bestaat teveel bewegen (bij baby) ook?

Discussion in 'Zwangerschap' started by wianhalu, Mar 1, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wianhalu

wianhalu Niet meer actief

Overal lees je dat het klopt wanneer je je baby minder voelt bewegen later in je zwangerschap....Maar bestaat er ook iets als teveel bewegen???

dit las ik net:
    36 tot 40 weken
    het is normaal dat je je baby minder voelt stampen tegen het einde van de zwangerschap. Maak je dus geen zorgen als de bewegingen afnemen. Het is nog wel heel belangrijk dat je je baby voelt bewegen - ongeveer 10 bewegingen per periode van 24 uur wordt als normaal beschouwd.

..Ben nu 36 weken en 4 dagen..Ik voel echt wel de hele dag door de baby! en mijn buik beweegt nog steeds behoorlijk,... schud gewoon helemaal door elkaar... en de baby is ook vaak wakker. Zijn echt geen kleine verschuivingen..Is dit dan ook iets abnormaals of gewoon een gezonde drukke baby haha... WIl dit ook iets zeggen over veel ruimte wat de baby nog heeft?

2. lillibit

lillibit Fanatiek lid

Jul 12, 2010
    2,348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ik ben 1 dag overtijd en voel de baby nog bijna d ehele dag echt stevig bewegen! :D Buik gaat dan alle kanten op en doet echt pijn. heb niet eens een grote buik en de baby is niet klein geschat... dus hoe hij/zij het voor elkaar krijgt..... :(
    Volgens de vk gaat het gewoon om een lekker vitaal kind! :D

3. Noek86

Noek86 Actief lid

Jun 9, 2010
    389
    0
    16
    Brabant
    Haha hier ook een drukke baby:)
    Heb ook aan de vk gevraagd of dit "normaal" was, zij was alleen maar blij om dit te horen;)

4. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Ja hoor, werd tot het eind lekker in mijn ribben gepord en getrapt. :D

5. Speentje

Speentje Fanatiek lid

Jan 13, 2008
    1,343
    2
    0
    Ik ben overmorgen uitgerekend en baby gaat hier ook lekker nog alle kanten uit. Had een klein beetje gehoopt dat hij wegens ruimtegebrek me 's nachts niet meer zou wakker houden, maar dat doet hij nog volop!

6. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

Jul 16, 2008
    1,410
    0
    0
    Ik had ook een drukke baby in de buik! Tegen het einde had ik het gevoel dat ze zichzelf eruit ging schoppen haha

7. wianhalu

wianhalu Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties! Stom hoe onzeker je soms kan worden.. Als iemand anders dit geplaatst zou hebben kon ik ook zeggen, nee joh mijn baby is ook zo actief... maar doordat je dingen leest ga je je ook weer meer afvragen.
    Blijf nog maar even genieten van die kleine drukte maker in mn buik dan! Soms wel pijnlijk! maar zolang het er nog in zit is het ook wel heel bijzonder :) Als ie er uit is kunnen we geen bewegingen meer voelen!
    Ik had eigenlijk ook verwacht dat door ruimtegebrek het bewegen minder zou worden.. En stiekem hoop ik dat de baby wat eerder komt dan dat ik over tijd moet lopen(ben het door b.i. en thuis zitten erg zat)... En had het idee dat hoe minder ruimte, hoe eerder die komt.. maar dat heeft met het bewegen dus niets te maken als ik jullie zo hoor. We wachten gewoon rustig af! En tot die tijd heel veel afspraakjes in mn agenda plannen dat de tijd snel gaat!

Share This Page