wie is er nog meer uitgerekend met kerst?

Discussion in 'Zwangerschap' started by madelief78, Apr 17, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. huitje

huitje Bekend lid

Oct 18, 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    zo even weer bijgewerkt

2. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

Mar 21, 2008
    2,457
    0
    0
    #362 Tessa8, Aug 19, 2010
    Last edited: Aug 19, 2010
    13 dec nachtbloempje, Sam86 meisje
    14 dec Jalou
    16 dec mammie in spe, rissie116
    17 dec Lovepeet meisje
    18 dec Mamavan5, Caarie, Jana, Tessa8 geheim, Einad ?
    19 dec fenneke80 jongen, westerlo
    20 dec Tonneke, Damiana jongen
    21 dec Neera
    22 dec brabantse1982, mariska1982, Patroeschka verrassing, Ravi onbekend, synchrofan jongen
    23 dec supernurse, Pickle jongen, Jolan78 jongen
    24 dec marijelansink
    25 dec ReneeJ, mamavan3, ylona25, huitje meisje, noppie
    26 dec Toetje77, HRM, Soekie, Sabrina3, guusje27
    27 dec dobslots, sampie1986
    28 dec Beeps jongen, MilkHd onbekend, jolan78, MelMel
    29 dec Lillith
    30 dec MenM
    31 dec lonnekej

Laatste werkdag:
    4 nov Einad
    5 nov synchrofan
    11 nov Ravi, Beeps en ik heb mijn baan gelijk opgezegd, heerlijk !!
    12 nov jolan78
    18 nov MenM
    19 nov fenneke80
    20 nov Damiana
    30 nov MilkHd

In ziektewet:
    24 juni Patroeschka (oa bekkeninstabiliteit) en geen contractverlenging

Misschien handig als iedereen het zelf even aanvult door het even te quoten.

3. Toetje77

Toetje77 Bekend lid

Feb 29, 2008
    800
    12
    18
    NB
    13 dec nachtbloempje, Sam86 meisje
    14 dec Jalou
    16 dec mammie in spe, rissie116
    17 dec Lovepeet meisje
    18 dec Mamavan5, Caarie, Jana, Tessa8 geheim, Einad ?
    19 dec fenneke80 jongen, westerlo
    20 dec Tonneke, Damiana jongen
    21 dec Neera
    22 dec brabantse1982, mariska1982, Patroeschka verrassing, Ravi onbekend, synchrofan jongen
    23 dec supernurse, Pickle jongen, Jolan78 jongen
    24 dec marijelansink
    25 dec ReneeJ, mamavan3, ylona25, huitje meisje, noppie
    26 dec Toetje77 meisje, HRM, Soekie, Sabrina3, guusje27
    27 dec dobslots, sampie1986
    28 dec Beeps jongen, MilkHd onbekend, jolan78, MelMel
    29 dec Lillith
    30 dec MenM
    31 dec lonnekej

Laatste werkdag:
    4 nov Einad
    5 nov synchrofan
    11 nov Ravi, Beeps en ik heb mijn baan gelijk opgezegd, heerlijk !!
    12 nov jolan78
    18 nov MenM
    19 nov fenneke80
    20 nov Damiana
    26 nov Toetje77
    30 nov MilkHd

In ziektewet:
    24 juni Patroeschka (oa bekkeninstabiliteit) en geen contractverlenging

Misschien handig als iedereen het zelf even aanvult door het even te quoten.

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Oww...wat lijkt het alweer lang geleden. Ik was 27 dec. 2009 uitgerekend. 21 dec. had ik de geplande ks.

Iedereen een hele fijne zwangerschap en goede bevalling!

5. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    4,417
    0
    0
    Hey dames,

Ik ben 19 dec uitgerekend...heel spannend allemaal!!

Van mij mag het stiekem ook wel iets sneller gaan, heb er zo'n zin in! :p

6. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Gezellig guusje!

Hier gaat alles z'n gangetje, als ik rustig aan doe voel ik me prima. Als ik een beetje druk doe word ik snel moe en duizelig.
    Vanmorgen weer bij de gyn geweest en m'n bloeddruk was prima: 120/70. Maar ik kwam wel net binnen rennen na door de regen en wind geploeterd te zijn, dus ik had hem hoger verwacht. Misschien dat de duizeligheid dan toch door een lage bloeddruk komt...

Anyhow, hoe is het met jullie, iedereen nog aan het genieten van het makkelijke trimester?
    Wat zijn jullie plannen eigenlijk mbt werk na de bevalling? We weten natuurlijk dat Beeps stopt met werken. Ik ben na mijn zoontje 3 ipv 5 dagen gaan werken en dat blijf ik straks ook doen. Vind ik echt ideaal: lekker veel thuis, maar toch nog wel wat carrieremogelijkheden.

7. Ravi

Ravi Actief lid

Feb 27, 2008
    394
    0
    0
    juf
    Hier gaat het ook prima hoor, alleen wat last van mijn bekken. Daarvoor ga ik naar de cesartherapie en dan is het wel uit te houden. Maar ik heb ook 6 weken vakantie gehad (werk in het onderwijs), dus even kijken hoe het gaat als ik weer aan het werk ben. Moet deze week weer beginnen en vanaf volgende week het laatste blok van een gymcursus die ik moet volgen. Hoop dat dat allemaal gaat lukken, dan ben ik er maar van af.
    Ik werk sinds ons dochtertje is geboren ook 3 dagen, woensdag, donderdag en vrijdag. Vind het ook prima zo (helemaal als die cursus erop zit, want dat heeft wel heel veel extra tijd gekost).

8. Toetje77

Toetje77 Bekend lid

Feb 29, 2008
    800
    12
    18
    NB
    Welkom Guusje!

Fenneke, alsof je mijn verhaal verteld. Ook ik ben vaker duizelig als ik druk ben geweest of plotseling opsta. Ook als ik wakker word en opsta ben ik vaak behoorlijk draaierig. Verder nog erg moe. Ook mijn bloeddruk was de laatste keer perfect, maar had me net als jij ook gehaast want mijn man was laat, dus ik had hem ook hoger verwacht. Nou ja, beter lage bloeddruk dan hoge hè, dan maar gewoon rustig aan proberen te doen.

Over werken, ik werkte 4 dagen in de week en na de bevalling wil ik 3 dagen in de week gaan werken.

Ravi, je moet een gymcursus doen. Ben je dan gymdocente of moet iedere docent dat doen? Werk je op een basisschool of op een middelbare school?

Hier gaat verder ook alles goed. Ik ben helaas nog niet van de misselijkheid en vermoeidheid af en heb ook erg veel last van brandend maagzuur, maar ik ben al zo ontzettend blij dat het met ons meisje goed gaat dat ik de kwaaltjes voor lief neem, we zijn toch al over de helft. Ik kijk er zo naar uit, ben zelfs al aan het aftellen. Over 2 weken heb ik 3 weken vakantie en daarna nog 9 weken werken. Is het raar dat ik zo denk? ;)

En zijn julie al bezig met de babykamer? Wij hebben net een geweldig mooi kamertje gekocht, ben er helemaal verliefd op :D

9. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    4,417
    0
    0

Fenneke, had nog gereageert bij afspraak babyview...haha, zal het niet meer doen vanaf nu!

Ik werkte helaas al niet meer door ziekte...ik hoop dat ik over een tijdje wel weer kan gaan werken. Eerst maar zien hoe het gaat als onze kleine er eenmaal is! Daar ga ik eerst mijn aandacht op vestigen.

Liefs Guusje

10. Ravi

Ravi Actief lid

Feb 27, 2008
    394
    0
    0
    juf
    @Toetje Ik werk in het basisonderwijs, groep 3 en 4, maar had nog geen gymbevoegdheid. Vandaar dat ik dat nu moet doen.
    Helemaal niet raar om zo te denk hoor..... ik ben ook al aan het aftellen, nog 9 weken en dan heb ik herfstvakantie, daarna nog 1 week.
    Onze babykamer is al klaar, maar die blijft ook zoals die is. Nu zijn we bezig met ons eigen nieuwe kamer (we hebben er een stuk bij gekregen) en dan gaat dochterlief naar onze kamer. Nog wel wat te doen dus!

11. Pickle

Pickle Fanatiek lid

May 7, 2010
    1,293
    5
    38
    Haha toetje, ik tel ook al af hoor. Nog zeven weken werken en studeren, zo snel mogelijk afstuderen, daarna nog vijf weken alleen werken en dan stop ik (= vier weken voor de bevalling), 25 nov laatste werkdag! Kan ik daarna een tijdje thuisblijven met de verse baby, en als de rust weer wat is wedergekeerd gaan zoeken naar een baan.
    Fijn dat het met iedereen (redelijk) goed gaat :) Hier ook alles prrrrima, heb alleen dag in dag uit last van maagzuur, maar als dat het ergste is teken ik ervoor :)

Kamertje: is half af, alleen de commode moet nog in elkaar gezet worden en dan nog de aankleding, wat dingetjes aan de muren, gordijnen etc. Baby-uitzet ook al voor een deel bij elkaar gesprokkeld, maar dat doe ik in etappes, dan voelt het niet zo als een aanslag op de bankrekening haha.

Heb zonet de intake van de kraamzorg gehad (nu al ja :$) en ze vond mijn bed niet goed genoeg bereikbaar voor tijdens de bevalling. Heb een heel krappe slaapkamer met ook van die steunbalken etc. Dus dat wordt een bed huren of lenen voor in de huiskamer en daar bevallen hmm.

En namen! Wie is er al uit?

12. Ravi

Ravi Actief lid

Feb 27, 2008
    394
    0
    0
    juf
    Namen.... bijna geloof ik. Voor een jongen zijn we er wel uit (nog dezelfde als toen we een meisje kregen) Maar voor een meisje twijfelen we nog tussen twee. Maar ik wil er wel zo snel mogelijk uit zijn, moet ook nog even goed wennen aan de naam haha.

13. Toetje77

Toetje77 Bekend lid

Feb 29, 2008
    800
    12
    18
    NB
    Hihi, namen hebben we ook al, maar daar waren we het al snel over eens.

Hier ook veel last van maagzuur, dus neem nogal veel rennies, maar volgens vk mag dat.

Ik wil ook nog even de meubeltjes van ons kamertje laten zien, ben er zo trots op :D Het is nu nog een rommelige kamer hoor, maar de meubels staan wel al op hun plek.

In het echt zijn ze iets lichter dan op de foto, en de kwaliteit van de foto is niet zo mooi, maar ja.

View attachment 96288

14. Toetje77

Toetje77 Bekend lid

Feb 29, 2008
    800
    12
    18
    NB
    View attachment 96289

De beer naast de commode heb ik afgelopen zaterdag voor mijn verjaardag gekregen, ik vind hem zoooo leuk, en hij is heerlijk zacht :)

15. Toetje77

Toetje77 Bekend lid

Feb 29, 2008
    800
    12
    18
    NB
    Ben een beetje warrig met reageren, sorry ;)

Wij doen het ook in etappes, de wagen en maxicosi hadden we al een paar weken, nu de kamer, in september komt er beneden een nieuwe vloer in en wordt beneden alles opnieuw geschilderd en daarna komen alle andere babyspulletjes.

Kraamzorg: ja, ik hoorde al dat ze daar bepaalde eisen in stellen. Onze kamer is ook krap, maar wij willen sowieso in het ziekenhuis bevallen. Ik geloof alleen wel dat we ons bed toch op klossen moeten zetten, ook al willen we naar het ziekenhuis, toch?

16. Pickle

Pickle Fanatiek lid

May 7, 2010
    1,293
    5
    38
    Denk het wel, je brengt je kraamtijd toch in je eigen bed door (als het goed is), en dus moet het voor de kraamverzorgster hoog genoeg zijn. Minimaal 70 cm zeggen ze hier. Als je een hoog bed hebt kun je misschien af met een extra matras er op (maar dat mocht dan weer niet met de bevalling, want dan is het te zacht/zak je teveel door..).

17. Ravi

Ravi Actief lid

Feb 27, 2008
    394
    0
    0
    juf
    Ik heb de vorige keer nog wel een bed geregeld voor de kraamzorg. Maar achteraf heb ik er geen gebruik van gemaakt. Wat een vreselijk ding zeg. Daar ga je echt je kraamtijd niet op liggen hoor. Mijn tante was kraamverzorgster en vond het geen probleem dat ik op mijn gewone bed lag. Maar dat kan natuurlijk verschillen per kraamverzorgster.

@Toetje, Wauw! wat een mooie spullen zeg! Super mooi! Zou niet meer kunnen wachten tot het ingericht kan worden haha.

18. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    4,417
    0
    0
    Onze kinderkamer gaat ook erg hard nu! Zooooo leuk! Ik ga er elke ochtend voordat ik ga douchen ff in staan en gewoon om me heen kijken. Ik krijg er dan zo veel zin in!
    Is ook erg leuk geworden, al zeg ik het zelf...;)

Liefs Guusje

19. muisje1

muisje1 Lid

Mar 9, 2007
    96
    0
    0
    Ik las dit topic en ik dacht: "hier moet ik even op reageren!"

Ik was in 2007 uitgerekend op 4 januari....maar madam kwam eerder hoor! jaja! Op 25 december 2006, 1e kerstdag is met een keizersnede onze dochter geboren om 08.02uur 's morgens. Op dat moment heel bijzonder maar nu is der nietzo veel meer aan....het is een rare dag om jarig te zijn vind ik.

Share This Page