Wie is er nog meer (rond de) 37 weken zwanger?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Anonymous1223, 17 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    1e strippoging was het wel pijnlijk. Maar toen was ik zelf erg gespannen.
    2e strippoging. totaal geen pijn gevoeld. of dat het gevoelig was.

ja ik hoop het ook! Hopelijk heb ik voldoende ontsluiting.

1 van mijn verloskundigen heeft me blij gemaakt met een dooie mus. Door te zeggen dat er een hele grote kans was dat ik rond de 37wk zou gaan bevallen..

2. life

life Niet meer actief

Oeh word toch wel beetje nerveus dan! Hoeveel had jij al ontsluiting?
    Als ik de vk heb die ik vertrouw ben ik vaak wel ontspannen.

Oh echt# ze hebben het niet zo letterlijk gezegd maar wel dat dr kans erin zit en ze me nu ook gaan helpen (dus strippen) ik ga er zelf verder vanuit dat het nog wel even kan duren maar toch het gevoel dat het sneller gaat gebeuren. Gewoon omdat er is zn korte tijd zoveel actie ineens komt. Bij me zoontje was het nog korter.

Gaan wr dezr week maar even mooi maken toch haha

3. milou1991

milou1991 Fanatiek lid

12 aug 2014
    1.318
    460
    83
    Vrouw
    Tbm
    Ik vind het niet erg als het maandag begint, als hij maar niet voor middennacht geboren wordt haha! 00:01 uur mag hij van mij geboren worden. ;) Is het toch nog 1 maart.

Maar aan de andere kant denk ik... Dan kan ik dus nog maar 2 nachten goed slapen! Haha dan vliegt het me wel weer aan. Shit, ik moet straks écht gaan bevallen! Oh en wacht, dan worden we ouders! Vreemd is dat eigenlijk, dat ik dat denk, want daar hebben we voor gekozen en we weten al 8,5 maand dat hij er aan komt, maar nu word ik toch een soort van zenuwachtig. Hebben jullie dat ook?

4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Life: nog geen ontsluiting helaas. Daarom Was t strippen ook nog niet gelukt. ;)
    Mijn moeder liep bij haar volgende zwangerschappen gerust 2 weken rond met 3cm ontsluiting.
    Fijn dat je er zelf vanuit gaat dat t nog even gaat duren. Voorkomt weer teleurstellingen.

Milou: hihi ineens komt het dichtbij heh.
    Het is ook niet niks. Hele verantwoording die je straks moet dragen.
    Ben er nog niet heel zenuwachtig voor.
    Kijk wel erg tegen de kraamweek op qua bezoek enzo

5. life

life Niet meer actief

Hahaha ik kon nakkelijker slapen toen de kleine er was hoor!
    Maae snap wat je bedoelt, wel heel vreemd gevoel dat er straks een klein babytje erbij is, kan het me weinig inbeelden!
    Maar ik ben wel een hele gelukkige moeder omdat ik beide mag meemaken dus heb er ook onwijs veel zin in!
    En het nieuwschierige hoe ziet ze eruit, lijkt ze op zijn broer? Hoe groot zal ze zijn? Hoe zal het straks gaan?
    Hoe gaat me puppy reageren op een baby? Spookt zo door me hoofd.
    En of ik nerveus ben ogh man ik heb kriebels omdat het INEENS zo dichtbij is. Ik vond het wederom achterlijk snel gegaan, zelfde met zoonlief!
    Door omstandigheden heb ik eerlijk gezegd ook niet tot weinig genoten en nu door de pijnen kan ik het ook echt niet meer!

Oh je had nog geen ontsluiting? Bolgens mij doen die sws pijner dan als het al wat open staat. Dus hopen dat er nu wat ontsluiting begint te komen.

Ik heb het "probleem" dat het echt snel kan gaan, moet eerlijk zeggen dat ik ook beetje bang ben dat omdat ik nu wat zeurende harde buiken heb het al begint, en als ze me dinsdag stript het ook direct aanslaat.
    Ik lijk nogal op me moeder enkel heb ik het zelfs nog sneller gedaan... Dus heb ook wel heel wat angst

6. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Hai dames! Wat spannend al die strippogingen en data! Ik ben heel benieuwd wie er aan de beurt is. Ik gok zomaar dat er vannacht iemand gaat bevallen :D

Ik heb echt een hele leuke dag gehad! Manlief en ik zijn lekker gaan high teaen! Ja, ik heb hem meegekregen (ik dacht eigenlijk dat het veel te tuttig voor 'm zou zijn, maar hij vond het best leuk :D)!
    Daarna hebben we eindelijk onze nieuwe kinderwagen kunnen ophalen! Die hebben we zojuist natuurlijk direct in elkaar gezet. Geniaal ding, lekker licht ook (7 kilo).
    Vanavond gaan we gezellig poolen met vrienden van ons. Gelukkig is dat dicht bij huis. Moet wel fietsen, dus ik ben benieuwd hoe dat gaat haha

7. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

#967 Rietje88, 27 feb 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 feb 2016
    Ja is herkenbaar hoor Milou. Ik schoot van de week ineens overeind in bed: 'Ik ben zwanger'. Mijn vriend: 'Nee joh, hoe kom je erbij' xd.

Zozo druk Rachelle. Heel veel plezier vanavond :)

8. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Hahahahha geniaal! :D:D

Dankjewel :)

9. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Life: hihi ja die nieuwsgierigheid word alleen maar erger.
    Wat jammer dat je weinig kunt genieten van je zwangerschap!
    nee bmm is wel al verweekt. Maar de ontsluiting was nog niet begonnen.
    Hoe snel was je vorige bevalling?

Rachelle: wat leuk zeg samen met je man even ertussen uit. :)
    Fijne avond! Ja nu nog lekker genieten met vrienden. straks gaat dat niet meer zo makkelijk.

Rietje: Joh je meent het haha!

10. marloes84

marloes84 Bekend lid

21 aug 2011
    500
    0
    16
    NULL
    NULL
    hallo dames,

wat zijn jullie weer actief vandaag. irisn ook nog niet bevallen dus.
    hier ook niks loos.

meisje, ik hoop dat die steken snel over gaan! das echt niet fijn! en mij kan het ook niet meer schelen of het nu maandag gebeurt hoor. ik heb ook heel lang geroepen niet op de 29ste.

11. marloes84

marloes84 Bekend lid

21 aug 2011
    500
    0
    16
    NULL
    NULL
    rachelle, wat leuk klint goed!

milou dat heb ik ook wel. ik kijk constant tegen de kinderwagenbak en het wiegje aan. en dan denk ik daar ligt straks onze kleine uk in!!

ik word nu ook wel nieuwsgieriger moet ik zeggen hoor. hoe zal hetstraks zijn.
    ik kan niet zeggen dat ik opzie tegen de kraamweek. ik weet dat ml thuis kan werken en dat mijn moeder en schoonmoeder hier heen komen omdat we zo ver weg wonen:)

meer angst is er nu van wat als ze de bevalling op gaan wekken heb ik dan zelf nog wel de controle in de hand en naarstig op zoek naar mijn slijmprop want volgens mij verliezen de meeste die voordie tijd.

12. life

life Niet meer actief

Oh heerlijk he rachelle... Ik deef met me zoontje tot laatste moment ook overheerlijk met alles mee en deed ook nog heel veel, gewoon nog heerlijk die vrijheid en de puf om alles te doen! Geniet van de gezellige avond!

Meisje. Oh wat frustrerend zeg! Maar wel fijn dat ze alsnog iets willenndoen om het op te wekken zegmaar!
    Bij me zoontje had ik gezegd niet nodig kon makkelijk tot 42 weken lopen.
    Het begon om 6 uur met gewoon iritante voorweeen zoals ik nu heb maar ook een pijnlijk rug, me moeder heeft me gedwongen om te bellen en toen ze langs kwam had ik al 3 cm. Om 2 uur is ze terug gekomen en de ontsluiting was naar 5 gegaan en heeft me vliezen gebroken, vanaf dat moment begonnen me weeen pas. Niet zo slim omdat ik nog naar het ziekenhuis moest en snelle bevallingen in de fam zitten. Eenmaal 3 kwartier verder eindelijk in het ziekenhuis, was maar 5 min hiervandaan maar met de pech file uiteraard! En 4 over 4 was hij er al. Weet niet zo goed vanaf waarneer ze rekenen maar ik geloof vanaf de echte ween? Dus 2 uurtjes. Daarvoor had ik echt niet door dat het bezig was.

Als je de verhalen hoord dat het vaak sneller gaat met de 2de ben ik dus best angstig want me vriend moet een uurtje reizen als hij op werk is. Moet wel zeggen dat ik ervanuit ga dat het langer duurt om teleurstelling te voorkomen!

De steken zijn wel minder geworden overigens nadat ze gedaald was dus hoop voor jou dat het ook snel minder word!

Gister kreeg ik ook een steek en had een pakketje in me handen..... Gelukkig liep er niemand naast me😂😂 die had een knal gehad haha

13. life

life Niet meer actief

Marloes.

Ik heb mevmmiddag laten vertellen dat je de slijmprop wel kan verliezen maar dat het ook gewoon terug kan komen.
    Dus volgens mij moet je daar niet op rekenen?

14. milou1991

milou1991 Fanatiek lid

12 aug 2014
    1.318
    460
    83
    Vrouw
    Tbm
    Gelukkig is het dus wel herkenbaar. Ben ook wel zenuwachtig voor de kraamtijd inderdaad. Al die kwalen die je er dan weer bij krijgt zoals het vloeien, stuwing, hechtingen enzo...

Rachelle veel plezier! Heerlijk even wat afleiding. High tea is niet tuttig als het met een man is toch? ;) Ik heb gisteravond ook gefietst. Moet eerlijk zeggen, het is zelfs prettiger dan lopen! Vond ik dan.

Woow Life wat een snelle bevalling! Dat lijkt me ook niet helemaal fijn denk ik. Doe mij maar lekker gemiddeld. :p

15. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Marloes: Inleiden zie ik ook nog niet zitten.
    Slijmprop hoef je niet persé van tevoren verliezen. Sommigen verliezen hem pas tijdens de bevalling.
    Ook kan je 'm in delen verliezen. Ik verlies 'm volgens mij ook in delen.

Life: Ja heel erg frustrerend! Had ie gewoon niet moeten zeggen!
    Dan had ik deze teleurstelling ook niet gehad.
    oeh dat is inderdaad een snelle bevalling!
    Ja vaak is dat wel zo ja. Dat de volgende bevalling sneller is.
    Hier ligt de beeb al 3 weken volledig ingedaald maar toch af en toe steken hoor. Niet elke dag hoor :)

@slijmprop. Klopt als de bevalling niet op gang komt. Maakt je lichaam gewoon weer een nieuwe slijmprop aan. ;)

Fietsen vind ik ook niet heel erg vervelend. Gaat niet zo hard maar aardig te doen.
    Wel heb ik minder evenwicht lijkt het wel. ;)

16. life

life Niet meer actief

Nee was echt niet fijn, het schijnt dat je dus heftiger weeen heb als dat je er langer over doet, plus dat je dat stofje ineens aanmaakt nou.... Dacht dat ik paddos of iets op had was niet meer aanspreekbaar. Plus het ergste vind ik ik kan me weinig herineren van de bevalling. Ze hebben me zelfs 3 keer moeten vragen hoe hij hete.. En de dagen erna... Nog steeds van de kaart.
    Dus denk dat als je het gewoon langzaam ontwikkeld en rustig de weeen krijgt fijner is als ineens pats je hebt gewoon heftige weeen.

Plus de weeenstorm die je vrij snel krijgt.
    Dus ik gun echt iedereen een snelle voorspoedige bevalling enkel niet zo heftig hihi.

Daarom ben ik nu ook zo angstig voor wat er nu gaat gebeuren en ook snel alle voortekens oppik en me meteen zorgen maak.

17. Rietje88

Haha dat herken ik wel. Ik kwam voor mn gevoel knetterstoned aan bij de prikkendokter. Rest van de dag was ook best een blur.

Ik had de angst vooral bij de oefenweeën voor de 37 weken. Dat ik bang was dat het te vroeg thuis zou gebeuren. Mijn vriend doet er een half uur over om thuis te komen als de weg zowat leeg is. Maar tijdens de spits kan het makkelijk oplopen tot anderhalf uur...

18. life

life Niet meer actief

Erg he achteraf lag ik er wel om maar oioi wat voelde ik me van de kaart. Ik drink en doe geen drugs dus dit was voor mij echt een nare ervaring (erna hoor haha)

Was het bij jou ook zo vlot gegaan?
    Ik zie mezelf echt bevallen zonder dat er iemand bij is zegmaar. Denk dat dat mijn angst is dat het zo snel gaat dat ik er niet optijd bij ben.
    Gaan we maar niet vanuit toch gebeurd enkel bij i didnt know i was pregnant:p

19. Rietje88

Ik heb er vijf uur over gedaan. Waarvan 5 cm tot kind op borst in 30 minuten. Dat even van de kaart zijn voelde als kunnen ademhalen. Heel fijn vond ik dat. Maar toen mijn zoon er was werd ik maar niet echt nuchter, en dat vond ik wel naar. Achteraf heb ik het idee dat ik toen in shock was. Maar dat was bij mij ook deels omdat ik aangeraakt moest worden tijdens de bevalling en dat vind ik heel moeilijk.

20. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Jeetje nog nooit gehoord dat je je zo kan voelen tijdens de bevalling....
    Hoop dat dat mij bespaart blijft.

Deel Deze Pagina