..en wat voor werk doe je dan? Ik ben zelf kapster en nog verplicht aangetroffen werk. Zolang er nog geen groen licht komt van de overheid moeten we gewoon doorwerken...
Hebben jullie nog wel klanten? Een vriendin van mij heeft een kapsalon en heeft woensdag de boel gesloten tot minimaal 6 april. Omdat ze het voor haarzelf en personeel niet veilig genoeg vond (kan geen 1,5 meter afstand houden) en omdat er een stuk minder klanten kwamen.
Ik ben nog actief op de werkvloer, op kantoor, op AZC’s, woongroepen, etc. Ik ben Jeugdbeschermer/Gezinsvoogd. Hulpverlening in het gedwongen kader voor jongeren van 0 tot 18 jaar oud.
Hier ook nog actief op de werkvloer. (Ouderenzorg) Hier is onze kapsalon trouwens ook gesloten tot tenminste 6 april.
Vandaag viel het gelukkig wel mee, maar gister was heel druk! Zijn dan ook mensen die binnenkomen met een ‘oh, wat is het hier lekker rustig!!’
Dat lijkt me ook bloedirritant! Dat ze ook rustig langs die schappen lopen bedenkend wat ze allemaal mee nemen. Hup lijstje afwerken en weer naar huis!
Ik werk ook nog gewoon, in een drogisterij. Waar gezinnen het heel gezellig vinden om met z'n alle boodschappen te komen doen.
Ik zag vanmorgen gewoon mensen over de vakkenvullers heen hangen om wat te pakken. Echt vreselijk, heb daar ook wat van gezegd. Als er een vuller voor het artikel staat kun je toch gewoon even zeggen dat je graag iets wilt pakken. Dan hebben zij kans om afstand te nemen. Van mij mogen ze een hek voor de ingang vd supermarkt zetten, en 10 personen per keer naar binnen.
Ik werk niet, maar man maakt medische hulpmiddelen en is nog aan het werk dus. Wel af en toe thuis, maar aangezien hij de enige leidinggevende is die niet in een risicogroep valt, moet hij ook wel naar kantoor.
Ja als doktersassistente in een gezondheidscentrum. Ik zou een thuiswerkplek wel fijn vinden temeer we amper nog patiënten zien en ik het onzin vind om met twee of drie assistentes te zitten.
Ja mensen komen echt heel dicht op je staan, of hangen idd over je heen.. ze zijn ook heel verbaasd als er producten op zijn en nog verbaasder dat we niet even op de 10 karren vracht gaan zoeken naar een zakje gist..
Ja, hier ook nog aan het werk. Extra uren zelfs.. Ik werk in een laboratorium van een orchideeën kwekerij. Steriel plantjes enten. Hele export staat stil, dus al het werk blijft in eigen land. Dweilen met de kraan open op het moment.
Yep! Ik ben arts. Ik zit niet in een corona-vakgebied, en kan tot nu toe redelijk doorwerken: op mijn poli zie ik nieuwe patiënten en de meeste controles zijn nu bellers, en in de kliniek hebben we voor het overgrote deel acute en veelal levensreddende zorg die hoe dan ook zal door moeten gaan, corona of niet. Als de grote klap van patiënten ook hier komt, verwacht ik dat de poli overgaat op spoedzorg, een deel van de collega's moet gaan bijklussen bij de interne en een afgeslankt team onze kliniek blijft draaien.
Ik werk op kantoor in de logistiek voor een bekend kledingmerk. Die 1,5 meter afstand probeer ik aan te houden maar daar houdt niet elke chauffeur zich aan. Regels zijn ook per land verschillend natuurlijk en ze komen overal vandaan.