Wie is er nog meer (rond de) 37 weken zwanger?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Anonymous1223, 17 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tikigo

tikigo Bekend lid

16 okt 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    43 weken? Poeh moet er niet aan denken zeg....
    Ik had laatst een waarnemende vk en zij gaf aan dat ze je al eerder door kunnen sturen zodat ze je in kunnen leiden met 41 weken ipv 42... Maar ik heb altijd het idee dat ze je zolang mogelijk willen laten lopen haha

2. kuzzie1986

kuzzie1986 Actief lid

7 feb 2014
    159
    8
    18
    Hier had ik gisteren de hele middag en avond last van gevoelige harde buiken die echt de hele tijd door kwamen. Begon vanuit onder en voelde het zo naar boven in de buik trekken en daarna ging hij langzaam weer weg. Zijn dat voorweeën?
    Nu voel ik me weer goed nergens last van, ja harde buiken maar niet gevoelig meer. Straks weer naar de vk

De vk vertelde mij vorige week dat ze je niet langer dan 42wk laten lopen dat ze je dan inleiden., mocht die datum in het weekend vallen tillen ze het nog wel eens over het weekend heen maar dat zijn hoge uitzonderingen.

3. Keke91

Keke91 Bekend lid

3 jul 2014
    644
    336
    63
    Vrouw
    Gelderland
    Volgens mij is het max 42 weken inderdaad. Maar ik dacht dat je vanaf 40 weken kan vragen of ze je willen strippen (als dat mogelijk is dan).
    Hier gisteren ook veel harde buiken en was hij best rustig. Vandaag is hij juist weer drukker, volgens mij vermaakt die zich nog wel daar binnen. Heb hem al een paar keer gezegd dat het tijd is dat die eruit komt maar luisteren doet die nog niet :p

Volgens mij zijn dat inderdaad voorweeën kuzzie. Echte weeën schijnen juist van boven naar beneden te trekken ofzo (heb ik hier al eens ergens gelezen).

4. mamamarjon

mamamarjon Actief lid

5 jul 2007
    253
    0
    0
    tilburg
    wow tot 43 weken? dan sta je echt op ontploffen volgens mij! moet er niet aan denken zeg...prijs ik me gelukkig dat ik weet dat ik niet langer hoef te wachten dan vlg week... en dat vind ik al lang zat..

Hier gaat t nog steeds t zelfde, onrustig, hele dag naar toilet, diaree heb ik al dagen last van, de beeb is wel erg bewegelijk dus denk dat ze nog wel lekker zit.

Morgen laatste x afspraak gyna en doorspreken wat me te wachten staan as maandag...toch wel spannend hoor..

5. Dennenboom

Dennenboom Actief lid

2 jan 2016
    159
    2
    18
    NULL
    NULL
    Tis rustig.. Heb wel t idee dat de kleine wat aan het indalen is, drukt en steekt onderin, maar van voorweeen is hier nog totaal geen sprake.. Morgen weer controle bij de Vk..

Twee jaar geleden was het zo:
    Hier gaan ze na 40 wk kijken of de Vk kan strippen als je dit wil.. Bij 41 weken een controle bij de gyn (check of placenta nog goed werkt, ctg voor check van het hartje en evt weer strippen), dan inleiden rond wk 42. Ip niet erna ivm groter wordende risico's..

Doen jullie smiddags ook een dutje? Pff zo moe..

6. nic25

nic25 Actief lid

15 okt 2012
    431
    0
    16
    invalleerkracht basisonderwijs
    Limburg
    Vorige keer ook gestript met 40.1 en 40.2 bevallen. Dus daar gaan we ma weer van uitlanger dan 41/ lijkt me niks en al helemaaaaal geen 42/43!
    Ja hier ook dutjes aals t lukt. Kleine meid doet smiddags vaak nog dutje ma komt dan uit bed en dan is t uur zoo om...nu ml ook nog thuis is met buikgriep pff word wel zwaar zo!
    Ook wel wat krampjes gehad vannacht maar duidelijk gezged nu niet papa is Ziek hahhahaha heeft goed geluisterd. Nergens last van gehad meer hahaha

7. kuzzie1986

kuzzie1986 Actief lid

7 feb 2014
    159
    8
    18
    Pfff moet ook totaal niet denken aan 43weken!

Vanmiddag weer bij de vk geweest, ze is volledig ingedaald en heeft totaal geen ruimte meer ze zit met de kont tegen mijn ribben aan dus hoop dat ze snel komt want dit is soms behoorlijk pijnlijk....
    Eerst was haar hartslag aan de hoge kant, maar dat kwam waarschijnlijk door dat ze druk was want na 15 minuutjes wachten in de wachtkamer was daarna haar hartslag perfect.

Dinsdag weer heen op controle maar stiekum hoop ik dat ze zich eerder meld :)

8. nic25

nic25 Actief lid

15 okt 2012
    431
    0
    16
    invalleerkracht basisonderwijs
    Limburg
    Helemaal ingedaald en krap, dat beloofd wat! Ik hoop voor je dat de baby gauw komt kuzzie!! Hier zeiden ze dat relaxte modus hielp.en stressmodus juist uitstelde... Dus think happy things ;)

9. Anonymous1223

Anonymous1223 Actief lid

8 jul 2015
    188
    0
    16
    Ik help je mee hopen kuzzie! Wie weet zijn dit de laatste paar dagen of uren voor je! Wij schelen trouwens maar 1 dag in de zwangerschap.

Volgens mij is 43 weken ook niet te doen. Tegen die tijd zijn ze vast al bezig met inleiden of strippen lijkt mij. Zouden jullie twijfelen als ze voorstellen om de baby in te leiden? Ik heb het liefst dat alles zo natuurlijk mogelijk gaat, maar als je dan wel eerder je baby in je armen hebt..

10. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @kuzzie, reken er maar niet teveel op... dan kan het alleen maar meevallen.

@inleiden, ik wil graag thuis bevallen dus als het niet hoeft.... als er gegronde reden is natuurlijk wel!

11. Dennenboom

Dennenboom Actief lid

2 jan 2016
    159
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik help het je hopen kuzzie..

Inleiden alleen als t medisch noodzakelijk is en bij meer dan 41.3 ofzo.. Wil ook heeel graag weer thuis bevallen..
    Heb een soort ziekenhuisangst, vooral voor infusen (al werk ik er zelf als verpleegkundige, idd het is vreselijk; niet uitlachen ;) )..

12. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @Dennenboom, haha, ik doe mijn best niet te lachen...

Hier dan eindelijk het bed op klossen. En zojuist nieuwe knuffel voor de baby gewassen. Stapje voor stapje raken we er klaar voor.

13. Debbie91

Debbie91 Bekend lid

29 apr 2014
    523
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend he dames!
    Hier wel last van voorweeen/rommelen hoe je het wil noemen. Het is soms best pijnlijk, het zet alleen niet door en komt niet met regelmaat. Denk dat ik het wel zou weten als het begonnen is haha.
    Maandag avond ben ik een stukje van mijn slijmprop verloren. Had me eigen voorbereid op bevallen maar nee hoor...
    Gister bij de verloskundige geweest, het zegt niet zoveel allemaal. Moet echt doorzetten. Afwachten dan maar weer!!!

14. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Grappig dat het bij niemand nog zover is!!

Ik denk zelf dat het bij mij nog paar weken duurt! Is ook weer helemaal stil, nergens last van ook al zegt dat natuurlijk niets. Vanavond nog een "borrel" met mijn werk en dan komende week een hoop verjaardagen... op zich komt het dus wel goed uit als het nog even duurt!

Bij ons in het zkh leiden ze graag vanaf 41 weken in, je mag wel wachten tot 42 weken maar dan moet je wel dagelijks komen voor controle... tenminste zo was het bij mijn vorige bevalling, maar dat is weer ruim 2 jaar geleden (en toen beviel ik uiteindelijk gewoon op tijd met 40.2).

15. mamamarjon

mamamarjon Actief lid

5 jul 2007
    253
    0
    0
    tilburg
    vanmorgen bij de gyna geweest voor laatste controle, heb nog gevraagd of er geen mogelijkheid was om de ks eerder te laten gebeuren maar helaas mijn klachten waren niet ernstig genoeg om daar in mee te gaan wat ik ook wel had verwacht hoor...nog even echo gehad, en ctg en een gesprekje over hoe de ks zou gaan verlopen maandag, zondag hoor ik pas hoe laat ik maandag kan komen....komt dichtbij nu hoor...al denk ik nog steeds dat ze eerder gaat komen haha

16. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Zou jij dan toch de eerste zijn, mamamarjon?
    Hier is onze oudste vanochtend wezen wennen op de kleuterschool. Ik was blij dat ik hem zelf kon brengen en halen!

17. kuzzie1986

kuzzie1986 Actief lid

7 feb 2014
    159
    8
    18
    Hihi, nou ik heb nu sterk het gevoel dat ik niet de eerste zal zijn... Ben vandaag top fit vanalles in huis gegaan (wel op mijn eigen tempo) en madame is aardig rustig.

Spannend allemaal mamamarjon, zie je op tegen de ks? En als ze zich eerder meld mag je dan natuurlijk bevallen, of moet je dan een spoed ks?

18. marloes84

marloes84 Bekend lid

21 aug 2011
    500
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi, wat spannend allemaal. Vooral mamamarjon. Waarom krijg je een ks?
    hier 2 weken geleden bij de arts te horen gekregen dat als het vandaag niet goed genoeg gegroeid was ze het dan zouden halen. Gelukkig is het goed gegroeid en verwachte de gyn nog dat het 2 a 3 weken blijft zitten. Nog even geduld dus

19. Dennenboom

Dennenboom Actief lid

2 jan 2016
    159
    2
    18
    NULL
    NULL
    spannend Mamamarjon! ben benieuwd wanneer de kleine eruit wil ;)

@jessie .. kan me voorstellen dat dat wel fijn is om zelf te doen. toch een spannende dag.. en hoe ging het??

Hier ook nog alles erg rustig.. geen voorweeen helemaal niks..
    controle verloskundige was ook allemaal weer prima.. gaat nog wel even duren denk ik..
    Beebje zat de hele week wat lager in mijn bekken (heerlijk), maar is vanochtend weer omhoog gefloept.. mijn ribben doen er zeer van.. dikke billen er tegen aan te drukken..
    we bekijken het positief nog maximaal 2,5 week.. hoihoihoi

20. Keke91

Keke91 Bekend lid

3 jul 2014
    644
    336
    63
    Vrouw
    Gelderland
    Dat had ik ook inderdaad Marloes. Bij mijn tweede groeiecho bleek ook dat hij minder gegroeid was dan ze hadden verwacht. Daarna ook nog weer een extra groeiecho ingepland en als dan bleek dat hij nog verder af was gaan wijken dan was hier de kleine man ook gehaald.
    Gelukkig bleek toen dat hij het nog prima had in mijn buik en had hij een groeispurt gemaakt. Hoewel ik hem stiekem ook wel heel graag al had willen ontmoeten ;)
    Maar uiteindelijk is het belangrijkste dat hij het fijn heeft, ik moet nog maar gewoon even geduld hebben tot die er zelf klaar voor is haha..

Hier verder ook nog rustig, ik ben elke ochtend nu al een beetje licht teleurgesteld dat er s'nachts niks gebeurd is :p
    Ik hoor namelijk van veel vrouwen dat de bevalling s'avonds of s'nachts op gang kwam dus daar ga ik ook een beetje vanuit.

Ook nog niet echt voortekenen ofzo helaas. Afgelopen dagen wel meer harde buiken maar nog niet pijnlijk ofzo. Heb het gevoel alsof die hier nog wel even blijft zitten.

Deel Deze Pagina