Ik voel me prima. Ik hoop zo dat het raak is deze maand. Maarja van een zwangerschap kan ik nu nog niks merken dus ik moet maar afwachten. Aan de ene kant dan wel fijn dat ik veel moet werken. Is het sneller volgende week zaterdag, 4 augustus. Gisteren op het werk hadden we 2 zwangerschapsafbrekingingen, van 17 en van 18 weken. heb beide kindjes gezien en meegeholpen met voetafdrukjes maken. Is echt wel apart om te zien, zo klein en al een echt mensje. Nu denk je van ja als ik zwanger zou zijn van een kind met afwijking zou ik dat ook doen. Maar aan de andere kant ben je zolang bezig om zwanger te raken en dan zou je het gaan afbreken. Heftig hoor voor die mensen. Zometeen weer een avonddienst werken. Hoe staat het bij jullie?
Hoihoi, Hier nog twee daagjes werken en dan vakantie!! Heerlijk! Verder lekker aant genieten van het mooie weer. Komende twee weken zitten we allemaal dus in wat rustiger vaarwater wat betreft zwanger worden. Ben heel benieuwd als ik terugkom van vakantie of er veranderingen zijn! @me87: succes met wachten. Lekker afleiding zoeken én gezond leven! @teardrops: ook fijn om lekker rustig aan te doen met zwangerschap. Dan ligt er niet zo'n druk op. Want, ja je hebt er toch niets over te zeggen he!? Was dat maar zo!
Pff vandaag gesprek op het werk gehad. Opzich heel positief maar ze willen dat ik een opleiding ga volgen, en dat wil ik ook heel graag maar als ik daarop moest wachten werd het laat om aan kinderen te beginnen vond ik. Daarom dat ik voor ik de opleiding ga doen al wilde proberen zwanger te worden. Mijn contract loopt tot sept 2013, en ze willen me dan als dit jaar blijkt dat ik het aankan een contract aanbieden om te opleiding te volgen. Als er blijkt dat ik niet geschikt ben wordt mijn contract niet verlengd. Kut toen dacht ik en wat als ik nu zwanger ben of wordt? Ik ben nooit bang geweest want ik weet dat ik mijn werk goed doe maar nu twijfel ik. Damn, ik wil heel graag vroeg kinderen en als ik moet wachten op die opleiding ben ik pas op mijn 26,5 jaar klaar. Moeder gebeld, die weet niet dat ik al bezig ben zwanger te worden maar wel dat snel kinderen wil. En zij zegt ja wacht gewoon npg rustig met kinderen tot je duidelijkheid hebt blablabla. Aan de ene kant wil ik dat helemaal niet maar aan de andere kant ben ik nu heel bang dat ik mijn baan kwijt ga raken. Vriendin van me die ook bij mij is komen werken zegt dat het wel meevalt en dat ze verlenging daarmee niet bedoelen, maar ik weet het niet. Het kwam zo hard over. Nouja als ik nu zwanger blijk is er tocvh niks aan te veranderen, enja stoppen met proberen doe ik nu denk ik ook niet meer maar voel me er wel rot over. Sorry hoor voor me geklaag maar voel me er even niet lekker bij.
Mmm, vervevelend zeg. Kan me voorstellen dat je niet weet wat je ervan moet denken... Beide zijn erg belangrijk voor je: werk en kind. Fijn dat het gesprek opzich positief was. Ze zijn zo tevreden over je, dat ze in je willen investeren met een opleiding. Das wel super en goed voor de ontwikkeling en CV. Wat me nog niet helemaal duidelijk is: Je hebt een contract tot sept. 2013. Als blijkt dat je niet geschikt bent, wordt je contract niet verlengd. Mijn vraag is: waarvoor moet blijken dat je geschikt bent? Je huidige werk of je opleiding? Als het om je werk gaat, geef je zelf al aan dat je daar geen twijfels over hebt, je doet je werk goed. Als het om de opleiding gaat, ben je daar wellicht niet geschikt voor als je zwanger bent. Wellicht, het kan dus ook nog zijn dat ze daar helemaal geen probleem van maken. Dat weet je dus nog niet, toch? Ik zou dat laatste nog even navragen, lijkt mij namelijk dat het gaat om het geschikt zijn voor de baan en niet voor de opleiding. Als het idd om je baan gaat, weet je dat je daar wél geschikt voor bent en kun je gewoon zwanger worden. Als je namelijk zwanger bent, mogen ze je niet ontslaan. Ook niet als je contract afloopt. Wist je dat?? Als het om de opleiding gaat, zal ik het denk ik overleggen in een gesprek met je leidinggevende en je dilemma voorleggen. Straks besluit je niet zwanger te raken en is dat helemaal geen probleem!? Wat voor opleiding is het trouwens? En hoeveel studielast (uren) kost het je per week? En hoeveel uren werk je nu per week? Nou sterkte meid, ik zou niet op de zaken vooruit lopen!
Klopt, mijn contract loopt tot september 2013. Gaat om de opleiding obstetrie verpleegkundige. In december 2012 zou ik dan gaan voorwerken op de verloskamers en als hieruit blijkt dat ik geschikt ben voor de opleiding wordt mijn contract verlengd en start ik in september 2013 met de opleiding. Als blijkt dat ik niet geschikt ben voor de opleiding zou mijn contract niet verlengd gaan worden. Zo zeiden ze het. En wat ik dan denk, stel ik ben over paar manden zwanger, ga ik het dus niet redden om in september met de opleiding te starten dus kan mijn contract gestopt worden. Aan de andere kant zei mijn leidingegevende dat ze geen problemen zag en dacht dat ik wel geschikt zou zijn, vroeg ze of ik wel problemen zag...nee ik denk ook dat ik geschikt ben maar weet niet of ze me nog willen als ik zwanger ben. Ik ga ze nog niet zeggen van deze plannen, want het kan net zo goed zijn dat het niet lukt en ik dus helemaal geen probleem heb, gewoon start met opleiding. Ik werk nu full time, voor de opleiding meot je minimaal 28 uur werken en ga je 2 dagen in de maand naar school. Daarnaast moet je je opdrachten maken. Daar zie ik totaal geen probleem in hoor. Het is alleen dat ik bang ben dat ze me eruit gooien. Eigenlijk moet ik er inderdaad niet over tobben. Wist ook niet dat je niet ontslagen mocht worden als je zwanger bent. Ik hoor veel collega's die tevreden zijn, werk er nu ook 1,5 jaar. Ik loop op de zaken vooruit ja, eerst maar eens zien hoe het de komende maandjes gaat lopen. Pff even stoom afgeblazen. ik ga gewoon morgen met volle meod weer de nachtdienst in haha. Het komt natuurlijk ook door opmerkign van moeders dat ik moet wachten, en dan ga ik ook twijfelen. Ik meot naar mijn eigen gevoel luisteren. Bedankt dat jullie even mijn klaag aan willen horen. ga nu weer positief verder. Jettos bijna vakantieeeee. Wanneer vertrek je?
@Me87, vervelende situatie! Maar als jij graag een kindje wilt samen met jou man, dan heeft je werkgever daar niets over te zeggen. En ze mogen toch niet zomaar iemand afwijzen omdat je zwanger bent? Da's ook een vorm van discriminatie en dat mag niet. Hoe voel je je er zelf bij ? Denk je dat je het aankunt die opleiding? Als dit iets is wat jij echt graag wilt moet je het gewoon lekker doen, je hoeft je werkgever niet op de hoogte te stellen van jouw toekomstplannen, net zo min als dat hun dat ook niet bij jou doen. Ik zeg...doen!
Ja inderdaad. ben er vandaag ook weer rustiger onder. Die opleiding kan ik wel aan. En mocht ik nu zwanger zijn...haha wat ik hoop....kan ik best voorwerken in december en kunnen ze ze zien of ik geschikt ben. In April bevallen en september opleiding, zou ideaal zijn zo. Maar dan moet ik ook nu zwanger zijn. haha. Hoe gaat het bij jullie teardrops? Wanneer ga je de sleutel van je huisje krijgen? En verder nog leuke dingen gedaan met dit weer? Ik ben even aan het relaxen op het balkon. Straks werken. Vriend gaat het weekend weg met vrienden maar ik zit in de nachtdienst en moet zondags weg na het slapen, dus zou de hond heel de dag en nacht alleen zijn. Germ. Vriend moest een oplossing daarvoor zoeken van me. Nou hij brengt vrijdagavond het hondje naar zijn ouders tot zondag. Dus ik ben echt helemaal alleen het weekend. Dat zou wel wennen zijn, vind ik eigenlijk minder luek. Aan de andere kant kan ik wel lekker zolang slapen als ik wil en hoef ik er niet uit om de hond uit te laten. Gister beetje zeurende pijn gehad onder in mijn buik.....ik hoop zo dat dit een goed teken is. Borsten iets gevoelig.
Ha meiden, Hier is alles ingepakt en klaar voor vakantie! Vannacht gaan we met z'n tweetjes weg en ik hoop dat we over een paar weekjes met z'n drietjes terugkomen, hihi. Jullie ook een fijne vakantie! Teradrops, succes met afronden koop van jullie huis. Me87: signalen klinken goed, maar ja nog ff wachten en geduld opbrengen! Succes vant weekend alleen... Lekker opt forum rondhangen en met vriendinnen afspreken!? Of zijn ze allemaal op vakantie? Nou meiden, tot snel, goeie vakantie! Liefs
Jettos veel plezier op vakantie! me87 uiterlijk 14september krijgen we de sleutels. we gaan waarschijnlijk stiekem op een dag even naar het gemeentehuis om een geregistreerd partnerschap te tekenen dan is alles ook meteen goed geregeld. hoe gaat het daar? al een beetje symptoompjes of?..
Hee, nou das mooi kleine 2 maandjes nog maar dan. Oh geregistreerd partnerschap. Dat ik leuk, en is het inderdaad goed geregeld. Wij hebben een samenlevingscontract. Ik heb wel wat symptoomtjes maar het probleem is dat alles 2 kanten kan hebben. Ik heb gevoelige borsten, maar dat heb ik ook als ik ongesteld meot worden. Ik had vanacht veel last van mij buik, soms leken het de darmen, soms lager rond mijn liezen, maar dat kan ook weer zijn omdat ik in de nacht zit, heb dan weleens wat last van mijn darmen. Ik heb een hele warme huid. Temperatuur weet ik niet, want weet ook niet wat normaal is bij mij. Maarja het is heel warm dus opzich niet logisch dat ik dan ook warm aan voel. vanaacht een vlaag van misselijkheid in 1 keer, maar dat kan ook weer komen omdat ik nachtdienst heb. Het is gewoon lastig, je gaat vanalles voelen . Ik hoop het natuurlijk zo maar ik weet het niet. Ga jij nog iets leuks doen het weekend? En jettos waarschijnlijk lees je het niet meer maar toch een fijne vakantie.
Nou ze belde net of ik de nacht misschien vrij wilde hebben. Vriend is de deur uit, voor de hond een logeerplek gevonden en ik heb tot 4 geslapen. Nee dank je. Dan maar weer een rustige nacht op het werk haha. Maar wat moet ik thuis doen.
Hey! sorry even afwezig geweest ivm theorie examen En ja hoor deze dame is geslaagd! Jij hebt wel wat symptoompjes? spannend zeg! hou je me op de hoogte? ga ik ondertussen duimen voor je! Hier nergens last van behalve het idee dat die blaasontsteking weer terug is aargzh! zit ik zó níet op te wachten!
Jeuhh gefeliciteerd, nu kun je lekker door met je praktijk lessen en dan het examen. Wordt die al binnekort aangevraagd? Hier is het rustig. Symptoompjes blijven maarja heeft 2 kanten. Al is er 3 dagen een zeuderige pijn geweest in mijn rug en buik en daarvan denk ik zoiets van hee, zou dat met een innesteling te maken kunnen hebben. mijn borsten worden elke dag iets gevoeliger en voller. Maarja kan ook allemaal op naderende menstrautie lijken. Duurt zo lang allemaal. zaterdag is mijn NOD. Ik heb 2 testejes van zwanger en kids liggen omdat ik die bij de ovutesten kreeg. dacht dinsdag zou er eens 1 wagen en die was hartstikke negatief, maarja ook wel vroeg. Nu lees ik hier op het forum ook dat mensen er neit zo tevreden over zijn. Ik heb gister dus testen gehaald bij kruidvat. Ga denk ik toch morgen testen. Ook beetje vroeg maar ben ongeduldig. Aan de ene kant heb ik zoiets van ik denk dat het raak is. Met die onderrug en buikpijn, en ik geloof die test van zwanger en kids niet. Terwijl ik daar nog nooit mee heb getest dus helemaal neit weet of het goed is of niet, maar vorige keren kon ik me erover zetten. Ok negatieve test, dan wachten op menstruatie. Nu ben ik er bijna van overtuigd dat ie niet klopt en ik dus veel te vroeg heb getest. Pfff. Aan de andere kant denk ik niet dat het raak is omdat ik eigenlijk vind dat ik weinig symptomen heb. Ik ben ook bang voor teleurstelling. Ik hoop zo op een positieve test.
Vanmorgen vet negatief getest. Dus ben wel teleurgesteld nu. Denk dat me vriend dat ook heel erg is. Dan maar zaterdag ongesteld worden.
Ach jeetje! anders moet je gewoon even lekker afwachten en als het wel uitblijft nog eens een test doen. het klinkt wel een beetje zwanger eerlijk gezegd. ik ga het voor je hopen. nee praktijk is nog níet aangevraagd ik zal daar volgende week tijdens de rijles wel weer meer over horen. ik kan níet wachten tot we de sleutel van het huis hebben! de bedoeling is dan om het eerste maandje a twee maanden even te kijken hoe het gaat kwa financiën en als dat goed verloopt gaan we de condooms ritueel verbranden haha!
Ja klinkt wel zwanger he? Haha maar ik wil niet teveel hopen, en ik doe het toch haha. Gister moest ik werken samen met een verloskundige, vroige week wilde ze al een echo maken omdat ik in toen last van mijn rug en buik had. Maar het was te vroeg, en ik zit niet zo te wachten op een inwendige echo van collega haha. Maar gister vroeg ze dus hoe het ging, dus ik zeggen dat ik nog steeds last had van rug en buik en dat me thee niet smaakt, en geen zin heb in eten, en dan weer kei honger. En ik zei dat ik een test had gedaan maar negatief was. Ze zegt meid maar hoelang zou je nu dan zwanger zijn. Ik zo ja zaterdag moet ik ongesteld worden dus dan zou het 4 weken ofzo zijn. Ach zegt ze dan kan je nu nog helemaal neit testen, is veel te vroeg. Ik dacht dat ook toen ik bezig was zwanger te worden. Maar uiteinelijk pas bij 5 weken en 3 dagen positief getest. haar kindjes zijn nu 4 en 1,5 dus is nog neit eens een eeuwigheid geleden. Heeft me toch wel weer een beetje hoop gegeven. Want gister na een drukke dienst kwam er weer flink buikpijn opzetten. En echt van die zeurende pijn. Is nu dus al een week aan de gang. Mijn collega praat dan wel uit eigen ervaring, maarja ze is ook verloskundige, dus ze zal vast meer weten dan mij. Ik ben heel beniuewd. Ben toch elke keer bang als ik naar het toilet ga. Hoop zo dat dit echt is gelukt nu. Ik ga zo even sporten. Ben vandaag lekker vrij, heb ik geruild voor zondag, dus moet ik wel eindelijk een vrij weekend toch gaan werken. Maarja als ik colega's kan helpen doe ik dat maar. Hoe gaat het bij jou? Jou eisprong komt er bijna aan zie ik. Merk je daar iets van? Haha ik kan heel goed begrijpen dat je uitkijkt naar de sleutel, is ook een mooi moment. En dan alles zo inrichten naar jullie wens, heerlijk. En natuurlijk die condooms. Verschikkelijke dingen. Ik heb ze gelukkig niet vaak gebruikt haha, heb er een hekel aan, en ze stinken. Snel weg ermee dan en hopen dat het snel raak is.
Ach! das wel balen!! Nouja op naar de volgende ronde dan maar! ik spreek je snel zodra ik weer internet heb. via de foon is het een beetje duurder dan via gewone internet he. mijn modem is stuk ik krijg dinsdag pas weer een nieuwe zucht...
Dat is jammer maar dan zie ik je inderdaad wel weer verschijnen met leuke verhaaltjes haha. Ik had zaterdag echt een furstratiedag. Doordat ik ongesteld was geworden had ik alles even helemaal gehad. het klonk zo positief. Maar dus het gevolg dat ik de hele dag me frustreerde, irriteerde en alles tegen zat. Haha dingen waar ik normaal niks om geef, of niks van zeg, nu in 1 keer klaar mee en ook laten horen aan betreffende mensen. Weleens fijn haha. Zondag moest ik werken en ook daar ging nog niet alles goed haha. Gewoon een papiertje die ik niet recht in een apparaat kreeg....grrr verschikkelijk. En heel leuk dat ik net die dag ook mensen opgenomen kreeg waarvan ik dacht...wat is dit? Haha. Nouja kan er nu gelukkig om lachen. We gaan er deze maand weer voor. Weet alleen nog niet of ik weer testen ga gebruiken. Denk het misschien toch weer wel.
Heeey! Eindelijk ik heb weer internet, nu blijkt dat mijn interactieve tv kastje ook stuk is, heb ik gisteren en eergisteren voor niets gewacht zucht... als het goed is komen ze vandaag tussen 1 en 4 uur, we gaan het zien hehe. Ik heb een leuk nieuwtje! (jij bent de eerste die het van me hoort) Wij gaan trouwen! Gisteren zijn mijn vriend en ik in ondertrouw gegaan, en hij is een moderne man zeg haha! Heeft zowel zijn achternaam als mijn achternaam aangenomen, en hier net zo. Ben dus helemaal hyperdepieper ook al gaan we niet echt groots trouwen ofzo, het is toch wel spannend! Hoe gaat het verder met je? Je bent wel ongesteld geworden zie ik? Balen zeg! Ik hoop voor je dat het snel gaat gebeuren! Haha had je een klunzige dag? das inderdaad irritant! Lucht altijd op he als je mensen eens even flink de waarheid zet haha! Als jij vind dat het met die testjes prettiger is zou ik zeggen waarom niet ? Ik voel me nog steeds (of alweer?) niet helemaal lekker, heb hoofdpijn, savonds op bed last van maagzuur (nouja eigenlijk wanneer ik lig) pukkels out of the blue (aargzh) mijn buik is een beetje opgezet, en ben best moe! En lui! omg! ik moet mezelf echt bijna een trap onder me eigen kont geven om wat te doen in het huishouden etc. bleh! Misschien komt het wel door de spanningen rondom alles (het nieuwe huisje financiering die rond moet zijn, trouwen, allerlei dingen uitzoeken etc.) X