wie is er nog meer uitgerekend met kerst?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door madelief78, 17 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jana

Jana Actief lid

28 dec 2006
    347
    0
    0
    18 december uitgerekend. Als hij/zij een week later is (net zoals zijn/haar zusje) wordt het een kerstkind. Mijn dochter was op 5 januari gepland, maar kwam pas een week later. Ik was wel blij dat het in elk geval niet met oud en nieuw gebeurde; lijkt me helemaal niet leuk om dan jarig te zijn.

2. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    nee lijkt mij ook niet leuk, ik ben 26 december uitgerekend. Maar eigenlijk lijkt mij de hele december maand niet leuk.

er gebeurt al zoveel in die maand voor een kindje, het is allemaal al zo spannend.. sinterklaas enzo..

en los daarvan, lijkt mij het vieren van de verjaardag ook zo rot, omdat iedereen zo druk is die maand. Maar ja, doen we nu toch niets meer aan he!

3. Jana

Jana Actief lid

28 dec 2006
    347
    0
    0
    Ach ja, het is zo. Het is mijn karma om steenbokken te baren, denk ik...
    Mijn zus is een steenbok; mijn man is een steenbok, mijn twee beste vriendinnen zijn steenbokken, en mijn dochter is een steenbok. :$
    Ze zijn dus allemaal in december-januari jarig en dat is inderdaad niet zo leuk. Iedereen heeft genoeg van de feestjes/kerstborrels.

4. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    @mamavan5: wat fijn dat je het hartje hebt kunnen horen en wat vroeg al! weet je zeker dat je niet langer zwanger bent, ik zag in het fototopic dat je ook al een mooie buik hebt gekweekt

Toetje: 7 dagen zijn vast zo voorbij :) Heb je helemaal geen kwaaltjes dan?

Tja, net in het nieuwe jaar bevallen zou wel beter uitkomen, kun je ook nog snel even je zorgverzekering upgraden :D Maar we hebben het nou eenmaal niet voor het kiezen, ik ben allang blij dat ik zwanger ben!

Had vanmorgen trouwens even een ongemakkelijk momentje hier, ik moest overgeven (eerste keer trouwens, tot nu toe alleen maar misselijk geweest zonder extra's), en we hebben een loge die alles in geuren en kleuren heeft kunnen horen blijkbaar :) Kwam ik beneden, zegt-ie: "Zo dat klonk niet gezond! Ben je zwanger of zo?" (half serieus). Ik heel onschuldig: Nee joh :p

5. Mamavan5

Mamavan5 Actief lid

22 jul 2009
    436
    0
    0
    Pickle heb al een eerste echo gehad en toen was ik 6 weken en 2 dagen en ze kon het nog niet opmeten dus kan niet langer zwanger zijn.

26 mei mag ik voor een 2e echo en dan zal ze het wel meten.

Ik vind het helemaal geweldig dat het rond die tijd komt kan niet wachten.

6. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Nou mijn vriend hoopt uit alle macht dat het een steenbok wordt en geen boogschutter haha Mij maakt het allemaal niet uit. Als het maar gezond is :D Hetzelfde als de maand December... Tja we hebben het dan standaard al druk dus 1 erbij maakt dan ook niet meer uit :p

Liefs,

Sam

7. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Echo gehad vandaag en alles ziet er goed uit! Hartslag gezien en het frummel zelf bewoog ook al een beetje :D Ik ben 1 dagje vooruit gezet, uitgerekende datum is 23 december

8. sampie1986

sampie1986 Actief lid

13 okt 2008
    408
    18
    18
    utrecht
    ik ben 27 dec uitgerekend heb maandag mn eerste echo ben zwanger van ons 2e wondertje!!

9. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Ik ben op 25 december uitgerekend en als het een jongetje wordt noemen we hem Jezus :p:). Tis niet anders, ik zit er niet zo mee. Zeer goede reden om dit jaar niet bij het verplichte kerstdiner aanwezig te zijn dacht ik zo! Mijn banner loopt ietsjes voor trouwens hoor.

10. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Pickle: gefeliciteerd met je goede echo trouwens.

11. Toetje77

Toetje77 Bekend lid

29 feb 2008
    800
    12
    18
    NB
    Mamavan5, wow, zo vroeg al het hartje gehoord met de doptone, dat is snel! Wel heel leuk lijkt me dat! :)

Pickle, fijn dat de echo goed was, gefeliciteer, nu lekker genieten ;)
    Je vroeg trouwens of ik helemaal geen kwaaltjes heb, maar ik denk achteraf gezien wel dat ik die had, maar nu niet meer. Het waren alleen niet de duidelijke kwaaltjes zoals ik ze hier veel lees. Veel mensen zijn misselijk. Ik niet, alleen heel erg veel honger en als ik dan eet heb ik na een half uur weer honger. Als ik er niet aan toegeef word ik niet echt misselijk, maar er tegenaan, maar het is echt nog te weinig om misselijk te noemen. Verder had ik eerst ook last van obstipatie, gevoeligere borsten en vermoeidheid, maar die 3 dingen zijn verdwenen. Ik hoop dat dat geen slecht voorteken is :)
    We krijgen dinsdag de eerste echo, we zullen zien.

Noppie, haha, wij hebben ook al gezegd dat als dit goed gaat wij geen bezoekjes gaan afleggen met de kerst dit jaar, iedereen woont 1 a 1,5 uur rijden hiervandaan, ben de 26ste uitgerekend en wil dan niet zo ver van huis zitten. Dus mag van ons iedereen hier komen, ben alleen niet zo'n keukenprinses, dus ik moet wel iets bedenken om toch iets lekkers op tafel te zetten ;)

12. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Pickle, gefeliciteerd met je goede echo!

Toetje77: geloof me, als je op springen staat of net bevallen bent heb je echt geen zin in een huis vol visite hoor! Tenzij je kleine met 37 weken al komt, maar dan is het nog erg vermoeiend.
    Gewoon alleen je ouders en/of schoonouders uitnodigen en hun iets lekkers laten meenemen/koken. Dat is druk zat.
    Enne, ik ben wel jaloers op jouw niet-kwaaltjes hoor! Ik was vanmiddag weer de hele middag misselijk en doodmoe. Op zulke dagen ben ik niet zo'n leuke moeder voor mijn zoontje, maar gelukkig speelt hij graag in z'n eentje in de box en slaapt ie behoorlijk veel voor zijn leeftijd.

13. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ik dacht even een agenda te maken met komende afspraken voor echo's en dergelijke. Vul maar aan waar nodig (heb niet alle pagina's doorgezocht!

10-5 mariska1982 goede echo
    14-5 Pickle goede echo
    17-5 Sampie1986 echo
    18-5 Toetje77 echo - Ravi echo
    25-5 Beeps echo - jolan78 2e echo
    26-5 Mamavan5 2e echo
    29-5 fenneke80 echo
    4-6 Jalou echo

14. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hai meiden, meld ik me hier ook nog eens..

Ben zwanger van 2, we weten dat sinds maandag. We zijn er ontzettend blij mee! Wel zorgen over het financiele en anderea auto, verbouwen boven etc.. maar dat loopt wel los.

Kwaaltjes.. hou op schei uit. Bah, iedereen zegt dat ik niet mag klagen omdat dit een bewuste keuze was.. maar ik ben zooooo misselijk en moe. En een HONGER ongelooflijk. Na een uur móet ik weer wat eten overdag anders denk ik dat ik of van mn stokkie ga, of over mn nek. :)

15. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Oja 1ste 'goede' echo was ma 10 mei en 2e termijn echo is 28 mei en 7 juni combinatietest.

16. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    En oja.. hahaha ik ben rond 22 december uitgerekend, hoewel tweelingen meestal eerder komen. :D

17. madelief78

madelief78 Bekend lid

26 feb 2009
    561
    63
    28
    @pickle. gefeliciteerd met je mooie echo. geniet ervan!!!

@over de maand december. iid als het kindje maar gezond is. ik ben heel blij dat ik zo ie zo zwanger ben en nog dankbaarder als we een gezond kindje mogen krijgen. wat doet een datum er dan nog toe..

@toetje. wel spannend idd als je kwaaltjes zo verdwijnen. het hoeft natuurlijk helemaal niks te zeggen maar kan me voorstellen dat je er een beetje onzeker van wordt. hoop dat het heel snel dinsdag is.

@noppie. wij kwamen van jezus naar noel(vind ik nog wel kunnen) naar als het kindje te vroeg komt naar sint of nicolaas of piet of stoomboot maar uiteindelijk op americo..;)

@fenneke80 ik herken dat wel dat zo moe en misselijk zijn dat je geen puf hebt om iets te doen. ik ben dan ook niet zo'n gezellige mama voor mijn zoontje. mijn zoontje is wel iets ouder 1,5. hij slaapt gelukkig nog tussen de middag en dan kruip ik nu ik vakantie heb ook even in bed( en ik slaap dan ook echt). ik probeer wel elke dag even met hem weg te gaan maar toen ik het vanmiddag echt even niet meer trok en echt te misselijk was, was ik blij dat het droog was. ik heb de zandbak open gegooid, mijn zoontje een dikke jas aangegeven en hem heerlijk op de plaats laten spelen.. ben zelf even op de bank gaan liggen.

18. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Patroeschka: wat gaaf, een tweeling! gefeliciteerd!

Jolan: hahaha stoomboot, leuke naam :D :D

19. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    10-5 mariska1982 en Patroeschka goede echo
    14-5 Pickle goede echo
    17-5 Sampie1986 echo
    18-5 Toetje77 echo - Ravi echo
    25-5 Beeps echo - jolan78 2e echo
    26-5 Mamavan5 2e echo
    28-5 Patroeschka 2e echo
    29-5 fenneke80 echo
    4-6 Jalou echo
    7-6 Patroeschka combinatietest
    17-6 Pickle 2e echo

Even aangevuld. En bedankt voor de felicitaties allemaal, ik zit nu al wat gerustgestelder op de roze wolk ^^

20. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    Ow leuk, mijn afspraken mogen ook in de lijst (zie onder banner). Gaan we ook een 'uitgerekende datum' lijst maken?

Pickle, patroes en mariska: gefeliciteerd met jullie eerste echte kennismaking met jullie wondertje(s)!!

Deel Deze Pagina