Wie is er NU ook op de bevalling aan het wachten?

Discussie in 'De bevalling' gestart door MFE, 28 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
    Ik was net klaar met de bevalling toen jij dit gepost hebt!!! Het strippen heeft dus geholpen:)!

    Rond 2000 eerste weeën en net na 0000 is onze dochter bij ons thuis geboren. De bevalling ging heel soepel, alleen stukje vanaf de vliezen breken was heel zwaar maar goed. Dat vergeten we wel weer ;).

    Hoe gaat daar?? Hoe was je controle / overleg?? Ga je ingeleid worden???
     
    Isabella2020 en Louise11110 vinden dit leuk.
  2. brownie1992

    brownie1992 Bekend lid

    9 jan 2018
    842
    396
    63
    Vrouw

    Gefeliciteerd !!! Lekker genieten.

    hier hier was drama. Ging naar gyn. Wouden me nog laten lopen maar wel strippen en nog even groeiecho voor zekerheid. Dus gestript daarna groeiecho en toen bleek het foute boel. Buikje neemt af en placenta functie ook.

    vanavond voor balon qua inleiden omdat pas 1 cm had en stippen al lastig ging. Kom aan meteen vol in de weeen om de 5 min inmiddels 2-3 cm toen douchen maar ze zijn stil gevallen. Heb me dus gemeld op de verloskamers en blijf hier ook. Ze kan het nog zelf gaan doen vannacht en anders gaan ze kijken of breken van de vliezen voldoende is
     
    MFE vindt dit leuk.
  3. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43

    Ohhh jee wat spannend zeg!! Ik hoop dat je inmiddels bevallen bent!!!! Klinkt heftig meis.

    Zet hem op en hopelijk ligt ze heel erg snel in je armen!
     
  4. brownie1992

    brownie1992 Bekend lid

    9 jan 2018
    842
    396
    63
    Vrouw
    Hele nacht weeen gehad. Zonder resultaat. Net vliezen gebroken en nu zet door
     
    MFE vindt dit leuk.
  5. Kikkertjekwak

    Kikkertjekwak Fanatiek lid

    5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    MFE vindt dit leuk.
  6. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
    Ohhh spannend. Zet uhm op!!! Ik hoop dat ze er snel is of al is!!!
     
  7. brownie1992

    brownie1992 Bekend lid

    9 jan 2018
    842
    396
    63
    Vrouw

    Nou ging heel snel had om 09:30 4 cm papa van de baby was er toen en 11:36 geboren. Ze doet het goed is gezond en nu lekker naar huis
     
    Isabella2020, Louise11110, Pink06 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
    Ahhh wat fijn om te lezen!! Gefeliciteerd met je dochter!!! Zelfde snelheid zo'n beetje zo te lezen. Nu lekker gaan genieten thuis. Ben benieuwd hoe je andere kinderen het zullen vinden! Onze oudste dochter is heel lief voor zusje maar je merkt dat ze heel veel aandacht wil. Mensen over de vloer, kraamzorg, sinterklaas...

    Ik voel me verder goed, wel moe en natuurlijk de nodige pijntjes. Dat rust nemen is echt een opgave voor mij. Maar ik word streng in de gaten gehouden door man-lief.

    De baby is nog heel rustig. Duf van de lancering hihi. Ze drinkt goed, geef nu fles tov borstvoeding vorige keer. Geeft me veel extra rust en blij dat ik die keuze gemaakt heb.

    Geniet lekker van de eerste momenten met je kleine meisje!
     
  9. brownie1992

    brownie1992 Bekend lid

    9 jan 2018
    842
    396
    63
    Vrouw

    Hoe gaat het met jou nu?

    hier helaas mindere dagen gehad. Kraamzorg echt in en in bagger. Had indicatie voor 48 uur ofzo en ze had gezegd je hebt aan 3 uur per dag wel voldoende. Nou borstvoeding eerste keer helemaal in de soep. M’n tepels helemaal kapot maar ja mevrouw hapte goed aan dus blijf maar proberen. Gisteren kwamen mijn ouders op bezoek en mijn moeder komt bij me: word er in huis wel wat gedaan of bloed je nog zoveel? Ik zo nou de kraamzorg doet controles en gaat dan weer.. ja zegt de het bloed hangt langs de wc. Dus die het huis gepoetst m’n ouders de kraamzorg organisatie gebeld. Ik terug gebeld helemaal verdrietig natuurlijk omdat ook bv niet wou lukken en er 0,0 ondersteuning was en het allemaal maar was ga maar fles bijvoeding geven het is wat het is. Nou iemand savonds nog langs geweest en de situatie bekeken. Ze gaf direct aan 3 uur is niet voldoende hier. Ik woon alleen met de kindjes en ik was de kraamzorg aan het vragen of ze wou drinken ipv andersom. Nou punt borstvoeding gingen meteen alarm bellen rinkelen. Die vrouw contact gehad met meerdere lactatiekundige ik zal nooit borstvoeding kunnen geven. Heb een borstverkleining gehad waarbij de tepels volledig los gehaald zijn. Dus al het melk wat er is aangemaakt (het is veel het doet zo pijn) zit er in kan er niet uit. M’n meisje heeft alleen maar een bak bloed binnen gekregen, daarna de bijvoeding om alles uit te spugen van de misselijkheid en niet van de honger. dus ondanks dat hun allemaal pro borstvoeding waren is mij geadviseerd per direct over te gaan op de fles en haar nooit meer aan te leggen.

    Maargoed vandaag nieuwe kraamzorg die zelf de uren gaan bekijken en bespreken. Ik hoop echt dat het beter gaat want ik wil lekker genieten. Gisteren moest de kleine in bad of ik even zelf het bad en alles naar beneden wou tillen en klaar wou maken. Om vervolgens bij legen wel te vragen: wil je even helpen met tillen....

    Ik hoop dat het bij jou wat beter gaat!
     
    MFE vindt dit leuk.
  10. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
    Jeetje, ik schrik hiervan nu ik dit lees zeg!!! Dit is echt absurd gewoon. Jij zou volle bak kraamzorg en hulp moeten krijgen. Nu snap ik sowieso niet hoe dat allemaal zit met die uren. Zal wel ook per verzekering verschillen? Wij hebben 49 uren volgens mij en ik geef flesvoeding.

    Ik hoop dat het nu beter gaat met nieuwe zorg en ik neem aan dat je meisje nu fles krijgt.

    Ik heb hier juist een hulp die mij op hart drukt zo min mogelijk te doen. Heb eerste 4 dagen echt op mijn kont gezeten. Nu mag ik langzaam aan weer wat dingen doen. Tillen is helemaal uit den bozen.

    Hier gaat het gelukkig goed. Onze dochter begint wat meer van zich te laten horen maar eigenlijk alleen omdat ze honger heeft. Verder slaapt ze lekker veel en hebben we vooral druk met onze oudste dochter en visite. Mijn herstel gaat snel gelukkig.

    Ik hoop echt dat je betere dsgen hebt en ook beetje kunt gaan genieten!!!!
     
  11. Isabella2020

    Isabella2020 Fanatiek lid

    3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Waaaajoh! Wat een verhaal over de kraamzorg! Dit mag écht niet! Hopelijk dnel verbetering voor je.

    Wij krijgen waarschijnlijk door omstandigheden maar 3 uurtjes kraamzorg per dag, en dat kan ook 's middags zijn... hopelijk 3 effectieve uren.
     
    MFE vindt dit leuk.
  12. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
    Hoe is het nu met je/Jullie??
     
  13. brownie1992

    brownie1992 Bekend lid

    9 jan 2018
    842
    396
    63
    Vrouw
    Het gaat hier beter

    we hebben een enorm lieve kraamzorg terug gekregen en 6 uur per dag verlenging 9e en 10e dag dus ze was er tot gisteren. Ze heeft van ons voor alle zorgen lekker een dagje winter slagharen gekregen met haar kinderen. We vonden het wegens haar omstandigheden en harde inzet ze het echt verdiend had! We hebben zelfs een doorstart op de borstvoeding kunnen maken en het is druk. 8x bv 8x bijvoeding en ieder uur kolven. Iedere dag weer een beetje meer. Morgen nog een keer wegen bij de vk omdat ze laatste dag iets afgevallen was en consultatiebureau nog geen contact heeft opgenomen. Nou vader van de kleine zou eerst donor zijn later in de zwangerschap was dat toch niet helemaal meer de bedoeling van zijn kant en ik had hem beloofd mocht hij zich bedenken en een vader rol willen spelen dan is dat akkoord. Ik wou nml een bekende donor om later wel te kunnen zeggen van kijk dit is je papa en dat is een kennis. Nou hij speelt nu echt volledig vader rol waar kan en hij is zo verliefd op haar dus eigenlijk gaat het enorm goed.

    broer en zus moesten wel flink wennen ze waren bij hun papa een weekend dus ik had ze vrijdag pas (was ook wel weer fijn de rust in de kraamweek hoor heel stiekem) maar hun hebben 1,5 week uitgekeken haar te ontmoeten dus energie bommen in huis haha.
     
    Isabella2020 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina