Wie is er nog meer zon zeikerd?

Discussion in 'De lounge' started by MamaVanGilani, Aug 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Heerlijk als ze eens bij opa en oma logeren....en vindt dat ook fijn voor opa en oma. Lijkt me vreselijk als mijn meiden dat later niet willen met hun eigen kids....:(

Zoals vele al zeggen....het is ook voor hun band goed en kom op je geniet toch ook als je s'morgens lekker rustig je koffie kan opdrinken en niet vroeg hoeft op te staan :D

2. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

May 11, 2013
    2,604
    3
    38
    Je bent geen zeikerd en zeker niet egoistisch!
    Ik weet hoe moeilijk het is om ze los te laten, maar hoe langer je blijft zeggen dat ze "maar 1 keer klein blijven" des te langer blijf je er moeite mee hebben.
    Als je echt wil dat ze langer bij opa en oma of waar dan ook kunnen logeren, zul je dit excuus uit je hoofd moeten (leren) zetten.
    Probeer elke keer wanneer het je teveel wordt en je op het punt staat ze weer op te halen even je gedachte op andere dingen te vestigen. Of desnoods ga je een lekker potje zitten janken, als je dat gevoel maar kwijtraakt of iig minder wordt. ;)

3. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

En jij bent LIEF!! Dank je wel! hihi

4. lin80

lin80 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,798
    1
    0
    Misschien kun je het ook nog even anders bekijken. Als jouw kinderen later kinderen hebben, zou je het dan niet geweldig vinden als die eens bij jou kwamen logeren. En hoe zou jij het dan vinden als ze de kleinkinderen ineens weer op kwamen halen. Dat lijkt mij zelf verschrikkelijk als ik er over nadenk, net of ze mij niet vertrouwen met de kinderen. Dit zijn allemaal dingen die mij er toe zetten om juist dit soort dingen toe te juichen, want zo zou ik het later zelf ook graag zien bij mijn kinderen als zij kinderen hebben. Lijkt mij geweldig om dan de kleinkinderen te logeren te hebben en even lekker de tijd alleen met ze te hebben. Ze even extra te kunnen verwennen, iets langer opblijven (al zijn ze meestal zo moe dat dat met een kwartiertje al wel op houd) en 's ochtends samen ontbijten. Ik vind het ook heerlijk om de kinderen om mij heen te hebben, maar vind het ook geweldig om te zien hoe ze genieten bij anderen en wil niet dat zij de dupe worden van mijn verdriet. Zij vinden het leuk, dus mijn gevoel daarin zet ik opzij, dat is namelijk in hun belang. En hoe langer je ermee wacht, hoe moeilijker het gaat worden. Natuurlijk moet je dit helemaal zelf weten en ik wil je nergens toe dwingen, maar ik denk dat het verstandig is om toch zo snel mogelijk deze stap weer te nemen. Als jij ziet dat je kinderen genoten hebben, dan laat je ze de volgende keer makkelijker gaan en voel je je er ook minder verdrietig bij. En iedere keer gaat het weer een stukje makkelijker dan de vorige keer.

5. MamaVanGilani

Ooo meiden mn kids gaan vanavond logeren! Ik kan wel spouwen.. maar ik ga het niet afzeggen! Oo mijn god wie sleept me er doorheen. Zwaar in paniek, nerveus.. noem maar op!!

6. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

Nov 21, 2012
    1,192
    0
    0
    vlakbij assen
    plan iets leuks met je man. Ga ff de stad in, hapje eten. Bioscoopje. Iets waar je normaal niet aan toekomt.

7. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Plan wat leuks in voor jezelf! Wat doe je graag (zonder kinderen)? Leid jezelf al met leuke dingen.

Ik zou lekker uit eten gaan en 's avonds wat gaan bakken ofzo, filmpje kijken. Gewoon genieten:D

8. MamaVanGilani

Dat zijn goeie ideeën!! Pff waarom doe ik mezelf dit aan??
    Ik weet gewoon dat de kids het kei leuk vinden!! Maar waarom heb ik het toch altijd zoo moeilijk!! Lang leve de angst en paniek stoornissen!

9. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Struisvogelpolitiek; deur dicht, je ziet niks, je weet van niks. En als je ergens anders van geniet heb je geen tijd om erover na te denken

10. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Ik zou gaan stappen vanavond ;)

11. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Kom op meid je kunt het!!!
    Alleen alleen aan leuke dingen denken!

12. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    geen problemen mee, hier is de oudste zelfs te boeken voor complete weken :D

De jongste kan ik nog niet langer dan 1 nachtje kwijt en puur als het nodig is dus nog niet zomaar voor de gezelligheid maar ook die wordt ouder en dan gaat dat vanzelf!

maarja zowel tante als oma wonen hier om de hoek dus al zijn ze daar dan nog zien we ze vaak overdag hahaha.

de eerste 2 jaar logeren ze sowieso nog nergens als het niet nodig is dus de aankomende spruit zal ook gewoon lekker bij ons blijven eerst.

13. mw21

mw21 VIP lid

Oct 24, 2010
    5,173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Ik zeg neem vanavond een flinke borrel :)

14. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,301
    2,569
    113
    inderdaad, misschien is het voor jouzelf ook wel goed. Ga iets leuks met je man doen en spreek alvast af dat hij je teckelt als je ze weer op wil halen!
    Je krijgt nog veel van dit soort momenten. als ze naar school gaan bijv.
    Dat voelde bij mij toch heel heftig ondanks dat ze naar de opvang gingen en regelmatig logeren.

15. MamaVanGilani

Ze zijn net opgehaald door oma.. mn wederhelft belde net die heeft voor ons samen iets geregeld.. maar wat? Ben benieuwd! Dank je wel voor jullie oppeppers!!

16. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Hier hetzelfde. De jongste ook, maar niemand durft haar aan..

17. Papaver

Papaver Niet meer actief

Schenk een borrel in, leun achterover en relax. Eventjes tijd voor jullie twee, hoe heerlijk!

18. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ah! Een nieuwe poging zie ik ;). Hartstikke goed! Lean back en relax. Het gaat vast een hele gezellige avond worden en probeer je te bedenken dat je kindjes het vast hartstikke leuk hebben bij opa en oma!

19. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Beetje sneu voor de kindjes en oma..
    Hier slaapt mn kindje elke zaterdag bij dr papa, dus ben het wel gewend. Mis haar dan zeker, maar geniet wel van het uitslapen ;)

20. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Lekker wat leuks gaan doen vanavond! Komt vast helemaal goed.

Share This Page