Ik had natuurlijk ook wel graag ons kindje willen ontmoeten. Maar zag enorm op tegen de inleiding oid. Hoop dat het nu gewoon uit zichzelf komt. Dat het 's avonds of in de nacht begint hoor/lees ik ook veel. Ik help het je hopen een dezer dagen
och ja keke ik herken dat gevoel hoor, de ochtenden wakker worden en dan niet voelen dat je nat bent van gebroken vliezen haha, meeste hoor je idd dan in de avond.nacht de weeen of je vliezen breken... ik wist nie denneboom dat ze ook nog terug konden vloepen! lijkt me niet zo prettig nee, denk je eindelijk een beetje ruimte te hebben haha, kan je de been niet ff een stukkie naar beneden duwen? marloes gelukkig dat de beeb nu weer goed gegroeid is, lijkt me toch altijd wel spannend als je dan zoiets hoort, maar hij/zij heeft gelukkig nog wel even om bij te groeien. Ik krijg een ks omdat mijn andere 2 kids ook met ks zijn gekomen. kuzzie ik zie niet echt tegen op dat ik een ks krijg, ik weet immers wat me nu te wachten staat, dat geeft me wel wat rust, enige waar ik tegen op zie is het herstel dat lang kan duren en de pijn ervan.. alles goed gegaan jessie op de kleuterschool? is toch altijd wel weer spannend he!, ik vind het zo gek idee dat ik straks ook weer ga meemaken das voor mij toch weer ff geleden met kids van 6 en 8.. schijnt trouwens te zijn als je veel met de bevalling bezig bent, en het heel graag wilt het juist uitstelt, omdat je dan toch een soort stress in je lichaam ervaart..eigenlijk moet je het helemaal laten gaan en zen worden en er niet meer aan denken...maja makkelijk gezegd dan gedaan he ik heb voor het idee bitterlemon in huis gehaald, en ben gaan kolven haha
Bitter lemon hadden wij hier vorige week ook in huis gehaald. Niks gedaan helaas haha. Echt aan andere dingen denken is moeilijk inderdaad, je bent er toch wel heel veel mee bezig. Logisch ook wel natuurlijk. Naja hij zal er toch wel een keer uit komen
haha ja das wel te hopen dat ze niet blijven zitten haha!...mijn eerste zoontje kwam bij 38 weken met geplande ks en de tweede kwam uit zich zelf met 37 weken, dus hoopte dat deze keer ook eerder zal komen
Wat bij mij de eerste keer werkte (na de bitterlemon, ananas, seks etc) was het stimuleren van mijn tepels, kreeg die tip van een vriendin.... Die avond begon het! Naderhand dacht ik eigenlijk ook niet gek, als de kleine dronk aan de borst kreeg ik ontzettende naweeën, dus er staat daar wel degelijk iets in verbinding met elkaar...
@Majo: dat schijnt ook het enige middel te zijn dat bewezen is. Zo maak je oxytocine aan en dat wekt weeën op. Ze zeggen wel dat je het dan meer dan een kwartier per dag moet doen. Ik voel me ziekig en beroerd. Gisteravond begonnen de voorweeen weer, maar die hebben weer niet doorgezet (nu al een aantal weken last van). Kan het zijn dat de bewegingen van je kindje ook voorweeen opwekken? Het lijkt wel of het begint als zij veel beweegt. Hoe graag je ook aan iets anders wilt denken dit is allemaal zo spannend en bijzonder dat je niet anders kan toch? Heel benieuwd wie er straks met welke termijn de eerste gaat zijn!
De baby is hier al een paar weken ingedaald dus dat zegt ook niet zoveel over het begin van de bevalling. Vandaag een enorme lekkage in de badkamer ontdekt, onder het oude zitbad stond bijna 15 cm water. Het is een oude flat en de badkamer stond al op de nominatie om vervangen te worden maar het komt nu wel op een heel slecht moment. Inmiddels is bad eruit gesloopt, alle gipsblokken etc eronder zijn ook weggehakt maar douchen gaat nu echt niet. Voor mij dus beter niet bevallen vannacht. Waarschijnlijk is het probleem de komende paar dagen ook niet 123 opgelost omdat de lekkage op meerdere plekken lijkt te zitten. Blijkbaar toendertijd door prutsers aangesloten (( Dat 's avonds naar bed gaan met het idee 'Zou het vannacht beginnen' is heel herkenbaar. 's avonds op de bank ook vaak harde buiken en dan denk je toch stiekem 'zou het beginnen'
Zucht, had gisteren al heel verhaal geschreven.. crash! @Marloes, fijn dat je kindje nu toch goed gegroeid was. @Wennen kleuterschool, was goed gegaan. Het afscheid was ff lastig (voor hem) maar daarna had hij fijn gespeeld en hij is nu alweer de nachtjes aan het aftellen tot de volgende keer oefenen @Start bevalling, was hier ook 2x 's avonds, dus verwacht eigenlijk dat dat nu weer zo gaat zijn. Maar misschien nu juist wel als de kindjes op school/kdv zijn. @Bitter lemon, da's echt een fabel, je kan beter gaan voor een goede vrijpartij, mocht je daar nog trek in hebben... maar inderdaad kolven kan ook weeën opwekken, is niet voor niets dat je daar niet te vroeg mee mag beginnen! Baby is hier trouwens ook al weken ingedaald en de oudste 2 zaten ook al op vroeg startklaar, maar dat zegt echt niets. @Datdanweerwel, wat vervelend zeg dat je hele badkamer nu in puin ligt. Pff.. nee, dan maar ff niet bevallen! Hier gisteren zelfs de spuugdoekjes die al die tijd in de kast hebben gelegen en dus niet vies zijn gewassen... toch een klein beetje nesteldrang?
Haha ik weet dat bitterlemon en da soort dingen eigenlijk fabeltjes zijn maar ja gaat om t idee haha....me vriend durft vrijen al heel lang nie meer aan..tenminste t echte werk dan is bang dat ie dan wa raakt whaha....kga m ook maar nie pushen daarin natuurlijk Hoe voelen voorweeën is da heel anders dan harde buiken? Ik voel soms van alles maar dan trekt t ook wel weer weg dan denk ik dat t wel geen echte weeën zullen zijn.. Super balen van die lek zeg komt nooit gelegen zoiets maar nu al helemaal niet! Hoop da t snel is opgelost zonder badkamer lijkt me niet echt prettig.... Ik weet nie of beweging van de beeb iets kan opwekken klinkt op zich nie echt onlogisch zkr nu t steeds krapper word daar binnen weet wel dat je er harde buiken van kan krijgen!! Vandaag weer een nieuwe dag vol verassingen hihi leuk dat we hier zo actief zijn...kijk elke x weer of er misschien al iemand echt bezig is hihi spannend!!!!
@ datdanweerwel oei een lek... balen... hopelijk zijn het dit keer wel vaklui! jeetje wat een timing... net bij de gynaecoloog geweest. zegt ze doodleuk. we plannen nog wel een controle met 40 weken maar ik denk niet dat je dat nog nodig hebt.. huh? ja kindje ligt nu ingedaald en vast, vorige week nog niet (vast )en bij een tweede is dat geen must. en ze kon op de echo genoeg vruchtwater zien met vlokken van de huidsmeer dus het zou niet meer zo lang duren.. Ik ben geen waarzegster zei ze nog maar ik denk dat je niet meer lang hoeft te wachten.. slik... daar was ik nog niet aan toe hahahahha nu ik thuis ben denk ik jaaaaaa laat maar komen ben benieuwd... zul je zien dat het dan toch nog 2 weken duurt hahahah. baby beweegt nog veeel dus denk niet vanavond. had stiekem afgesproken met 36 weken toen ik hoge bloeddruk had dat ze in februari moest komen, januari zat al vol met verjaardagen hahhahaha. ben wel heel competatief ingesteld misschien ga ik dan toch nog winnen
Met of zonder badkamer, onze dochter besloot dat ze geboren wilde worden vandaag. Vannacht om twee wakker geworden omdat ik een klein beetje water verloor en rond half acht vanmorgen was ze er. We zijn lekker thuis gebleven en alles is precies gegaan zoals we hadden gehoopt. Vond het heftig maar goed te doen. Nu lekker genieten.
gefeliciteerd datdanweerwel!!! had ik toch even niet zien aankomen dacht echt dat ik de eerste zou zijn haha, wat heerlijk dat je alles thuis heb kunnen meemaken en best snel gegaan allemaal ook!! hoever was jij nog precies?... Nou geniet er lekker van hoor ik ben jaloers!!! haha
Datdanweerwel gefeliciteerd met jullie dochtertje! word de badkamer wel snel gerepareerd? Ik ga morgen nog even een nachtje uit logeren. Beebje mag dus nog wel even blijven zitten. Ben benieuwd wie de volgende mag zijn!
Was 38+4 dus wachten is niet haar sterkste punt. Heeft ze van haar papa denk ik De papa is druk bezig om een tijdelijke oplossing te vinden voor het badkamer probleem. Met een kleine baby in huis bouwvakkers over de vloer is ook niet optimaal. Ben na de bevalling vanmorgen heel ouderwets met een tijltje water gewassen. Ging eigenlijk prima
Ohhh gefeliciteerd dat dan weer wel!!! Geniet ze . blijft dan wel een moment wat je nooit vergeet. Weet je nnog , badkamer kapot en mevrouw komt . leuk verhaal voor over 20 jaar .. Nu wat minder! Hoop dat t snel opgelost wordt!