Ha Me87, welkom terug!! Fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad meid! Welverdiend! Je buik al lekker gegroeid? Ja, mooi tempkaartje he? Ben er ook niet ontevreden over. Waarsch vandaag eisprong, dus flink ad klus. Merk wel dat ik steeds verdrietiger word als het weer niet is gelukt... Maar, jij moet nog steeds 's nachts werken terwijl je daartoe niet verplicht bent? Goed voor jezelf (en dus je kindje) zorgen hoor! Het moederschap begint nu al, daar moet je baas rekening me houden, het is niet voor niets vastgelegd dat het niet verplicht is. Snap dat je toch altijd niet helemaal gerust bent, ook na 12 weken, maar rationeel weet je dat de kans heeeel klein is, niet noemenswaardig. Gewoon genieten,want je kunt jezelf toch niet beschermen voor zo'n groot verdriet. Als je begrijpt wat ik bedoel... Julia, kom maar op met die update!
Me, fijn dat je zo´n lekkere vakantie hebt gehad. Ik zou me overgens niet laten verplichten tot nachtdiensten, want dat mogen ze niet doen. Is ook niet goed voor je kindje. En die kleine zit wel goed bij jou hoor, de kleine is nu de 12wkn grens voorbij. Jettos, snap je teleurstelling iedere keer, heb ik hier ook meestal de dag van ongi. Nu druk aan het temperaturen zie ik. Hoop snel op een posi test voor je! Nou hier dus ook aan het temperaturen en moet zeggen dat dat mij een goed inzicht geeft. Voel er goed bij en het geeft me ook het gevoel dat ik er alles aan doe. Zit nu 9dpo, dus het gaat weer spannend worden. Sinds vanmorgen de hele tijd trekkend gevoel in mn liezen, weer een symptoom wat ik nog niet eerder heb gehad. Hoop zo dat het voor de zomer gaat lukken, ben er nu wel echt klaar voor...hihi! Maarja de natuur gaat zn eigen gang. Gelukkig was bij de onderzoeken alles goed en het hsg onderzoek zorgt ervoor dat je 3-6mnd extra vruchtbaar bent. Het is dus zeker nog de moeite waard om het zelf de komende 6 maanden te proberen. Ik hou jullie op de hoogte van de aankomende wachtweek.
@ Jettos, ja me buik begint nu echt te groeien. Me werkuniform zit niet meer optimaal haha en sommige eigen broeken te strak op me buik. Ben al 3 kilo ook aangekomen, maar volgens mij (nog) niet echt op andere plekken als buik en borsten. Hoop dat je goed geklust hebt, en er hoefd maar 1 goeie tussen te zitten. Ik kan heel goed begrijpen dat het steeds weer een teleurstelling is. Ik had dat ook heel erg. Blijven jullie ook nog samen proberen of wil je onderzoek laten doen? Ik werk inderdaad nog de nachten. Heb nu vanacht gewerkt en moet er nu nog 3. Dan in mei ook nog 4 nachten. Ik merk wel dat het zwaarder is maarja me leiding wil niks doen. Is wel balen maar ik ben niet heel assertief. Dus ik sla me er maar doorheen. Ik weet dat als ik naar de arbo ga mijn leiding fout is maar ik denk doe t wel. Wil ook niet me collegas weer opzadelen met meer nachten. @ Julia, Spannende dagen voor jou. Ben heel benieuwd en duim voor je. Jullie hebben nu echt lang genoeg geduld gehad. @ Hier, heb wel goed nieuws. Gister bij VK geweest en alles was goed, hartje ook gehoord. Moet nu ff de uitgebreidde 20 weken echo gaan plannen en de echo van het hartje, dat laatste moet in amsterdam dus moet ik een hele dag voor uittrekken, woon zelf in brabant. Verder heb ik vandaag een vast contract gekregen dus dat is ook wel heel fijn. Mijne liep af in september.
Ha meiden, Julia, ik zie dat je weer ongesteld bent geworden!!! Verdorie! Wanneer lukt het nou een keertje he!? Ben je er ook helemaal zat van? Bij mij verloopt cyclus altijd als volgt: 1e week: balen van ongi en er even he-le-maal klaar mee. Dan neem ik me altijd voor om er helemaal niet meer bezig te gaan... 2e week: rustweek. zit goed in mijn vel, niet bezig met zw 3e week: klusdrang en ovutesten, hoop op zw groeit toch weer.. 4e week: er weer veel meer mee bezig dan ik eigenlijk wil Herkenbaar?? Sterkte iig! Me87: Wat leuk dat je buik nu echt begint te groeien! Het mooie weer komt eraan, dus dan kun je lekker gaan shoppen Wat super dat je een vast contract hebt gekregen!!! Gefeliciteerd. Dat lijkt me een zeer relaxed idee, zeker nu je zwanger bent. Wat betreft je vraag over onderzoeken: ik ga denk ik voorlopig nog niets laten onderzoeken. We geven het nu eerst tot en met de zomervakantie en kijken dan wel weer. Alhoewel ik deze periode wel een minder mooi temperatuurkaartje heb en missch al wel vandaag (7dpo) ongi ga worden!?!?! Als dat zo is, dan ga ik me nog even bezinnen over eerder onderzoek dan zomervakantie. @hier : Had deze periode op cd 13 posi ovutest en pas op cd 17 mijn ei (op dag 18 temp.stijging). Bijzonder, maar mn ei kwam alsnog, dus geen probleem. Nu had ik gisteravond ineens menstruatieachtige krampen, maar we hadden paar uur daarvoor seks gehad, dus ik zei tegen ml dat hij waarsch mijn baarmoedermond geraakt had ofzo. Na een uurtje trok het ook weer weg. Nu net, uurtje geleden, bij het afvegen een lichtbruine veeg!?! Nou ja! Meteen een tampontest gedaan, maar hierop alleen een beetje heel lichtbuine afscheiding op het topje. Nu dus tampon erin gedaan en over paar uurtjes checken hoe het ervoor staat... Ik vrees het ergste en dat ik op 7 dpo ongi word, maar ik hoop en bid heel hard dat het heel stiekem toch heeeeel missch om een innestelingsbloeding gaat. Maar tot nu toe wordt ik altijd ongesteld na een bruine veeg, dus reken op ongi. En dan heb ik dus een luteale fase van 6 dagen. Das niet echt handig en dan moet ik missch toch ff langs gyn gaan. Bah... Eerst maar eens de tweede tamponcheck afwachten...
Jettos, hier idd weer ongi geworden, word er onderhand ook wel een beetje zat van! Maarja je moet er wat voor over hebben. Hoelanger we wachten hoe mooier de verrassing Maar herken je verhalen helemaal. Alleen begint het bij mij al na mn ongi, meestal op CD 11 of 12 al een eisprong en LF van 15dgn. Heb ook altijd een dipdag hoor, vooral als ik ongi word. Daarna pep ik mezelf weer helemaal op en dan gaat het redelijk tot de laatste week. Moet het ook meer loslaten, ben er alleen nog niet helemaal achter hoe dat dan moet. Me gefeliciteerd met je contract. En fijn dat je het hartje weer gehoord hebt. Wat gaat het snel zeg! Ben wel benieuwd naar ene buikfoto! Jij moet echt gauw die tampon eruit trekken, is niet goed mocht je evt zwanger zijn. Het vruchtje zou dan niet goed kunnen innestelen ofzoiets! Heb ik hier wel eens gehoord. Ik hoop dat het een innesteling is! Duim voor je meid! Ik ga trouwens deze maand starten met shatavari, hoop dat het helpt.
AAh shit balen voor jullie beide, weer een nieuwe ronde. Ik kan me heel goed voorstellen dat je er zoveel mee bezig bent. Ik had dat ook heel erg. Was ook super jaloers op collega's of bekende als ik weer hoorde dat er iemand zwanger was. En ik kon mensen wel iets aandoen die zeiden laat het los.....Als je er teveel mee bezig bent lukt het nooit. Verschrikkelijk. Ik ben er elke maand veel mee bezig geweest. Uiteindelijk gelukkig toch gelukt. Gun dit jullie ook heel erg. @ jettos, ja ben druk op zoek naar nieuwe kleren maar vind dat er weinig zwangerschapskleren zijn, of in ieder geval weinig die ik leuk vind. @ Julia, zal van de week eens proberen fotos te maken en te plaatsen. Ben weer super druk pfff. 7 diensten gewerkt, 2 dagen in t weekend vrij maar erg druk gehad. En nu weer 5 diensten. Dus weinig tijd voor mezelf (en vriend)op t moment.
Ha meiden! Hoe is het met jullie?? Me87: tijd voor een buikfoto! Kom maar op! Enne, ga je 20 weken echo doen? Wil je het geslacht weten? Hoe gaat het verder met je? Julia: keek even naar je tempkaartje, maar deze ziet er goed uit zeg. Spannend!!! Hoe sta je er zelf in? Ik duim voor je! Duimduimduim @hier: gister wat lichte krampjes en vanmorgen mn temp met 0.1 gezakt. Die twee tezamen maken dat ik mijn ongi elk moment verwacht... Balen, had zo gehoopt met moederdag te kunnen testen!! Maar ja, dat ga ik bij lange na niet halen vrees ik...
Jettos, kaartje ziet er goed uit he, maarja kan morgen zomaar in elkaar storten, dus wacht nog even af. 11dpo getest en was negatief! Durf nu dus niet zo goed meer. Heb jij zo´n korte LF dat je nu al ongi kan worden? Bij mij is het altijd 15 dgn en dan de 16e dag ongi. Onze tijd komt wel meid, hou moed! Knuffel!!! Me waar is je buikfoto? Ben benieuwd! Alles goed verder?
Jettos ik gebruik nu shatavari, is ook goed voor mensen met een onregelmatige cyclus en korte LF, misschien is dat wat voor je? Je mag me altijd pb-en.
Ik las het topic net even door daarover... Missch dat ik het na deze ronde wel ga proberen. M'n Etos-zwanger-worden pillen zijn op, dus tijd voor iets nieuws... Zeker als jij straks zwanger blijkt, bestel ik ze! Spannend meid!!
whaha, nou dat moeten we nog even afwachten hoor. Zou wel bizar zijn als het na 14mnd eindelijk is lukt met die capsules.... Ach ja ik dacht ook baat het niet, schaad het niet! Slik ook nog 1xdgs tarwekiemolie en foliumzuur.
Zo! Das een hele batterij aan capsules, haha. Of het uiteindelijk aan de Shatavari-capsules ligt, zul je denk ik nooit weten... Maar idd, baadt het niet, dan schaadt het ook niet! Ik houd je tempkaartje morgen in de gaten. Wanneer ga je testen?
Ah... Julia, toch gezakt... Wat flauw!! @hier, temp is vanmorgen omhoog gegaan met 0.2, dus ik was helemaal blij. Heb ik net een roze veeg in mn inlegkruisje zitten... Bah, bah, bah. Het is ons nog niet gegund voorlopig lijkt het.
Hee dames, sorry ben vaak op me telefoon en kan daar geen foto mee plaatsen. T weekend zal ik t zeker doen. Al voel ik me dan wel beetje lullig tegenover jullie. Gun jullie het ook zo erg. @ julia, balen zie dat je temp gekelderd is. @ jettos, bij jou omhoog gegaan?? Wow. Hier gaat t verder goed. Voel me prima. Nergens last van eigenlijk. Op af en toe momentje moe, maagzuur of last van buik/rug heb ik echt niks te klagen. Afgelopen dinsdag 20 wkn echo gehad en alles was goed. Voel nu af en toe ook een schopje. Echt heel bijzonder. Ben nu onderweg naar amsterdam. Daar hebben we morgen echo van het hartje, hebben we vanaaf een hotelletje geboekt. Kunnen we vandaag iets leuks doen en morgen naar ziekenhuis. Ik beloof dan t weekend weer iets te sturen.
Jettos, temp is hier idd gezakt, maar nog geen ongi te bekennen of buikkrampen, nouja zal vanavond dan wel komen. Zie dat jou temp weer ok is, hoop dat het een innesteling of iets is geweest. Ga je nog testen? Me, voel je echt niet schuldig, gun het iedereen en jullie hebben ook lang genoeg gewacht! Hoezo moeten jullie voor een echo van het hartje?? Is er iets mis mee? Succes morgen en voor vandaag lekker genieten in Amsterdam.
Mijn vriend heeft een hartafwijking. Op gewone t0 weken echo zag t hatje er goed uit hoor dus denk niet dat de kleine afwijking heeft. Maar voor de zekerheid goed laten nakijken met betere apperatuur. We hebben t leuk gehad vandaag. Super relax hotel, net ff in sauna en zwembad geweest. Nu drankje in de bar. Fijn zo'n dag samen.
Succes met de echo morgen Me87! En, idd, voel je niet schuldig tegenover ons. Julia, mmm, bijzonder. Ik heb dan altijd maar liever dat het begint, tenminste duidelijk! @hier, ongi is doorgebroken en ook heftig. Buik is ook weer opgezet net als toen ik zwanger was. Denk echt dat het een mislukte innesteling was door korte luteale fase ofzo. Maar goed, dat weet je natuurlijk nooit zeker!