Dat is inderdaad wel balen dat je niet kunt rouleren. Ja dat met die mondkapjes doen wij ook zo. Is zo zonde om ze steeds weg te moeten gooien.
Klopt. Het is niet normaal nu. Logisch ook want zet een groep 16/17 jarigen bij elkaar en de vlam slaat in de pan. Pleeggezinnen spatten uit elkaar. Rechtszaken gaan niet door waardoor spanning stijgt, enz. En wij krijgen maar te horen van de directie; ‘juist nu moeten we er voor onze jongeren zijn’ Ja dat is waar. Maar mijn eigen ‘jongeren’ thuis dan? Mijn kinderen dus? Daar wil ik er nóg meer voor zijn nu...
Hier vakkenvullers die niet aan de kant gaan hoor, dus ja dan pak ik toch wat ik nodig heb als hij.een beetje aan de kant.gaat.
Wij zijn beide nog aan het werk. Ik werk in de ouderenzorg op een pg afdeling. Mijn man is service monteur en is ook n of aan het werk, maar niet alle bedrijven laten hem nog binnen.
Man werkt nu volledig thuis. Ik fifty fifty. Ik moet wel op de vloer aanwezig zijn want geef leiding aan de inkoop, planning, fabriek en magazijn/expeditie van een bedrijf in de vitale sector. Ik spreek de mannen wel de hele dag aan op afstand houden, let op hun gezondheid en heb een paar met aandoeningen in de risico categorie preventief naar huis gestuurd.
Ja nog aan het werk op een makelaarskantoor. Afgelopen week nog druk gehad al verwacht ik dat dat wel zal afnemen.
Ik heb zoiets deze week tegen mijn verantwoordelijke gezegd. Beetje later had ik de grote baas aan de lijn. Kon men geen bal schelen. Het wil niet zeggen omdat ik in de zorg werk en we nu van groot belang zijn dat ik mijn kinderen op de 2de plek zet. Dat zal namelijk NOOIT gebeuren.
Ik ben (in principe) ook nog aan het werk. Werk bij een autowasstraat. Niet zo'n band overigens. We hebben roll over machines. En wasboxen. En een benzinepomp. Onze shop is vergelijkbaar met een benzinepomp shopje. Afgelopen week heeft mijn baas ook plastic platen bij de kassa gemaakt. Helaas ben ik verkouden geworden, dus momenteel even niet aan het werk Ook niet echt een cruciaal beroep, maarja kan ook niet echt thuiswerken.
Ik niet. Ben met zwangerschapsverlof dus dat valt nu wel "gunstig" maar anders had ik wel blijven werken als hondentrimster. Mijn man is wel werken, nog wel. Die werkt in een aluminiumextrusie bedrijf en daar draait de productie wel door. Hoewel er zeer weinig personeel is.
Er zijn nu eenmaal maatregelen nodig om iedereen te beschermen. En gelukkig heb je ook zoiets als je boodschappen thuis bezorgd krijgen en dat kan ook in de avonduren.. Dus vind jouw redenatie niet een reden om het niet te doen. ben overigens wel heel benieuwd wat je doet waarbij je drie weken lang niet tussen 9 en 18uur naar een supermarkt zou kunnen...
Dat thuisbezorgen werkt lang niet altijd. Heb je de vele Posts hierover hier niet gezien? En dan krijg je niet eens altijd een tijdstip wat je wil. De mensen in de vitale beroepen werken zich te pleuris. Diensten van 12 uur of langer. Onregelmatig. Vaak ook nog slapen na een nachtdienst. Juist voor deze mensen moeten we vroeg en laat open zijn als supermarkten. En ook voor de medewerkers van de supermarkt zelf. Dat die ook nog voor of na hun werk boodschappen kunnen doen. Daarnaast ook nog hoe langer open hoe meer verspreid de mensen kunnen komen en hoe minder druk het in de winkels kan zijn.
Maar de komende 4 weken kan je al niks laten thuisbezorgen omdat alles al volgeboekt zit. En ik denk dat als de tijden verkort worden je JUIST het risico krijgt dat er veel mensen tegelijk in de supermarkten zijn. Nu kunnen ze dat juist nog een beetje verspreiden!
ik werk ook in een vitaal beroep maar dat thuisbezorgen werkt prima hoor! Abonnement nemen en er verschijnen ineens tijdblokken.
Wees blij dat het voor jou werkt. Maar de verhalen hier zijn soms echt anders. Ligt misschien ook aan de regio waar je woont? Geen idee. Maar er zomaar van uitgaan dat het overal werkt en piece of cake is, daaraan mijn post op gericht, is wel simpel gedacht. Maar heel fijn dat het bij jou werkt!
In het gat waar ik woon, wordt niks bezorgd. Geen picnic, geen ah, geen jumbo. En ik heb ook een vitaal beroep. Ben blij dat ik de keus heb om na 18u nog boodschappen te kunnen doen.
het is fijn om die keus nu nog te hebben ja... Maar er zullen vast meer maatregelen getroffen gaan worden, en dan zou dit er eentje kunnen zijn. balen dat dat niet bij iedereen het beste uitkomt maar zo zijn er meer maatregels die niet fijn zijn.. ik denk dat het meer ellende oplevert als je straks nog maar met 2 personen tegelijk de supermarkt in mag, dan staan er ellenlange rijen voor de deur.. dan heb je pas echt een probleem als je hele dag gewerkt hebt en daarna nog 3 uur in de rij kunt gaan staan voordat je boodschappen kunt doen zoals je in Italië zag..
Dat zal zijn. Maar als ik geen boodschappen meer kan doen voor of na m'n werk kan ik niet meer werken. En met mij heel veel verpleegkundigen en artsen en andere mensen die nu de boel draaiende moeten houden.