Wie is er nog meer (rond de) 37 weken zwanger?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Anonymous1223, 17 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anonymous1223

Anonymous1223 Actief lid

8 jul 2015
    188
    0
    16
    Zo te horen is dat bij iedere praktijk weer anders dan. Ik krijg geen groeiecho's meer, ze voelen alleen bij de afspraken hoe ze ligt en of er genoeg vruchtwater is.
    Wij moesten voor de laatste echo's naar het ziekenhuis omdat de nieren niet goed zijn, dus misschien lag daar de focus meer.

Hadden jullie je ook voorgenomen om niet ongeduldig te worden de laatste weken? Ik wel, maar het cliché is dus waar.. Aan het einde wil en kan je niet meer wachten ;)

2. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Ja, bij oudste (nu dus bijna 4) waren er nog geen groeiecho's, maar heb ik er wel gehad (in het ziekenhuis) ivm zorg om kleine buik. Bij middelste was groeiecho ingevoerd en kreeg ik er dus 2 en daarna nog een liggingsecho waarbij groei in principe niet gemeten werd. En nu bij jongste hoor ik dat in veel praktijken de groeiecho alweer is afgeschaft, maar bij ons dus niet.. en nog een keer extra dus bij 36 weken vanwege mijn buik.

Hier juist niet ongeduldig.. maar veel meer zoiets van hij/zij moet nog maar even blijven zitten!

3. Dennenboom

Dennenboom Actief lid

2 jan 2016
    159
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hier wordt iedere keer (sinds 26 wk) de lengte Vd baarmoeder gemeten in cm. Dit wordt in een grafiek ingevuld en daarop was te zien dat ik toen niet gegroeid was. Echo bevestigde dat.
    De Vk vertelde dat ze hier mee gestart waren om de met de hand gemiste groeiachterstanden te onderscheppen.. Gevaar van slechte werking placenta en voorkomen dat kindjes in de buik overlijden .. Vanaf 2016 zou dit standaard protocol worden..
    Zij zijn eerder gestart om handigheid te krijgen in t meten en interpretatie..

Ik ga er echt vanuit dat t nog even duurt en merk dat wanneer ik een pijnlijke harde buik voel juist denk van; ojee nu nog niet..
    Al gaan de weken wel heeeeeeeel langzaam nu..
    Daarnaast zou het in praktische zin wel handig zijn want we gaan over 4,5 maand trouwen.. Heb ik toch weer 2 week extra om in shape te komen hihi

4. kuzzie1986

kuzzie1986 Actief lid

7 feb 2014
    159
    8
    18
    Ik heb 3 groeiecho's gehad dit omdat ik pcos heb en we in het medisch traject hebben gezeten om zwanger te worden. Dan worden er standaard extra groeiecho's gemaakt ivm grotere kans op zwangerschapsdiabetes. Gelukkig heb ik dat niet, en doet ons kindje het prima op de echos, ze zit wel aan de bovengrens qua groei maar niets om zorgen over te maken. Bij 36 weken was ze ongeveer 2900gram en ze schatten haar met 40 weken op 4000gram

Ja ik had me ook voorgenomen om niet zenuwachtig te worden de laatste weken en het gewoon op me af zal laten komen wanneer ze zich zou melden. Maar wordt nu toch wel erg nieuwsgierig en ben er de hele dag door mee bezig, en mijn omgeving trouwens ook, krijg vele berichtjes van vrienden en familie hoe het is en of het nog rustig is... Wel fijn dat iedereen zo mee leeft en nieuwsgierig is

5. Punky16

Punky16 Actief lid

5 jun 2015
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn verloskundigenpraktijk doet mee met een onderzoek van het VU naar het nut van standaard groei echo's met 27 en 34 wk. mbt het opsporen van een groeiachterstand in plaats van of als aanvulling op het standaard handmatig meten en voelen.
    En daar komt een schatting uit hoe groot de baby zal zijn bij zijn geboorte. In mijn geval gokken ze op 3800 gram.

Hier nog geen last van voorweeën of iets dergelijks. Wel regelmatig harde buiken en maagzuur. Ook ben ik superemotioneel. Ik kan echt overal om huilen. Ik voel me daar best wel eens schuldig over naar man en de jongens. Gelukkig zijn ze er inmiddels we aardig aan gewend: wat is er? Of gewoon zwanger? Is dan de vraag. Ik ben wel benieuwd of dit en wat voor invloed dit heeft als zij later een relatie krijgen :)

Hier nog een behoorlijke todo lijst en de tijd begint inmiddels wel echt te dringen. Elke dag maar gewoon iets doen, en dan hopen dat ik zover mogelijk ben als de baby komt.

6. mamamarjon

mamamarjon Actief lid

5 jul 2007
    253
    0
    0
    tilburg
    oo heerlijke die emotionel rollercoaster, heb er ook veel last van hoor, nou heb vooral medelij met mijn vriend die 9 maanden heeft moeten afzien haha, maar gelukkig is ie heel begripvol dat scheelt...

Ik heb gelukkig alles nu afgestreept wat we moesten doen, dus de baby kan echt komen!....ik ben lid van een groep uitgerekende februarie moeders op facebook en van de 100 uitgerekende zijn er nu al ong. 20 bevallen! allemaal onder de 40 weken!!....vandaag zelfs een stuk of 4!....zowat 1 op de 10 ofzo haha, ben benieuwd nog steeds of ik een deze dagen nog ga bevallen...lijkt bijna eerder de regel dan een uitzondering..

wat een leuk vooruitzicht denneboom dat je over 4 maanden gaat trouwen!....begint een goede weer ook weer te komen!..
    vind deze kou en vieze nattigheid echt niks..

En ik had me zeker voorgenomen te gaan genieten van de hele zwangerschap tot de laatste loodjes, want waarschijnlijk zal dit ook echt de laatste keer zijn, maar helaas is het me allemaal nie zo lekker voor de wind gegaan dus ben blij dat t straks voorbij is...

7. Anonymous1223

Anonymous1223 Actief lid

8 jul 2015
    188
    0
    16
    Als je die berichten op de Facebookpagina ziet dan maakt dat het helemaal spannend zeker? Het blijft toch een bizar idee dat het ieder moment kan gaan gebeuren.

Vervelend dat je laatste zwangerschap niet is gegaan zoals je graag had gewilt, maar zo kan je het misschien ook makkelijker afsluiten?
    Hoe begonnen jouw vorige bevallingen?

8. datdanweerwel

8 jun 2015
    33
    0
    0
    Rotterdam
    hier nog steeds volop in de nesteldrang, zo snel ik twee punten van mijn to-do lijstje heb afgestreept heb ik alweer drie nieuwe verzonnen. Vandaag ook nog snel een ondersteek bij de thuiszorg winkel gehaald, was me even ontschoten dat dat nodig is voor een thuisbevalling.

Vanmorgen weer een klein veegje bloed en heb last van harde buiken maar ik begrijp dat dat niet te veel hoeft te betekenen. Wel super lang geslapen vanacht en vanmiddag ook nog eens een uurtje plat geweest. Nu kan het nog kan geniet ik daar nog maar even van :)

Ik ben heel benieuwd wanneer hier de eerste bevalling is. Mijn VK vertelde dat gemiddeld 20% van de eerste kindjes eerder dan de uitgerekende datum komt en de rest later.

9. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Grrr die nesteldrang haha... ik heb vandaag de oven uitgeschrobt, zon 90cm brede die al een galf jaar niet is gedaan, de magnetron ook maar meteen gedaan met van dat schuim :). De salontafel uitgemest. De cosleeper gepoetst en met witte verf bijgetipt, ook de box bijgewerkt. Verder boodschsppen gedaan, 2x met de hond gewandeld. Verse pizza's gemaakt met eigen deeg en eigen saus (de schone oven meteen maar even benutten). En natuurlijk gestofzuigd en gestofd haha. En ik houd echt niet van poetsen.......

10. Dennenboom

Dennenboom Actief lid

2 jan 2016
    159
    2
    18
    NULL
    NULL
    Whaha ik zie t al helemaal voor me..

Volgens mij val ik hormonaal best mee..
    Maar ik zal t manlief maar niet vragen.. Kan uiteraard soms wat overdreven reageren maar heb het zelf dan ook in de gaten haha.. Dus hou me in..
    Voel me wel schuldig dat hij zoveel moet doen thuis naast zijn werk.. Maar hij zegt dat hij t niet erg vindt.. Dat hoop ik dan maar

11. mamamarjon

mamamarjon Actief lid

5 jul 2007
    253
    0
    0
    tilburg
    Wauw wat zijn jullie allemaal nog actief!! Ik heb ook in zekere zin nesteldrang maar kan er niks mee...ik kan nog net vanuit mijn bed die in de woonkamer staat naar de wc lopen en weer terug haha..mijn buik staat zo strak en is zo dik dat ik amper kan lopen ofzo... dus heb t opgegeven...:(

Anonymus mijn 1ste was gepland keizersnede en de tweede was begonnen met gebroken vliezen bij 37 weken en ruim 24 uur weeën met 9cm ontsluiting wat bleef hangen met uiteindelijk spoed ks. Maar beide zwangerschappen waren wel zonder klachten dat is bij deze dus helemaal anders geweest das wel jammer geweest maar ja als straks de beeb er is weet ik waar ik t allemaal voor gedaan heb.

Die fb berichtjes maken me wel een beetje gek hoor want ik wil t allemaal ook zo graag...

12. kuzzie1986

kuzzie1986 Actief lid

7 feb 2014
    159
    8
    18
    Nou ik ben met vlagen ook niet te genieten en komen er soms best botte opmerkingen uit. Ik merk dit zelf ook wel en voel me hier soms best lullig over en bied daarom vaak mijn excuus maar aan.

Manlief zit nu ook al 5 weken bij huis hij werkt in de wegenbouw en met die vorstperiode etc. valt er niet te werken, dus we zitten al weken op elkaars lip. Hij is heel lief voor me, doet het volledige huishouden. Maar daardoor begin ik me behoorlijk te vervelen, ik hoop dat hij maandag weer aan het werk kan ;) zodat ik nog even paar dagen alleen mijn ding kan doen

Verder hier nog steeds alles rustig

13. kuzzie1986

kuzzie1986 Actief lid

7 feb 2014
    159
    8
    18
    Dames hoe is het bij jullie???

Hier vanmiddag waarschijnlijk een gedeelte van mijn slijmprop verloren, zegt natuurrijk nog niets... Verder gaat het rederijk wel wat zeurderig gevoel in mijn buik en mijn banden

14. Anonymous1223

Anonymous1223 Actief lid

8 jul 2015
    188
    0
    16
    Spannend kuzzie! Het zegt niks, maar waarschijnlijk was je wel blij toen je het zag. Wie weet zet het vannacht bij jou wel door?

Ik had afgelopen week weer veel last van krampen en voorweeen, maar vandaag weer helemaal niks. Het is morgen volle maan, ze zeggen dat er dan meer vrouwen bevallen, dus ik ga duimen voor ons!

Zijn jullie ook zo fanatiek met het schoonhouden van het huis en het scheren van je benen omdat het ieder moment kan beginnen? Slaat nergens op, maar ik ben bang dat als ik het een keer vergeet het die dag begint en ik niet 100% voorbereid ben (normaal ben ik eerder slordig dan precies).

15. Dennenboom

Dennenboom Actief lid

2 jan 2016
    159
    2
    18
    NULL
    NULL
    Rustig hier.. Af en toe een harde buik..
    Al mijn zwangerschapsbroeken zitten nergens meer na.. Alles knelt..
    Dat benen (en de rest) :p scheren klinkt bekend.. Kan d'r alleen niet zo goed bij whaha..

Spannend kuzzie.. Wie weet levert volle maan wat op.. Ben benieuwd wanneer de eerste Baby's tevoorschijn komen

16. Keke91

Keke91 Bekend lid

3 jul 2014
    644
    336
    63
    Vrouw
    Gelderland
    Haha ja ik probeer mijn benen ook bij te houden, bikini lijn zelfs ook trouwens (zo ver dat nog lukt). :p

Hier ook de afgelopen paar avonden wat krampjes en steekjes, hoop wel dat het hier snel begint.
    Zwangerschapsbroeken zitten mij ook niet fijn meer, ze passen nog wel gelukkig. Als ik echt de stad in ga dan hijs ik me even in een broek maar die gaat thuis daarna wel weer snel uit. Draag nu meestal joggingsbroeken of een legging met een langer jurkje ofzo.

17. kuzzie1986

kuzzie1986 Actief lid

7 feb 2014
    159
    8
    18
    Whaha ja dat scheren van mijn benen en bikinilijn komt me erg bekend voor ;) laatste dagen probeer ik dat nu dagelijks bij te houden, zal ook wel door de "nesteldrang" komen :)

Volle maan? Totaal nog niet bij stil gestaan, mijn zus is 3jaar terug wel op volle maan bevallen, of dat toeval is of niet???

Ben benieuwd wie van ons als eerste hun baby'tje in der armen heeft...

18. Debbie91

Debbie91 Bekend lid

29 apr 2014
    523
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herkenbaar! Hier moet ook alles schoon, netjes, geschoren en gelakt zijn! 😜
    Gisteravond last van kramp, steken, druk... Het kwam en het ging... Niet echt te timen, zo duidelijk was het ook weer niet. Ik dacht wel dat ik vannacht nog wel eens wakker kon worden. Maar nee, als een roosje geslapen. Misschien vanavond/vannacht met volle maan??!!

19. Anonymous1223

Anonymous1223 Actief lid

8 jul 2015
    188
    0
    16
    Haha ja, ik hoop ook dat het geen fabel is. Inmiddels staat m'n telefoon iedere dag roodgloeiend van alle berichtjes en telefoontjes over hoe het gaat. Het is al twee keer bijna gebeurd (tenminste daar leek het op).
    Wat hebben jullie afgesproken met naaste familie? Dat je belt als de baby er is, of als het begint?
    Ik ben bang dat we te weinig tijd samen hebben in het begin, dus ik denk dat wij bellen zodra we bezoek willen en even tijd met z'n drieën hebben gehad.

20. nic25

nic25 Actief lid

15 okt 2012
    431
    0
    16
    invalleerkracht basisonderwijs
    Limburg
    Spannend spannend dames, hoor dat t voor sommige al bijna gaat beginnen Hier helemaal niks hahah. Lekker optocht gekeken, want ja Limburg blijft carnaval ;)
    Hier vrijdag nog bij de gynaecoloog geweest en die verwachte deze week zeker nog nks. Uitzondering daargelaten. Geen problemen. Mee ;) manlief wil zo snel mogelijk dat de baby komt .
    Succes met volle maan zet hem op dames! Ik ben denk ik nnietde eerste!

Deel Deze Pagina