Wie is er nog meer stiekem ouderwets :P

Discussie in 'De lounge' gestart door Luciaatje, 25 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Ohhhhh, ik heb eindelijk mensen gevonden die net zo zijn als ik!

Ben ouderwets in opvoeding, sta tegelijk met mijn man op (5.15) om zijn broodjes te maken, strijk ook vrijwel alles en het is dat ik moet werken vanwege het geld maar het liefst zouden we ook hier een ouderwetse rolverdeling hebben!

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik ben zo ouderwets dat ik huishoudelijke klussen bij voorkeur overlaat aan huispersoneel. Helaas heb ik geen personeel :(

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

:p

Ik ben ook wel ouderwets denk ik. Ik heb nooit samengewoond voordat ik trouwde. Ik ben de eerste keer met 18 jaar getrouwd van huis uit. Bij mijn 2e huwelijk trouwde mijn man van huis uit.

Ben wel van mijn 1e man gescheiden, maar aangezien mijn opa en oma al in 1955 gescheiden zijn, zie je maar weer dat ook dat toen wel gebeurde.

Ik sta om 6 uur op om voor mijn oudste zoon van 16 koffie te zetten.

Heb regelmatig een schort voor tijdens koken of schoonmaken.

Gebruik regelmatig soda en groene zeep en azijn tijdens het schoonmaken.

4. O, dat doe ik ook :D

En ik heb nog een echt 'huishoudbudget' :D

Echt ontzettend leuk topic dit :)

5. Islah

Islah Niet meer actief

Nou als ik in dit topic bepaalde dingen lees dan ben ik (kennelijk) wel überouderwets... Zowat het enige dat ik níet herken is van dat strijken, haha!

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Wat is ouderwets?

Ik ben niet getrouwd
    Kreeg pas achter in de 30 een kind
    Ik heb 1 kind
    Ik ben een slechte huisvrouw, ik haat poetsen!
    Ik smeer geen brood voor mijn man en zet geen koffie voor hem
    Mijn man kookt ieder weekend uitgebreid
    Hij zuigt stof, doet iedere avond de afwas, vouwt de was op en strijkt zijn eigen hemden

Maar toch ook:

Spreek ik met twee woorden
    Stel ik me netjes voor
    Eet ik zoals het hoort
    En zeg 'u'

Maar is dat ouderwets of gewoon beleefd??

7. adi

adi Niet meer actief

nou, ik kom steeds meer achter dat het onderste tegenwoordig erg ouderwets is. Om anderen net 'u' aan te spreken, en kinderen te leren om hun leraren/tantes enz niet klakkeloos bij de voornaam te noemen.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ach ZG, ik begin de indruk te krijgen als ik naar de 'jongere' gezinnen die ik in Nederland ken, dat die dingen die je boven noemt inmiddels ouderwets zijn, ze willen allemaal trouwen, gezin dat aanschaf VW Touran rechtvaardigt, etc ;)

Die tweede zaken, wat mij betreft, Doe Maar is tijdloos :)

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Het eerste deel kan ik me helemaal in vinden.. (Behalve dan dat ik 10 jaar eerder een kind kreeg... Was nog precies 29)
    En net 2e deel vind ik heel normaal maar de rest van de wereld een stuk minder geloof ik....

Wel worden ooms en tantes hier gewoon bij de voornaam aangesproken.
    En mag ze daar je/jij tegen zeggen. Ook opa's en oma's horen liever je/jij dan u.
    Geen idee waarom.. Dat is gewoon zo gegroeid eigenlijk.
    Had je me dat 5 jaar geleden gevraagd dan had ik dat nooit verwacht eigenlijk :)

10. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Wat ben ik dan hyper modern als ik dit lees :D

Ik smeer echt niet het brood van mijn man iedere ochtend
    Ik sta ook echt niet om 05:00 al op als hij dagdienst heeft
    Ik strijk niets, heb geen eens een strijkijzer
    Mijn man doet de was, hangt het op en legt het in de kasten.
    We trouwen niet omdat we daar de meerwaarde niet van zien
    Ik sta echt niet iedere dag het huishouden te doen

11. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Ik denk dat voor sommige ik best ouderwets ben ja. Heb nooit met mijn man samengewoond, al woonde ik wel op mezelf vanaf m'n 22ste jaar en kwam hij mij het laatste jaar, toen we elkaar leerden kennen, elk weekend bezoeken (dus misschien midden ouderwets haha).
    Bammetjes smeren doe ik niet, hij heeft een kaart op het werk die hij laad en dan lunch mee koopt. Als ie dat niet had, dan nog niet denk ik. Maar het huishouden, boodschapjes, rekeningen etc dat doe ik. Niet dat hij het niet wil, maar ik werk vanuit huis en hij werkt buitenshuis 5 dagen in de week. Vertrekt rond 745 en is dan rond 1900 weer thuis. Dus om dan in de weekeinden boodschapjes te halen etc...nee dat doe ik dan liever zelf 's ochtends elke week. Lekker rustig ook. :) Dan kunnen we de weekenden leuke dingen doen of gewoon thuis lekker rustig zitten saampies. :)
    Na het avondeten zet hij altijd wel alles achter en pakt de toetjes etc. Plus in de weekenden laat hij dan meestal de hond uit en doen we de afwas samen of hij doet het.
    Het werkt iig, dus dat is het belangrijkste, ouderwets of nieuwerwets. ;)

12. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Jammer, ik vind dat normale opvoeding eigenlijk. Ik vind er weinig ouderwets aan.

Ook ben ik erg van buiten spelen als het niet regent, ik zie ons zoontje later liever lekker buiten spelen en sporten dan voor de tv/pc hangen.

Verder zijn we niet bijzonder ouderwets, al willen we wel heel graag trouwen wanneer we het geld ervoor hebben. Ik strijk alleen de broodnodige, mijn vriend maakt zijn eigen lunch klaar, we koken allebei en we houden het waarschijnlijk bij 1 kindje. Ik doe wel altijd de was en mijn vriend doet de meeste klusjes. De vuilnis zet hij ook altijd buiten, echt mannenwerk vind ik dat :D
    Wij proberen ook correct te zijn in onze omgangsvormen, maar ik vind dat gewoon normaal en niet per se ouderwets. Ook weer jammer dat sommige dat anders zien.

13. zogelukkig

En zo heeft iedereen zijn eigen definitie van 'ouderwets'. Daar is niks jammer aan!

14. MommyA

MommyA Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.016
    0
    36
    Als ik het zo lees is het hier ook best ouderwets. :p Jong getrouwd. Man werkt en ik ben thuis. Ik doe alles in het huishouden, koken idem en in de ochtend smeer ik zijn brood. Ik zou het ook niet anders willen eigenlijk (wat veel mensen zich niet voor kunnen stellen hehe). Strijken doe ik dan weer bijna niet.

15. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Even serieus he...maar als ik dan lees 'mijn man doet alle financiën' en 'ik doe het huishouden', ieder zn ding natuurlijk, maar vind het best shocking hoor!
    Zo gaat het dus bij mijn ouders thuis.
    Als mijn moeder weg zou vallen zouden wij ( ik en zusje) moeten opdraaien voor het huishouden, hij weet amper hoe hij water moet koken.
    En als mijn vader zou wegvallen idem dito, sinds kort weet ze bij wijze van hoe een pinpas werkt, maar that's it he..
    Maar het is 2013, kom op zeg....

16. zogelukkig

Mijn ouders zijn ook ouderwets.

Mijn vader kan écht niet koken.
    En doet niks in het huishouden, nog geeneens een was in de droger.

Mijn moeder kan geen dvd-recorder instellen of schakelklok of tomtom of mobieltje (ze heeft papiertjes met onze nummers in haar portemonnee).
    Laat staan dat ze ooit een stuk gereedschap heeft vastgehad of een kwast ofzo! Of dat ze het vuilnis zou doen!

Ze zijn slank en gezond en zien er jong uit, maar mèn ze zijn zoooo ouderwets!

17. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    :D ik zou het ook wel weten haha.

18. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Maar dat is toch best erg, want als er nu iets gebeurt zeg jij als kind zijnde ook niet: Nou, zoek het maar uit.
    Kijk, laat mijn man maar lekker muren stucen etc, maar no way dat ik hem alle financiën alleen laat doen. Ik wil precies weten wat er speelt, we wonen SAMEN he..En als ik straks in mn kraambed lig vind ik het onzin dat mijn moeder hier zou moeten komen koken terwijl mijn man ook handjes heeft..

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nee ondanks onze traditionele rolverdeling doe ik wel de financien, kan gewoon met electronica omgaan etc en kan mijn man heel goed koken of huishoudelijke dingen doen (of hij het ook doet is een tweede, maar hij kan het wel)

20. zogelukkig

Mijn ouders wonen wel ver weg.
    Mijn moeder klaagde altijd over haar moeder, mijn oma dus, die woonde ook ver weg. Nou, mijn oma heeft 35 jaar alleen gewoond en was echt hartstikke hip en handig!

Ik vind sommige (jonge) vrouwen hier echt mega-ouderwets!;)

Deel Deze Pagina