YEAH!!! Ons dametje is gedraaid! Vanochtend bij de verloskundige geweest en op de echo was te zien dat ze niet meer in een stuit ligt! Er is een kleine kans dat ze nog gaat draaien maar aangezien ze vrij groot is dacht de verlos van niet. Omdat ze vrij groot is moet ik volgende week al weer terug komen voor een groeiecho bij de gynaecoloog... Verder moest ik ook ineens bloedprikken om te kijken of ik geen zwangerschapssuiker heb. Al die tijd bij de huisarts geweest en heeft hij het nergens over gehad en dan kom je voor het eerst bij de verlos in het ziekenhuis en wordt je half doorgelicht. Wel goed natuurlijk maar geeft mij het idee dat de huisarts niet al te secuur heeft gekeken. Maar goed we zijn reuze blij dat ons dametje goed ligt!
@ huitje : super! wat fijn voor je, zal een hoop stress wegnemen ! Slecht zeg dat je huisarts niet eerder heeft geconstateerd dat ze zo groot is, gelukkig ben je nu wel in goede handen.. @ iedereen: vanavond voor het laatst zwangerschapsgym (van de sessies voor de bevalling) moet je nagaan hoe snel het gaat! en eigenlijk eind van de week officieel verlof... ohhh meiden, het is echt aftellen !!!! Hebben jullie een gevoel over je bevaldatum? ik ben 26 december uitgerekend, maar ik heb het gevoel dat ie rond de 17de komt...
Ik ben ook 26 december uitgerekend maar zowel ik als mijn vriend hebben beide het gevoel dat ze 13 december komt. Waarom???? Geen idee. Onafhankelijk van elkaar dachten wij allebei aan deze datum. Dus wie weet. (we hopen sowieso al dat ze voor de kerst komt en niet met kerst omdat mijn vriend bedrijfsleider van een restaurant is die open is met de feestdagen.....)
huitje: wel fijn idee dat je even wat beter bent doorgelicht nu? hier 28-12 uitgerekend, gevoel zegt 27-12 geboren, ben benieuwd! Nog 3 weken werken, kan me nog niet voorstellen dat ik straks thuis zit en dat ik echt zal moeten gaan bevallen...
Dat zijn al drie eigenwijze stuitliggertjes die toch nog gedraaid zijn, toch? goed zo baby's En jaaa aftellen, aftellen...Zijn jullie al bang voor de bevalling? Nu het toch echt dichterbij komt merk ik wel dat ik er meer over ga nadenken, maar bang ben ik (nog) niet. De halve wereld kan het, dan wij toch ook wel? Gisteren ook bij de VK het bevallingspraatje gehad en groeiecho. Meneer lag al met het topje van zijn hoofd in mijn bekken en de groei ligt heel mooi op schema. Ik heb geen gevoel over wanneer hij geboren gaat worden. Ben de 23e uitgerekend en een paar daagjes eerder zou wel fijn zijn...maar ik durf niet te gaan gokken. Straks is de teleurstelling des te groter als hij pas in 2011 komt (want dat is natuurlijk best een reële kans )...
Goed zeg, dat alle stuiters nu goed liggen! Ik heb echt geen gevoel over de bevallingsdatum, net als Pickle probeer ik niet te veel te hopen dat ie op tijd komt (op of voor 19-12), omdat het ook zomaar een kerstkindje kan worden. Zullen we de lijst weer eens tevoorschijn halen? De verlofdata komen nu wel dichtbij
12 dec Lies29 meisje 13 dec nachtbloempje, Sam86 meisje 14 dec Jalou 16 dec mammie in spe jongen, rissie116 17 dec Lovepeet meisje 18 dec Mamavan5, Caarie, Jana, Tessa8, Einad ? 19 dec fenneke80 jongen, westerlo, guusje27 20 dec Tonneke, Damiana jongen, Gul83 jongen 21 dec Neera 22 dec brabantse1982, mariska1982, Patroeschka verrassing, Ravi onbekend, synchrofan jongen, HRM jongen 23 dec supernurse, Pickle jongen, Jolan78 jongen 24 dec marijelansink 25 dec ReneeJ, mamavan3, ylona25,noppie 26 dec Toetje77, HRM, Soekie, Sabrina3, huitje meisje 27 dec dobslots, sampie1986 28 dec Beeps jongen, MilkHd onbekend MelMel 29 dec Lillith 30 dec MenM jongen 31 dec lonnekej Laatste werkdag: 21 okt Lies 29 26 okt Mammie in spé (ovb) 4 nov Einad 5 nov synchrofan 11 nov Ravi 11 nov Beeps en ik heb mijn baan gelijk opgezegd, heerlijk !! 12 nov jolan78 18 nov MenM 19 nov fenneke80 20 nov Damiana 26 nov Pickle 30 nov MilkHd In ziektewet: 24 juni Patroeschka (oa bekkeninstabiliteit) en geen contractverlenging 28 juli Mammie in spé voor halve dagen ivm extreme vermoeidheid 1 okt Huitje Misschien handig als iedereen het zelf even aanvult door het even te quoten.
Jaaaah! Ik heb verlof! Een tijdje niet geschreven, ben nogal druk aan de studie en rapporten maken, maar vandaag was mijn laatste werkdag. Wel een raar idee hoor.... Toch ben ik er nog niet klaar voor geloof ik, ik hoop mijn diploma voor vakleerkracht bewegingsonderwijs nog te behalen en hier in huis moet ook nog wel het één en ander gebeuren. Vandaar dat ik wel blij ben dat het werk voorlopig gedaan is. Fijn dat de stuitliggende baby's gedraaid zijn! Verder gaat het met iedereen wel aardig goed of niet? Hier wel wat last van mijn bekken en zo nu en dan weer behoorlijk misselijk, maar ik mag niet klagen.
12 dec Lies29 meisje 13 dec nachtbloempje, Sam86 meisje 14 dec Jalou 16 dec mammie in spe jongen, rissie116 17 dec Lovepeet meisje 18 dec Mamavan5, Caarie, Jana, Tessa8, Einad ? 19 dec fenneke80 jongen, westerlo, guusje27 20 dec Tonneke, Damiana jongen, Gul83 jongen 21 dec Neera 22 dec brabantse1982, mariska1982, Patroeschka verrassing, Ravi onbekend, synchrofan jongen, HRM jongen 23 dec supernurse, Pickle jongen, Jolan78 jongen 24 dec marijelansink 25 dec ReneeJ, mamavan3, ylona25,noppie 26 dec Toetje77, HRM, Soekie, Sabrina3, huitje meisje 27 dec dobslots, sampie1986 28 dec Beeps jongen, MilkHd onbekend MelMel 29 dec Lillith 30 dec MenM jongen 31 dec lonnekej Laatste werkdag: 21 okt Lies 29 26 okt Mammie in spé (ovb) 4 nov Einad 5 nov synchrofan 9 nov Damiana 11 nov Ravi 11 nov Beeps en ik heb mijn baan gelijk opgezegd, heerlijk !! 12 nov jolan78 18 nov MenM 19 nov fenneke80 26 nov Pickle 30 nov MilkHd In ziektewet: 24 juni Patroeschka (oa bekkeninstabiliteit) en geen contractverlenging 28 juli Mammie in spé voor halve dagen ivm extreme vermoeidheid 1 okt Huitje 19 okt. Damiana (ivm ijzer te kort en heupklachten.) Misschien handig als iedereen het zelf even aanvult door het even te quoten.[/QUOTE]
VERLOF IS OOK ingegaan hier aan deze kant.. alleen zat ik al ziek thuis maar toch heeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk dames nog 6 weekjes te gaan....
Haha, hier nog lang geen verlof, nog lekker druk de komende weekjes. Hoe gaat het met de buikjes? Heb er al een tijdje geen meer voorbij zien komen. En ben ook wel benieuwd naar de kamertjes, de meesten zullen nu al wel bijna klaar zijn? Ons kamertje (en wat buikjes) staan in mijn album. Hebben jullie ook al gesprek gehad met vk over wensen rond de bevalling? Ik had een specifiek verzoek om niet langer door te lopen dan tot 41 weken, was geen enkel probleem gelukkig. Jullie nog speciale wensen? Verder alles goed met ukkepukje, hartslagje 150, beweeglijk en nog steeds ingedaald, toch een fijn idee! Al draaien alle stuitjes toch netjes bij hier, haha.
Was ik dinsdag zo blij dat we eindelijk niet meer naar de huisarts hoefden maar onder controle van de verloskundige mochten, kreeg ik dinsdagavond te horen dat als er medisch gezien alles goed is ik toch op zoek moet naar een eerstelijns verloskundige.. De huisarts heeft mij doorverwezen naar de verlos in het ziekenhuis waar ik wil bevallen. Waarom? Geen idee, maar goed wij erheen. We kregen al het idee dat ze in het ziekenhuis niet helemaal begrepen wat we daar deden maar waren zo blij dat ons kindje gedraaid was dat we daar niet bij stil hebben gestaan. Dinsdagavond bij de info avond van het ziekenhuis toch maar eens gevraagd hoe het allemaal zit. Blijkt dat de ha ons had moeten doorverwijzen naar een eerstelijns verloskundige ipv naar het ziekenhuis. Als volgende week dinsdag blijkt dat ik geen zwangerschapssuiker heb dan moeten we op zoek naar een andere verlos. Bah was er even helemaal van slag van. Had het gevoel alsof niemand ons wilde "hebben". Ha niet en ziekenhuis niet. Maar goed vanochtend andere verlospraktijk gebelt, mijn verhaal gedaan en mocht gelijk een afspraak maken voor over 2 weken. Mocht ik wel zwangerschapssuiker hebben en onder controle van het ziekenhuis komen dan mag ik gewoon de afspraak afbellen. Wat een gedoe maar ben nu wel gerust gesteld. Ga dit toch wel even allemaal melden bij de HA zodra ik die zie! Vind dit vooral als je zwanger bent van de 1e en alles nog zo nieuw en onwennig is wel erg vervelend. (moest even mijn verhaal kwijt)
Die van mij ligt nog steeds in stuit. kan het ook duidelijk voelen. ze blijft maar schuppen tegen mijn blaas. ik hoop echt dat ze binnenkort gaan draaien. heb van de vroedvrouw oefeningen gekregen en als het dan niet lukt dan probeert ze het met accupunctuur. ik ben benieuwd. als ze toch in stuit blijft, dan wordt het een keizersnee aangezien ze hier niet aan stuitbevallingen doen in het ziekenhuis.
He he heb ik even duidelijkheid nu! Heb geen zwangerschapssuiker maar om praktische redenen lijkt het de gynaecoloog toch het handigste dat ik gewoon de controles in het ziekenhuis blijf doen! Kan dus morgen de eerstelijnsverlos afbellen waar ik voor de zekerheid al een afspraak had staan. Hier dus nog steeds alles goed. Van mij mag ze nu wel komen. Kamertje klaar, enveloppen geschreven voor de kaartjes en mijn tas staat klaar. Hoe doen jullie het eigenlijk met de klossen? Wij hebben een boxspring van 55 cm hoog met in het midden twee poten tegen elkaar aan. Denk dat er maar een kratje ondermoet. Meer mensen met een boxspring? Zo nu is deze topic ook weer een beetje in beeld...
@huitje. wat fijn dat je nu eindelijk duidelijkheid hebt over de begeleiding. fijn dat je geen zwangerschapssuiker hebt. Wilde je zoiezo wel in het ziekenhuis bevallen? want nu heb je geen keus meer. ik heb verlof!!! heerlijk! de afgelopen dagen heel hard gewerkt om de babykamer af te krijgen, koffer klaar te zetten, kleertjes te wassen, te poetsen en lijstjes te maken met wat nog moet gebeuren. mijn lijstje is nog wel lang maar ben blij dat thijs op zijn nieuwe kamer in zijn nieuwe bed slaapt en dat de babykamer af is en niet te vergeten dat mijn koffertje klaar staat. ik merk wel dat alles een stuk zwaarder wordt en ik mijn leef tempo weer moet verlagen en daar ben ik zo slecht in. ik kan daar echt een paar dagen van balen en tegen de lamp lopen voordat dat lukt. ikwil nog steeds alles kunnen en doen en niet om hulp vragen maar die tijd is weer even geweest, ik weet ook dat het weer goed komt maar baal er wel van. ik had me voor genomen om deze keer ook echt te genieten van mijn verlof en van mijn mannen maar merk nu al dat ik in mijn grote valkuil val en dat is gewoon door rennen. dus vanaf nu ga ik echt proberen iets rustiger aan te doen. hoe gaat het met de rest? ook met verlof? ik ben benieuwd wie er als eerste gaat bevallen..
@Jolan; Ja ik was zowiezo al van plan om in dat ziekenhuis te bevallen dus helemaal ideaal nu ze mij daar straks al kennen en ik een beetje wegwijs ben in het ziekenhuis.
Hoi, Was dit topic al kwijt Fijn dat je nu wat duidelijk hebt huitje. Hier alles al helemaal klaar bed staat heerlijk op klossen voor mij ideaal want ben vrij lang, tassen staan ingepakt alles is lekker gewassen en gestreken en de intake voor de kraamhulp heb ik vorige week ook gehad. Dus ben er klaar voor nou ja ik nog niet helemaal al zit ik er nu wel doorheen zo moe en kan echt alleen maar aan slapen denken. Ben vorige week nog in de avond naar de vk geweest want het voelde allemaal niet goed maar dametje lag eerst zo mooi vast maar was weer terug gegaan en drukte op men schaambot. En vorige week maandag had ik een echo ivm liggen en de groei en alles was goed zei ze belt men vk donderdag op van joh je moet weer naar het ziekenhuis want je hebt te weinig vruchtwater ik oh daar heeft ze niks van gezegd dus was best geschrokken en ging van het ergste uit. Maar het zat mijn vk toch niet lekker en belde meteen naar het echocentrum op en nu bleek dat die vrouw die men echo heeft gedaan en groffe fout had gemaakt en zomaar wat aan had geklikt want ze konden men echo terug kijken en alles zag er prima uit en niks om me zorgen over te maken nou hier zat de schrik er wel even in hoor. Morgen vroeg mag ik weer naar de vk en ben benieuwd wat ze zal zeggen want mijn buik is echt onwijs gezakt. Voor iedereen succes met de laatste zwarde loodjes
Jeetje, wat een gedoe mamavan5! Eerst jouw in de zenuwen werken en dan blijkt het gewoon een stomme fout te zijn. Gelukkig maar dat er niets aan de hand is. Huitje: fijn dat je toch in het ziekenhuis mag, en dat dat vanaf nu niet meer gaat veranderen! Jolan: wel rustig aan doen hoor! Het is wel belangrijk om uitgerust aan de bevalling te beginnen, dus deel maar snel wat taken van je lijstje uit. Hibatullah: ze kan nog draaien hoor, hoop houden! Zou wel balen zijn als je een keizersnee moet... Hier nog steeds geen verlof, pfff, nog 3 dagen werken waarin ik onmogelijk veel moet doen! En daarna ook nog: kaartje is nog niet helemaal klaar, nog wat details aanpassen, enveloppen moet ik nog bestellen, nog geen koffer gepakt, bed nog niet op klossen (wij zetten er kratjes onder, de gewone klossen passen niet onder onze poten), ik heb nog steeds het idee dat ik allerlei dingen moet kopen (maar geen idee wat)... Lichtelijke stress dus. Note to self: relax fenneke, alles komt goed, dan is werk maar niet helemaal klaar, beeb is de belangrijkste nu!
Fenneke; Wel laat met verlof hoor, hou je het nog wel allemaal vol? Wij gaan maandag de klossen halen, ben benieuwd hoe dat onder ons bed staat... Verder ben ik wel zo goed als klaar met alles nu, aan de ene kant wel geruststellend, aan de andere kant heb ik nu niks meer te doen... dus heb ik al het gevoel dat ze mag komen...haha, in ieder geval nog 2 weekjes wachten, dan mag het! Liefs Guusje