wie is er nog meer uitgerekend met kerst?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door madelief78, 17 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ik heb een oude lijst maar weer even tevoorschijn gehaald, die moet iedereen maar weer even updaten.
    Behalve Guusje, omdat jij zoveel pech lijkt te hebben met de lijst heb ik jou alvast op de 19e gezet, gezellig bij mij!

2. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    @Guusje,
    Wat ontzettend leuk!
    Zal inderdaad wel een verassing zijn geweest :D

@Jolan,
    Jij ook zo moe?
    Heel herkenbaar.
    Ja genieten is dat he, die bewegingen in je buik.

3. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    12 dec Lies29 meisje
    13 dec nachtbloempje, Sam86 meisje
    14 dec Jalou
    16 dec mammie in spe jongen, rissie116
    17 dec Lovepeet meisje
    18 dec Mamavan5, Caarie, Jana, Tessa8, Einad ?
    19 dec fenneke80 jongen, westerlo, guusje27
    20 dec Tonneke, Damiana jongen, Gul83 jongen
    21 dec Neera
    22 dec brabantse1982, mariska1982, Patroeschka verrassing, Ravi onbekend, synchrofan jongen, HRM jongen
    23 dec supernurse, Pickle jongen, Jolan78 jongen
    24 dec marijelansink
    25 dec ReneeJ, mamavan3, ylona25,noppie
    26 dec Toetje77, HRM, Soekie, Sabrina3, huitje meisje
    27 dec dobslots, sampie1986
    28 dec Beeps jongen, MilkHd onbekend MelMel
    29 dec Lillith
    30 dec MenM jongen
    31 dec lonnekej

Laatste werkdag:
    21 okt Lies 29
    26 okt Mammie in spé (ovb)
    4 nov Einad
    5 nov synchrofan
    11 nov Ravi
    11 nov Beeps en ik heb mijn baan gelijk opgezegd, heerlijk !!
    12 nov jolan78
    14 nov huitje
    18 nov MenM
    19 nov fenneke80
    20 nov Damiana
    30 nov MilkHd

In ziektewet:
    24 juni Patroeschka (oa bekkeninstabiliteit) en geen contractverlenging
    28 juli Mammie in spé voor halve dagen ivm extreme vermoeidheid

Misschien handig als iedereen het zelf even aanvult door het even te quoten.

4. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    Hai Dames,

jeetje iedereen begint het zwaar te krijgen zeg.. tja, je weet wat ze zeggen over de laatste loodjes he!!!

Nog eventjes meiden! ik heb het ook zwaar, zoveel last van mn bekken, dat ik sinds vorige week niet meer werk, slaap er ook slecht door, kan op geen enkele manier lekker liggen, en laat staan omdraaien!

hoe staat het met de babykamers? Hier is ie zo goed als af, moet alleen de kleertjes ed nog wassen en dan kan meneer komen hoor!

we hebben vorige week de 4D echo gehad, super is dat zeg..
    Hij is nog steeds veels te groot, weegt 500 gr zwaarder dan nu zou moeten en loopt ruim 2 weken voor.. ik hoop zo dat deze reuzenbaby zich even inhoud qua groei..

Geniet van de laatste loodjes meiden, voor we het weten hebben we onze hummeltjes in de armen (want god, wat vliegt de tijd!!)

5. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    haha, lief van je Fenneke! Thanks! :D

6. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    upje voor de kerstkindjes, topic was alweer veel te ver weggezakt!

Beeps: wow een reusje dus. word je nu extra in de gaten gehouden met groeiecho's en zo?

En de laatste weken beginnen nu echt he. Nog even volhouden...

7. huitje

huitje Bekend lid

18 okt 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    Hoi meiden,

Wil iemand mijn laatste werkdag datum veranderen in ziektewet?
    Ben nu inmiddels 4 weken thuis ongeveer (vanaf 1 oktober). Was zo extreem moe dat ik de 50 minuten rijden naar mijn werk niet meer redde.
    Gelukkig vond de arbodienst het ook beter dat ik thuis bleef. Nu ik thuis ben gaat het een stuk beter. Ben nog wel moe maar niet meer extreem. Ik slaap ineens wel slecht 's nachts. Veel draaien met veel steun en gekreun.
    Inmiddels is de babykamer af en heb ik vrijdag alle kleertjes, lakentjes, dekentjes ed gewassen. Tja misschien aan de vroege kant maar het was mooi weer en verveelde me stierlijk.
    Heb zelfs de enveloppen voor de geboortekaartjes al geschreven!
    Nou ja klaar is klaar.

Nu wachten tot ons kleine meisje zich aankondigt. Wat mij betreft liever vandaag dan morgen.

8. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    12 dec Lies29 meisje
    13 dec nachtbloempje, Sam86 meisje
    14 dec Jalou
    16 dec mammie in spe jongen, rissie116
    17 dec Lovepeet meisje
    18 dec Mamavan5, Caarie, Jana, Tessa8, Einad ?
    19 dec fenneke80 jongen, westerlo, guusje27
    20 dec Tonneke, Damiana jongen, Gul83 jongen
    21 dec Neera
    22 dec brabantse1982, mariska1982, Patroeschka verrassing, Ravi onbekend, synchrofan jongen, HRM jongen
    23 dec supernurse, Pickle jongen, Jolan78 jongen
    24 dec marijelansink
    25 dec ReneeJ, mamavan3, ylona25,noppie
    26 dec Toetje77, HRM, Soekie, Sabrina3, huitje meisje
    27 dec dobslots, sampie1986
    28 dec Beeps jongen, MilkHd onbekend MelMel
    29 dec Lillith
    30 dec MenM jongen
    31 dec lonnekej

Laatste werkdag:
    21 okt Lies 29
    26 okt Mammie in spé (ovb)
    4 nov Einad
    5 nov synchrofan
    11 nov Ravi
    11 nov Beeps en ik heb mijn baan gelijk opgezegd, heerlijk !!
    12 nov jolan78
    18 nov MenM
    19 nov fenneke80
    20 nov Damiana
    26 nov Pickle

30 nov MilkHd

In ziektewet:
    24 juni Patroeschka (oa bekkeninstabiliteit) en geen contractverlenging
    28 juli Mammie in spé voor halve dagen ivm extreme vermoeidheid
    1 okt Huitje

Misschien handig als iedereen het zelf even aanvult door het even te quoten.

9. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Heb hem voor je aangepast. Kan me voorstellen dat je je kapot verveelt van het alleen maar thuiszitten, dat is voor even wel lekker (vakantie!) maar zal wel gauw gaan vervelen..Houd de moed erin he, en lekker rustig aan doen :)

10. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier gaat t ook nog wel hoor.. hetzelfde maar dan iets zwaarder ;p

Beebjes lagen nog op schema van een eenling, dus dat was top. Ruim 1700 en 1800 gram waren ze van de week. Bloeddruk was prima. Moet nu iedere 2 weken langs voor groeiecho en gynae.

11. huitje

huitje Bekend lid

18 okt 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    Even een vraagje tussendoor;

Hoe vaak hebben jullie een echo?
    Ik heb er 1 gehad met 12 weken en 1 met 20 weken en meer krijg ik er niet volgens de huisarts.
    (tot 36 weken sta ik onder controle van de huisarts en pas daarna bij de verloskundige)
    Toch hoor ik om mij heen dat iedereen tegenwoordig ook bij 34 weken nog een echo krijgt.
    Hoe zit dat bij jullie?

12. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Standaard twee. In het begin de termijnecho en dan de 20-wekenecho. En als je combitest laat doen heb je ook met 12 weken nog de nekplooimeting dacht ik. Ik hoorde ook steeds vaker mensen over een groei- of liggingsecho en heb het gevraagd aan de vk bij mijn vorige controle, maar die waren dus niet standaard. Maar misschien verschilt het per regio of praktijk. Eigenlijk best apart vind ik, want hoeveel tijd en moeite kost een echo nou, en je kunt er veel nauwkeuriger de groei op zien. Tussen 20 en 40 weken wordt dus alleen nog je buik wat bevoeld aan de buitenkant en met die schatting moet je 't maar doen..

Ik heb met 25 weken een pretecho gehad en toen liep Baby een weekje voor, dit heb ik ook gemeld aan de vk en zij zei dat het ook ongeveer zo voelde en daarom krijg ik voor de zekerheid een groeiecho de volgende keer (liep helemaal glunderend de praktijk uit daarna haha). Dan ben ik ook bijna 34 weken.

13. huitje

huitje Bekend lid

18 okt 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    Ik wil straks toch proberen een echo wat "af te dwingen" omdat ons spruitje bij 20 weken in een stuit lag. De huisarts kon niet echt voelen of ze nog steeds in een stuit ligt.
    Vind het erg vreemd dat er standaard maar 2 echo;s zijn omdat het ziekenfonds alle echo's vergoedt. (tenminste die van mij wel)

14. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Huitje maar bij 20 weken in stuit kan t nog alle kanten op toch?? Hier iedere x een groeiecho maar dit vanwege tweeling.

15. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Voel je zelf ook niet hoe ze ligt huitje? Door de schopjes bedoel ik. Anders zou je toch wel een liggingsecho moeten krijgen, ze kunnen je moeilijk een bevalling in laten gaan terwijl ze niet eens weten of het kind nog in stuit ligt of niet.

16. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Ik kreeg er nog 1 met 32 weken, omdat mijn placenta met 20 weken deels voor de uitgang lag. Nu gelukkig niet meer!

Maar waar je de schopjes voelt maakt niet echt uit hoor, onze meid ligt met haar hoofdje beneden, maar met haar voetjes voor haar gezicht dus ik voel getrappel beneden. Ze ligt zo al vanaf 24 weken ongeveer.

17. huitje

huitje Bekend lid

18 okt 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    Ik weet dat ze nog zou kunnen draaien en dat doet ze volgens mij ook want ik voel overal getrappel. Meestal helemaal onderin alsof ze er al bijna uit wil kruipen maar ook vaak helemaal bovenin.
    De huisarts kon niet goed voelen hoe ze ligt.
    Ik wacht het wel af. Ik neem aan dat als de verloskundige de ligging ook niet goed kan voelen er wel een liggingsecho gedaan wordt.

18. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    Ook hier geen standaard echo's meer na de 20 weken echo.
    Ons kindje lag ook in stuit, maar bij het vorige bezoek aan de vk gelukkig niet meer, en was ook al ingedaald.
    Maar hoe kunnen ze dat nou zo goed voelen? Dat het hoofdje beneden ligt. Je hoort ook dat ze het wel eens verkeerd hebben.
    Maakt me toch wel onzeker hoor ;)
    Had liever een liggings echo gehad voor de zekerheid.

19. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    Hier nog een echo gehad met 28w, omdat ukkepukje zo dik leek bij 20w. Gelukkig alles goed, gewoon lekker chubby ;)
    Sinds die echo voel ik ook steeds op dezelfde plek de voetjes, die soms ook echt uitsteken. Kreeg ook al liespijn, bleek bij laatste controle inderdaad al dat ukkepukje is ingedaald in diezelfde stand. Helemaal goed dus, alleen 10km wandelen zit er niet meer in, haha. Maar heb daardoor dus ook geen behoefte meer aan extra echo's. In ieder geval valt er rond 34/35w weinig meer te zien op zo'n echo hoor!

20. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

6 dec 2007
    511
    0
    16
    leerkracht basisonderwijs
    Wij hebben vorige week (precies 30 weken) nog een echo gehad ivm met de placenta. Ik hoorde van een kennis dat zij bij ongeveer 36 weken in de regio Hilversum/Bussum standaard nog een echo krijgen om te kijken of het kindje idd goed met het hoofdje ingedaald ligt. Is per regio verschillend denk ik, want bij ons in Noord Holland doen ze dat niet.

Deel Deze Pagina