Jolan, jij was oorspronkelijk ook in september uitgerekend? Ik ook, maar heb toen een vmk gehad. Ik was nog niet zo ver hoor, bijna 5 weken, maar als je na zoveel tijd een positieve test in handen hebt is het toch een enorme klap, zelfs als je het nog maar net weet. Nu ben ik superbang, ik hoop maar dat het goed blijft gaan, we hebben onze portie pech wel gehad lijkt mij
Hier nog iemand die uitgerekend is met kerst! Ben hier wel blij mee. Schoonzusje wat minder want haar zoon is 2e kerstdag jarig, maar goed misschien blijft ons kindje wel zitten of komt het eerder. Ik lees dat velen van jullie al een echo -afspraak hebben of al een echo gehad hebben. Ik mag de huisarts pas bellen als ik 8 weken ver ben, aldus de doktersassistente die ik heel blij opbelde nadat ik een positieve test in handen had. Ik dacht namelijk dat je gelijk de huisarts moest bellen maar ja moet dus nu nog een week wachten. Daarna eerst naar de huisarts die mij dan vermoedelijk doorstuurd naar de verloskundigepraktijk en dan pas met hen een afspraak maken voor een echo. Duurt naar mijn idee wel lang allemaal maar ja dat is nu schijnbaar het beleid bij onze huisartsenpraktijk.
ik meld me ook! 2de kerstdag ben ik uitgerekend.. hoop dat het iets langer blijft zitten want lijkt me voor het kindje helemaal niet leuk.. Ik heb ook pas eind mei een echo, vind het ook veel te laat, maakt me erg onzeker, maar ja, gelukkig gaat alles goed en hebben we niet wekelijkse echo's nodig..
ja denk t ook ooooh meis wat spannend ben zo benieuwd!!!! heeel veel succes en plezier en we horen het van je!!!
wat lief angiebaby dat je aan me denkt... ben echt super zenuwachtig. ik heb om kwart voor 12 een afspraak.. ik laat straks iets weten..
Hallo meiden, ik ben 14 december uitgerekend, en 14 mei mag ik voor het eerst naar de vk. Spannend!! Ik hoop dat ik pas na de kerst beval, want mijn zusje heeft al gedreigd met een afschuwelijk kitsch kerstjurkje ongeacht of het een jongetje of meisje is haha. Huitje, volgens mij hoef je je niet door de huisarts door te laten verwijzen naar een vk. Tenminste bij mij niet. Je kan direct een vk praktijk bellen en een afspraak maken. Het is gewoon om tussen week 7 en 9 de eerste afspraak te hebben bij de vk. Of werkt dit elders in het land anders?
Huitje, irritant is dat he, ben je zo blij en moet je wachten voordat je verdere stappen kunt ondernemen. Ik had dat ook, helemaal blij het ziekenhuis gebeld en verwacht dat ze zouden zeggen: mooi, dan kunnen we een echo gaan maken, maar nee hoor, zegt ze dat ik de echo pas na 8 weken krijg, grrr. Waarom zijn zij nou niet net zo blij als wij he! Beeps, wij zijn op dezelfde dag uitgerekend. Er zijn er geloof ik nog een paar op die dag uitgerekend, leuk Jolan, spannend, op dit moment zul je hem wel al gehad hebben. Ik hoop dat je een mooie echo hebt gehad. Ik belde vanochtend het kinderdagverblijf met de vraag of ik me al in moest schrijven krijg ik te horen dat ik al wat aan de late kant ben En ik dacht nog wel dat ik lekker op tijd was! Ach, zal allemaal wel goed komen, maar dus een tip: wacht niet te lang met dit regelen als je kinderdagverblijf wilt
Dus eigenlijk moet je al inschrijven bij een kdv bij de eerste positieve test belachelijk eigenlijk @jolan78: Ik hoop dat je goed nieuws hebt straks! Ik heb gekeken op de site van de VK hier in de buurt, en er stond dat je kon bellen tussen 6-8 weken, en dat de eerste afspraak meestal wordt gemaakt bij 10 weken. Dacht dat dat ook vrij standaard is, meestal krijg je toch alleen maar vroeg en veel echo's als je eerdere problematische zwangerschappen hebt gehad of een bbz of veel miskramen. Ik kan stiekem niet wachten tot de eerste echo, ben ook wel benieuwd naar de precieze termijn en uitgerekende datum. Heb de VK nog niet gebeld, dat is namelijk mijn schoonmoeder, dus we moeten het haar maar eerst persoonlijk vertellen en daarna een afspraak maken
de echo was helemaal goed. we zagen meteen een kloppend hartje. ik dacht zelf dat ik 7 wk en 2 dg was maar de echo zegt 6 wk en 6dg. dat zou opzich kunnen. mijn nod was 20 maart 's avonds laat met wat rose verlies dus dan zou je ook 21 maart kunnen zijn want toen had ik rood verlies. ik heb op dag 15 of 16 mijn ovulatie dus dat is 4 of 5 april. bevruchting kan dan nog iets later zijn en dan zou dus 6 april de bevruchting zijn geweest. maar ook kan haar meting iets afwijken. ze wilde eigenlijk geen termijn echo doen. maar dan moet ik 7 weken wachten tot ik weer een echo heb en dat trek ik op dit moment even niet. nu heb ik 25 mei weer een echo en dat vind ik wel heel fijn. ze zei wel dat alles er heel goed en mooi uitzag. voor mij voelt het allemaal nog een beetje onwerkelijk. ik ga proberen er nu echt van te gaan genieten. al voelt het nog even heel moeilijk...het moet nog even bezinken denk ik dat ik nu echt zwanger ben..
Volgens de vriendin van mijn zusje die net bevallen is gaat hier alles eerst via de huisarts. Bij hem doe je de standaard controles en de echo's en de bevalling doet de verloskundige.. Ik zal dus nog even moeten wachten maar denk dat ik vrijdagochtend toch al wel aan de telefoon hang om een afspraak voor volgende week te maken.
Volgens mij heb je altijd zelf de keuze. Onze huisarts deed het bij mijn vorige zwangerschap ook nog. Maar ik ben toch naar een verloskundige gegaan. Nu doet hij het ook niet meer en heeft de verloskundigepraktijk alles over genomen. Ik vind het wel een beetje vreemd dat hij dan niet de bevalling doet, maar de controles wel. Idd maar gauw een afspraak maken....!
Zo leuk om dit te lezen nu! Weet nog zo goed dat hier vorig jaar een zelfde topic werd geopend. Ik was zelf op 15dec uitgerekend en Milan is 18-12-09 geboren. Er was toen ook een topic over de maand april over slaan zodat je niet in dec uitgerekend zou zijn!!! Als ik die maand over had geslagen dan ben ik hele benieuwd of Milan er was geweest. Normaal denk ik niet op die manier, maar vond het nu wel grappig dat ik na 6 maanden klussen toch precies in dec uitgerekend was. Wat veel dus niet wilden! Dames, heel veel geluk in jullie zwangerschap! Decemberbaby's zijn de mooiste! Echt!
Hey meiden, Ik heb al even niks van me laten horen, maar ik heb jullie wel gevolgd! Wat leuk dat sommige van jullie al een echo hebben gehad! Ik moet nog 2,5 week wachten tot 29 mei... maar ik heb er wel een heel goed gevoel over, echt zenuwachtig ben ik niet. Ik ben namelijk behoorlijk beroerd: misselijk (zonder overgeven gelukkig) en heel erg moe. Vandaag heb ik helemaal een rotdag, als ik iets probeer te doen sta ik meteen te draaien op m'n benen. Nou ja, dan maar een dagje niks . Wel apart dat je soms via de huisarts moet. Ik dacht altijd dat je dat zelf mocht kiezen. Misschien dat er weinig verloskundigen zijn in jullie regio? Hoe staat het verder met jullie kwaaltjes? Ik ben dus misselijk en moe. Ik had het steeds heel koud, maar dat lijkt nu over te gaan in opvliegers. Geen last van borsten gelukkig, wel van veel pukkels . Maar ik weet uit ervaring dat dat allemaal overgaat.
mijn huisarts hoefde me niet eens te zien! moest alleen doorgeven dat ik zwanger was (aan assistente), en dat staat nu in het systeem.. onpersoonlijk he.. verloskundige wil me pas 8 juni zien, en echo is 25 mei bij een echobureau.. laat allemaal ook he.. de enige die mijn zwangerschap heeft bevestigd is de vrouw van moeders voor moeders! Ik voel me ook verschrikkelijk beroerd, dus het zal ook wel goed zitten! Ik ben ook super moe, en hele dagen misselijk.. smorgens moet ik echt spugen, kan niet eens rechtop staan onder de douche zo slap en misselijk ben ik.. later op de dag gaat het wat beter maar blijf licht misselijk en slap, maar ik heb het er allemaal voor over hoor!! vraag me alleen af hoe ik het werken vol moet houden als dit nog lang zo door gaat....
oh, ik vergeet helemaal het leuke kwaaltje!!! mijn tieten zijn groot ineens!! potverdorie zeg!! maar aanraken op eigen risico, want ze doen verschrikkelijk pijn!!
zere tepels heb ik wel maar mijn borsten zijn (nog) niet groter geworden terwijl mijn vriend had gedacht dat dat als eerste zou gebeuren! Verder ben ik erg moe en heb dagen dat ik chagerijnig ben, jankerig en totaal niet mezelf ben. Gelukkig niet misselijk.
Jolan, wat fijn dat de echo goed was. Ik snap dat het even moet bezinken, maar dat komt wel en dan kun je heerlijk gaan genieten Lotte, wij hebben het in het eerste jaar ook overgeslagen, naïef als we waren dachten we het te kunnen plannen en nu na hele lange tijd toch zwanger en uitgerekend in december, alsof we dat eerste jaar niet hadden mogen overslaan. En nu voel ik me gezegend als dit goed blijft gaan en we in december ons kindje mogen verwelkomen en ik vind het eerlijk gezegd ook wel heel bijzonder zo rond kerst, is toch een hele gezellige tijd Fenneke, wat goed dat je zo zeker bent, jammer van de kwaaltjes, maar je hebt idd wel zekerheid zo. Ik heb totaal geen kwaaltjes en voel me er best onzeker over, ik wilde juist dat ik misselijk was zodat ik bevestiging zou krijgen, nu ben ik alleen maar bang dat er helemaal niks zit. Maar volgende week krijgen we een echo, dan krijgen we meer zekerheid. Beeps, wij hoeven het ook alleen maar aan de huisarts door te geven zodat het in het systeem staat, net als de apotheek. Ook wij krijgen volgende week pas een echo, een weekje eerder dus dan jij (ik zie dat we gelijk lopen), maar ik vind het ook allemaal erg laat. Ook wij hebben de bevestiging van MvM gehad, maar ook zelf nog een hoop testjes gedaan Hier verder niet veel nieuws. Ik tel ongeduldig de dagen af tot de echo, nog 7 dagen En hoop stiekum toch wat te gaan merken komende week Nou ja, we zien wel.
Hoi, Heb nog niet alles terug gelezen. Mijn eerste kindje is ook via de huisarts gedaan hij heeft mijn bevalling ook gedaan. Nu hoefde hij het niet eens te weten kon me meteen melden bij de vk. Hier gaat alles gelukkig ok en de misselijkheid is een heel stuk minden geworden alleen zo moe maar ja is ook niet zo gek met 4 kids om je heen haha. Maar ik heb een doptone gehuurd bij bellytalk en dacht vanavond probeer het eens en ja hoor heb het hartje gehoord ben zo blij. YouTube - hartje baby mp4
@mamavan5: wat gaaf dat je het hartje nu al gehoord hebt! Ik dacht dat je nog heel lang moest wachten. Bij de vlos kan het pas vanaf 12 weken. @toetje77: ik snap wel dat geen kwaaltjes je behoorlijk onzeker kunnen maken, nog 6 nachtjes slapen tot de echo!