Wie is er nog meer vanaf het begin onder controle van een gyn geweest?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Annedore, 9 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Ik ga bij elke controle naar de gyneacoloog maar ik woon in Belgie en daar is dat normaal

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Bij eerste zwangerschap bij de VK en nu al vanaf het begin bij de gyn. Het grootste verschil vind ik dat de gyn liever kijkt dan voelt. Dus elke keer een echo. Elke keer bloeddruk en een praatje hoe het gaat.
    Vind de gyn ook vakkundiger dan de VK, maar dat is mijn ervaring.

Overigens nooit op de weegschaal hoeven staan ;)

3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hi annedore, bij jouw zh is het gewoonte om vanaf 12 week op de weegschaal te moeten. Voor dat de gyn je roept word je eerst door een verpleegkundige meegenomen voor bloeddruk en wegen.

Verder maken ze bij elke controle een echo. Ze zijn gewoon te lui om met de doptone het hartje te zoeken ;) hihi maar dat vind je vast niet erg ;)

Afspraak maken gebeurt altijd in overleg, termijn echo moet rond de 11 à 12 weken.

Misschien kom ik je er nog eens tegen!!! :D

4. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    hoi hoi,

Hier bij de eerste zw gewoon bij de vk en nu bij de tweede bij de gyn (omdat het protocol voor een te hoog bmi hier ook is aangescherpt) Heb dus wel goed vergelijkingsmateriaal...vond de vk prima, maar nu bij gyn merk ik dat ze inderdaad kundiger zijn... Zo was bij de vk mijn bloeddruk standaard te hoog, bleek te liggen aan een te smalle band.. bij de gyn hadden ze dat direct door en mijn bloeddruk blijft prachtig! verder inderdaad iedere keer een echo...erg luxe! krijg ook steeds leuke foto's mee etc...voor de artsassistentes vind ik schattig...die maken extra lange echo's omdat ze mogen oefenen...heel vervelend...;)

verder hier nooit hoeven wegen... heb ik zelf ook een enorme hekel aan en te zwaar ben ik toch wel... het enige nadeel vind ik dat ik in het ziekenhuis moet bevallen... de eerste was gewoon thuis en dat was zo fijn! maargoed, de veiligheid van de kleine gaat voor alles, dus binnenkort stappen we met vluchttas in de auto...;)

succes met je zw meid!

5. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Wow! Het is al bijna zover voor jullie! Succes met de bevalling he! Spannend hoor :)

Ik wilde gelukkig sowieso al in het ziekenhuis bevallen, dus dat is voor mij geen nadeel :)

6. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Oowwwh, dat wegen gaat echt niet gebeuren. Ik begin nu al bijna te janken als ik er aan denk :(
    Zal het gelijk meededelen als ik er voor het eerst ben. Ik heb daar gewoon een te gevoelige geschiedenis voor...
    Het heeft me heel wat bloed, zweet en tranen gekost voordat ik uberhaupt thuis weer op de weegschaal durfde....
    Dus ik zal ze wel zeggen dat ik me thuis weeg iedere keer voordat ik kom. Dan geef ik wel door hoeveel er bij is gekomen.

Echo's iedere keer lijkt me idd niet vervelend :D
    Wel iedere keer maar benadrukken om met een grote boog om het geslacht heen te gaan. Dat willen wij niet weten :)

Deel Deze Pagina