Oppassen met vriend erbij?

Discussion in 'De lounge' started by LW85, Aug 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LW85

LW85 Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    4,082
    604
    113
    Ben benieuwd naar jullie meningen

Mijn vriend vroeg van de week (voor de 3e keer ongeveer) of hij niet een keer mee kan. Hij hoort altijd mijn verhalen en ziet de foto's van mijn oppaskindje en het lijkt hem zo leuk kind dat hij haar graag wil ontmoeten.

Ik pas elke maandag (van 08.15 tot 17.45) op en om de week ook een op woensdag of donderdag. Ik heb een erg goede band met het kindje, vanaf de eerste dag een enorme klik en we zijn echt gek op elkaar en hebben het altijd leuk.
    Alleen ze is dus eigenlijk bij helemaal niemand (die ze niet (goed) kent zo. Ze durft niks terug te zeggen tegen onbekenden en al helemaal niet met ze te spelen o.i.d.

Ik vraag me af of het voor haar dan wel leuk is als hij erbij is?

Ik was niet van plan hem de hele dag mee te hebben hoor want daar betalen de ouders me natuurlijk niet voor.
    Maar eerder na t middag eten een paar uurtjes met z'n drieen naar de speeltuin/bos. Ik vind het wel leuk als m'n vriend een idee heeft wie ze is (en te zien hoe hij het met kindjes doet ;))

Is het raar om hem een keer mee te nemen?

Ik krijg er een beetje zo'n teener-movie idee van, van die baby-sitters die ' s avonds oppassen, kind in bed, tieneroppas een beetje klef op de bank met haar vriendje. :p

2. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ik zou het eerst eens overleggen met de ouders voordat je je vriend meeneemt.

3. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Ik ook. Mij lijkt het om heel eerlijk te zijn niks..

4. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
    Waarom niet? Toen ik vroeger oppaste nam ik mijn vriend ook vaak mee. Kindjes waren uiteindelijk stapelgek op hem en waren teleurgesteld als hij niet mee kwam haha.

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou dat niet hier vragen maar aan de ouders andere het kindje, die willen dat mss wel helemaal niet, zeker als ze je vriend niet kennen kan ik me daar wel iets bij voorstellen. Zeker niet buiten hun medeweten om doen.

6. Rosa5

Rosa5 VIP lid

Oct 21, 2011
    7,561
    1,935
    113
    Dit zou je met de ouders moeten overleggen.

Ik zou nee hebben gezegd trouwens, mijn peuter doe je echt geen plezier ermee. Hij heeft niks met vreemden. Pas als hij iemand meerdere keren heeft gezien begint hij een beetje te wennen.

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Tja, ik zou het gewoon doen, want de kans dat een ouder uit zichzelf zegt: ja ik vind het prima als jouw vriendje erbij komt in mijn huis en privéleven en je betaald krijgt om een leuk gezellig stelletje te spelen waarbij de aandacht/zorg voor mijn kind wel eens eventueel zou kunnen verslappen, is nou eenmaal erg klein ;)

MAAARRRR... Ik zou dan gewoon naar het bos/de speeltuin gaan en hem daar 'toevallig' tegen komen, eventjes een uurtje of wat spelen, samen een ijsje eten en daarna weer ieder naar eigen huis/bezigheid toe.

Op die manier denk ik dat je dat het beste kunt verkopen aan ouder zijnde.

8. Soit

Soit Niet meer actief

Mits die moeder ook op ZP zit. Dan is 't wel weer heeeuul toevallig :D

9. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    Wil de desbetreffende moeder zich even melden? #grijns#

10. novaa

novaa Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,286
    0
    36
    Ik zou het gewoon niet doen. Hier zijn verjaardagen bijvoorbeeld een juist moment voor maar verder heeft het voor het kind gewoon geen meerwaarde. Oppassen is toch je werk en ik zou proberen je professionaliteit daarin te behouden.

11. keepsmiling

Dec 9, 2007
    90
    0
    0
    Nee...ik zou het niet doen en ook niet vragen.
    Het is je werk.
    Ik zou mijn man ook niet meenemen naar mijn werk voor een 'middagje'....
    Zou er zelf als ouder ook geen lekker gevoel bij hebben als mijn oppas haar vriend meenam. Als ouder weet je niet wat voor typ het is...hoe jullie zijn (houd je je aandacht er nog wel bij) etc. Nee...ik zou het niet doen.

12. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ik zou het ook niet kunnen waarderen als ouder zijnde en dus ook zeggen dat ik dat geen goed plan vind.

13. moradora

moradora Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    1,310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    bij een jonger meisje dat savonds af en toe oppast en de kids slapen vind ik wat anders dan dit. kan ook wel veilig zijn voor haar om niet alleen te hoeven zijn.

maar dit is je werk en wat andere ook al zeiden op elk ander werk neem je je vriend ook niet mee voor een middag omdat hem dat zo leuk lijkt.

14. hellen83

hellen83 Actief lid

Nov 16, 2008
    461
    0
    0
    kan hij je niet een keer ophalen van je oppas werk ziet hij het kindje en kunnen de ouders van het oppas kindje meteen kennis maken.

15. angel229

angel229 Niet meer actief

Ligt er aan. Ik deed vroeger vaker op de buurkinderen passen en dan ging mijn huidige man wel eens mee. Maar mijn buren kenden hem ook, dus dat ligt dan toch anders. Ik zou iemand wel willen kennen/vertrouwen. Zomaar een vreemde in huis zou ik niet fijn vinden! Daarnaast is het niet zoals anderen benoemen een avondje maar is het je werk.

16. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,803
    4,189
    113
    Ik zou er totaal geen probleem mee hebben. Wellicht wel.zo netjes om het eerst te vragen

17. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Inderdaad sowieso eerst overleggen met de ouders. Mijn vertrouwen zou wel behoorlijk beschaamd zijn als de vriend van mijn oppas (die ik nog nooit had ontmoet) zomaar opeens mijn kind had ontmoet. Onze oppas heeft eerst netjes gevraagd of haar vriend aan het eind van de avond ook even naar binnen mocht, zodat hij niet in de auto op haar hoefde te wachten. Ze heeft hem toen eerst even netjes voorgesteld en daarna hadden wij er geen enkel probleem mee.

18. spinnie1978

spinnie1978 Actief lid

Feb 17, 2009
    358
    22
    18
    Ik zou het eerst aan de ouders vragen, maar ik zou het zelf niet willen.

19. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

Oct 21, 2011
    2,386
    1
    36
    verzorgende ig
    ik zou t overleggen en snap t wel van je dat je dat wil,gezellig toch om samen soms wat te doen met t kindje

ik deed t ook wel toen ik nog oppaste samen met me vriend toen der tijd

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als we hier oppas hebben, (wel 's avonds), neemt de oppas regelmatig ook haar vriendje mee. Vind ik geen probleem, maar het lijkt me wel handig dat je het even overlegt met de ouders.

Share This Page