Wie is er nog meer zwanger van een drieling??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Suzanne26, 31 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzanne26

Suzanne26 Actief lid

23 apr 2008
    242
    0
    0
    hoi mm7.

Ik heb clomid moeten slikken en pregnyl gespoten, verder was het via de natuurlijke weg. Op de echo voor de pregnyl was maar 1 eitje te zien en ze hadden noooooooit verwacht dat er een drieling uit zou komen, dus het was voor de artsen net zo'n schok als voor ons. Alleen ga ik er nu steeds meer van genieten.
    Zeker nu ik ook van Adi leuke dingen hoor :)

2. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Oke dan kan me voorstellen dat je schrok ja...
    Wij haddedn 2 grote eitjes zitten en 1 3e klein eitje, de kans op drieling was nihil zeiden ze, maarja toch echt zwanger van een drieling. Ik heb de 1e echo hiervan in mn album staan wie weet vind je het leuk om te zien. Ga er maar lekker van genieten het is zo n wonder!!!

3. adi

adi Niet meer actief

Mm7, met hoeveel weken was het 'misgegaan' met de derde? Dat was mijn grootste angst tijdens de zwangerschap :( Maar gelukkig heb je nog 2 mooie wondertjes in je buik zitten!

Ik heb ook clomid geslikt. Bij mij zagen ze 2 goede eitjes. De derde over het hoofd gezien, en er zijn 3 eitjes bevrucht :). Oh, hierdoor werd mijn zwangerschap wel als een medische fout genoemd :). Heb de gyn bijna geslagen toen die dat zei :(

4. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    @Adi,
    Ik ben niet zwanger geworden doormiddel van clomid, dit werkte bij mij helaas niet. Ik heb puregon en pregnyl gespoten. Ik kreeg door te hoge medicatie overstimulatie syndroom en lag in het ziekenhuis met 3 weken en 5 dagen, kreeg toen ook te horen dat ik zwanger was. Ik mocht na een paar dagen naar huis en op de echo van 5 weken zagen we 2 vruchtzakjes, in 1 zat 'iets' en in de andere niet, we moesten er volgens de gyn dus vanuit gaan dat we 1 kindje zouden krijgen. Ik kreeg 5 dagen later pijn in mn buik en ging weer voor een echo was toen 5 weken en 5 dagen en toen waren er duidelijk 3 vruchtjes te zien. De echo daarop met 6 weken 2 dagen klopte er 2 hartjes, het 3e vruchtje was wel gegroeid maar er klopte geen hartje. Met de echo van 7 weken 3 dagen wederom geen 3e hartje, dit kon toen nog zo zijn maar met 8 weken moest er volgens de gyn toch echt wel een hartje zijn, op de echo van 8 weken en 2 dagen was echter ook geen 3e hartje te zien toen is dus ook een missed abortion vastgesteld, ik kan je dus niet exact vertellen wanneer het is misgegaan met het 3e vruchtje, de vruchtzak was tot 8 weken 2 dagen nameljk gewoon doorgegroeid. Op de echo van 11 weken 3 dagen was echter te zien dat het vruchtje aan het verdwijnen was, naast de andere 2 spartelende babytjes.

De natuur heeft zn keuze gemaakt, en dat is hou ik er nu over denk. Ik ben er dan ook niet echt verdrietig om geweest, ik weet dat het vruchtje zelf gewoon niet goed is geweest, anders was het wel goed ontwikkeld geweest. Desondanks zijn wij enorm blij met onze tweeling, maar het blijft apart hoe het gelopen is.

Hoe is jou zwangerschap verlopen? Ben daar echt heel benieuwd naar zeg....

5. adi

adi Niet meer actief

Dat is inderdaad ook zo, zo hebben wij er de hele tijd ook overgedracht. De natuur beslist, wij accepteren het wel. Maar gelukkig was bij ons allemaal goed gegaan.

Ik had een hele zware zwangerschap, maar op zich. Ze hebben mij in het begin zo bang gemaakt over wat er allemaal mis kon gaan dat het achteraf voor mij best wel meeviel. Heb mijn zwangerschap voornamelijk in bed gebracht. Maar dat had ik denk ik met één kindje ook gemoeten, omdat mijn baarmoederhals heel vroeg was verweekt en verkort. Ben uiteindelijk met 30,3 weken bevallen van onze drieling.

6. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Zo zeg lijkt me best pittig, nou gelukkig dat alles goed is gegaan, en volgens mij is 30,3 nog best een goede termijn... Leuke foto ook!!

7. Zina

Zina Niet meer actief

Dames, hier even mijn respect betuiging.

Ik vind jullie top!
    1 baby is voor de meeste al zwaar laat staan 2 of 3!

Bij ons zitten 2lingen ook in de famillie, dus er bestond een (kleine) kans dat wij dat ook zouden krijgen. Helaas was dat niet zo, maar we hebben gelukkig wel 1 mooi kleintje op komst.

8. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    @Zina, aaah dankjewel. Voel me toch ergens aangesproken ook al draag ik 2 kindjes en niet 3. Het is nu nog niet echt zwaar, en daarbij ik weet niet beter natuurlijk.. maar ik heb gisteren uitleg gekregen over meerlingzwangerschap en tja is toch best pittig als ik dat zo hoorde in het ziekenhuis... Ach we zien wel wat komen gaat... Zolang de babytjes maar goed groeien en gezond zijn, en 1 kindje dragen is ook niet altijd makkelijk he! Wel lief dat je het zo zegt!!!!

9. Rosado

Rosado Niet meer actief

Behalve Adi is er hier toch nog een dame hoor die ook een drieling heeft. Uit mijn hoofd meen ik dat ze Brezjika heet.

@ TS: Gefeliciteerd met je zwangerschap. Het zal ongetwijfeld pittig worden, maar vast ook geweldig, 3 van die lekkere kleine mupjes.

EDIT: Yep! Ze heet Brezjika: Zwangerschapspagina

10. Zina

Zina Niet meer actief

:) Ik meen het ook echt hoor dames!

1 kindje opvoeden en dragen is al zwaar. Laat staan 2 of 3!
    We leven in een maatschappij waarin kinderen 'nemen' en opvoeden als een tussendoortje beschouwd wordt. Niets is natuurlijk minder waar! Zeker als je er meer dan 1 tegelijk krijgt.

Daarnaast is ons lichaam officieel gemaakt op 1 kindje tegelijk. Dus jullie lichamen hebben veel meer te voorduren als die van ons. En daar heb ik superrespect voor!

11. noena

noena Fanatiek lid

4 nov 2007
    1.114
    0
    0
    3 wondertjes in 1x erbij, wouuwww.. pittig, maar dat zal wel goed komen..

beetje prive vraag, maar is die 3ling van een spontane zwangerschap??

12. Duda

Duda Actief lid

13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    Hoi suzanne,

Ik ben ook zwanger van een drieling. Ik ben nu 10w1d. Bij mij is het een spontane zwangerschap en zit het niet in de familie. Was in het begin wel even schrikken. Info over drieling is inderdaad lastig. Er zijn wel meerlingenfora.

13. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Gefeliciteerd!:D

Informatie in het nederlands is beetje schaars op het internet, maar er is een tripletforum in het engels, daar vliegen de drielingen om je oren.
    Forum for Triplets, Quadruplets, Quintuplets, Sextuplets, Multiples - The Triplet Connection - Board Main - Forum listings

Verder kun je veel informatie halen en vragen bij het tweelingentopic, is erg druk bezocht.

Mijn drieling is alweer ruim 3 jaar. Enige advies wat mij te binnen schiet is rustig aandoen. Mijn zwangerschap ging perfect, ze zijn met 35 weken gehaald, omdat eentje niet meer groeide.

Geniet maar van deze bijzondere zwangeschap :)

14. Suzanne26

Suzanne26 Actief lid

23 apr 2008
    242
    0
    0
    het doet me goed om deze positieve reacties te lezen, dat geeft een burger moed :) !!

Het gaat nu elke dag wat beter en ik kan zelfs al weer wat eten!

We proberen de zwangerschap gewoon te bekijken van echo naar echo.
    Wel hoor je vaak, dat wanneer de hartjes eenmaal kloppen en de kindjes bewegen, dat het dan wel goed zit. Dit hopen we dus maar.
    Toch ben ik wel weer nerveus voor maandag. Dan horen we ook hoe ver ik precies ben.

Ik hou jullie op de hoogte!

15. Suzanne26

Suzanne26 Actief lid

23 apr 2008
    242
    0
    0
    Duda, jij ook gefeliciteerd met je drieling!!

noena, ik ben niet helemaal spontaan zwanger geworden van een drieling. Ik heb clomid geslikt en pregnyl gespoten, maar op de echo was maar 1 goed eitje te zien, dus het was erg verrassend om 3 kindertjes te zien en nog wel allemaal in een eigen vruchtzak en met eigen placenta.
    ( dit is echter wel de meest gunstige drielingzwangerschap, werd ons meteen gemeld )

Brezjika,
    bedankt voor de tips, ik zal eens kijken.

16. misa

misa Niet meer actief

Woohw meiden...! Respect!
    Ik wens jullie veel geluk, succes en plezier in de zwangerschap (en daarna ook!!).

17. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Proficiat meiden met een drieling! Ik vond twee al schrikken laat staan drie.

Geniet van de zwangerschap en rustig aan doen

Deel Deze Pagina