vriend wil afvallen, welk dieet?

Discussie in 'De lounge' gestart door bar, 29 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bar

    bar Fanatiek lid

    1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    mijn vriend die wil iets van 15 a 20 kilo gaan afvallen. Want hij is aangekomen en is het nu zat. :)

    maar wie weet er een goed dieet voor mannen? Het moet niet te ingewikkeld zijn want anders moet ik 6 pannen elke dag gaan klaar maken en daar heb ik ook geen zin in, want ik doe niet mee met het dieet ;)

    het mag ook gewoon een lijstje zijn met wat wel mag en wat niet mag en bepaalde dingen wanneer wel en wanneer niet eten..

    en ik moet iets weten wat goed vult. Want mijn vriend krijgt savonds altijd onwijze honger en gaat dan bijv om 12 uur gerust 4 boterhammen nog eten terwijl die om half 1 naar bed gaat. En dat is zoooooo slecht..
    een appel of een banaan dat vult bij hem niet, dus dat kan al niet..
    Maar er zijn ook dingen die echt heel goed vullen volgens mij...

    alle advies en tips en lijstjes zijn welkom :)
     
  2. popje

    popje VIP lid

    20 jul 2006
    7.337
    268
    83
    NH
    Iets minder eten wat die al doet en minder snoepen.
    Bij mijn man helpt dat.
     
  3. bar

    bar Fanatiek lid

    1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    ja minder snoepen doet ie inmiddels al..

    ik vind trouwens ook dat bij de gerechten van een dieet altijd zoveel gedoe in zit en doorheen zit enzo..
    Er zal nooit is gewoon staan, bloemkool met aardappelen en een stukje vlees..
    Dat is toch veel makkelijker?

    Maar aardappelen zijn toch ook niet echt goed voor je?
     
  4. mannen vallen altijd al sneller af dan vrouwen :evil:
    mijn tip is gewoon 3x per dag eten en 3x per dag een tussen doortje eten (b.v een stuk fruit en dan geen banaan of druiven) om de stofwisseling op gang te houden.

    want als je heel weinig gaat eten stopt de stofwisseling ook en die moet je juist aan het werk houden ;)

    dan altijd voldoende er bij bewegen en wat belangrijk is is heeeeel veeeel water er bij drinken. (mijn tip haal een flesje van spa en vul die iedere keer bij)

    groetjes van patricia
     
  5. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik zweer bij Sonja Bakker... de vader van mijn vriend is hiermee ook al 14 kilo afgevallen.. en ja een appel vult natuurlijk niet als je normaal 4 boterhammen eet savonds laat. Maar hij zal dan toch eens met een rommelende maag naar bed moeten. Je maag zet uit, naar hoeveel je eet. En als je minder eet, wordt je maag kleiner... Na een paar dagen Sonja Bakker had ik nergens last van en vond ik soms dat ik best veel mocht/moest eten.

    Succes met afvallen!
     
  6. anniek

    anniek VIP lid

    5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    er zijn zoveel dieeten, typ maar en sin op google!

    Wat ik wel nog wil opmerken is het streven om 12 tot 15 kg af te vallen wel heel erg hoog ligt! Mijn ouders, voroal mijn pa was behoorlijk, zijn bij een dieetiste egweest en daar mochten ze niet te grote doelen stellen! is dit je doel dan krijg je geen voldoening... stel meer het doel om bv 5 kg af te vallen en zijn die eraf, stel je je doel bij!

    Ik heb ook vaker gelijnd en op eigen houtje 8kg eraf gekregen... alleen ik deed met mijn ouders mee...
    het zogenaamde "punten dieet" net zoiets als weightwatchers.....

    mijn advies;
    *bij het opstaan; drinken, bv melk{magere} of koffie {zonder suiker}1 boterham, dun belegd met mager vlees {rookworst ofzo, géén droogworst of vette vleessoorten}
    *fruit
    *'smiddags, 2 boterhammen met mager vlees/of magere kaas of smeerkaas peperkoek {goed voor je darmen} en wat drinken!
    *fruit {liefst citrusvruchten}
    *avond eten. Een goede portie avond eten, vooral veel groente. Net teveel vlees, mager vlees! geen gehaktballen ed maar meer zoals kipfilet ed

    als je veel honger hebt of zin in iets lekkers... drink dan eerst een behoorlijke hoeveelheid, dit drinken verzadigd de maag weer...
    Neem daarna iets gezonds zoals bv komkommer, die kun je bijna helemaal op eten en er zitten bijna geen calorieën in...
    verder bv een mariekoekje.....

    verder; Drink zoveel mogelijk,
    Beweeg zoveel mogelijk
    Maak er gen obsesie van!

    dit dieet gaat uit van het aantal kilocalerieën....
    een vrouw mag 40punten op 1 dag, een man mag meer ligt aan het werk net als de vrouw. 25kilocaloriën is 1 punt.... deze dingen vind je op de verpakking
     
  7. anniek

    anniek VIP lid

    5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    oja.. hoelangzamer je afvalt hoe langer het ervan af blijft!
    crashdieëten is natuurlijk erg leuk op korte termijn maar je zult op de lange termijn zien dat dit niet werkt!

    Afvallen betekend dat je je leven moet verandere! anders blijven de kilo's er niet vanaf!

    nou ik hoop dat j iets aan mijn blabl hebt!
     
  8. evon

    evon Actief lid

    18 mei 2006
    432
    0
    0
    Den-Haag!
    ik sluit me helemaal aan bij Anniek, niet raar gaan dieeten maar gezond afvallen en sporten voor je vetverbranding...(en spierdefinitie)

    Ik had het volgende ooit eens in een topic geplaatst vorig jaar, heb het even ge-copy-paste; ( ongeveer wat anniek ook al had geplaatst als tips)
    Ongeveer 6 x per dag eten is goed voor de stofwisseling.



    Eet bijv;
    08:00- 2 bruine boterhammen met mager beleg of eitje en een kop thee/koffie en glas magere melk
    10:00- 2 plakjes ontbijtkoek en stuk fruit
    12:00- Magere yoghurt met paar eetlepels ongezoete meusli
    15:00- 2 boterhammen met mager beleg met lekker veel rauwkost ( kipfilet met komkommer en sla en een stuk fruit
    18:00- 3 opscheplepels aardappelen/zilvervliesrijst/volkorenpasta, lekker veel groente en een mager stukje vlees/vega-iets/vis in olijfolie gebakken
    ( wees echt zuinig met de sauzen)
    In de avond GEEN koolhydraten! Maar bijv. beetje magere kwark met bijv.aardbeien voor de lekkere trek
    1,5 liter water

    misschien wat meer, ligt aan je energieverbruik


    Gebruik verder ook geen/weinig suikers en kijk daarmee dus ook uit met bijv. die "zogenaamde" gezonde muesli repen. Kiezen voor volkoren producten is beter want die geven langzaam energie af waardoor je langer geen honger hebt. Slechte suikers geven te snel energie af=eerder weer honger/trek.
    Let ook op met vette kaas.

    Geloof me als je dit aanhoudt + sport dat je echt afvalt op een gezonde manier.
    Niet meer dan 1,5 kilo kwijtraken per week. Anders ga je te snel.

    Ik wens je succes!
     
  9. maisy

    maisy Fanatiek lid

    12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Idd wat anniek zegt is het beste, dieten is meestal tijdelijk, als je het al volhoudt, er is trouwens niks mis met aardappelen, dat is een foutje dat veel mensen maken, in rijst zit zelfs meer calorieen als in aardappelen, alleen vaak wordt er over aardappelen jus en van alles gegoten, of vette purees van gemaakt, dan zit je fout ;)
    Wens hem suc6! Bij mannen werkt sporten trouwnes heel goed weet ik uit ervaring, gaat sneller als bij vrouewen ;)
    Wat vaker fitnessen in de slaapkamer misschien :p
     
  10. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik denk dat hij het beste even een verwijzing naar de dietiste kan vragen bij de huisarts. Dat krijg je van de ziektekostenverzekering en dan heb je een advies op maat. Anders lukt het volgens mij nooit om zoveel af te vallen.
     
  11. bar

    bar Fanatiek lid

    1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    Oke bedankt voor de reacties.
    Het is idd handig om gewoon normaal te blijven eten enzo. Echt fitnessen gaat hij niet doen, maar hij gaat wel elke avond een stuk hardlopen.

    Het probleem is dat hij het zonder mij niet kan. Dan is hij niet sterk genoeg zegt hij. Dus ik moet het eten gaan aanpassen.. Maar het probleem is dat als we gewoon gezond eten en hij gewoon zijn brood enzo eet dat hij niet af valt.
    Hij kan smiddags echt niet overeind blijven op 2 boterhammen namelijk. smorgens eet hij meestal 2 boterhammen
    Meestal smiddags eet hij er 6. Vaak met beleg zoals ham of gekookte worst of filet.
    tussendoor eet hij niet echt wat. soms is een koekje ofzo maar meestal niets..
    en dan avondeten groente met aardappels en vlees.. en een toetje

    o ja, mijn vriend lust geen melk of koffie of thee. hij drinkt meestal of cola of yogi

    en echt veel snoep ofzo eet hij niet, helemaal niet eigenlijk.
    Allees soms m & m's en heel soms is chips..

    Het gene wat we wel fout doen is dat we te vaak vet hebben gegeten. Te vaak naar de mc donalds of de patattent. Maar dat doen we nu dus ook niet meer..
     
  12. evon

    evon Actief lid

    18 mei 2006
    432
    0
    0
    Den-Haag!
    ja als jullie die mac en patattentbezoekjes schrappen zal het echt wel wat gaan uitmaken. 1 keer in de 1 of 2 weken moet wel kunnen anders is het ook lastig vol te houden.
    Je zegt dat hij met gewoon gezond eten niet afvalt, maar de kilo's zijn ook niet uit het niets erbij gekomen. Wil hij die eraf hebben zal hij er toch wat moeten doen, en anders als gewend ( ik weet ook verder niet hoe die kilo's verdeeld zijn, wat vet is enzo.)

    Bijvoorbeeld de cola(=veeel suiker!) en yogi(ook erg veel calorieen!) wegdoen, meer water, magere vleeswaren ipv altijd worst, op hogere intensiteit sporten/hardlopen, en veel minder vet eten, niet frituren, let op met sauzen, niet te laat avondeten, de porties iets kleiner maken, op vaste tijstippen echt 6 a 7 keer per dag wat eten voor de verbranding
    (dus hij kan beter ook in de middag(15:00) ipv een koekje of niets een boterham nemen of fruit en 1 minder tussen de middag....) etc.

    Geef het een paar maanden en het maakt echt verschil hoor..
    Ook als hij die 6 boterhammen in de middag blijft eten

    Maar hij moet het wel zelf doen en er echt achter staan.
    Anyway, veel succes
     
  13. anniek

    anniek VIP lid

    5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    friet eten is geen probleem.. maar neem dan ipv 3 stuks vlees er maar 1 erbij en kies dan niet voor de vette gehaktbal maar voor een kroketje...

    wbt het voedingspatroon dat hij nu heeft;
    als hij wil afvallen zal ie er iets aan moeten doen!
    6 boterhammen is echt té veel!

    2 boterhammen smorgens zijn op zich oké hoor maar doe er dan smiddags ook 2....

    wbt het neit lusten van melk/koffie/thee! yogi is echt geen goede vervanger! het stikt van de suiker! Kies dan voor water! of zoiets...
    en misschien tussendoor een bakje yohurt want ander shaalt hij ze melkproducten toch echt niet!
    Toetje eten is trouwens prima! alleen kies dan voor yohurt, of bv een light product vla! en vooral geen mouse of die o zo heerlijke slagroom vla!

    maar denk dat de tip die hierboven gegeven word niet slecht is;
    ALS JE ZOVEEL AFVALT ZOEK DAN EVEN HULP VIA JE HUISARTS< OOK DAARVOR BEN JE VERZEKERD! 12/15 is echt veel hoor! en als je zegt dat jij het voor hem moet doen gaat het echt niet lukken bar!
    Hij wil afvallen! hij moet het doen!

    Dus patrick! eens een vent ! nu een vent! ;)
     
  14. Sjaaak

    Sjaaak Bekend lid

    6 jul 2006
    509
    0
    0
    Assen
    ontbijt als een koning lunch als een dief en dineer als een arme :p

    dat vertelde mijn dietiste altijd

    2 boterhammens als ontbijt is veels te weinig voor iemand die veel honger heeft

    stel dit af op 3 sochtends en 3 smiddags bijvoorbeeld
    tussen door kan je het beste wat fruit eten of een liga evergreen bijvoorbeeld

    maar zorg eerst dat je goed ontbijd 3 boterhammen met het liefst 3 verschillende dingen
    en een glas melk of jus


    oh ja en na het eten een toetje is helemaal niet goed
    daar word je spijsvertering langzaam van je kan het beste geen toetje doen maar als je er zonodig een wilt doe dan een uurtje wachten minimaal

    en als jullie savonds eens aan de chips of iets dergelijks gaan neem dan een klein bakje mee en laat de zak in de voorraad kast.

    het helpt ook om als je wat hebt gegeten je tanden te poetsen omdat je dan weer een neutrale smaak in je mond hebt
    en je dus minder snel ergens trek in krijgt


    en in je pauze op je werk kan je ook al heel goed een half uurtje gaan wandelen dat scheelt echt al super veel
     
  15. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Hmm ik vind het wel makkelijk gezegd of 6 boterhammen te veel is hoor

    msischien is ie wel bouwvakker.. dan is het doodnormaal om zo te eten.

    daarbij is je lichaam gewend aan je voedingspatroon.. dus nu ineens 2 sneden brood gaan eten doet meer slecht dan goed.

    want dan gaat je lichaam alles omzetten naar vetreserves als die het binnenkrijgt
    en help je enkel je stofwisseling om zeep.
    rsultaat: nog meer gewicht

    wat hij wel kan proberen is gewoon om de 2 uur ofzo een boterham te eten.

    in principe werkt je maag zo.. dat alles wat er na 2 uu rnog in zit... omgezet word in reserves
    dus als je elke 2 u ur een kleine portie eet... blijft ten eerste je stofwisseling draaien..
    en ten tweede (verre van onbelangrijk..) blijft er na die 2 uur dus ook niets over om om te zetten in vet.

    6 bammetjes in 2 uur verteren.. is wel een hoop werk voor je maag.. als die daarvoor net besloten had dat er geen voedsel meer was en hij dus alweer op een lager pitje was gaan draaien

    bovendien eet je per saldo misschien net iets meer als je elke 2 uur wat eet
    maar gaat je spijsvertering veel beter werken en ga je uiteindelijk niet alleen wennen aan de hoeveelheid eten maar val je er ook mee af.

    en ik heb heus de wijsheid niet in pacht.. maar van hongeren val je wel af.. maar niet blijvend
    en dat sucks
    dat is NOG frustrerender dan niet afvallen :(

    zelf inmiddels eh.. zo'n 4 kledingmaten kleiner en gok zo'n kleine 20kg lichter overigens
    maarja.. daar heb ik dan ook wel sinds juni over gedaan he

    te snel afvallen betekend namelijk ook dat het er snel weer bij komt
    en omzetten van je leefpatroon werkt een stuk beter.
    duurt alleen wat langer :)
     
  16. anniek

    anniek VIP lid

    5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    @ saskia
    ik greep die 6 boterhammen niet uit de lucht..
    ik heb ook contact met hun via msn en ik wet dus wat hij voor werk doet ;)
     
  17. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    @anniek: tja.. dat kan ik vanaf hier niet zien he *grin*


    maareh.. ik blijf stiekum toch bij gedoseerd eten :)

    sowwie :)
     
  18. mamavanHind

    mamavanHind Actief lid

    12 aug 2006
    380
    0
    0
    Diëtist in opleiding
    Kijk eens op www.voedingscentrum.nl , dan kun je zien dat volwassen mannen sowieso 7 boterhammen per dag nodig hebben. Overigens ben ik het erg eens met het advies om naar de diëtist te gaan. Je bent ervoor verzekerd (4 uren, meestal ca. 6 afspraken) via de basisverzekering. Zij kan een plan op maat maken, wat ook past bij je vriend. Succes ermee.
     
  19. Andrea mv Ryan

    Andrea mv Ryan Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Wij zijn allebei per januari aan het 2e Sonja Bakker boek begonnen en wij vinden het super. Ik val gemiddeld 1 kilo in de week af, eet lekker en gevarieerd en geen gekke dingen. Er zijn avonden bij dat we gewoon een stukje vlees, met groente en aardappelen eten. De hoeveelheden in het 2e boek zijn wat uitgebreider dan in het 1e boek en als dat te weinig is, kun je het zelf wat aanpassen. Je hebt in ieder geval al een leidraad.

    Succes!
     

Deel Deze Pagina