Wie is er nog meer zon zeikerd?

Discussion in 'De lounge' started by MamaVanGilani, Aug 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. debke83

debke83 Fanatiek lid

Jun 24, 2008
    3,588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Ik vind het ook vreselijk, ze gaan dan ook alleen als het echt nodig is.
    Alleen vind damien het nu geweldig.... Hij vraagt t best vaak en dan laat ik m zeker gaan logeren. Ga hem niet tegenhouden voor mezelf.

Paar weken terug wilde hij ook.... Miste hem meteen.
    Na een uur stond ie voor de deur met oma omdat hij me miste....daar was ik stiekem blij mee hihi

2. Aylen

Aylen Niet meer actief

Ik vond het ook verschrikkelijk, dat ene nachtje... Mijn man en ik waren 2 jaar getrouwd en we gingen samen een dagje Maastricht doen met hotel erbij. Zonder kleine. Maar mijn vader en moeder stuurden de hele dag foto's zodat ik kon zien dat onze zoon dikke pret had. Dat maakte het draaglijk :)

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Kids gaan hier regelmatig bij opa en oma slapen, kids vinden het geweldig en opa en oma ook! Ik heb er vaak wel wat moeite mee, maar vaak gaan man en ik dan zelf iets leuks ondernemen.

4. lin80

lin80 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,798
    1
    0
    Nee, ik ben niet zo'n "zeikerd".
    Als wij de keuze maken om ze uit logeren te laten gaan, dan gaan ze dat ook en worden ze niet weer opgehaald omdat WIJ dat niet aan kunnen. Dan hadden we dat van te voren moeten bedenken. Wij zijn volwassen en zullen daar dan maar even doorheen moeten, het is voor de kinderen namelijk ontzettend verwarrend om uit logeren te gaan en dan ineens weer naar huis te moeten. Die durven straks niet meer te logeren omdat ze weten dat mama hun anders gaat missen. Als de kinderen hier uit logeren gaan mis ik ze zeker wel, maar ik bedenk mij ook dat ze het zelf geweldig vinden en heel veel plezier hebben. Ik vond het zelf vroeger ook geweldig om ergens te gaan logeren en als ze het niet leuk meer vinden halen we ze wel op of worden ze thuis gebracht.

5. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

Jun 29, 2012
    1,061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Sorry, maar wij vinden het heerlijk...
    Dit weekend waren beide kinderen uit logeren van vrijdag t/m zondag. De een bij de ene opa en oma en de andere bij de andere opa en oma. Papa en mama, de kindjes en de opa's en oma's genoten wat wil je nog meer? En we hadden als enigste reden omdat het vakantietijd is. Tuurlijk zijn we suberblij als ze er weer zijn en tuurlijk mis ik de vrolijke koppies en stemmetjes, maar ik kan er heerlijk van genieten en ga ze zeker niet ophalen van logeren omdat ik ze zou missen...

6. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

Nov 15, 2011
    2,349
    2
    36
    Psycholoog
    Ik snap jou!
    Wie zegt dat de kids het zo leuk vinden trouwwens om uit logeren te gaan? Ik vond dat vroeger vreselijk! En iedereen zei maar dat het zo leuk ws haha :p

7. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Van dittem.

Ik snap je gevoel wel. Mn man nog meer. Maar ophalen? Nee dat zou ik nooit doen.

8. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn kinderen vinden het logeren geweldig. M en T vragen er bijna wekelijks om ;). Dat vind ik een goede aanwijzing :D. Vooral niet je eigen ervaringen projecteren op je kids ;)

9. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

Nov 15, 2011
    2,349
    2
    36
    Psycholoog
    Nee heb nog geen kids, zou ik ook niet projecteren hoor! Als ze het echt leuk zouden vinden zouden ze best mogen!

10. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,780
    18,926
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik vind je geen zeikerd omdat jij je zo voelt. Dat gevoel herken ik namelijk wel. (Ondanks dat ik ook al bij voorbaat kan genieten van het idee dat we allebei kunnen uitslapen!)

Ik vind je wel een zeikerd omdat je ze bent gaan ophalen. Wat ontzettend sneu voor je kindjes en opa en oma. (Even ervan uitgaande dat ze het daar wel gezellig hadden.) En ook opvoedkundig vind ik het niet handig van je.

11. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik herken het gevoel :D
    Maar ik zou ze ook niet ophalen, haha.

12. Gazy

Gazy Niet meer actief

eeeuuh ja of het nou opvoedkundig handig is of niet.....
    ik snap het ik zou het ook niet kunnen. en als je het niet kan.. weetje dat zijn van die dingen.. het hoeft niet he..

13. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Ik ben echt zonne moederkloek haha. Ben net bij ze wezen kijken en kan er wel uren zitten. Ik hou zoveel van ze! Voel me zo ontiegelijk rijk door mn kids!

14. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

May 28, 2010
    3,719
    22
    38
    Zoiets wou ik ook schrijven ;)

15. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

May 28, 2010
    3,719
    22
    38
    Haha ik hou ook heel erg van mijn zoon...maaaarrr ik vind het HEERLIJK als hij er soms even een dagje niet is :D. Kan daar echt van genieten, helemaal mijn handen vrij. Heerlijk niks doen of juist iets doen waar hij niet blij van wordt zoals winkelen en aan de gracht op een terras zitten (doodeng met mijn zoon).

16. MamaVanGilani

Ik weet t ben n zeikerd (zie mn topictitel ). Ik kan nie zonder ze.

17. MamaVanGilani

N dagje vind ik ook prima! ;) maar savonds wel lekker in hun eigen bedje.

18. lin80

lin80 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,798
    1
    0
    Ik begrijp je gevoel wel hoor, maar denk ook aan het geluk van je kinderen. Hoe fijn is het voor ze om lekker ergens te kunnen logeren, even aandacht te krijgen van anderen. Dat je ze mist, van ze houd en ze je een rijk gevoel geven vind ik ontzettend logisch, maar je moet ze soms ook een beetje los kunnen laten zodat ze hun eigen wegen kunnen bewandelen. En als jij als ouder een keuze maakt door ze ergens te laten logeren en je haalt ze weer op omdat jij niet zonder ze kunt, daarmee kun je ze wel degelijk "beschadigen". Nu krijgen ze misschien de angst om jou "te verlaten" omdat ze weten dat jij thuis eenzaam zit te zijn en niet zonder ze kunt. Ik hoop dat jouw kinderen dat dit maal niet zo op hebben gevat, maar probeer de volgende keer misschien van te voren dit soort dingen in te schatten. Dat kan jouw kinderen ook een hoop leed besparen. Nu ben je namelijk voor je eigen gevoel gegaan en ben je aan het gevoel van je kinderen voorbij gelopen.

19. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

May 28, 2010
    3,719
    22
    38
    Neeeee, want dan zijn ze er 's ochtends ook :D. Juist die uitslaapmogelijkheid af en toe houdt me sane in de gekte van die terrorzoon van me. De oma waar hij vaak slaapt is nu 6 weken weg, ik ga denk ik een adventkalender kopen zodat we samen de dagen kunnen tellen tot ze terug zijn :D.

20. MamaVanGilani

Je hebt zeker een punt. Mijn moeder was altijd ook zo beschermend over ons, heb dit echt van haar overgenomen. Voor mij is het al heel wat als ik ze laat spelen ( soms heb ik geen andere keus als er nood aan de man is ). Maar ik moet ze wat losser laten.. en dat vind ik zoo moeilijk.

Share This Page