Lees een beetje mee in deze topic omdat ik in juli een mk heb gehad en zwanger worden/een kindje krijgen niet zo makkelijk is/gaat als de meeste mensen soms denken. We zijn nu een jaar bezig en hebben 8 september een afspr bij de gyn...om eens verder te kijken. Nu vraag ik me af wat PCO betekent? Waar het voor staat..
Volgens mij heb je dan al vrouw een teveel aan het mannelijk hormoon en kan het zo zijn dat er geen eitjes rijpen. In extreme geval kun je als vrouw erg zwaar zijn, last hebben van mannelijke kaalheid en baardgroei. Maar ik zeg al, in extreme gevallen, want ik geloof dat je ook pco kunt hebben terwijl je hier allemaal geen last van hebt.
PCO staat voor poly cysteus ovarium syndroom (je ziet ook wel pcos) op www.nvog.nl onder het kopje voorlichting kun je ook duidelijke info vinden chrizzzy oh ik zie later dat dat ook de link van daphne is... hihi
Geen dank, overigens is het inderdaad zo dat je niet alle symptomen hoeft te hebben. bij mij is de diagnose gesteld op basis van de echo (waarop veel vochtblaasjes te zien waren) en het uitblijven van de menstruatie... dus gewoon gewicht, geen beharing of acne die op te veel aan mannelijk hormoon zou wijzen ed.. Chrizzzy