wie is er nog meer uitgerekend met kerst?

Discussion in 'Zwangerschap' started by madelief78, Apr 17, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

Aug 16, 2007
    1,610
    89
    48
    Female
    Mama
    Amersfoort
    Wat ik wel ontzettend jammer vond was dat de echo werkelijk geen ruk aan was... Ja het is meer dan geweldig om te horen dat alles goed is. (voor zover ze door mijn speklaagje heen konden kijken), maar ik wou zo graag even goed naar het gezichtje kijken of een voetje mooi in beeld. Natuurlijk is het geen pretecho, maar vond het wel een beetje jammer:)

Dit is de mooiste foto van ons meisje

Hm nu ik zo terug lees... wat klinkt dat verwend;) Sorry het was super om te zien hoor:D

2. mizeluro

mizeluro Lid

Jul 2, 2010
    99
    0
    0
    tandartsassistente
    Rotterdam
    Ik meld me hier ook even. ben 26 december uitgerekend en we weten sinds zaterdag dat we een jongen krijgen.
    een mooier kado onder de kerstboom bestaat er niet toch?

3. Beeps

Beeps Bekend lid

Dec 15, 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    hai dames.. wat leuk al die pretecho's nu!

ik heb afgelopen zaterdag met 16 weken een geslachtsbepaling gehad en het is een jongentje! Daar kunnen we echt niet omheen, pielie was ineens in beeld zonder dat ze er naar op zoek was!

en het belangrijkste natuurlijk dat alles op schema ligt en goed gaat!

binnenkort weer even het lijstje aanvullen met geslachten van de baby's !

Voor de mensen die nog gaan, veel plezier geniet ervan en wat een heerlijk moment als je hoort wat het is!

4. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Wij hebben vanmorgen een pretecho gehad en we krijgen een...

Jongen!

Echt superleuk, een echt mannengezin :D.

@ anderen die een echo hebben gehad: allemaal gefeliciteerd!

5. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

Aug 16, 2007
    1,610
    89
    48
    Female
    Mama
    Amersfoort
    Gefeliciteerd allemaal! Wat leuk allemaal blauw :D Ben wel benieuwd hoeveel jongens en hoeveel meiden er in December hier bijkomen! Is er een lijst?

Nog even een vraagje. Mijn baarmoeder ligt voor. Kindje zat ook lekker met haar gezichtje tegenaan. Heeft dit nog verdere gevolgen?

Liefs,

Sam

6. madelief78

madelief78 Bekend lid

Feb 26, 2009
    561
    63
    28
    hallo,

hoe gaat het met jullie?

wij hebben vandaag de 20 weken echo gehad.
    wat leuk om te zien en wat ongelovelijk fijn om te horen dat alles er erg goed uit zag.
    en we krijgen een zoon.
    we zijn zo ongelovelijk blij. ik was zo zenuwachtig voor vandaag.
    begin nu wel heel nieuwsgierig te worden naar de baby maar hij mag nog heerlijk een hele tijd blijven zitten.
    de kleine man vond het echo apperaat niet erg leuk trouwens. hij schopte er steeds tegen aan.

@sam86 de placenta aan de voorkant maakt niks uit voor je kindje en je kindje draait nog zo veel dat ze echt niet de hele tijd met haar gezichtje tegen de placenta ligt. ik denk ook dat het best zacht voelt en niet vervelend is voor het kindje.

hebben er al andere ladies een 20 weken echo gehad?

7. Jalou

Jalou Bekend lid

Feb 5, 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Hallo allemaal,

volgens mij heb ik al eerder gereageerd bij dit onderwerp, maar dat is al wel een poosje terug.
    Ik lees dat er veel jongens bij komen in december. wij krijgen ook een zoontje. Ik vond mijn 20 wk echo echt super. Ik werk in het ziekenhuis en ik had dan ook het gevoel dat ik veel kon herkennen op de echo.

jammer Sam dat het je tegenviel. Misschien is het dan leuk om een 3d echo te laten maken. Een vriendin van mij heeft het laten doen en vertelde dat het super was.

8. mammie in spe

mammie in spe Actief lid

Jan 4, 2010
    242
    0
    0
    hallo meiden

Ik ben op 16 dec uitgerekend. Is wel niet op 1 van de feestdagen maar kom er aardig in de buurt. Ook wij verwachten een jongen. Spannend hoor allemaal. Wel erg leuk om deze topic hoog te houden zodat we weten wie er tegen die tijd bevallen is;)

liefs MIS

9. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wij mogen as vrijdag s morgens voor de 20 weken echo. Wij willen het geslacht niet van tevoren weten. Maar er is wel kans wegens meerdere echo's dat we toch wat te zien krijgen hihi. Een meiske Sam, leuk 1 van de weinigen lees ik.

Voor de rest allemaal knulletjes, ook errug leuk!! ;)

10. Beeps

Beeps Bekend lid

Dec 15, 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    Dames, wat leuk, iedereen zo rond de 20-weken echo nu!

Wij hebben hem gisteravond gehad, alles is perfect, knul beetje aan grote kant (loopt 2 weken voor), dus ik hoop stiekem dat ie zich een paar weekjes gedeisd houdt.. ik wil geen reuzenbaby op de wereld moeten zetten, hihi!

we stonden trouwens na 15 minuten weer buiten, had verwacht dat dit gezellig een half uur baby kijken was, maar ho maar.. tjop tjop en wegwezen!

lijkt mij leuk om jullie 20-weken echo ervaringen te horen!

11. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

Aug 16, 2007
    1,610
    89
    48
    Female
    Mama
    Amersfoort
    hihi een reuzebaby klinkt grappig, maar lijkt me vreselijk tijdens de bevalling.... Zal heus wel goedkomen :D

Hier nog een hoop twijfel over de 3d echo. Het is zo duur! 100 euro kunnen we ook voor andere babyspullen gebruiken, maar aan de andere kant... Het is een blijvende herinnering aan je zwangerschap. Ik heb nog even bedenktijd, maar het doet wel kriebelen haha.

Eergister heeft onze dame zich voor het eerst aan de buitenkant voelbaar gemaakt. Mijn oppaskindje lag op mijn buik en kreeg een goede schop tegen haar wang :D Zelfs mijn vriend heeft haar nog niet voelen schoppen hihi

Hoe is het met iedereen??

Liefs,

Sam

12. sphynxlover

Aug 5, 2010
    17
    0
    0
    NULL
    Limburg, Belgie
    Hoi hoi,

Ik ben dan wel niet precies met kerst uitgereken maar ook de 18de december...
    Natuurlijk kan het ook kerst worden je weet maar nooit;)

Gaat alles goed met jullie hier?

Veel succes en genot van de zwangerschap;

Doei, Kelly

13. Beeps

Beeps Bekend lid

Dec 15, 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    hai Sam,

ja 3d echo's zijn echt prijzig, maar ik hoor wel dat je spijt krijgt als je het niet doet. schijnt dat je later trekjes van je kind herkent van tijdens die echo.. anderzijds, vroeger deed men dat ook niet.

kan je het niet voor je verjaardag vragen ofzo?

Wij gaan het sowieso wel doen, ik kijk nu al veel naar de dvd's waar nog weinig op te zien is, laat staan bij een 3d echo!

en wat heerlijk dat je kindje te voelen is (buitenkant dan), hier is dat ook al het geval, als ik hem van binnen voel en dan naar mn buik kijk, dan beweegt mijn buik ook vaak en dan kan ik of iemand anders hem dus ook van buiten voelen, zo mooi!

geniet ervan!

14. jojojoy

jojojoy Lid

Jan 12, 2009
    19
    0
    0
    hoi allemaal,

Ik ben uitgerekend op 23 december net geen kerst maar dicht in de buurt je weet maar nooit hoe het loopt! ;)
    As woensdag onze 20 weken echo, erg spannend.
    Voel die kleine flink trappen/bewegen als ik rustig zit.

Wat is dat een fijn gevoel zeg je kleintje voelen.

geniet van jullie zwangerschap.

15. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Zooo hier gisteren de 20 weken echo gehad. De beebs lagen lepeltje lepeltje bij elkaar en doen het prima!

16. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

May 8, 2008
    3,947
    0
    36
    Noord Holland
    Net 20w echo gehad, alles goed, wel heeeel rond buikje (95e percentiel), dus die gaan ze met 28w nog eens goed bekijken (en mij op suiker testen). En ukkepuk was me toch beweeglijk! Lag eerst keurig met hoofdje naar beneden, iets later 180gr gedraaid en aan het eind weer met hoofdje naar beneden.

En voelde het twee weken geleden al aan de buitenkant (milkman ook), is toch weer fijne bevestiging!

Iedereen zal nu wel zo'n beetje de 20w echo gehad hebben?

17. Ravi

Ravi Actief lid

Feb 27, 2008
    394
    0
    0
    juf
    Wij hebben de 20 weken echo vanavond nog, om 19.00. Duurt dan wel lang hoor, zo'n hele dag er op wachten.....
    Wel hebben we 4 weken geleden een pretecho gehad en toen zei ze dat het er prima uitzag en we ons voor de 20 weken niet al te veel zorgen hoefden te maken. Toch vind ik het wel spannend hoor.... nog even afwachten.

18. fenneke80

@ravi: hoe was de echo? Vast heel mooi iig!

Wij hebben al een 2D pretecho gehad en de 20-weken echo. Als ik 27 weken ben hebben we een 3D pretecho. Wel duur idd, maar we hebben dat bij mijn oudste ook gedaan en vinden het wel zo eerlijk om ze allebei evenveel echo's te geven. Bovendien is het ontzettend leuk!

Hoe voelen jullie je allemaal? Voor mij is het wel duidelijk de makkelijke periode. Als ik toch iets moet noemen is het dat ik ietsje sneller moe ben dan normaal, ik kan bijvoorbeeld niet 2 sociale afspraken op 1 dag maken, en na een werkdag doe ik het liefst niks meer. Maar dat is alles.
    Tot nu toe is deze zwangerschap nog iets makkelijker dan de vorige, en die was al zo goed! Mazzelbal :)

Het is wel vrij rustig in dit topic, maar wel leuk dat er af en toe geschreven wordt. Dat wordt vast straks meer als we allemaal tegen het einde lopen!

19. fenneke80

Volgens mij hebben we nog geen lijstje gemaakt met uitgerekende data, ik heb niet zo'n zin om alles te doorzoeken, dus ik begin lekker lui met alleen mezelf :)

19-12 fenneke80

20. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

May 8, 2008
    3,947
    0
    36
    Noord Holland
    Zoiets? Heb ik tijdje geleden een keertje gemaakt toen ik me stierlijk verveelde ;) Moeten we misschien beetje aanpassen aan wie er nog actief is?

13-dec nachtbloempje
    14-dec Jalou
    16-dec mammie in spe
    16-dec rissie116
    17-dec Ravi
    18-dec Mamavan5
    18-dec Caarie
    18-dec Sam86
    18-dec Jana
    19-dec fenneke80
    19-dec westerlo
    20-dec Tonneke