Wie is er ook aan het scrappen? (scrapbook)

Discussie in 'De lounge' gestart door -, 21 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moon85

    moon85 VIP lid

    5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Leuk!
    Ik krijg geen foto's meer in foto album.
    Hij zegt dat ie het bestand niet kent.
     
  2. setje

    setje Fanatiek lid

    18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    :D goh, dat ziet er leuk uit!

    maarre...zal zeker wel ontzettend duur zijn?

    groetjes Setje
     
  3. Niet meer actief

    Leuke foto's! Ik zal ook zsm wat foto's showen..

    Het kan zo duur worden als je zelf wilt.Je kunt dure embelishments kopen, maar ook bij de zeeman,kruidvat,wibra en action hebben ze vaak leuke dingen voor WEINIG!
    Kijk vooral rond pasen, sinterklaas en kerst...erg leuke dingen die je bij die scraps kunt gebruiken.
    Ik weet nog wel een paar goedkope internetadresjes...als jullie die willen?
     
  4. patries38

    patries38 Bekend lid

    2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Leuk dat scrappen! Ik ben in Amerika geweest, daar is het helemaal hot. Winkels die alleen maar scrap materiaal verkopen, je weet niet wat je ziet, echt alles, mooi papier, materialen, pakketjes met thema's, ke kan het niet opnoemen, WAT een mogelijkheden.
    Ik heb natuurlijk wel wat meegnomen, het is daar gewoon stukken goedkoper.
     
  5. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hier ook een scrapper! staat op een laag pitje! maar heeeeel leuk om te doen!
     
  6. Niet meer actief

    foto's zien ;) de mijne komen morgen!
     
  7. Candijtje

    Candijtje Fanatiek lid

    19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Jaaa hier ook een echte scrapper ;)
    Hen al mn trouwfotos gescrapt en nu druk bezig met de fotos van de honeymoon zo leuk! Zal morgen wel wat laten zien!
     
  8. Izzie

    Izzie Actief lid

    5 aug 2006
    383
    0
    0
    Ik scrap ook samen met mijn vriendin, echt super leuk en gezellie!
    Ik kan niet wachten tot ik zwanger ben en daar mee aan de slag kan.
    Nu voornamelijk vakantie's,dieren enzv

    groetjes Herma
     
  9. popje

    popje VIP lid

    20 jul 2006
    7.337
    268
    83
    NH
    Heb gister scrap spul besteld bij mijn buuf. Die maak of spons heel veel leuke dingentjes die je kan gebruiken.

    Moet dus nog even wachten...
     
  10. Yentl

    Yentl Fanatiek lid

    30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Ik heb alles wel aangeschafd maar nog niet aan toe gekommen om te gaan beginnen,maar als ik de foto's zie denk ik dat ik het toch maar eens moet gaan doen! :)

    Liefs Claudia
     
  11. Noebie

    Noebie Actief lid

    21 feb 2006
    305
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Bonaire N.A
    Hier nog een scrapper :).

    Leuk om te lezen dat het in Nederland ook begint op te komen.
    In America is het idd een groot succes. Ik ga altijd naar Michael's (Amerika's grootse hobbywinkel).

    Sinds een jaar scrap ik nu vrijwel alleen maar digitaal.
    Eerst leek het me maar niks maar ik moet zeggen dat ik het juist alleen maar fijn zit dat het bureau niet steeds onder de embellishments, lijmresten, papier etc. zit.
    En als ik dan een paar pagina's af heb, upload ik ze naar shutterfly.com en die maken er dan een mooi gebonden boek van.

    Oh, wat ik ook nog een voordeel vind aan het digitaal scrappen is dat de boeken mooi plat blijven.
    Zijn er hier trouwens meer digitale scrappers (of misschien wel juist alleen maar digitale scrappers :oops:)?
     
  12. midushi

    midushi Niet meer actief

    heb net op internet lopen kijken leuk is dat
    vroeger was ik crea
    maar ga morgen even langs pipos had daar dat al gezien en vroeg me al af wat het was
    heb ik ook weer iets te doen
    ziet er echt heel leuk uit en verslavend om te doen
     
  13. Dientje

    Dientje Fanatiek lid

    12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Je brengt me op goede iedeen ik ga morgen ook spullen aanschaffen voor scrappen.

    Wat heb ik allemaal nodig behalve foto's?
     
  14. Dientje

    Dientje Fanatiek lid

    12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb het al gevonden eingelijk bepaal je dus zelf wat je nodig hebt toch?

    Voor mensen die net als ik niet precies weten hoe en wat een site waar je info kan vinden over scrappen.

    http://www.scrapaholic.nl/content/view/12/35/
     
  15. Niet meer actief

    Wat moet ik me daarbij voorstellen? Is er dan een speciaal programma voor? Itoen 4 boeken gescrapt, maar stuit ook tegen de rotzooi. Eer dat je alles bij elkaar hebt enzo kan je alweer eten gaan koken. En dus alles opruimen. Dus doe ik het nu alleen als ik zeker weet dat ik een hele vrije dag heb. Misschien is het digitaal ook leuk, ben wel benieuwd.
     
  16. PrutskeKim

    PrutskeKim Actief lid

    31 mei 2006
    228
    0
    16
    hey lijkt me ook leuk om digitaal te scrappen. hoe begin ik eraan, wel prog heb ik nodig?
    en hoeveel kost het om zo'n bundel te laten maken?

    groetjes
     
  17. Noebie

    Noebie Actief lid

    21 feb 2006
    305
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Bonaire N.A
    @PrutskeKim & PRDM: Ik scrap voornamelijk met photoshop CS2. Maar de meeste mensen die ik ken scrappen met Paint Shop Pro / Photoshop Elements maar Microsoft Publisher en Coral Draw worden ook veel gebruikt. Maar er zijn echt zoveel (gratis) progamma's waarmee je digitaal kan scrappen, ik ken ze echt lang niet allemaal :oops:.

    Wat ook leuk is aan digitaal scrappen is dat je alles download (het papier en de embelishments enz.) en ze net zo vaak weer kan gebruiken als dat je zelf wilt. Oh, en je hoeft er natuurlijk de deur niet voor uit, je kan gewoon anytime shoppen :) Ik was in het begin best wel bang met dat downloaden i.v.m virussen, spyware etc. maar als je een beetje naar een bekende en betrouwbare site gaat dan is er niks aan de hand.

    Op www.shabbyprincess.com kun je een paar gratis 'paketten' downloaden (compleet met fonts, papier, embellishments etc.). Verder zijn www.scrapbook.com en www.scrapbook-bytes.com nog hele leuke sites (vergeet niet naar de 'galleries' te kijken!).

    Zo'n bundel bij Shutterfly is niet echt goedkoop :oops:.
    Ik maak meestal boeken op 12x12 (inches) formaat en dat kost ong. $55.00.
    Ze hebben ook andere (kleinere) formaten en die zijn uiteraad wat goedkoper.
    Wat evt. ook kan is het zelf uitprinten van je pagina's maar dan ben je helaas wel genoodzaakt om te scrappen op het formaat papier wat je printer aankan of je kan losse pagina's laten drukken bij een drukkerij en ze dan in een speciaal album met insteekhoezen doen.

    Ik hoop iig dat jullie het wat vinden(en dan net zo verslaafd worden als ik :))!
     
  18. PrutskeKim

    PrutskeKim Actief lid

    31 mei 2006
    228
    0
    16
    noebie

    hartelijk bedankt voor de hints.
    daar ga ik me toch mee bezig houden. denk ik zodra men spruit er is....

    groetjes
     
  19. Niet meer actief

    bedankt voor de links ;) , ze staan meteen bij mijn favorieten. Zodra ik tijd heb ga ik er meteen mee aan de slag. :D
     
  20. slingding

    slingding VIP lid

    9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik vindt het leuk om te doen maar die sites zijn allemaal in het engels met die gratis of digitale scrabbook maar mijn engels is heel slecht dus kan geen er geen wijs uit op die sites.
     

Deel Deze Pagina