Wie is er nog op de werkvloer aan het werk..

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door MamavanDuncan, 21 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik werk als schoonmaakster op een woongroep voor gehandicapten.
    Ze zijn nu allemaal thuis dus dat maakt mijn werk wel behoorlijk lastig om te doen.

2. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ik ben thuisblijf mama, mijn man werkt 4 dagen, maar zit nagenoeg alleen op de werkvloer:thumup:
    De ruimte waar hij is, zit niemand anders, dus goed te doen.
    Oudste zoon heeft vrij van school, maar zijn stages gaan wel door. En ipv 2 stage dagen heeft school besloten er nu 5 te doen :eek:bijzonder...
    Gelukkig niet een beroep dat hij volop onder de mensen is.
    Jongste is thuis bij mij.
    Oudste dochter woont op zichzelf en werkt in de supermarkt. Echt de meest idiote dingen maakt zij mee op dit moment.
    Ze staan gewoon rustig hoestend en proestend voor haar neus aan de kassa:eek:
    Ze is gelukkig nog nooit echt ziek geweest, als wij met z'n allen met koorts op bed lagen ging zij altijd fluitend door. Ik heb dus een beetje (valse?) hoop dat ze een heel sterke dame is:oops:

3. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Krijg jij wel extra bescherming in de zin van mondkapje oid?
    Ben bang van niet :oops:

4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.955
    15.000
    113
    Wij beiden remote, man af en toe naar de zaak. De enige die ik écht niet begrijp is mn moeder die GELUKKIG binnenkort met pensioen mag. Zij werkt als coupeuse, maar er is al weken geen werk (genoeg voorraad maar destijds niet afgespeld dus kan niet aangepast worden) en er komt geen nieuw werk bij want ze kunnen niet afspelden én 1.5 meter afstand houden. Maar ze moeten allemaal aanwezig zijn :s mn dochter is inmiddels al de nodige truien en vestjes rijker, ze vervelen zich kapot dus gaan maar andere dingen maken. 36 uur aanwezigheidsplicht en geen bal te doen...ugh.

5. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik ben orthoptist, maar eigenlijk zijn al mijn patienten afgebeld. We zijn nog wel bezig met alle administratie daarom heen. Ik ga morgen wel werken, maar blijf denk ik dinsdag thuis. Die uren kan ik later wel weer compenseren als alles weer moeten worden ingehaald. Ik vind het iig onzin om in het ziekenhuis aanwezig te zijn, als dat niet nodig is. Mocht de vraag er vanuit de coronapool er komen, dan is dat natuurlijk een ander verhaal.

6. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    Ik ben apothekersassistente en dus aan het werk.
    We hebben allemaal glazen schermen voor de balie gekregen en ontsmetten elk uur de balies en pin automaat.
    Maximaal 4 mensen tegelijk in de apotheek, dan gooien we de deur dicht.

De drukte is erger dan met kerst.
    We hebben in 1 maand tijd de omzet gedraaid die we normaal in 5 maand hebben :eek:.
    En dan de normale recepten en herhaalmedicatie nog.

Maar de sfeer op het werk is goed en gezellig.
    Mensen hebben respect en zijn aardig voor ons.

steenbokje en Syane vinden dit leuk.
  7. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Sterkte!
    En bedankt dat jullie je nu zo immens (extra) inzetten!

spruitjes vindt dit leuk.
  8. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.486
    113
    Afgelopen week nog “gewoon” op mijn werk geweest (we werken met wisseldiensten, zo veel als mogelijk werken mensen thuis), ondersteuning voor fabriek, en service werk voor klanten gaat gewoon door, R&D werk ook (werk op een laboratorium). Aankomende week moet ik thuiswerken. Dat zal vooral wat rapportjes maken zijn maar dat vult geen 28 uur. Dus dan heb ik wat tijd om voor juf te spelen. En mn kinderen te helpen. Week daarna moet ik weer naar mijn werk.

9. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Hebben jullie het met de kerst in de apotheek ook drukker dan normaal?

Nu zal het een gekkenhuis zijn, ik moet de cetamacrogol halen voor mijn dochter en loop er al dagen langs wachtend op een rustig moment binnen. Bij ons helaas geen deurbeleid, had er al lang moeten zijn.

10. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    Ja met kerst is het altijd druk, mensen hebben hun eigen risico al op en gaan dan nog een extra portie medicatie inslaan :rolleyes:.
    We zien het elk jaar weer. :|

11. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Er zijn scholen en kinderopvang die deze kinderen toch opvangen. Als het echt noodzakelijk is kan er ook met de gemeente overlegt worden om opvang te regelen in dit soort situaties.

12. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Ff een vraag... waarom bloemen weggooien? Waarom niet afgeven aan verzorgingshuizen, oudere mensen die thuis zitten, woongroepen, voedselbanken etc.

GossipGirlxoxo en Jes88 vinden dit leuk.
  13. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Misschien kunnen ze mondkapjes gaan maken?

Jes88 vindt dit leuk.
  14. Ananas13

Ananas13 Fanatiek lid

8 sep 2013
    1.779
    888
    113
    Hier ook supermarkt.. Vind het 3x niks. Mensen komen inderdaad gewoon nog met hele gezinnen en maken er een leuk uitje van..
    Als ik niet zwanger was geweest had ik me er waarschijnlijk iets minder druk om gemaakt. Nu heb ik er toch wel stress om..

Jes88 vindt dit leuk.
  15. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    446
    83
    Limburg
    Het is zoveel en als je ze weg gaat geven hebben we er weer extra werk aan wat weer uren kost. Staan de tehuizen nu ook onderhand vol. Nu gaan ze ongesorteerd de container in, niet allemaal. We hebben ook een rozenwinkel bij het bedrijf en daar wordt ook nog verkocht, ze zijn zelfs een bezorg service gestart. Ook worden er nog bloemen gesorteerd voor de veilingen.

16. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Hier beiden nog aan het werk. Ik in voeding manlief werkt indirect voor Rijkswaterstaat.

17. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Ah zo. Jammer eigenlijk maar ook weer begrijpelijk.

18. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.284
    17.168
    113
    Ik/wij gaan ook door. Binnenvaartschippers. Matrozen werken ook door.

19. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.672
    18.747
    113
    Vrouw
    Bij ons geven ze zoveel mogelijk gratis weg.
    Doordat rusthuizen hier niet meer toegankelijk zijn voor mensen buiten het personeel (België) zijn de bewoners daar dus ook heel dankbaar voor.
    In een ziekenhuis in de buurt werd de inkomhal vol gezet met bloemen en mocht het personeel die meenemen.

Wij zijn hier alle 2 nog aan het werk.
    Ik in de gezinszorg en mijn man is van wacht de komende 2 weken.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  20. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik.
    Werk op de HR afdeling bij een grote logistieke dienstverlener, en kom zo'n beetje om in het werk.

Deel Deze Pagina