Wie is er nog meer zon zeikerd?

Discussion in 'De lounge' started by MamaVanGilani, Aug 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ik weet zelf hoe leuk ik het vroeger altijd vond bij mijn oma. Heerlijk toch even net dat of dat extra en 's avonds eten wat ik koos. Ik weet dat het moeilijk is om je kinderen naar opa en oma te brengen, maar denk eens aan hoe leuk je het zelf vroeger vond? Ik weet dat mijn ouders goed voor de kleine zorgen en ik had zelf een supergoeie band met mijn oma en gun mijn eigen boef dat ook bij opa en oma.

Dus ja ik vind je een zeikerd dat je ze bent gaan ophalen, je moet je kinderen leren loslaten. Wil je dat ze over 30 jaar over je zoon zeggen dat ie nog met de navelstreng aan mama zit? ;), hoevaak wordt hier daar niet over geklaagd?! Kom op laat ze ook eens een dagje logeren!

2. tjessia

tjessia Fanatiek lid

Feb 1, 2009
    2,889
    0
    0
    O ik vind het heerlijk als ze weg zijn, hier om het weekend de 2 oudsten naar hun vader..kunnen wij ff bijtanken naja hebben er nog 2...

3. Marcy26

Marcy26 Bekend lid

Nov 1, 2010
    594
    58
    28
    Vind het altijd wel lekker als de kindjes uit logeren zijn..tuurlijk mis ik ze maar ook wel lekker om met manlief iets leuks te doen en weer eens te stappen.
    Aankomende zaterdag gaan ze alle 3 bij opa&oma logeren. De tweeling gaan voor het eerst ergens logeren en de oudste heeft wel vaker gelogeerd.
    Kijk er nu al stiekem naar uit, maar ben ook weer blij als ik ze de dag erna op haal.

4. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik mis de kinderen ook echt hoor als ze uit logeren zijn. Als ik dan zelf naar bed ga en nog even op hun kamers kijk (waarom doe ik dat ook?!) dan moet ik ook wel even slikken. Maar ze als reactie daarop weer ophalen...nee, dat gaat me veel te ver. Probeer je te bedenken hoe leuk ze het ongetwijfeld hebben bij opa en oma en bedenk je hoe leuk opa en oma het wel niet zullen vinden dat ze er zijn. Ik denk dat het belangrijk is dat je je kinderen tot op zekere hoogte los leert laten. Door ze nu terug te halen wordt het alleen maar moeilijker om ze de volgende keer uit logeren te laten gaan. Dus nee...ik vind je echt geen zeikerd, maar ik denk wel dat je de volgende keer niet alleen vanuit je eigen gevoel en perspectief moet denken en handelen.

5. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik heb er heel lang erg veel moeite mee gehad om ze te laten logeren
    nu zijn ze elk weekend bij ex en dan mis ik ze ook vreselijk
    soms huil ik echt alles bij elkaar
    maar nu moet het wel omdat ze anders papa nooit zien
    zou soms echt willen ze altijd bij me waren
    je mist gewoon je moppies
    ze gaan nu ook soms logeren bij opa en oma maar dan bel ik echt onwijs vaak op hihi even kijken of alles goed gaat:)

6. Minnimouse

Minnimouse Actief lid

Nov 15, 2009
    311
    0
    0
    Aahh wat zielig dat je ze hebt opgehaald, sorry voor mijn mening maar dat is wel heel erg uit eigenbelang handelen. Als ze het leuk hebben bij opa en oma tenminste...:)

Snap je gevoel wel, hier woont oma aan de andere kant van het land en gaat onze dochter vaak gelijk een nachtje of 4, anders is het bijna de moeite niet vinden wij. Ze ziet oma niet zo vaak en anders kan ze geen band met haar opbouwen.
    De eerste dag als ze net weg is moet ik zelfs vaak even flink huilen, bij de gedachte dat ik haar lieve snoetje niet even een kus kan geven voor het slapengaan. Maat dat houd ik wel bij mezelf. Vind het heel belangrijk dat dochter leert dat er ook andere mensen goed voor haar kunnen zorgen en dat ze ook met anderen een speciale band/vertrouwensrelatie kan opbouwen. je moet ze toch loslaten hoor! Anders wordt je zo'n verstikkende mama....

7. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    3,396
    0
    0
    OV
    Ik had het de eerste paar keer ook... Nu vind ik het fijn dat hij de tijd van zijn leven is, en als er wat is belt oma meteen! :D

8. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    Het gevoel herken ik maar we hebben nog nooit de kinderen daarvoor van hen plezierige logeerpartij weer opgehaald. Want ik besef me ook dat dat dan alleen maar in hele verdrietige kinderen resulteert

9. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Ik geniet zo van mn kids en ze zijn maar één keer klein, kunnen later nog lang zat logeren en doen. Wil geen moment van ze missen!

10. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

Mar 31, 2012
    1,207
    0
    36
    Ik mis ze wel maar ga ze echt niet ophalen opa oma en de kids kijken er naar uit vind het dan rot om ze op tehalen je kan toch wel 1 dagje zonder ze

11. evelien69

evelien69 VIP lid

Sep 16, 2007
    5,531
    3
    38
    verzorgende
    Snap ik, maar opa en oma willen er toch ook van genieten? niet alleen als ze groot zijn? Ik geniet er ook enorm van om onze ouders met onze kinderen bezig te zien....

mijn so hadden deze vakantie voor 5 dagen alle 5 kleinkinderen tegelijk telogeren, zijn zelfs een dag met ze naar het pretpark geweest etc,..... echt keileuk!

12. Rosa5

Rosa5 VIP lid

Oct 21, 2011
    7,561
    1,935
    113
    Misschien had je dat iets eerder moeten bedenken en niet halverwege de logeerpartij?

13. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Maar je ontneemt ze momenten met opa en oma, die horen er ook bij. Jeetje vind het wel erg egoistisch (eigenlijk steeds egoistischer worden). Mogen je kindjes geen plezier hebben met opa en oma? Ik ben dankbaar dat ik mijn zoontje nu al eens een dag naar opa en oma breng zodat ik er al aan wen voor straks....

14. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Ik vind het heeeeerlijk als de kleine even weg is. Even tijd voor elkaar, dat doet ons erg goed :D Dus nee.. hier absoluut geen problemen mee.

15. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Dat ja, het is toch geweldig dat opa en oma zo blij rn trots op je kinderen zijn dat ze mgen logeren. Dat ze zo gek op ze zijn dat ze dat leuk vinden?

16. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Bah, wa bende gij een zeikerd zeg!

:D

17. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

Nov 15, 2011
    2,349
    2
    36
    Psycholoog
    KUnnen toch ook prima een band met opa en oma opbouwen zonder er te slapen? 's nachts zullen er toch weinig activiteiten en gesprekken plaatsvinden, althans dat hoop ik voor opa en oma :p mijn ene oma en opa wilden ook nooit kleinkids te logeren, had een super band met ze hoor! Niet beter dan met de andere opa & oma!

18. evelien69

evelien69 VIP lid

Sep 16, 2007
    5,531
    3
    38
    verzorgende
    tja de opa's en oma's hier wonen 180 km verderop.....

19. evelien69

evelien69 VIP lid

Sep 16, 2007
    5,531
    3
    38
    verzorgende
    En tegenwoordig is het toch vrij normaal dat kinderen bij opa en oma logeren....

en dan nog wel ze brengen om te legeren maar ze voortijds weer op tehalen.... das wat anders dan ze niet laten logeren

20. rums

rums Niet meer actief

Ik mis mijn zoontje ook als ik een slaapdienst heb of als hij een nachtje bij familie slaap. Maar ik zal hem nooit ophalen omdat ik hem mis.
    En ik vind het persoonlijk geen goede zaak als je je kinderen ophaalt om deze reden.

Share This Page