niet slapen..

Discussion in 'Zwangerschap' started by hallokarinahier, Aug 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hallokarinahier

hallokarinahier Actief lid

Feb 22, 2009
    116
    0
    0
    Secretaresse
    Provincie Utrecht
    ik ben nu 14 weken zwanger, en ik heb al weken dat ik 's nachts wakker wordt en niet meer kan slapen, wie ook en wat doe je dan zoal?
    dat de vermoeidheid minder wordt na 12 weken gaat bij mij dus niet op.. ;)

2. Tammetje

Tammetje Actief lid

May 29, 2010
    145
    0
    0
    Pedagogisch Hulpverleenster
    Eindhoven
    Wilde net ook een topic openen of er mensen tips hebben om beter is slaap te komen.... Zit nu weer achter mijn laptop midden in de nacht. Word er helemaal gek van dat ik s'nachts niet kan slapen....Ben nu 32+5 weken zwanger en weet gewoonweg niet meer hoe ik in mijn bed moet liggen, ik blijf maar draaien.

Heeft iemand tips om beter in slaap te komen?

3. mammie in spe

mammie in spe Actief lid

Jan 4, 2010
    242
    0
    0
    hallo

In het begin tot en met week 16/17 liep ik ook telkens snachts op en was als ik, na een paar uur beneden te hebben gezeten, weer sliep dan was ik om 05.00 uur al weer op...erg vermoeiend. Ja wat deed ik dan, beetje computeren lezen etc
    Nu, ik ben nu 24 weken, slapp ik weer slecht maar nu komt het door de grootte van mn buik pfff

Sterkte allemaal!

4. femke32

femke32 Fanatiek lid

Jan 23, 2008
    1,773
    0
    0
    belgie
    nog eentje hier die niet kan slapen....

ik word er ook gek van. ook omdat ik hier al een gezellig meisje van 2 heb rondlopen, en dat gaat ook door he.
    en ik werk er ook nog bij.
    ik begin er stilaan gewend aan te raken om niet te slapen maar moet zeggen dat de wallen onderhand aan mijn enkels hangen.....:$

dus tips? graag!!!

5. Bajou

Bajou Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    4,599
    1
    0
    België
    Aargh vervelend, ik heb het ook sinds 2 weken... kan gewoon niet meer in slaap vallen!
    Elke avond hetzelfde liedje, kruipen in bed, vriend valt in slaap, ik draai&keer&draai&keer&DRAAI&KEER.... zucht me te pletter en sta dan maar weer op.
    2 uurtjes bankhangen + tv, weer naar bed en hup, binnen de 10min val ik in slaap.
    Vind het vooral zo vervelend dat ik nooit eens samen kan "gaan slapen" met m'n vriend, zo ongezellig. :(

6. Acem

Acem Fanatiek lid

May 6, 2010
    1,587
    8
    38
    Brabant
    hier ook een die in de nacht wakker word en niet meer kan slapen. :( vanacht weer

1- door mijn buik
    2- door plassen
    3- teveel nadenken

geen tips... helaas...zwangere vrouwen hebben nou eenmaal een probleem in de nacht.
    volhouden dus...

7. angel 19

angel 19 Lid

Jul 12, 2009
    31
    0
    0
    almere
    hoi dames,

misschien help een beker warme melk of kamillethee voor het slapen gaan.
    Ik heb nu zelf ook homepatische pillen van vsm om beter in slaap te komen en heb dit op advies van de verloskundige.
    Ik kom nu ook echt ook meer uitgerust mijn bed uit.
    Misschien het ook voor leggen aan de verloskundige.
    Ik hoop dat jullie er iets aan hebben.

8. Rodayna

Rodayna Niet meer actief

Hier precies hetzelfde.
    manlief wordt knettergek van mij, heb hem maar geadviseerd om in de logeerkamer te gaan slapen. Hij is een lichte slaper en elke draai van mij houdt hem weer zeker een half uur wakker, met als gevolg dat hij bijna de hele nacht wakker ligt..... :x en een chagerijnige man de rest van de dag.

9. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

Jan 25, 2010
    4,155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    hai meiden.

ik had dat ook heel erg in het begin van mijn zws.
    na een poosje was ik 'echt helemaal op! ben toen naar de huisarts geweest en die heeft mij slaapcapsules voor geschreven.
    die mag je in het begin van de zws gebruiken, zijn niet schadelijk voor de baby.
    ik gebruikte ze dan niet iedere nacht, maar bijvoorbeeld 1 x in de week ofzo. als ik echt even een goede nacht nodig had nam ik er 1 en dat ging goed. het is dus geen oplossing voor elke dag maar als je er echt doorheen zit kan je ff eeen nachtje goed opladen.
    wel ff via de huisarts dus zodat je zeker weet dat het een pil is die toegestaan is bij zws (die van mij mocht ik tot de 24e week gbruiken geloof ik maar was vanaf 16 wkn ongeveer niet meer nodig, toen sliep ik een stuk beter)

succes.

10. Debski

Debski Fanatiek lid

Nov 23, 2006
    1,502
    0
    0
    Koerier
    Maastricht
    Bij mijn eerste zwangerschap kan ik me niet herinneren dat ik slaapproblemen had, nu bij de 2e merk ik dat ik 's morgens veel eerder wakker word en dan niet meer echt in slaap kom.
    Gelukkig word ik niet 's nachts wakker!

Ik zou zeggen voor jullie die er last van hebben ga sowieso je bed uit, drink een glas warme melk, kijk even tv of ga wat lezen tot je je wel weer moe voelt en dan pas weer naar bed!

Sterkte ermee ladies!!

11. silly88

silly88 Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,429
    0
    0
    ik heb ook mn periode's...ik ben om 1 uur naar bed gegaan gister, elk uur wakker geweest. 100x naar de wc. en toen vanmorgen om 7.50 nog een keer naar de wc en toen kwam ik niet meer in slaap :S dus ik ga het later nog maar een keer proberen..

12. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik had het ook rond die periode en na de 20 weken kreeg ik het weer..
    Nu vooral omdat ik heel vaak naar de wc moet omdat de kleine op mn blaas ligt.
    Of kramp in mn benen, of een schop tegen mn ribben aan van onze kleine bink haha.

Maar ach.. we hebben het er voor over.

13. lillibit

lillibit Fanatiek lid

Jul 12, 2010
    2,348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ik heb ook precies hetzelfde gehad, maar het wordt nu al wat beter, de laatste twee weken. Daarvoor was ik rond een uur of drie, half vier klaarwakker en met geen mogelijkheid meer in slaap te brengen. Dat gaat je overdag wel slopen. Maar nu geniet ik weer stukken meer van mijn nachten.... kijken hoe lang dat gaat duren......

14. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    4,417
    0
    0
    wat je kan proberen zijn magnesiumtabletten,die kan je halen bij de reformwinkel. Bij mij werkt het in ieder geal heel erg goed!

Liefs Guusje

15. Jalou

Jalou Bekend lid

Feb 5, 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Slapeloosheid hoort er helaas wel een beetje bij.
    Vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was, heb ik nog geen nacht fatsoenlijk doorgeslapen. Heel veel plassen, nadenken enz.
    nu moet ik zeker 3 keer per nacht plassen en mijn buik begint in de weg te liggen. Ik heb al een voedingskussen geprobeerd, maar omdat ik zoveel draai, betekent dat iedere keer een hele verhuizing in bed.

Ik heb me erbij neergelegd en ga er vanuit dat mijn lichaam zich aan het opmaken is voor de vermoeiende periode na de bevalling. hiernaast probeer ik het te compenseren door na mijn werk niet veel meer te doen en op vrije dagen dutjes te doen.

Alles voor het jong!

16. hallokarinahier

hallokarinahier Actief lid

Feb 22, 2009
    116
    0
    0
    Secretaresse
    Provincie Utrecht
    Hé meiden,

Ik ben dus niet de enige, haha, niet verwacht ook!
    Vroeger, toen ik nog niet zwanger was sliep ik echt goed.
    Denk dat het gewoon ff wennen is ook.
    Maar soms zo irritant!
    Vannacht gelukkig wel weer goed geslapen, van half 12 tot half 7 zonder wakker worden :D.
    Soms ben je het gewoon ff zat hè, dat in je eentje beneden zitten.
    Mocht ik het echt niet meer trekken dan ga ik idd ook maar informeren naar een hulpmiddeltje.

17. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    4,417
    0
    0
    nou....die magnesiumpillen laten het nu ook afweten....ik sliep van half 12 tot 2 uur en sindsdien niet meer geslapen...gister ook al...pfffff, ik ga dit niet lang trekken denk ik!

18. Zina

Zina Niet meer actief

Hier mijn welbekende slaaptips :p

1. Vind een rustgevend en/of eentonig geluid wat jij prettig vind.
    Dit kan de stofzuiger zijn, de fohn, vogeltjesmuziek, een ventilator. Het maakt niet uit als jij het maar prettig vind. (als je het irritant vind de daadwerkelijke materialen te gebruiken, kan je het geluid ook een half uurtje opnemen en dan afspelen)

2. Ga op je rug liggen in bed en zet het geluid aan. (als je iets eerder naar bed gaat kan je partner deze weer voor je uit zetten als je volledig weggezakt bent. Anders doe je het zelf uit nadat je 3 keer in slaap gevallen bent.)

3. Concentreer je nu op het geluid. Je komt na ongeveer 5 min in een soort roes.

4. Probeer tijdens het concentreren aan een fijne plek te denken. Bijv. het bos, een warm bad, onder de zon. Visualiseer dat je op of in de plek bent.

5. Nu ben je volledig ontspannen. Als je nu nog met dingen in je hoofd zit, bijv. Welke kleur de baby kamer moet, zeg dan tegen jezelf dat je daar morgen mee verder gaat. Dan ben je uitgerust en kan je helderder denken. Dan komen je plannen veel beter tot zijn recht.

Dit helpt mij altijd om goed in slaap te komen.
    Na 1 of 2 keer oefenen gaat het steeds beter.

Tip: Ben jij een fan van warmte? Kies dan voor de fohn, maak je dekens en je huid lekker warm. Als je het geluid dan uitzet, blijft de warmte en val je lekker in slaap.

19. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    4,417
    0
    0
    Ik heb dit soort dingen ook al geprobeert alleen ligt het nu aan het feit dat ik alleen maar op mijn zij kan liggen en mijn dij gaat dan na een half uur pijn doen....omdraaien en half uur later weer hetzelfde liedje aan de andere kant. Ook heb ik het bloedheet s'nachts, dan sla ik het dekbed van me af en dan heb ik het weer steenkoud!

20. Acem

Acem Fanatiek lid

May 6, 2010
    1,587
    8
    38
    Brabant
    hier nog 1 die vannacht nietssss heeft geslapen vanaf het moment dat ik moest plassen rond 2.30uur tot 6 uur in de ochtend klaar wakker..:( gelukkig stroomuitval op de hogeschool.. dus ook geen les lig nu lekker in bed....

Share This Page