hai meisjes, leuk weer nieuw leven in dit topic! bij mij zijn alle klachten weg.. van de een op de andere dag, ben zelfs niet zo moe meer, heerlijk, nu hopen dat het zo blijft! wij willen met 16 weken een geslachtsbepaling laten doen, dat kan hier in Den Haag bij een pretechobureau! Ik denk zelf dat dit een jongetje is, mijn vriend denkt een meisje.. Ik ben blij dat je niet zelf kan kiezen, want ik zou echt niet weten wat me leuker lijkt.. enige wens die ik heb, is dat de 2de hetzelfde geslacht is als het 1ste, omdat naar mijn mening (en ervaringen in omgeving en met mn eigen zusje) die band vaak het sterkst is van heel jong tot heel oud.. maar kan uiteraard per gezin verschillen! En ook dat heb je niet in de hand..
Hoi meiden, gezellig weer hier! Wat fijn dat de kwaaltjes bij jullie al afnemen of nooit hebben bestaan. Ik ben al een paar weken niet meer misselijk, maar nog steeds zo enorm moe... ga vaak 's middags even met mijn zoontje slapen. Ik reageer later nog wel wat uitgebreider, moet nu snel aankleden want we gaan naar het cb. Ben benieuwd wat m'n zoontje weegt, hij is echt enorm gegroeid volgens mij. Oja, nog even kort dan: eerst wilde ik liever een jongen, omdat ik er al 1 heb. Maar nu zie ik af en toe een baby meisje en die zien er ook zo schattig uit! En dan kan ik weer lekker uitgebreid shoppen . Maakt me uiteindelijk niks uit dus. 20 juli weten we het, dan hebben we een pretecho!
Hoi, Fijn dat het bij de meeste beter gaat kwa kwaaltjes hier nog erg erg moe en zo af en toe nog even flink misselijk vooral s´avonds. 15 juni heb ik een echo voor de nekplooimeting en 9 juli een pretecho heb er echt zin in en wil ook graag weten wat het wordt. Heb totaal geen voorkeur als het maar gezond is maar ik denk zelf dat het een knulletje wordt haha. Nog even en dan weten we het. Hier vandaag drukke dag mijn zoon in jarig en is 9 geworden voor de rest van de week staat er ook veel morgen mijn dochter een feestje van een vriendinnetje en donderdag gaan ze op schoolreisje en dan is mijn dochter jarig die wordt dan 7 maar houden het vrijdag. Dus een lekkere drukke week voor de boeg.
Hallo meiden, ook ik kom mij even aanmelden voor dit topic. Ik was eerst rond 14 december uitgerekend, maar bij de termijnecho zagen ze dat het kindje een paar dagen jonger was. Nu kom ik uit op 19 december. Dus grote kans dat het een kerstkindje wordt In het begin was ik er wat minder blij mee. Dit komt ook omdat mijn ouders, zusje, opa en oma in december jarig zijn. Maar nu ik aan het idee begin te wennen, maakt het eigenlijk niet meer uit. Ben er gewoon heel erg blij mee!!!!! Heb nog maar weinig klachten. Gek genoeg begin ik me nu pas echt moe te voelen en verder komt er heeeeeel voorzichtig een klein buikje op zetten. Het is nu net alsof ik een volle blaas heb, zo'n buikje. groetjes Jalou
@mama van 5 gefeliciteerd met de verjaardag van je zoontje en alvast gefeliciteerd met je dochter. @jalou welkom. wat heerlijk dat je weinig klachten hebt. @ fenneke wat fijn dat de kwaaltjes afnemen. ik slaap ook 's middags met mijn zoontje mee heerlijk. ik moet toegeven dat ik het ook wel echt nodig heb. vandaag wil hij alleen niet slapen. ligt wel in zijn bedje maar enorm te kletsen. hoe was het op het cb? @beeps wat fijn dat je kwaaltjes weg zijn. ben benieuwd of je gevoel klopt en het een jongentje wordt. @milkhd veel plezier bij de verloskundige. jullie willen niet weten wat het wordt. ben ik benieuwd of je gevoel klopt. @sam wat fijn dat je nu geen last meer hebt van je verstandskies. @toetje heel veel succes morgen.. ik hoop en denk ook dat het allemaal goed komt... wat balen dat je ziek bent geweest. @ravi jongens zijn heel leuk , ik spreek uit ervaring maar als je alleen maar zussen hebt lijkt het me iid raar om voor een kleine knul te zorgen.. wat zou je dochtertje graag willen? wij hebben vandaag de nekplooimeting gehad. 1,5 mm wat de nekplooi en vanaf 3 mm heb je een verhoogt risico. nu de bloedtest nog afwachten. we krijgen volgende week per brief de uitslag. het kindje was goed gegroeid en lag lekker te slapen. toen ik hoeste ging hij/zij op zijn zij verder slapen. heel grappig met het handje op zijn hoofdje. 2 armen en 2 benen gezien en een mooi kloppend hartje gezien. wij willen wel graag weten wat het wordt maar pas na de 20 weken echo. ik wil eerst weten of alles goed is met het kindje en dan pas het geslacht weten. mijn man meent dat ie met de echo net het geslacht al heeft gezien maar ik heb hem maar snel uit de droom geholpen en gezegd dat dat nu nog niet kan... mijn man denkt dat het een jongen wordt en ik weet het echt niet. ik zou een meisje heel leuk vinden vooral voor mezelf.. maar een jongen veel leuker voor thijs. ach we zien het wel... ik dacht van de week dat de kwaaltjes minder werden maar ze zijn nu weer in alle hevigheid terug dus helaas. hoop wel dat het snel een beetje minder wordt
Milk: wij willen het wel weten ja. Jullie willen het niet weten, aangezien je zegt geduld tot december? Mamavan5: gefeliciteerd met je zoon Jalou: welkom Jolan: Netjes van de nekplooimeting en weer een mooie echo!
Mamavan5: gefelicteerd met je zoon! Is zeker een drukke week voor jou zeg, lekker vroeg naar bed. Ik lees dat de meesten nog wel moe zijn, maar niet meer zo misselijk, moeheid duurt blijkbaar wat langer. Ik denk dat ik maar even wat extra ijzer naar binnen ga werken, roosvicee ferro oid. Wie weet helpt het. Jolan78: balen dat je kwaaltjes weer terugkomen, heb je het druk gehad de laatste tijd? Ik merk zelf namelijk dat het veel minder is als ik gewoon heel rustig aan doe. Jalou: welkom, en wat leuk een klein buikje al! Ik heb ook al een buikje, gaat een stuk sneller bij een 2e. Mensen die mij goed kennen zien het al, maar anderen zullen nog niks zien. Met mijn maatje meer valt het een stuk minder op. Is er bij jullie al wat te zien?
beeps: heerlijk zeg, weer klachtenvrij! is eigenlijk net als ziek zijn: je voelt je ellendig en hebt het gevoel niets te kunnen en zodra je weer beter bent kan je je gezondheid nog meer waarderen (al went het vaak snel ) Grappig dat je zegt dat bij een eventuele tweede hetzelfde geslacht wenselijk is, mij lijkt het juist leuk om van beide 1 te hebben (en dat ben ik dan weer gewend ) Fenneke: jij werkt niet, dat je overdag dutje kan doen met je zoon? Just wondering mamavan5: veel plezier met je drukke weekje, gefeli met je zoon en dochter! Jalou: haha, had je de geboortedatum maar voor het zeggen he... Ik ben allang blij dat ik eindelijk zwanger ben, dus datum kan me echt niet meer schelen! Leuk zeg, zo'n beginnend buikje, maak je ook foto's? jolan: fijn dat het eerste deel van de meting al goed was. hadden jullie indicatie of gewoon gedaan voor je eigen gevoel? pickle: inderdaad, wij gaan geduldig wachten tot het geboren wordt! buikje: het is voor mij de eerste, dus misschien daarom nog niets te zien. Fotootjes in mijn album, nog even pronken met platte buikje (collega die ik het moest vertellen ivm uitje reageerde: al 11 weken? je ziet er echt niets van! hihi *trots*) Maar heb echt al wel zin in mooi buikje hoor, zie al helemaal uit naar september ofzo, trots zwanger zijn! Toetje: veel succes morgen! Hopelijk alles goed.
Zie het tijdstip, ik sta niet voor mijn lol zo vroeg op . Ik werk 3 dagen, ik kan dus 4 dagen lekker even slapen tussendoor. Meer kan ik er niet uitbrengen hoor, het is zelfs zo vroeg dat er nog geen journaal op tv is...
Hai meiden, vandaag ben ik 12 weken !! Hier gaat t niet zo lekker op het moment, ik barst van de hoofdpijn, verschrikkelijk.. en durf niks te nemen ook.. heb gister ochtend 1 paracetamol genomen, maar vond t echt niks, dus durf t niet meer..
tja ik zou wel wat meer foto's moeten nemen. Heb er een paar gemaakt met 10 weken, maar daar was echt nog niets te zien. Begin eigenlijk nu pas een beetje een vol gevoel te krijgen. Maar misschien dat ik ook wel dat buikje te graag wil hebben, dat ik denk dat ik er een heb haha. Ook krijg is 's nachts wat steken aan de zijkant van mijn buik als ik mij wil omdraaien. Zijn dat je banden? Patroeschka je mag echt wel wat innemen hoor. Niet al te veel, maar je moet daarvoor wel even de bijsluiter lezen. Je moet je wel lekker blijven voelen. Je mag geloof ik alleen geen NSAID's. Dat is brufen enzo.
Hoi.. Ik heb gister tijdens de echo gehoord dat ik eerste kerstdag uitgerekend ben. Bij de eerste echo dachten ze dat ik 6 weken en 3 dagen was, maar dit bleek 7 weken en 3 dagen te zijn. Gister kregen we de tweede echo en het was zo mooi om te zien hoe het kindje gegroeid is in 4 weken. Ook hebben we voor het eerst het hartje gehoord. Het kindje was ook aan het zwaaien met zijn armpje. Ik kan het mezelf bijna niet voorstellen dat er een wondertje in mijn buik groeit. Ik ben er wel ontzettend blij mee. Het is een wens die uitkomt. Groetjes Sabrina
Heb vandaag de geboortepakjes gekocht (ben vandaag 12 weken) dus vond dat ik mezelf hier op mocht trakteren. Het is mt 44. Wat kopen jullie voor maat?
Effe egoberichtje: De echo was goed! Hij was erg beweeglijk en dus wat moeilijker te vangen op de echo. Ook lag hij erg met de kin op de borst waardoor bij de meting op 9 weken uitkwam Ik schrok alweer, dacht: nog meer achterstand! Maar toen strekte hij zich wat meer en heeft de verloskundige opnieuw gemeten en toen kwam er 11 weken uit, dus dat kwam meer in de buurt. Omdat we IUI hebben gehad moesten we volgens haar die uitgerekende datum gewoon zo houden, dus ik blijf uitgerekend op 26 december en ben volgens haar dus gewoon echt 11 weken en 3 dagen zwanger! Bijna bij die magische 12 weken grens, ik ben zo blij Eindelijk kan ik gaan genieten
Patroeschka, heerlijk he, als je eindelijk mag! Hoe gaat het nu met je hoofdpijn? Hopelijk is het wat gezakt, en anders mag je best een paracetamol nemen. Flixbilly, geweldig, een goede echo, en bijzonder he, met kerst uitgerekend zijn. Jalou, ik weet niet of het je banden zijn. Ik heb sowieso veel last van buikpijn, maar had dit voor de zwangerschap al, dus ik weet niet of ik bandenpijn kan herkennen. Misschien dat er meer meiden zijn die dit van een eerdere zwangerschap kennen. Over buikje: ik denk dat het bij mij pas laat te zien zal zijn, heb helaas best veel overgewicht, ben wel voor de zwangerschap 9 kilo kwijtgeraakt, maar er zit nog genoeg vet op mijn buik Ik voel me wel erg opgeblazen, vooral 's avonds, maar de stoelgang is dan ook niet helemaal wat het zijn moet
Oh Toetje wat fijn zeg! Zat steeds al te kijken of je een berichtje zou schrijven. Gelukkig maar dat het toch allemaal goed zit. Kun je nu gaan genieten! Hier al best een buik, maar dat had ik bij onze dochter ook. Toen heb ik elke week een foto gemaakt en nu probeer ik dat weer. Het gaat wel aardig gelijk op. Hoop wel dat ik nu wat minder aan ga komen dan 20! kilo....... Maar het begint aan alle kanten alweer wat uit te deien. Tot nu toe iets meer dan een kilo erbij.