wie is er nog meer uitgerekend met kerst?

Discussion in 'Zwangerschap' started by madelief78, Apr 17, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

Aug 16, 2007
    1,610
    89
    48
    Female
    Mama
    Amersfoort
    @fenneke Hier ook het idee dat dit de makkelijkste periode is hoor :D Ben wel moe aan het einde van de dag, maar daardoor slaap ik lekker door. Tenzij ik weer kramp in mijn kuit krijg of moet plassen haha

@MilkHd hihi die is zeker van een tijdje geleden :D Toen stond ik nog op 18 December ipv 13 December! Ik wil wel een nieuwe maken, maar ik weet niet wie er allemaal nog actief zijn en wie inmiddels niet meer...

Liefs,

Sam

2. Beeps

Beeps Bekend lid

Dec 15, 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    Ik ben nog actief! in het dagelijks leven ook inderdaad wat minder.. maar hier nog wel hoor!

ik weet het niet zo goed hoor, mijn uitgerekende datum, zet bij mij maar 'eind december'.. het begon met de 26ste toen werd het de 30ste en toen de 28ste.. duss..

Ik voel me trouwens ook fit! dat plassen snachts is inderdaad vervelend en ik begin last van mn stuitje te krijgen, verder hoor je mij niet klagen!

3. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

Aug 16, 2007
    1,610
    89
    48
    Female
    Mama
    Amersfoort
    Ja die rugpijn zet ik er maar niet bij :D Ben af en toe net een oud vrouwtje met opstaan.:$

Als mensen vragen hoe het met me gaat dan is mijn standaard antwoord: GOEHOEEED!!!
    Alleen soms klaag ik een beetje over mijn rug en bekken en dan gaan ze zeuren dat ik daarvoor nog zei dat het zo goed ging.
    Het is een heel dubbel gevoel. Ja het goed super met mij! Ik ben namelijk zwanger:D, maar ik heb ook wel eens (vaak) pijn. Alleen de pijn vergeet ik zodra het over mijn zwangerschap gaat hihi
    Niet iedereen hoeft toch te weten dat ik af en toe krom loop van de rugpijn. Ikzelf kan me er al niet eens druk om maken8)

4. madelief78

madelief78 Bekend lid

Feb 26, 2009
    561
    63
    28
    wat fijn te lezen dat alle 20 weken echo's tot nu toe goed zijn.

@Ravi hoe was je echo ?

@fenneke wat fijn dat het je zo gemakkelijk af gaat. die vemoeiheid ken ik wel maar dat kom denk ik ook omdat er nog een kleine rond loopt.

@beeps wat vervelend dat je last hebt van je stuitje toch even goed in de gaten houden en op tijd aan de bel trekken als het te veel pijn gaat doen.

@sam. ondanks dat je onwijs dankbaar bent dat je zwanger bent mag je ook best wel klagen hoor. het is gewoon niet altijd makkelijk. natuurlijk heb je het er allemaal voor over dat hebben we allemaal en je bent echt niet minder dankbaar voor je kindje als je laat blijken dat de zwangerschap je af en toe wat zwaar valt. pas goed op je zelf. heb je therapie voor je rug en bekkens? misschien anders wel een idee , je moet nog wel even en het verweken van je gewrichten wordt alleen maar erger.

@milkhd. waar denken ze aan met het ronde buikje? aan suikerziekte? of denken ze daar aan bij jou? spannend zeg..
    is het leuk om in de lijst ook te zetten wat het is, voor de gene die het weten en willen vertellen natuurlijk?

@patroeschka wat fijn dat alles goed is met de tweeling. krijg je extra controles of is dat alleen op het laatst? wat schattig leppeltje leppeltje. weet je wel of het een 1 of 2 eiige tweeling is of niet?

hier gaat alles goed. heb vakantie en dat is wel heel fijn. mijn dagen met onze kleine man zijn ook druk gevuld maar het is toch een stuk rustiger dan een hele dag een klas vol kleuters. Ik merk wel dat ik het op tillen van thijs moet gaan beperken en echt anders moet gaan tillen vanuit mijn benen anders heb ik redelijk wat last van bandenpijn en als ik dat minder kan laten zijn door anders te tillen is dat een kleine moeite maar moet er wel steeds aan denken.
    ik zit met de laptop op schoot en de kleine man in mijn buik zet protest in en schopt er steeds tegen aan.

even voor het lijstje: ik ben 23 december uitgerekend ipv 28 december
    misschien ook leuk om het geslacht van het kindje erbij te zetten (als je dat wilt vertellen) en de datum wanneer je met verlof gaat.
    we krijgen een jongen en ik heb 12 november mijn laatste werkdag.

5. Beeps

Beeps Bekend lid

Dec 15, 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    ja leuk idee met de geslachten erbij! veel jochies volgens mij!

Wel fijn dat niemand echt heftige klachten heeft, en natuurlijk mag er geklaagd worden, gelukkig begrijpen wij elkaar allemaal wel.. hier op mn werk snappen ze soms niet dat ik om 14uur begin te gapen, dus dit is juist de plek om te klagen!

Mijn verlof gaat ook half november in, maar ik heb aangegeven daarna niet terug te komen, ik wil voor de kleine zorgen fulltime, in het begin.. tot ik de poepluiers en gebrabbel zat ben, denk na half jaar of 9 maanden ofzo.
    Dus eigenlijk, als ik het sneaky wil spelen kan ik veel eerder me ziekmelden en lekker van de zwangerschap genieten, maar officieel dus pas half november..

6. Pickle

Pickle Fanatiek lid

May 7, 2010
    1,293
    5
    38
    Wij hebben net ook de 20 weken-echo gehad, het zag er goed uit allemaal en IT'S A BOY :D helemaal gelukkig hier en ik ga zometeen direct wat kleertjes kopen :D
    (voor het lijstje: mijn due date is 23 dec)

7. Acem

Acem Fanatiek lid

May 6, 2010
    1,587
    8
    38
    Brabant
    Gefeliciteerd allemaal dames...:D
    Mijn 20 weken echo zag er ook mooi uit... En het is een Jongen:D
    Ook ik ben 20 december uitgerekend... misschien met kerst maar misschien ook eerder... Met kerst zou het wel mooi zijn natuurlijk :D Mijn kindje zou het mooiste cadeautje zijn aller tijden.

8. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

Mar 21, 2008
    2,457
    0
    0
    Hoi meiden!

Het lijkt me toch wel gezellig om hier weer eens mee te kletsen :D
    Ik zag mijzelf nog op het lijstje staan bij 21 dec, ik mag inmiddels naar de 18e!
    Want de due date is aangepast met de echo bij de nekplooi meting.

Wat leuk dames, gefeliciteerd iedereen met hun goede 20 weken echo's!

9. Ravi

Ravi Actief lid

Feb 27, 2008
    394
    0
    0
    juf
    Zo wat wordt er weer veel geschreven, leuk!

Gisteren hebben we de 20 weken echo gehad, wat super was het zeg! Alles zag er prima uit, dus dat was heel erg fijn. Verder was het echt heel erg leuk, ze nam heel goed de tijd om alles uit te leggen en..... ze heeft ook nog 3D laten zien en foto's meegegeven, echt super! Bij ons dochtertje was dit wel even anders, toen zaten we voor we het wisten weer in de auto. Natuurlijk gaat het erom dat alles goed is, maar het is toch wel heel leuk en bijzonder als ze er wat meer tijd voor nemen.
    We willen niet weten wat het wordt, dus dat blijft nog even spannend. Het gezichtje lijkt in elk geval wel op ons dochtertje, zo grappig om te zien!

Even spammen.....

View attachment 93388

@fenneke, wij gaan net als jullie ook met 27 weken nog een keer voor een 3D echo. Ook wij vonden het niet eerlijk om het nu niet te doen en bij ons dochtertje wel, krijg je later weer praatjes haha. Alleen is het bij Sinne toen niet zo goed gelukt omdat ze niet goed lag. Daarom ben ik wel heel blij met de fotootjes die we gisteren kregen.
    Ik voel met ook wel goed eigenlijk. Ik had wat last van mijn bekken, maar ben al vrij snel naar de cesartherapie gegaan en dat heeft goed geholpen, mijn bekken staat weer recht en nu is het een kwestie van onderhouden. Af en toe nog wat steekjes, maar verder prima. Ik heb nu trouwens ook vakantie dus dat is ook wel lekker natuurlijk, al zit die er bijna op.

@Sam, ben je ook al bij een therapeut geweest met je rug? Wel een aanrader hoor, of heb je er anders ook wel last van?
    Ik herken het ook wel hoor, dat je niet wilt klagen, ik heb geen zin om steeds alle kwaaltjes te benoemen. Dat doe ik thuis wel, moet manlief het ontgelden haha.

@Jolan, echo was prima! zie verhaaltje hierboven haha.
    Als ik het goed heb berekend heb ik mijn laatste werkdag op 11 november, nog 11 weken werken na mijn vakantie. Ik werk ook in het onderwijs (groep 3 en 4) en heb dus ook nog een weekje herfstvakantie er tussen door..... lekker!

@beebs, jij dus straks heeeeeel lang verlof. Ben je niet zo blij met je werk? Anders zou je ook ouderschapsverlof kunnen opnemen, dan heb je ook een hele tijd vrij, maar heb je nog wel je werk. (omdat je na 6 maanden / half jaar weer wil beginnen).

@Pickle en Damiana, super, de goede echo! Toch wel een mijlpaal he, die 20 weken. Volgens mij idd veel jongens!

10. Ravi

Ravi Actief lid

Feb 27, 2008
    394
    0
    0
    juf
    Het lijstje:

13 dec nachtbloempje
    13 dec Sam86
    14 dec Jalou
    16 dec mammie in spe
    16 dec rissie116
    18 dec Mamavan5
    18 dec Caarie
    18 dec Jana
    18 dec Tessa8 geheim?
    19 dec fenneke80
    19 dec westerlo
    20 dec Tonneke
    20 dec Damiana jongen
    21 dec Neera
    21 dec Tessa8
    22 dec brabantse1982
    22 dec mariska1982
    22 dec Patroeschka
    22 dec Ravi onbekend
    23 dec supernurse
    23 dec Pickle jongen
    23 dec Jolan78 jongen
    24 dec marijelansink
    25 dec ReneeJ
    25 dec mamavan3
    25 dec ylona25
    25 dec huitje
    25 dec noppie
    26 dec Toetje77
    26 dec HRM
    26 dec Soekie
    26 dec Sabrina3
    26 dec guusje27
    27 dec dobslots
    27 dec sampie1986
    28 dec Beeps jongen
    28 dec MilkHd
    28 dec jolan78
    28 dec MelMel
    29 dec Lillith
    31 dec lonnekej

Misschien handig als iedereen het zelf even aanvult door het even te quoten.

11. Acem

Acem Fanatiek lid

May 6, 2010
    1,587
    8
    38
    Brabant
    :Dleuk zo een lijst... straks kunnen we zien wie daadwerkelijk op de uitgerekende datum is bevallen.... :D

12. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

Mar 21, 2008
    2,457
    0
    0
    Het lijstje:

13 dec nachtbloempje
    13 dec Sam86
    14 dec Jalou
    16 dec mammie in spe
    16 dec rissie116
    18 dec Mamavan5
    18 dec Caarie
    18 dec Jana
    18 dec Tessa8 geheim
    19 dec fenneke80
    19 dec westerlo
    20 dec Tonneke
    20 dec Damiana jongen
    21 dec Neera
    22 dec brabantse1982
    22 dec mariska1982
    22 dec Patroeschka
    22 dec Ravi onbekend
    23 dec supernurse
    23 dec Pickle jongen
    23 dec Jolan78 jongen
    24 dec marijelansink
    25 dec ReneeJ
    25 dec mamavan3
    25 dec ylona25
    25 dec huitje
    25 dec noppie
    26 dec Toetje77
    26 dec HRM
    26 dec Soekie
    26 dec Sabrina3
    26 dec guusje27
    27 dec dobslots
    27 dec sampie1986
    28 dec Beeps jongen
    28 dec MilkHd
    28 dec jolan78
    28 dec MelMel
    29 dec Lillith
    31 dec lonnekej

Misschien handig als iedereen het zelf even aanvult door het even te quoten.

13. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

Mar 21, 2008
    2,457
    0
    0
    Ik heb hem even gequote!
    Wat een leuk lijstje :D
    En inderdaad willen wij het geslacht geheim houden ;)
    Ik heb mezelf ook even van 21 dec afgehaald.

Ben ook erg benieuwd wanneer iedereen gaat bevallen!!

14. Beeps

Beeps Bekend lid

Dec 15, 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    @Ravi, lief dat je meedenkt, maar ik wil daar inderdaad niet meer werken. Ik werk nu in de zorg, en kom uit het bedrijfsleven. ik heb een universitaire opleiding die in de zorg niet echt tot zn recht komt, dus straksjes als ik later groot ben, wil ik terug het bedrijfsleven in!

Jeetje wat veel baby's in december! Leuk zeg!

15. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Uitgerekende data:
    13 dec nachtbloempje, Sam86
    14 dec Jalou
    16 dec mammie in spe, rissie116
    18 dec Mamavan5, Caarie, Jana, Tessa8 geheim
    19 dec fenneke80 jongen, westerlo
    20 dec Tonneke, Damiana jongen
    21 dec Neera
    22 dec brabantse1982, mariska1982, Patroeschka, Ravi onbekend
    23 dec supernurse, Pickle jongen, Jolan78 jongen
    24 dec marijelansink
    25 dec ReneeJ, mamavan3, ylona25, huitje, noppie
    26 dec Toetje77, HRM, Soekie, Sabrina3, guusje27
    27 dec dobslots, sampie1986
    28 dec Beeps jongen
    , MilkHd, jolan78, MelMel
    29 dec Lillith
    31 dec lonnekej

Laatste werkdag:
    11 nov Ravi
    12 nov jolan78
    19 nov fenneke80

Ik krijg weer een jongen, jeej!
    Ik ben zo vrij geweest om hem iets in te korten door iedereen met dezelfde datum op 1 regel te zetten. En het is idd ook wel leuk om een verlof lijstje te maken, bij deze met alvast 3 namen :)

16. Acem

Acem Fanatiek lid

May 6, 2010
    1,587
    8
    38
    Brabant

:DHet gaat denk jongensregenen in december...:D mannetjes maand:D echt cool...

17. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

May 8, 2008
    3,947
    0
    36
    Noord Holland
    Uitgerekende data:
    13 dec nachtbloempje, Sam86
    14 dec Jalou
    21 dec Neera
    22 dec brabantse1982, mariska1982, Patroeschka onbekend, Ravi onbekend
    24 dec marijelansink
    28 dec Beeps jongen, MilkHd onbekend, jolan78, MelMel
    29 dec Lillith
    31 dec lonnekej

Laatste werkdag:
    11 nov Ravi
    12 nov jolan78
    19 nov fenneke80
    30 nov MilkHd

18. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

Mar 21, 2008
    2,457
    0
    0
    Wat leuk deze lijst :D
    Zo hebben we goed overzicht.

19. Acem

Acem Fanatiek lid

May 6, 2010
    1,587
    8
    38
    Brabant

20. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

Aug 16, 2007
    1,610
    89
    48
    Female
    Mama
    Amersfoort
    Uitgerekende data:
    13 dec nachtbloempje, Sam86 meisje
    14 dec Jalou
    21 dec Neera
    22 dec brabantse1982, mariska1982, Patroeschka onbekend, Ravi onbekend
    24 dec marijelansink
    28 dec Beeps jongen, MilkHd onbekend, jolan78, MelMel
    29 dec Lillith
    31 dec lonnekej

Laatste werkdag:
    11 nov Ravi
    12 nov jolan78
    19 nov fenneke80
    20 nov Damiana
    30 nov MilkHd

Over de laatste werkdag kan ik weinig zeggen, want ik werk thuis met kinderen. Zal waarschijnlijk blijven werken totdat ik echt niet meer kan. De vervanging voor na de bevalling is wel geregeld, maar gewoon bij mij thuis:p
    Even een ego berichtje (heb nog niet alles gelezen:))
    Ik heb net van mijn opa en oma een nieuwe kinderwagen gekregen!!! De Maxi-Cosi Mura3 in het aubergine/rood! Inclusief de Maxi-Cosi Citi ook in het rood:D
    Ben helemaal gelukkig! Ook heb ik gister gehoord dat ik van mijn schoonouders de pret-echo krijg!

Sorry voor het ego berichtje ga straks alles nalezen, maar ben zoooo gelukkig!

Liefs,

Sam

Share This Page