Vraagje aan de Turkse dames: recept Anatolia Kebab?

Discussion in 'De lounge' started by Anne1985, Aug 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    1,364
    6
    38
    We zijn pas acht dagen in Turkije geweest en hebben daar heerlijk gegeten! vooral als ik aan de anatolia kebab denk (volgens mij heet het zo) loopt het water me in de mond. Ik kan op google helaas geen recept vinden, dus wie o wie kan me helpen?

2. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

3. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

Dec 15, 2006
    2,397
    1
    0
    Anatolia Kebap? Ken ik niet? Ik ken de Adana, de Urfa, de Antep, de izgara, maar de anatolia? Kan je het een beetje omschrijven?

4. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    1,364
    6
    38
    @cindybaby, bedankt :) maar mijn turks is helaas niet zo best ;)

Ozgul, hmm, lastig. De kebap was gemaakt van kip (maar kon ook van rundvlees gemaakt worden) met daarbij verschillende soorten paprika's, ik meen me ook ui te herinneren en de kok vertelde ons dat er veel verschillende kruiden gebruikt werden. Het geheel werd gebakken op een ijzeren plaat. Eroverheen was een heerlijke jus gegoten, ik heb geen idee waarvan die gemaakt was. Moeilijk te omschrijven!

Maar ik vind het ook leuk om het recept te krijgen van een anders soort kebap, de turkse keuken is me erg goed bevallen. De kebab die je hier op bijna iedere hoek van de straat kunt krijgen vind ik eerlijk gezegd vaak niet te eten! Ik ben dus op mezelf aangewezen ;)

5. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

@Anne1985

volgens mij kan je er geen recept voor vinden omdat het gewoon ontzettend moeilijk is om dit gerecht zelf thuis klaar te maken :$ je moet al echt een ervaren turkse kok zijn wil het je ook zo lukken :D

de turkse keuken is echt heel veelzijdig en ontzettend lekker,maar als ik jou was zou ik eens beginnen met een simpel gerechtje;)

6. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

Dec 15, 2006
    2,397
    1
    0
    Hm.. ik zal eens ff voor je zoeken. Maar wat Cindybaby al zegt, het is heel moeilijk om zelf kebap te maken. Ik als "ervaren Turkse kok" begin er bijvoorbeeld niet eens aan, is me veel te ingewikkeld!

Maar ik zal eens voor je zoeken. Ow heb wel een hele goede tip voor je: een Turks kookboek.. :)

Share This Page