Gestopt met de pil okt 2012..we gaan voor ons eerste kindje!

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Lets, May 19, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lets

Lets Fanatiek lid

May 18, 2013
    2,053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik zie dat de meeste clubs al erg vol zijn, dus maar een nieuwe.
    Ben in okt gestopt met de pil. Wilde wel mijn eerste ongesteld afwachten voordat we daadwerkelijk begonnen. Helaas duurde dat nogal lang, 107 dagen! Daarna 63 en daarna 54. Gaat de goede kant op maar geeft veel onzekerheid. Ondertussen hoor je overal in de omgeving dat er mensen zwanger raken. Wil ook zo graag! Gelukkig zie ik op dit forum dat ik niet de enige ben;)

2. Meg

Meg Bekend lid

Feb 10, 2013
    781
    85
    28
    Ik meld me aan voor dit groepje! Ben ook begin oktober 2012 gestopt met de pil. En tot op heden nog geen tweede streep gezien.
    Vind het nu wel erg lang duren haha.
    Heb zelf een regelmatige en korte cyclus. Dus volop kansen zal je denken. Helaas geen garantie voor een zwangerschap.
    Fijn dat het al beter gaat met je cyclus! Ben je bij de HA geweest voor de lengte ervan?

3. Lets

Lets Fanatiek lid

May 18, 2013
    2,053
    0
    36
    NULL
    NULL
    #3 Lets, May 19, 2013
    Last edited: May 19, 2013
    Hey meg, gezellig! Nee wilde rond de honderd dagen gaan de eerste keer, maar net toen ik gebeld had de dag erna ongesteld dus toen maar afgezegd. Vermoed nl. Toch dat t ontpillen is en de cyclussen worden tot nu toe steeds korter. Heb de goedkope versie vd diana pil gehad, vrij zware pil die laatst ng in het nieuws was. Hoop dus dat het binnenkort weer beter wordt met de cyclussen. Maar t blijft spannend he!

4. Meg

Meg Bekend lid

Feb 10, 2013
    781
    85
    28
    Naar de dokter gaan is ook best een grote stap! En snap dat als je cyclus steeds korter wordt een bezoek naar de dokter niet aan de orde is. Na een jaar is 80-85% van de stellen spontaan zwanger. Dus we hebben nog een paar maanden :) en dan maar duimen dat we niet bij overige 15% zitten. Moet wel zeggen dat de verhalen hier me wat angstig maken...
    Ben jij al ver in je cyclus? Misschien maakt je lijf er nu wel 40 dagen van :)

5. Lets

Lets Fanatiek lid

May 18, 2013
    2,053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja, het maakt mij soms ook wat angstig, als je maar weet dat het ooit komt is het al goed eigenlijk, maar het is meer dat je gewoon niks weet. Ben net op dag 6 weer, afgelopen dinsdag ongesteld geworden en vandaag de laatste beetjes ervan. En heel officieel ben ik ook pas in januari begonnen omdat toen pas de normale cyclus op gang kwam. Dus we hebben nog even. Gelukkig staan alle zwangeren om me heen nog redelijk ver van me af, dat scheelt...

Hoe oud ben je trouwens als ik vragen mag? Ik bijna 28...

6. Meg

Meg Bekend lid

Feb 10, 2013
    781
    85
    28
    Hoi Lets,

Ik ben net 30 geworden... en ook al getrouwd. Deze maand heb ik denk ik wel 6 keer gehoord 'wanneer krijgen jullie een kindje?'
    Mensen verwachten het schijnbaar als je getrouwd bent. Ik probeer maar een beetje luchtig te reageren... :S
    Net gehoord dat weer iemand zwanger is die later is begonnen met proberen... probeer het een beetje van me af te zetten maar merk dat het me steeds moeilijker af gaat. Wil eigenlijk niet heel "oud" moeder worden haha.
    We zullen toch niet de enige zijn die gestopt met de pil zijn in oktober? Of is de rest al zwanger ;)

7. Lets

Lets Fanatiek lid

May 18, 2013
    2,053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ha meg, vervelend dan die vraag! Wij zijn nog niet getrouwd, maar krijgen ook wel eens zo'n opmerking. Of dat je op kraamvisite bent; staat je goed.. Um ja dankje.. Denk dat de rest al lid is van andere clubs ofzo?
    Maja je wilt gewoon een stap verder in je leven op een gegeven moment en dat wachten he... Iig vandaag maar eens ovulatietesten besteld. Eens kijken of dat helpt!

8. Tessel30

Tessel30 Actief lid

May 12, 2013
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik meld me hier ook maar even! Lets jou had ik eerder 'gezien' in het maar-niet-ongesteld-worden topic ;)
    Ik ben dus ook in september gestopt met de pil en voor ons is het ook de 1e
    Ik word ook gek van al die opmerkingen van iedereen,maar ik hoor het sowieso al jaren omdat wij al heel lang samen zijn.Vroeger vond ik die opmerkingen nooit zo erg,omdat ik toen nog geen kinderen wilde,maar als je er op een gegeven moment voor wilt gaan en werkt allemaal niet zoals je wilt ;) dan worden die opmerkingen best irritant ja :D

9. Lets

Lets Fanatiek lid

May 18, 2013
    2,053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey tessel, klopt daar had ik je ook al gezien! Welkom bij de club. Je krijgt zo wel een haatliefde-verhouding he met ongesteld zijn. Heb er overigens maar een keer liefde mee gehad haha, dat was de eerste keer na het stoppen en verder alleen maar irritant! Vervelend dat je nog niet eens ongesteld bent geweest zeg. Wat een geduld moet je hebben! Al voor bij de huisarts geweest of moet je dan eerst een bepaalde tijd wachten?
    Voor nu...weltrusten..

10. Tessel30

Tessel30 Actief lid

May 12, 2013
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee ik ga morgen,ben benieuwd of ik veel moeite moet doen voor een doorverwijzing!

11. Meg

Meg Bekend lid

Feb 10, 2013
    781
    85
    28
    Hoi tessel,

Leuk dat je er ook bent. Kon me al niet voorstellen dat Lets en ik de enige waren ;)
    Maar wat een drama, nog helemaal niet ongesteld. Volgens mij krijg je een of ander spul om de ongesteldheid op te wekken. Zo geeft je je lichaam een soort van 'reset'. Ze zullen echt wel iets gaan ondernemen, anders heb je geen kans om zwanger te worden. Ik ben benieuwd wat ze gaan doen.
    Hoe lang zijn jullie al bij je partner? Ik 7 jaar.

12. Lets

Lets Fanatiek lid

May 18, 2013
    2,053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tessel, heel veel succes morgen! Hoop idd dat je niet al teveel moeite hoeft te doen. Ben benieuwd...

13. Lets

Lets Fanatiek lid

May 18, 2013
    2,053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Goeiemorgen meg, precies tegelijk;)
    Ik ben over 2 weken alweer 8 jaar bij mijn partner, wonen in sept 2 jaar samen.

14. Tessel30

Tessel30 Actief lid

May 12, 2013
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je Primolut bedoelt Meg,maar dat heeft bij mij helaas niet geholpen.

Ik ben alweer 12,5 jaar samen,vandaar dat mensen al jaren vragen wanneer er nou eens kinderen komen ;)

15. Meg

Meg Bekend lid

Feb 10, 2013
    781
    85
    28
    Hi meiden,

Wat balen dat de primolut niet heeft aangeslagen. Kunnen ze je niet nog een "kuur" geven? Hopelijk gaat de dokter het verlossende antwoord geven!
    Ik ga maandag naar de huisarts... voor een uitstrijkje en ga ik meteen even vragen of ik misschien endometriose kan hebben. Tijdens mijn ongesteldheid is naar toilet gaan erg pijnlijk. Maar ben bang dat het wat vroeg is om dat te gaan onderzoeken. Dan maar onder het nom 'nooit geschoten is altijd mis' ;)
    Leuk dat jullie ook al zo lang bij jullie partner zijn!

16. Lets

Lets Fanatiek lid

May 18, 2013
    2,053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey dames, allebei vast veel succes bij de huisarts.
    Laten jullie weten hoe het gegaan is.. (Als je wilt natuurlijk)

Hopelijk wat meer duidelijkheid!

Mijn ovulatietesten zijn ook binnen nu, dus wellicht dat maar eens proberen, toch wat meer duidelijkheid met die toch nog lange periodes!

Leuk ja dat we allemaal al zolang samen zijn! En ook aardig van dezelfde leeftijd...
    Bij ons vragen ze in eerste instantie nog vooral wanneer we gaan trouwen dus dat scheelt nog iets in de vraag;)

17. Meg

Meg Bekend lid

Feb 10, 2013
    781
    85
    28
    Natuurlijk laat ik het weten! Ben vooral bij Tessel benieuwd want bij mij zal erg wel niet echt iets uitkomen.

Maar wanneer gaan jullie trouwen :p hihi
    Er veranderd helemaal niets dus je kan het gewoon doen ;)

18. Tessel30

Tessel30 Actief lid

May 12, 2013
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ovulatietesten heb ik ook in huis ja! Waar heb jij ze van? Ik van Sensitest.nl . Ik vind het alleen net als zwangerschapstesten niet zo duidelijk met die streepjes.Maar ik ben er op een gegeven moment mee opgehouden,was meer even als test of ik misschien een eisprong zonder ongesteldheid had(geen idee of dat bestaat..:()
    Nou ben bij dokter geweest en ze liet mij de keuze.Ik heb gekozen voor een doorverwijzing en heb a.s maandag al een afspraak met een gynaecoloog.

Meg,is niet te hopen dat je Endometriose hebt,dan wordt je toch ook moeilijker zwanger? Maar altijd fijn om dingen uit te sluiten!!

19. Lets

Lets Fanatiek lid

May 18, 2013
    2,053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey, fijn tessel dat de dokter je zelf liet kiezen! Nu maar weer afwachten dus...
    Ik heb de testen van zwanger en kids, nog niet mee begonnen. Over een oaar daagjes denk ik. Heb dus nog geen idee hoe dat werkt.
    De zwangerschapstesten die ik geprobeerd heb vond ik wel duidelijk eigenlijk.

Wat is endio..huppeldepup... ???(moeilijk woord;))

20. Meg

Meg Bekend lid

Feb 10, 2013
    781
    85
    28
    Ah! Dat is fijn een verwijzing naar de gynaecoloog. Natuurlijk liever niet maar nu wordt er tenminste wel gewerkt aan een zwangerschap!
    Als je op Google kijkt naar endometriose word je echt niet blij... Zwanger worden gaat dan meestal met behulp van IVF. Daar wil ik echt niet aan denken. Over een paar dagen kan ik testen dus misschien is het helemaal niet nodig ;) Heb alleen echt geen kwaaltjes dus hoop er niet te veel op. Maandag zal ik jullie vertellen wat mij HA zegt. Ben benieuwd hoe het bij de gynaecoloog is gegaan!

Share This Page