wie is er nog meer uitgerekend met kerst?

Discussion in 'Zwangerschap' started by madelief78, Apr 17, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

May 8, 2008
    3,947
    0
    36
    Noord Holland
    Hier ook niet. Spannend he!

2. Acem

Acem Fanatiek lid

May 6, 2010
    1,587
    8
    38
    Brabant
    hoi meiden allemaal gefeliciteerd met jullie kindjes...
    Mijn ukje is er ook al maar dat wisten velen van jullie waarschijnlijk al... hij is op 10 dec geb nou hier een foto.

3. kellyskeezer

kellyskeezer Actief lid

Oct 25, 2010
    388
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Sittard
    leuke foto zeg !! :D

4. Acem

Acem Fanatiek lid

May 6, 2010
    1,587
    8
    38
    Brabant
    :D lief he... maar ondeugend als hij is... pfff nu al en dat met 2 weken.

5. Beeps

Beeps Bekend lid

Dec 15, 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    prachtig mannetje zeg!

ik wacht nog steeds...

6. lillibit

lillibit Fanatiek lid

Jul 12, 2010
    2,348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Wat een mooi kindje!!!

7. kellyskeezer

kellyskeezer Actief lid

Oct 25, 2010
    388
    0
    0
    Sittard
    niemand op kerst bevallen??? Nou misschien wel, maar heeft die persoon geen buddy..
    Ik ben in ieder geval niet 'de gelukkige' :D
    Gaan over een half uurtje richting het ZKH voor controle. Ben erg benieuwd. Ben vanmorgen de slijmprop verloren denk ik :)

8. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

May 8, 2008
    3,947
    0
    36
    Noord Holland
    haha, zit je daar met een heel topic op kerstkindjes te wachten, is er geen, zou wel humor zijn!

9. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Hier ook geen kerstkindje!
    Zou idd lachen zijn als er echt helemaal geen een is geboren :D

@ all die al eerder zijn bevallen: van harte gefeliciteerd allemaal met jullie prachtige kindjes!

Er is wel nieuws hier: morgen word ik ingeleid! Ben echt superzenuwachtig... Het is op eigen verzoek, gewoon omdat ik het zo vreselijk zat ben en morgen toch al weer 41+2 ben. Hier in het zkh mag je vanaf 41 weken ervoor kiezen, als je tenminste wel al een verweekte baarmoedermond hebt. Vanmorgen had ik controle, en toen had ik al 2,5 cm ontsluiting, fijn!
    Morgenochtend moeten we eerst even bellen (om 6 uur, lekker op tijd) of er niet te veel spoedgevallen zijn, en dan moet ik er om 7 uur zijn. Ze gaan dan eerst een ctg maken en inwendig onderzoek doen. Dan breken ze m'n vliezen. Best kans dat het daardoor al op gang komt en ik niet eens aan het infuus hoef. Anders krijg ik een paar uur later een infuus. Ik beval dus hoogstwaarschijnlijk morgen!
    Vanmiddag nog maar even lekker veel boodschappen in huis halen en het huis een beetje aan kant maken voor de visite en kraamhulp :). En dan vanavond nog even genieten van een rustig kindloos avondje (zoonlief gaat vanavond alvast naar opa). Ben benieuwd of ik kan slapen vannacht...

Ik probeer jullie op de hoogte te houden, maar ik beloof niks hoor. Ons leven staat natuurlijk weer eventjes op zijn kop morgen.

10. Beeps

Beeps Bekend lid

Dec 15, 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    @ Fenneke, wat een fijne gedachte zeg!

heel veel succes morgen, ben heel benieuwd..

(ik ga als ik donderdag naar de vk moet met 40w5d hier ook maar eens om vragen!)

11. madelief78

madelief78 Bekend lid

Feb 26, 2009
    561
    63
    28
    ik blijf toch benieuwd of we echt geen kerstkindje hebben..
    zou idd wel erg grappig zijn als het niet zo is.

fenneke heel veel succes vandaag. ik hoop dat alles rustig verloopt.

beeps jij zit ook nog steeds te wachten ik hoop dat het niet te lang meer duurt.

damiana wat een schatje zeg. ja de ondeugd straalt er al we een beetje van af. maar dat is alleen maar goed.

milkhd ik weet niet of je al bevallen bent. lees dat het al wel begonnen is. ik ben benieuwd. succes.

kellyskeezer jij ook heel veel succes vandaag met de inleiding. ook voor jou hoop ik dat alles rustig verloopt.

ravi gefeliciteerd met thewis. zo te lezen heb je een goede bevalling gehad. hoe gaat het nu met de borstvoeding? knap dat je zo hebt doorgezet.
    ik had ook kloven keek aan de zijkant van mijn tepel op het vlees met een kloof van 1 cm lengte en 3 mm hoogte. het deed zo'n pijn met voeden dat ik op zag tegen elke voeding. toen ik na 3 dagen 's nachts na 2 uur weer een voeding had een uit riep nee niet nu al ik wil niet dacht ik ik moet stoppen. nog wel 2 voedingen gedaan maar daarna overgegaan op de fles. en dat gaat heel goed.

mijn bevallingsverhaal:
    zaterdagavond hadden we een feestje van mijn tante. daar zijn we de hele avond geweest, een heerlijk turks buffet gehad en we waren rond 12 uur thuis.
    om 1 uur lagen we in bed. rond 3 uur werd ik wakker van pijn in mijn banden, kramp maar weer in slaap gevallen (had ik wel vaker)
    om 4 uur moest ik naar de wc mijn darmen waren in protest maar ik had turks gegeten dus dacht die kruiden zijn natuurlijk funest dat wordt weer eens een nachtje op de wc.
    tussen door weer in slaap gevallen.
    om tien voor 5 voelde ik me niet zo lekker en had heel onregelmatig eenn krampje.
    toen ben ik onder de douche gaan staan. onder de douche kreeg ik steeds meer krampen en ze werden ook heftiger en sneller op elkaar. maar ik dacht nog ze zijn zo onregelmatig dat kunnen geen echte weeen zijn. bovendien kwamen ze heel snel op elkaar en waren ze niet allemaal even heftig.
    toen ik weer in de slaapkamer was werd jeroen wakker van mij.
    hij vroeg wat er was en ik zei ik denk dat ik weeen heb maar heel onregelmatig dus het zal wel niks zijn. en pas 10 minuten dus het gaat nog wel even duren.
    na 5 minuten hoorde jeroen mij al 3 keer een wee weg puffen en had wel door dat het serieus was. en om 5.12 belde hij de verloskamers. we mochten komen. ik vond het nog onzin want we zouden vast naar huis gestuurd worden met 1 cm ontsluiting of zo. jeroen belde zijn moeder om thijs te komen halen.
    ik heb me met veel moeite aangekleed en ben naar beneden gegaan. beneden voelde ik steeds meer drang om te persen. toen mijn schoonmoeder weg was met thijs zei ik tegen jeroen wij gaan echt niet meer naar het ziekenhuis. ik heb persdrang.
    jeroen het ziekenhuis gebeld om 5.30 en zij hebben de verloskundige gebeld. jeroen had de verloskundige aan de telefoon. wij moesten naar boven gaan en jeroen moest het kraampakket pakken en handdoeken onder zijn trui stoppen.
    ik had mijn broek nog aan en moest van jeroen mijn broek uit doen en op bed gaan liggen maar dat wilde ik niet. jeroen heeft me geholpen en toen ben ik op bed gaan liggen. de eerste keer persen zag jeroen niks. de 2de keer stond het hoofdje en de derde keer werd bas geboren. eerst alleen het hoofd en jeroen zegt heel nuchter nu nog even door persen en toen lag bas op mijn buik. hij huilde meteen. toen kwam de verloskundige binnen lopen. zij heeft de nageboorte en de hechtigen gedaan.
    '
    ik heb nog steeds niet het besef dat ik ben bevallen. het is allemaal veel te snel gegaan. jeroen kan het gelukkig al wel zien als iets heel moois maar voor mij voelt dat nog niet zo. het voelt voor mij nog zo als niet gebeurt.

bas doet het heel goed. het is wel weer erg wennen zo'n kleintje. het ritme hebben we nog niet en dat zal misschien ook nog wel even duren.

12. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

May 8, 2008
    3,947
    0
    36
    Noord Holland
    Even snel, want kan de tijd nog niet vinden om mijn bevallingsverhaal af te schrijven en hier te plaatsen, laat staan om een beetje bij te lezen. Afgelopen maandag is Myrthe geboren, na een bevalling die wat sneller ging dan gedacht. Ik ben uiteindelijk thuis bevallen, terwijl poliklinisch de bedoeling was, zo snel ging het!

13. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Hier komt nog een snel en kort verhaal :)

Gisteren ben ik dus ingeleid, 7 uur waren we in het ziekenhuis, 7.45 werden mijn vliezen gebroken, 8.30 lag ik aan het infuus. Het duurde even voordat dat ging werken, maar toen het eenmaal begon...
    10.50 kreeg ik de eerste echte wee, 2 minuten later nog 1, enz. Ik zat er meteen lekker in zeg maar. Na een half uur wilde ik al een ruggenprik, het ging wel heel snel en heftig allemaal en ik was pas net begonnen! Dit ging ik echt geen uren volhouden. Op de knop gedrukt, maar de gyn was nog even een spoedks aan het doen, kon dus nog niet komen. Nog even volhouden dus...
    Om iets over 12 kreeg ik opeens persdrang, toen kwam de gyn ook snel gelukkig en ik had 8 cm. Ik mocht een klein beetje meepersen. Even later had ik 10cm en mocht ik echt gaan persen. Dat ging ook weer lekker snel, om 12.40 is onze kleine geboren! Hij had wel de navelstreng 2 keer flink strak om zijn nek, die moest dus al doorgeknipt worden toen alleen zijn hoofdje nog geboren was. Maar met een beetje extra zuurstof knapte hij heel snel op, apgar: 7-10.

Al met al dus een kleine 2 uur bezig geweest, ik wist niet dat het zo snel kon. Maar het was wel heel heftig zeg, vooral omdat ik steeds dacht dat ik net begonnen was en nog uren door moest.

Dezelfde middag mochten we naar huis, en nu genieten we hier van ons nieuwe gezinslid! Even wennen natuurlijk, maar nu al erg leuk :D

@ de rest: van harte gefeliciteerd met jullie kindjes!

14. ylona25

ylona25 Bekend lid

May 8, 2008
    669
    0
    0
    hoogezand
    ik ben 7 dec bevallen van een meisje Nora!! Was een erg rappe bevalling. Om 10 uur het eerste krampje en om 12:15 kon ik spreken van echte weeen. Om 14:20 al 10cm ontsluiting maar nog een randje waardoor ik niet mocht persen. Pas om 15:25 mocht ik gaan persen (randje zat er nog maar ik kon het niet meer ophouden hihi) en om 16:01 is mijn meiske geboren! Dus hier ook geen kerstkindje!

iedereen van harte met jullie kindjes!

Liefs Ylona

15. kellyskeezer

kellyskeezer Actief lid

Oct 25, 2010
    388
    0
    0
    Sittard
    Zo....na dinsdag naar het ziekenhuis te zijn gegaan voor een gepande inleiding is Lucas uiteindelijk geboren via een keizersnede op woensdag 29 december om 22.00 uur. Hij weegt 3330 gram en is 50 cm lang. We zijn tot vandaag met ons gezinnetje in het ziekenhuis van Sittard geweest en hebben daar dus ook 2011 ingeluid. Vandaag zijn we thuis gekomen. Heerlijk: alles super versierd, eindelijk thuis, eindelijk het moment waar je zo lang naar uit kijkt, de sfeer en het gevoel....SUPER Super lieve en geweldige kraamzorg is vanmiddag de eerste keer geweest.... En natuurlijk zijn al veel enthousiaste vrienden en kennissen en fam. al langs geweest... Lucas doet het goed. Hij is erg tevreden en is heel erg lief. De eerste beschuit met muisjes zijn inmiddels gesmeerd (en ook gegeten) Al met al dus helemaal super. Ik voel me verder ook goed ook al direct na de operatie. Natuurlijk moet ik de komende weken nog rustig aan doen en dat is niet altijd even makkelijk, maar goed ! Dat proberen we ! Als laatste wil ik even iedereen bedanken voor alle reacties!
    Heel veel liefs, Kelly Sebastiaan & Lucas

16. Beeps

Beeps Bekend lid

Dec 15, 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    leuk allemaal babytjes!! gefeliciteerd allemaal!

ik ben 02-01-2011, 1 week overtijd bevallen van Rafael, 4165 gram..

genieten he dames!!!

17. esmee1808

esmee1808 Actief lid

Aug 13, 2010
    458
    0
    16
    Ik ben op 2e kerstdag bevallen van onze dochter fleur.
    Ik was uitgerekend op 7 januari maar kreeg dus een heel leuk kerstcadeau.
    Hier nog een foto van mijn allermooiste kerstcadeau

18. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

May 8, 2008
    3,947
    0
    36
    Noord Holland
    jaaaaaa, een echt kerstkindje, gefeliciteerd!!

19. Beeps

Beeps Bekend lid

Dec 15, 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    Esmee leuk idee om fotootjes te plaatsen.. wat een moppie!

mij lukt het nog niet, ik ga even verder klieren..

20. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

May 8, 2008
    3,947
    0
    36
    Noord Holland
    Hoe is het met iedereen? Druk met de nieuwe aanwinst, gok ik zo ;)
    Moeten we niet eens naar een 'kerstmama's' topic ofzo?

Share This Page