Ik werk als schoonmaakster op een woongroep voor gehandicapten. Ze zijn nu allemaal thuis dus dat maakt mijn werk wel behoorlijk lastig om te doen.
Ik ben thuisblijf mama, mijn man werkt 4 dagen, maar zit nagenoeg alleen op de werkvloer De ruimte waar hij is, zit niemand anders, dus goed te doen. Oudste zoon heeft vrij van school, maar zijn stages gaan wel door. En ipv 2 stage dagen heeft school besloten er nu 5 te doen bijzonder... Gelukkig niet een beroep dat hij volop onder de mensen is. Jongste is thuis bij mij. Oudste dochter woont op zichzelf en werkt in de supermarkt. Echt de meest idiote dingen maakt zij mee op dit moment. Ze staan gewoon rustig hoestend en proestend voor haar neus aan de kassa Ze is gelukkig nog nooit echt ziek geweest, als wij met z'n allen met koorts op bed lagen ging zij altijd fluitend door. Ik heb dus een beetje (valse?) hoop dat ze een heel sterke dame is
Wij beiden remote, man af en toe naar de zaak. De enige die ik écht niet begrijp is mn moeder die GELUKKIG binnenkort met pensioen mag. Zij werkt als coupeuse, maar er is al weken geen werk (genoeg voorraad maar destijds niet afgespeld dus kan niet aangepast worden) en er komt geen nieuw werk bij want ze kunnen niet afspelden én 1.5 meter afstand houden. Maar ze moeten allemaal aanwezig zijn :s mn dochter is inmiddels al de nodige truien en vestjes rijker, ze vervelen zich kapot dus gaan maar andere dingen maken. 36 uur aanwezigheidsplicht en geen bal te doen...ugh.
Ik ben orthoptist, maar eigenlijk zijn al mijn patienten afgebeld. We zijn nog wel bezig met alle administratie daarom heen. Ik ga morgen wel werken, maar blijf denk ik dinsdag thuis. Die uren kan ik later wel weer compenseren als alles weer moeten worden ingehaald. Ik vind het iig onzin om in het ziekenhuis aanwezig te zijn, als dat niet nodig is. Mocht de vraag er vanuit de coronapool er komen, dan is dat natuurlijk een ander verhaal.
Ik ben apothekersassistente en dus aan het werk. We hebben allemaal glazen schermen voor de balie gekregen en ontsmetten elk uur de balies en pin automaat. Maximaal 4 mensen tegelijk in de apotheek, dan gooien we de deur dicht. De drukte is erger dan met kerst. We hebben in 1 maand tijd de omzet gedraaid die we normaal in 5 maand hebben . En dan de normale recepten en herhaalmedicatie nog. Maar de sfeer op het werk is goed en gezellig. Mensen hebben respect en zijn aardig voor ons.
Afgelopen week nog “gewoon” op mijn werk geweest (we werken met wisseldiensten, zo veel als mogelijk werken mensen thuis), ondersteuning voor fabriek, en service werk voor klanten gaat gewoon door, R&D werk ook (werk op een laboratorium). Aankomende week moet ik thuiswerken. Dat zal vooral wat rapportjes maken zijn maar dat vult geen 28 uur. Dus dan heb ik wat tijd om voor juf te spelen. En mn kinderen te helpen. Week daarna moet ik weer naar mijn werk.
Hebben jullie het met de kerst in de apotheek ook drukker dan normaal? Nu zal het een gekkenhuis zijn, ik moet de cetamacrogol halen voor mijn dochter en loop er al dagen langs wachtend op een rustig moment binnen. Bij ons helaas geen deurbeleid, had er al lang moeten zijn.
Ja met kerst is het altijd druk, mensen hebben hun eigen risico al op en gaan dan nog een extra portie medicatie inslaan . We zien het elk jaar weer.
Er zijn scholen en kinderopvang die deze kinderen toch opvangen. Als het echt noodzakelijk is kan er ook met de gemeente overlegt worden om opvang te regelen in dit soort situaties.
Ff een vraag... waarom bloemen weggooien? Waarom niet afgeven aan verzorgingshuizen, oudere mensen die thuis zitten, woongroepen, voedselbanken etc.
Hier ook supermarkt.. Vind het 3x niks. Mensen komen inderdaad gewoon nog met hele gezinnen en maken er een leuk uitje van.. Als ik niet zwanger was geweest had ik me er waarschijnlijk iets minder druk om gemaakt. Nu heb ik er toch wel stress om..
Het is zoveel en als je ze weg gaat geven hebben we er weer extra werk aan wat weer uren kost. Staan de tehuizen nu ook onderhand vol. Nu gaan ze ongesorteerd de container in, niet allemaal. We hebben ook een rozenwinkel bij het bedrijf en daar wordt ook nog verkocht, ze zijn zelfs een bezorg service gestart. Ook worden er nog bloemen gesorteerd voor de veilingen.
Bij ons geven ze zoveel mogelijk gratis weg. Doordat rusthuizen hier niet meer toegankelijk zijn voor mensen buiten het personeel (België) zijn de bewoners daar dus ook heel dankbaar voor. In een ziekenhuis in de buurt werd de inkomhal vol gezet met bloemen en mocht het personeel die meenemen. Wij zijn hier alle 2 nog aan het werk. Ik in de gezinszorg en mijn man is van wacht de komende 2 weken.
Ik. Werk op de HR afdeling bij een grote logistieke dienstverlener, en kom zo'n beetje om in het werk.