wie is er nog meer uitgerekend met kerst?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door madelief78, 17 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fed

Fed Actief lid

2 apr 2010
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb 8 juni de combitest. Ik hoor ook niet bij de risicogroep maar ik wil eigenlijk gewoon heel graag weten of het goed gaat. Ik heb tot nu toe 1 echo gehad waar een kloppend hartje op te zien was. Erg bijzonder. Toen hebben ze ons gevraagd of we de combitest wilden doen. Ik dacht dat een extra echo toch geen kwaad kon.

@HRM ze hebben mij verteld dat een combitest bloedafname + nekplooimeting is

2. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    hrm: waarom heb jij al twee echo's gehad dan? wel fijn hoor, je beebje zoveel zien!

combitest: ik vind de 132 euro wel duur om beebje weer te kunnen zien, dan kun je beter voor een pretecho naar een echobureau (35-55 euro). denk dat ik de combitest dus skip (vooral wegens de toch al lage kans op down), maar ga wel vragen om een extra echo wegens een hematoom in mijn bm: wil wel weten of die weg is/gaat of juist groter wordt...

3. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Na 8 echo's weten we het zeker, ons kindje komt met kerst (nou ja, als het aan de vk ligt dan ;))

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier vandaag een prachtige echo gehad met 2 bewegende frummels en beiden een goed kloppend hartje. De 1 was bijna 10 weken en de ander ff ruim 10 weken. Over een paar weken kunnen ze het beter op meten. Wij doen ook de combinatie test ivm down in de fam van mn man. We hadden eerst eigenlijk 7 juni die test, maar is verschoven naar de 15e omdat 1 kindje naar 'achter' gezet is en anders zat ik misschien net op de grens dat ze de nekplooi wel of niet zien. Vandaar. MAAR WE ZIJN WEER ZO BLIJ !

5. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Wat goed van jullie echo's!

Ik ben over een klein uur aan de beurt, eindelijk zeg. Ben wel heel nerveus, stel dat het niet goed is...

We hopen op een enthousiast kloppend hartje (of 2 natuurlijk :))!

6. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    Patroes, mooi nieuws!

Fenneke, hopelijk een mooie echo strakjes!

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    En Fenneke, hoe was de echo??

8. fenneke80

De echo was goed!! Joepie!
    Ik ben 2 dagen vooruit gezet, ben nu 19 december uitgerekend.
    Vandaag ben ik alweer 11 weken :D.

9. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Toppie!! doe je ook nog een combinatietest?

10. madelief78

madelief78 Bekend lid

26 feb 2009
    561
    63
    28
    @ patroeschka. Wat fijn dat je je 2 kleintjes zo mooi hebt gezien.

@ fenneke. Ook al zo' n goed nieuws wat zul jij blij zijn geweest je kleintje eindelijk te mogen zien.

Iedereen heeft nu een echo gehad toch?

Ik heb net voor de eerste keer het hartje gehoord. Wat een bijzonder geluid weer. Nu wacht ik weer een week met luisteren want hoor zo wisselende berichten over de angelsound dat ik niet goed durf.

11. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Iedereen gefeliciteerd met de mooie echo's!

Jolan: heb je zelf een Angelsound? Ik heb ook een paar keer gelezen dat het niet fijn is voor de baby, maar 95% van de berichten zeggen toch dat het volkomen onschadelijk is. Anders even navragen bij de vk?

Ik kijk al zooo uit naar de tweede echo. Met acht weken was er eigenlijk niks te zien, ja een witgrijze blob zonder vormen of beweging. Heb op youtube zitten kijken naar echofilmpjes van 12 wk, en daarop zie je al echt een (mini)baby die druk aan het bewegen is, lijkt me echt geweldig om dat te zien :D

12. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Ik ben ook net na de kerst uitgerekend, na de eerste echo kwam de VK uit op 28 december :)

13. Mamavan5

Mamavan5 Actief lid

22 jul 2009
    436
    0
    0
    Hoi,

Iedereen gefeli met de mooie echo´s over 2 weken mag ik voor de 3e x dan is de combinatie test de echo van woensdag was perfect kindje deed het mooi en bewoog ook al erg gaaf strapte lekker in het rond.

Lag precies op schema dus blijf op 18 december staan.

14. Toetje77

Toetje77 Bekend lid

29 feb 2008
    800
    12
    18
    NB
    Sorry meiden dat ik zo weinig reageer, heb gewoon totaal geen puf. Als ik me wat beter voel kom ik weer wat vaker spieken hier.

Ik maak me op dit moment erg veel zorgen. Bij de eerste echo in het ziekenhuis paste de grootte van de vrucht perfect bij de zwangerschapsduus, ik mocht een afspraak maken bij de verloskundige. Daar kreeg ik een week later opnieuw een echo en daar bleek het vruchtje maar 2-3 mm gegroeid te zijn en werd ik plotseling een dikke week teruggezet (9 dagen). Volgens de verloskundige kon het zijn dat de bevruchte eicel gewoon later ingenesteld was, maar dat hadden ze in het ziekenhuis dan toch ook moeten zien, maar daar klopte de grootte precies. Nu ben ik bang dat het vruchtje gaat stoppen met groeien. En ik had zo gehoopt eindelijk eens onbezorgd te kunnen gaan genieten :(

15. Ravi

Ravi Actief lid

27 feb 2008
    394
    0
    0
    juf
    Jeetje Toetje, dat is zeker schrikken. Wat maakte de verloskundige ervan? Alleen maar dat het later was ingenesteld? Lijkt mij inderdaad ook dat dat in het ziekenhuis dan ook al zo zou moeten zijn geweest. Kan het niet zo zijn dat ze gewoon niet goed hebben gemeten? Het is natuurlijk nog heel klein, een mm maakt dan een groot verschil....... Ik weet het niet hoor, maar misschien zou dat kunnen.
    Ik zie in je onderschrift dat je pas 30 juni weer een echo hebt. Kan dat niet eerder? Dat zou ik gaan vragen, die onzekerheid maakt je natuurlijk helemaal gek.
    Heel veel sterkte!

16. Toetje77

Toetje77 Bekend lid

29 feb 2008
    800
    12
    18
    NB
    Ik gooide het eerst zelf ook op een meetfout, zeker omdat ik precies weet wanneer mijn eisprong is geweest omdat ik IUI hebt gehad. Het vruchtje zou 2,2 cm moeten zijn, maar was maar 1,6 cm, dus zou het een meetfout van 0,6 cm moeten zijn op een vruchtje van 1,6 cm, dat is echt veel en lijkt mij geen meetfout meer. Dat het een paar dagen later innesteld kan best, maar op de eerste plaats zou je dat volgens mij dan ook op de eerste echo moeten zien en op de tweede plaats zou ik volgens de tweede echo 9 dagen korter zwanger zijn, dus zou de innesteling pas 9 dagen later hebben plaatsgevonden en zou ik direct daarna een positieve test moeten hebben, dat kan dus nooit. Enige verklaring die ik kan vinden is dat he vruchtje in die week te langzaam is gegroeid.

Ik heb een week lang getwijfeld of ik er de verloskundige om moet bellen, wil ook niet zo'n stresskip zijn, maar heb vandaag besloten toch maar te bellen. Alleen krijg ik ze niet te pakken (was ook al erg moeilijk om ze te pakken te krijgen om een afspraak te maken), dus heb ik net een mail gestuurd. Hopelijk reageren ze daarop :)

17. fenneke80

Thanks voor de felicitaties!
    Ik ben echt heel blij idd, moest wel lang wachten, maar het voordeel van een late echo is dat je wel al een echt mensje ziet.

Toetje: dat is even schrikken zeg. En wat vervelend dat je pas de 30e weer een echo hebt! Ik weet dat het heel moeilijk is, maar probeer je toch niet al te veel zorgen te maken. Misschien heeft de vk gewoon gelijk en is er niks aan de hand. En als het wel mis gaat, dan kan je er zelf helemaal niks aan doen. Dat zou natuurlijk wel verschrikkelijk zijn.

18. fenneke80

Goed dat je gebeld hebt, hopelijk krijg je dan toch sneller een echo.
    Wel raar dat ze zo slecht bereikbaar zijn zeg, niet echt professioneel. Als je ze vanmiddag nog niet te pakken hebt zou ik gewoon het spoednummer bellen. Eigen schuld dat ze de telefoon niet opnemen.

Succes en hou je ons op de hoogte als je puf hebt om hier te komen?

19. Passoatje

Passoatje Actief lid

20 aug 2006
    318
    0
    0
    Sint-Truiden
    Ik ben ook uitgeteld met de feesten :) grtz

20. Ravi

Ravi Actief lid

27 feb 2008
    394
    0
    0
    juf
    @Toetje, nee idd, dat zou wel een hele grote meetfout zijn dan.
    Goed dat je contact hebt gezocht met je verloskundige, hopelijk bellen ze snel terug en kun je wat sneller voor nog een echo. Sterkte!

Deel Deze Pagina