Spanning voor wat komen gaat

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Annedore, 17 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ruim drie jaar stonden in het teken van wachten en hopen. En afvallen.
    Ik ben een intelligente meid en was er al vrij snel achter dat mijn overgewicht een rol kon spelen bij het uitblijven van een zwangerschap.
    Echter.....zoveel kilo's verliezen. Da's als een megagrote berg, waarvan je de top niet kunt zien. Verschillende malen ben ik aan de klim begonnen, hoopvol en optimistisch. Soms alleen en soms met hulp. Maar net zo vaak ben ik er met een rotvaart vanaf gelazerd. Schrammen en blauwe plekken heeft het achtergelaten. Ik wilde zwanger worden, en ik wilde dat een gyn mijn daarbij zou helpen.
    Maar omdat ik immers een slimme tante ben, had ik op internet al onderzocht dat een gyn mij niet gaat helpen met dit gewicht.
    Maar 70 kilo afvallen (ja zo belachelijk zwaar ben ik) is niet te doen voor mij, althans zonder medische hulp. Ik wil geen operatie om af te vallen, ik wil het zelf doen. Sinds 4 januari ben ik 7 kilo kwijt. Ik wil dit jaar zó graag zwanger worden. Het is alsof ik die magische knop heb gevonden waar iedereen het altijd over heeft. Het gaat eindelijk goed.
    Ook heb ik een zelfstandig behandelcentrum gevonden waar de BMI niet aangeeft of je wel of niet in aanmerking voor een behandeling zou komen. Wat ontzettend hoopvol!
    Half april is het zover. Dan ga ik 'met de billen bloot'bij een gyn aldaar. En ook al weet ik dat zij niet zo krampachtig omgaan met BMI, ik blijf het spannend vinden. Ik hoop voor die tijd nog meer af te vallen om:
    a) mijn goede wil te laten zien. Mijn gezondheid en dat van ons toekomstige kindje vind ik echt belangrijk.
    b) Het zou voor mijzelf toch prettiger voelen om zoveel mogelijk kilo's te verliezen voordat ik zwanger word. Elke kilo minder is toch weer meer kans van slagen en een betere gezondheid.
    Ik hoop dat het feit dat ik deze afspraak heb me de stimulans geeft om door te zetten en ook door te blijven zetten wanneer de behandelingen zijn begonnen.
    Maar wachten tot ik elke kilo van die 70 eraf heb...nee, dat kan ik niet meer. Niet na al die jaren waarin ik van de ene teleurstelling in de andere viel. Niet nu mijn man de 30 is gepasseerd, niet nu ik besef dat de tijd niet stilstaat. De tijd wacht op niemand.
    Nu is het tijd om reeel te zijn. Afvallen wat ik kan. Haalbare doelen stellen en mezelf eens trots maken.
    Sorry voor dit lange verhaal. Het voelt goed om het er eens uit te gooien. Mijn vriendinnen zijn nog totaal niet bezig hiermee.
    Ik hoop hier meer verhalen te lezen en af en toe mijn hart te kunnen luchten.

Groetjes Annedore

2. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    ik vind het heel dapper van je. en wil je heel veel succes wensen.

3. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Ik wil je ook heel veel succes wensen.

4. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
    Wat schrijf je mooi!
    Het gaat je lukken, tegen zoveel wilskracht zijn weinig dingen opgewassen.
    Heel veel succes.

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik vind het ook goed dapper van je!!
    Hebben jullie eigenlijk ooit al eens onderzoeken gehad, bijv. van het zaad?

Wist je dat vrouwen door overgewicht soms geen eisprong meer hebbn maar dat dat door af te gaan vallen vaak weer veel beter kan worden? Nog een positiev stimulans!! :D

Je bent goed bezig!!!

6. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Wow...bedankt voor jullie lieve en ondersteunende reacties :) Dat doet me goed!
    Maartje84, dat van de eisprong weet ik idd. Misschien dat door het schommelen van mijn gewicht ook de extreme verschillen in mijn cyclus veroorzaakt worden.:(
    We hebben nog niet eerder onderzoeken gehad. Heb het wel aangekaart bij de huisarts die het niet als probleem zag, maar me wel wilde doorverwijzen naar een gyn. Daar was ik toen nog niet klaar voor.
    Mijn man slikt overigens een antidepressivum waarover ik vandaag las dat het de zaadkwaliteit (tijdelijk) kan doen verminderen. Dus hij moet maar eens met psych. of huisarts gaan overleggen daarover.
    Ik houd jullie op de hoogte.
    Ik ga de komende dagen eens lezen hier, wat de verhalen van anderen hier zijn. Het is 'fijn' om te merken niet alleen te staan hierin.

Groetjes Annedore

7. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    hi annedore,
    het uitspreken van wat zo zwaar op je hart ligt, maakt het al lichter he? ;)
    ik wens je veel succes!!
    dat je zelf onderkent dat je BMI kan tegenwerken is denk ik ook een goede houding, en zal zeker de hulp die je kunt krijgen vergroten.
    want als je er aan werkt, dan moeten ze gewoon meewerken!
    mag ik vragen bij welke kliniek je bent?
    de 1e stap is eng, maar aan de andere kant geeft het ook veel opluchting en zekerheid dat je weet dat er nu experts mee gaan werken aan jullie grote wens.
    de orrienterende onderzoeken bij jullie beide, ik hoop dat ze snel uitgevoerd kunnen worden,
    dat zegt vaak al veel, bv de zaadkwaliteit.

er is hier ontzettend veel info te vinden, en ook lieve meiden.

daarom hoop ik dat je hier veel wijsheid maar ook steun en zelfs wat (glim)lachjes zal vinden.

zet m op, succes!! :)

8. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Hoi klingel,

Bedankt voor je reactie. Wij gaan naar st. Geertgen. Da's voor ons wel anderhalf uur rijden, maar naar aanleiding van wat ik heb gehoord en gelezen over hen, geeft dit centrum me een goed gevoel.

Ik zie in jouw banner dat je zwanger bent! Wat fijn! Van harte :)
    Mag ik vragen welke 'reis' jullie hiervoor hebben afgelegd?

Groetjes Annedore

9. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
  10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.994
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Veel succes meid!

11. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Wow, klingel! Wat een verhaal!
    Dat is een hobbelige weg geweest voor jullie.
    Ik hoop van harte dat het allemaal goed mag gaan en dat jullie dit jaar pakjesavond met zijn drietjes vieren (of met zijn vieren, dat kan ook nog!!)

Groetjes Annedore

12. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hoi,

Ik wil je ook langs deze weg heel veel succes en sterkte wensen. En natuurlijk een mooi beebje!

Goed streven om af te vallen en wat klingel ook al zegt, je intensie is er. Nu je een handje wordt geholpen is alleen maar mooi. Je bent constructief bezig met je gezin, en het is fijn om mensen om je heen te hebben die je daarin steunen (zowel zp als geertgen).

Alle kilo's zijn meegenomen, dus zet 'm op meid!

Liefs, Marjah

P.S. Marjah-man zit ook aan de Efexor... Maar dat heeft geen (niet veel) invloed op zijn zaadjes :). Dus maak je je daar nog maar geen zorgen om. Eerst maar eens alle testjes afwachten.

13. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Mooi geschreven zeg!
    Uit jouw schrijven kan ik opmaken dat je een goede instelling hebt waarbij ik alleen nog maar kan zeggen: ZET HEM OP MEID! Je kunt het ;)

14. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    heeeeel veel succes meid!
    wat een doorzettingsvermogen!

JE KUNT HET!!!

Deel Deze Pagina