Na lang twijfelen en wikken en wegen heb ik afgelopen vrijdag mijn spiraal laten verwijderen om voor een tweede kindje te gaan. Wie is er ook net begonnen voor een (tweede) kindje of gaat er binnenkort voor?
Wij ook! Spiraal bijna 4 weken geleden eruit laten halen. Nu net voor NOD. Spannend hoor! De eerste liet bijna een jaar op zich wachten ivm lange cyclussen na stoppen met de pil. Dus nu erg benieuwd hoe lang dit duurt. Hoe oud is jullie eerste kindje?
Ook wij zijn in de eerste ronde voor ons tweede kindje! Onze stoere vent is nu 13 maanden en over een week is mijn nod Spannend ccbloom! Wanneer is je nod?
He leuk, nog twee starters en ook allebei toevallig in ronde 1. Wij hebben een dochtertje van januari 2011. Ik heb mijn spiraal er afgelopen vrijdag pas uit laten halen en heb dus geen idee wanneer mijn NOD is. Nu wel een bloeding, maar natuurlijk geen flauw idee of dat mijn ongesteldheid is of dat het komt door het verwijderen van de Mirena. De eerste heeft bij ons 9 maanden geduurd. Mijn man is verminderd vruchtbaar. Deze week gaat hij een potje laten testen. Ben heel benieuwd hoe de kwaliteit nu is.
Spannende tijd voor jullie! Van onze zoon was ik was ik in ronde 1 zwanger, ik voelde me toen ook een echte mazzelkont! Klinkt misschien stom, maar durf niet te hopen dat dat nu weer is. Ik denk dan; een mens kan toch niet weer zoveel mazzel hebben... Sorry als dit stom overkomt! Want ik snap goed dat het voor anderen maar raar moet klinken!
@ikbenlief De eerste bloeding, paar dagen na het verwijderen van de Mirena Spiraal is, net als met het stoppen van de pil, een ontrekkingsbloeding. @Lautje Omdat ik temperatuur (vervelende gewoonte die ik heb overgehouden van de eerste poging) weet ik dat ik donderdag 4 of vrijdag 5 juli mijn eisprong heb gehad. Dus al het goed is, is mijn NOD donderdag of vrijdag. Aan mijn temperatuur te zien ben ik denk ik niet zwanger. Bij mijn vorige zwangerschap bleef deze ruim boven de 37 graden nu blijft hij een beetje schommelen rond de 36,9. Maar wij hebben deze maand ook nog voorzorgsmaatregelen genomen om niet direct de eerste ronde zwanger te worden. Even een maandje aankijken wat mijn cyclus deed. Maar dat ziet er dus op het eerste gezicht goed uit! Lijkt uit te komen op 27 dagen. Dan kunnen we er vanaf volgende week echt weer voor gaan...
Spannend ccbloom! En fijn dat je cyclus goed lijkt! Mijn nod is op maandag maar ik vind het afwachten altijd erg spannend tsja wie niet
@ Lautje, waarom zou je niet weer zoveel geluk hebben? Alles kan en het is je van harte gegund! @CCBloom, ik zou echt stiknerveus worden van dat temperaturen, maar ik vind het knap dat je het braaf elke dag kunt doen. Ik had al het vermoeden dat het een onttrekkingsbloeding was. Ik wacht rustig af tot het voorbij is. Zoveel bloed verlies ik niet. Jullie hebben dus allebei een knul. Leuk hoor! Ik zou heel graag ook een knulletje willen. Van allebei wat. Maar met nog een meisje zou ik even gelukkig zijn hoor.
Dank je wel ikbenlief!! Lief dat je dat zegt! En grappig dat je dat zegt, ik zou nu een meisje wel leuk vinden maar het is net wat je zegt ik zou met beide gelukkig zijn!
Hihi, ik denk dat veel vrouwen dat wel hebben hoor, een (lichte) voorkeur. Ik ben heel blij om een dochter te hebben want dat was ook mijn voorkeur, maar nu ik haar heb ben ik dus wel benieuwd naar hoe het is om een jongen te hebben. Hoe oud zijn jullie?
Hihi mijn voorkeur was bij de eerste een jongen. Of ja voorkeur... mijn gevoel gaf ook aan jongen Ik wordt maandag 27
Grappig, want mijn gevoel zei bij de eerste ook dat het een knulletje zou zijn. Ik had bijna al mijn geld daarop ingezet. Gelukkig maar dat ik dat niet gedaan heb Alvast gefeliciteerd! Zou een mooi cadeautje zijn he?
Zo zoonlief lekker in zijn bedje dus ik weer tijd om te reageren Duimen doen we hier zeker! Oh net 30! Scheelt niet zoveel!
Nee klopt. Ik was 27, bijna 28 toen mijn dochter geboren werd. Ik vind het allemaal wel weer heel spannend. Ben erg benieuwd naar de zaadkwaliteit van mijn man en of het ons nog een keertje zal lukken om via de natuurlijke weg een kindje te krijgen.
Ik heb mijn mirena bij begin juni uitgehaald. Ik kon zelf mijn ovulatieperiode voelen, en ik was wel gelijk zwanger. Maar daarna werd het een miskraam Nu zijn we begonnen met de tweede ronde. Ovulatie is al bij vorige vrijdag geweest. We hebben bijna elke dag seks (ook voordat we met onze kinderwens zijn begonnen) gehad, dus hopen we dat het weer raak wordt en dat het goed blijft! Ik heb de laatste dagen wel trekkend gevoel bij mijn onderbuik. En vandaag heb ik last van misselijkheid. Ik heb nog steeds veel vaginale afscheiding. Dus wie weet?! Fingers crossed! Tipje... voor mensen die hun ovlulatie niet kunnen voelen, vind ik persoonlijk de ovulatietesten van Ovulatietesten en zwangerschapstesten vanaf 49 cent | Sensitest best wel handig! Ook hun extra gevoelige zwangerschaptesten, die je al 4 dagen voor je menstruatie mag testen! Handig voor wie ongeduldig zijn... (Ik ben het ook hoor)!
@ Lautje, ja dat hoop ik ook. Ben echt heel erg benieuwd. Toen wij voor onze eerste aan het klussen waren kwam dit naar voren en toen is manlief geopereerd aan een spatader op zijn bal die er wel voor zou kunnen zorgen dat hij verminderde kwaliteit had. Nu is dat een aantal jaar geleden dus ik hoop zoooo dat hij nu meer en beter zaad heeft. Als is het 'maar' een miljoen meer. @ 38 mama, leuk dat je ook geschreven hebt! En wat spannend zeg! Sneu dat een eerdere zwangerschap in een MK geeindigd is...! Wanneer kun je testen? Dank je voor de tip van de ovulatietesten. Toen wij voor onze dochter bezig waren gebruikte ik ze ook, maar het maakte me erg onrustig omdat het me nooit lukte om mijn ei 'te vangen'. Heb jij ook al een kindje of is dit je eerste?