Hopelijksnel .. Jongen .. 4 maart bevallen 38+1, 20 februari zoon Thijn
    Eiffel .. Meisje .. 5 maart
    Aapje7 .. Meisje .. 6 maart bevallen 39, 25 februari dochter, Lieve
    Miesje83 .. Meisje .. 6 maart
    Oreokoekje .. Jongen .. 8 maart
    Appeltje.. Meisje .. 8 maart
    Ingietje .. Jongen .. 8 maart
    Kat80 .. Meisje .. 11 maart
    ilonaL .. Jongen .. 12 maart
    Meliez.. Jongen.. 15 maart
    Rachelle.. Meisje.. 16 maart
    life .. Meisje .. 17 maart
    Rietje88.. Jongen .. 18 maart
    Flowertje36 .. Jongen .. 18 maart
    Dotty .. Verrassing .. 19 maart

12. milou1991

milou1991 Fanatiek lid

12 aug 2014
    1.318
    460
    83
    Vrouw
    Tbm
    Pff ik was net met vriendlief wéér "voor de laatste keer" uit eten en we waren zelfs op de fiets! Ik helemaal trots op mezelf... Krijg ik vervolgens een migraineaanval! Aargh! Echt balen. Maar hij zet tot nu niet echt door, dus hopelijk valt t mee.

Ik heb natuurlijk wel meteen even opgezocht of het een teken van een naderende bevalling is haha :p maar daarover zijn de meningen wisselend. ;)

13. life

life Niet meer actief

Volgens mij pakke alle vrouwen de rugweeen anders op.
    Ik heb ze ook gehad maar wil er niet teveel over klagen (maar 1/5 uur heftige last van gehad) maar ik vond op me zij nog het fijnste. Ik vond wel dat ik ze echt niet kon opvangen en zo pijnlijk en eou natuurlijk bevallen maar heb echt zitten janken om een ruggeprik, kreeg ik niet😈 boos dat ik was maar 3 kwartier later wss me zoontje er al dus was er snel vanaf.

Ik heb het zo te doen met de meiden die langer dan 2 uurtjes erover doen... Hoe houden jullie dat vol....

14. Rietje88

Qua houding merk je op dat moment wat voor jou het beste voelt. Zolang je niet voor pijnstilling gaat heb je meestal de mogelijkheid om vrij uit te bewegen, en dat is wel zo prettig. Hier hielp voorover leunen in kleermakerszit. Maar ja ik werd weer snel op mn rug gelegd.....

Migraine kan hormonaal zijn. Vlak voor de bevalling gebeurd er hormonaal het 1 en ander dus zou best kunnen.

15. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Kom net onder de douche vandaan, ontzettende last van m'n rug. Ben maar op bed gaan liggen. Zometeen eens vragen aan manlief of 'ie eventjes wil masseren :D

Migraine kan volgens mij wel een aanwijzing zijn ja... Spannend!!

16. Rietje88

poeh wat een spannende periode ook hè. Zoveel vragen. Statistieken doorwandelen in de hoop wat houvast te vinden... Ik merk dat ik me ook niet meer kan inhouden om achter alles wat te zoeken. Ook al ik weet dat de kans groot is dat ik sowieso mn uitgerekende datum haal... Om nog maar te zwijgen over de vragen rondom de baby zelf en hoe hij eruit ziet en wat zijn karakter is.

17. milou1991

milou1991 Fanatiek lid

12 aug 2014
    1.318
    460
    83
    Vrouw
    Tbm
    Haha ja, het is natuurlijk wel hormonaal! Maar ik heb wel vaker last van migraine, dus of het dan ook wat betekent mbt de bevalling... We zullen zien!

Sterkte Rachelle! Lekker je vent laten masseren. ;)

18. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Milou: ai wat vervelend zeg! Wel genoten van het uit eten?

Tja ben wel bang dat ik rugweeën ga krijgen.
    Ben benieuwd welke houding ik fijn ga vinden.
    Man heeft wel al uitleg gekregen hoe hij mij dan tegendruk kan geven. Schijnt bij de 1 erg lekker te zijn. En bij de ander totaak niet. ;)

19. Rietje88

Haha als mijn vent me op dat moment had aangeraakt dan had hij waarschijnlijk een dreun gehad XD Ik heb ook bijna de vk geslagen die zat te wroeten om wat later bleek de navelstreng van zijn nek te vissen.

Voor de duidelijkheid. Ik ben geen agressief persoon. Maar een bevalling kan rare dingen in je naar boven halen :p

20. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hihi mijn man is ook al bang dat ik hem verrot ga schelden met de bevalling.
    Ben benieuwd. ;)

Logisch ook eigenlijk als je aan het bevallen bent dat je niet helemaal jezelf bent.

Deel Deze Pagina