Wie is er ook bij Menzis verzekerd??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Joontje, 6 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    laten we dat idd hopen Joontje.

In het geval dat ze nu wel echt 1589 willen betalen, moeten we denk ik met zn allen rechtshulp gaan zoeken. En niet per persoon, maar met zn allen tegelijk!!
    Wie weet gaat dat wat helpen.

Als het nodig is, zou ik heel graag jullie zwart op witjes willen ontvangen....

Wat een kutzooi zeg!!!

2. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Goedemiddag,

vanochtend gebeld naar Menzis, helaas was mn vaste dame vandaag vrij maar wel met een andere meneer gesproken. Uitgelegd wat er aan de hand was en hij begreep het eigenlijk wel. Duidelijk gezegd dat ik met mevrouw Ans die afspraken had gemaakt en daar ook mn verzekering op afgestemd heb. Ze gaan het nu opnieuw hogerop bespreken, hoor uiterlijk woensdag wat van hun terug. Ben benieuwd, denk er trouwens over om alsnog een klacht in te dienen, ook als ik wel het hele bedrag nu vergoed krijg. Heb er eerst een hard hoofd in.

Ook gezegd dat het punt van dat als je start met hormonen dat ook gelijk je IVF poging is en dat als je stopt je een poging kwijt bent tegenstrijdig is met hun verzekeringsregelement B20. Gaan ze ook naar kijken.

Meneer heeft keurig weer zn naam voor me gespeld dus ben nu benieuwd.

Maartje, zal toch eens met ze bellen, probeer in elk geval het zwart op wit te krijgen en als ze wel met die 1500 nog wat euros beginnen dan direct bezwaar aantekenen.

Jullie horen nog van me.

3. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Ben benieuwd Joontje...

heb jij het ook zwart op wit?!
    Ik heb ook de naam van die meneer wat ik gesproken heb, via mail EN telefoon, dus ik heb wel het idee dat ik sterk sta!

Goed dat je het er niet bij laat zitten!
    Het geeft toch allemaal weer extra stress dit!

Succes!

Liefs Loesie

4. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Hey Loessie,

ik heb vorig jaar de aanvraag gedaan voor IVF in Duitsland maar dan met pakket extraverzorg 3. Heb toen de officiele goedkeuring gekregen (op papier) voor 2689 euris.
    De rest heb ik wel telefonisch gedaan maar zij maken zelf dan wel aantekeningen in de computer, toen ik nl in januari weer belde kon die mevrouw precies navertellen wat we allemaal besproken hadden. Dat kon die man vandaag dan ook lezen.
    Eerlijk gezegd denk ik dat we het met 3100 euro ws ook wel zullen redden maar het gaat me ook om het principe.
    We willen hier allemaal de pil laten staan en een aantal maanden later gewoon zwanger zijn. Dat zit er voor ons helaas niet in, we moeten er voor vechten. Dan kan ik het gewoon slecht hebben dat ze je van alle kanten tegenwerken.

Oh ja heb nog gevraagd waarom wij geen betaling voor cryo's krijgen. Maar volgens de Menzis valt een IVF onder een bepaalde DBC en alle daaruit voortvloeiende cryo's dus ook. Daar mag het ziekenhuis dus niet weer apart voor declareren. Hmmmm dus alle cryo's worden uit de zak van het ziekenhuis betaald ;)

Laifs

5. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Trouwens zie net dat het goed gaat met stimuleren Loessie, al 12 follikels en morgen weer een echo Succes!!!!!!

6. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Dankje Joontje! We gaan zo vertrekken voor de barre toch naar Dusseldorf!

Ik had begrepen dat je een bedrag kreeg (in ons geval dus het dubbele) en dat je daar de cryo's ook van kon betalen!
    Dat gaat allemaal van hetzelfde bedrag af!
    Je krijgt dus €5300 nog wat...en daar gaan alle kosten vanaf!
    Tot dat het dus op is en je het zelf moet betalen.
    Cryo's kosten geloof ik €230,- exclusief AH en dat wordt dan ook weer van dat bedrag afgehaald!
    Daarom heb ik dat dubbele gewoon nodig!

Ze moeten idd niet moeilijk gaan doen. Ik heb dat ook al eens in een mail gezet dat wij dit niet voor ons plezier doen en dat wij het ook liever op de gewone manier deden, maar dat zat er nu eenmaal niet in!
    En dat het dan wel fijn was dat ze gewoon mee zouden werken en niet steeds van die vage antwoorden geven!

Ze gaf wel antwoord op mijn vraag, maar dat persoonlijke stukje deed ze niks mee! Jammer...

Liefsssssss

7. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Joontje, lees mijn verhaal bij de dusselpuzzelbabes eens!

Menzis heeft uit zichzelf gebeld! Volgens mij hebben ze door dat er iets helemaal mis gaat daar! Teveel boze telefoontjes gehad, haha!

Liefs

8. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Loessie, huh :$ dus ze gaan nu al uit zichzelf bellen????
    Nou das mooi want ik heb nog niks van ze gehoord :x Wacht morgenochtend af en daarna ga ik ze weer bellen. Loop al 2 dagen met mn mob foon op zak, ging vanmiddag af terwijl ik bij een patient stond :) oeps vriendje.....
    Joontje wil ook die 5400, is haar beloofd en zal ze krijgen ook....

Maar lees bij de Dusselpusselbeebs dat je een goede dag heb gehad :) Donderdag oogsten, spannend hoor. Leg je altijd zoveel eieren??

Liefs

9. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    hihi, ben een broedkip!
    Had de 1ste x 16 eieren...2e keer 6...(eigenlijk 9, maar ws 3 gesprongen voor die tijd)
    Toen heeft dr S besloten om iets meer te spuiten, omdat mijn bloedwaardes iets aan de lage kant zijn...
    En nu heb ik er dus 12...misschien ietsje meer...ben er trots op!

Ik was eruit gepikt zeiden ze, omdat ik zo vaak gebeld had, haha! Maar gewoon bellen hoor! Stalken zul je ze!
    En ook jij krijgt vast waar je recht op hebt!!! O ZO!

10. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Haha gaat ik doen..

Maartje, jij nog contact gehad??

11. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Nee, geen comtact meer gehad, maar ga ze morgen maar weer eens stalken. Ik wil verdorie ook waar ik recht op heb: de 2x 2689 euro!!
    En ik ga gewoon weeeeeer om een buitenlandmedewerker vragen!!

Ik betaal potverdorie niet voor nets 180 euro per maand!!

Ik ben echt zo kwaad om alle ellende die we er nog ff mooi bijkrijgen van die etters!!!

12. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Pfffff netjes gewacht op een telefoontje van de Menzis, maar uiteindelijk toch maar vanmiddag zelf gebeld.

Ze willen niet meer uitkeren dan die 31oo euro. Als ik nou wel al vorig jaar al met de behandelingen was gestart dan was het anders geweest. Maar aangezien wij in 2010 starten willen ze het basistarief hanteren. Nogmaals gezegd dat ze me dan beter hadden moeten voorlichten als alles zou veranderen per 1-1-2010. Nee mevrouw dat wisten we toen niet, dit is pas ergens verderop in januari gewijzigd. :(

Ga nu een officiele klacht indienen, wil gewoon hebben waar ik recht op heb. Deze verzekering heb ik in 2009 afgesloten, duidelijk gezegd dat we dit jaar gingen starten en als ze dan ergens in januari een vreemde kronkel in de kop krijgen wil ik daar niet de dupe van worden. Zo nodig schakel ik mijn rechtsbijstandverzekering in.

Oh ja mijn opmerking over dat de IVF poging gaat gelden vanaf de eerste poging?? Dat klopt dus niet, ze gaan het wijzigen. B20 is ook gewoon bij ons van toepassing dus:
    Een volledige IVF-poging bestaat uit de volgende 4 fasen:
    1. u krijgt hormonen die de rijping van eicellen in uw lichaam bevorderen,
    2. daarna volgt de follikelpunctie (het verkrijgen van rijpe eicellen),
    3. de eicellen worden bevrucht en in het laboratorium worden embryo’s gekweekt,
    4. tenslotte worden een of twee embryo’s in de baarmoederholte geïmplanteerd.
    Een poging gaat pas als een poging tellen als er een geslaagde follikelpunctie heeft plaatsgevonden. Alleen een poging
    die is geëindigd tussen het moment dat een follikelpunctie is geslaagd en het moment dat sprake is van een doorgaande
    zwangerschap, telt mee voor het aantal pogingen. Een doorgaande zwangerschap is een zwangerschap van ten minste 10
    weken, gerekend vanaf het moment van de follikelpunctie. Of, in geval van terugplaatsing van gecryopreserveerde (ingevroren)
    embryo’s, is een doorgaande zwangerschap een zwangerschap van ten minste 9 weken en drie dagen te rekenen vanaf de
    implantatie. De terugplaatsing van alle bij een poging verkregen embryo’s (al dan niet tussentijds gecryopreserveerd) maakt
    deel uit van de poging waarmee de embryo’s verkregen zijn.

Morgen zou ik van ze terughoren, anders gaan we gewoon weer bellen. Ook gezegd dat ik het vanaf dan via de mail wil doen, sta ik in ieder geval sterker.

Liefs

13. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    joontje
    wat een klote gedoe.

en toch en toch en toch: jij gaat dit winnen!
    ze kunnen namelijk NIET met terugwerkende kracht een voor jou zeer negatieve verandering in de voorwaarden toepassen zonder dit kenbaar te hebben gemaakt ten tijde van jouw verzekering.

en daarbij. het is je toegezegd.
    het is super frustrerend, maar inderdaad klachten en bellen en en.

heb je die mevrouw van de zorgmakelaar gesproken?
    en anders m. van b. van buitenland?
    die weet ook welke hoge heer (manager declaraties ofzo) je moet hebben.

succes met pittbullen, als je hulp nodig hebt dan bundelen we de krachten hoor.
    loesie en maartje en ik lusten ze ook rauw en we zijn niet de enige .

liefs!

14. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Jeetje Joontje, wat een gekloot weer!!!!
    Je word er toch echt niet goed van!

Nu weet ik zeker dat ik gewoon een DOOS aan de telefoon heb gehad die wel mooi zegt dat het vast goed komt, maar dat het stiekem toch niet zo is!
    Ik wacht nog even mijn brief af, waarin staat of ik toestemming krijg en hoeveel het bedrag is en dan ga ik ook stalken!

Hoop zoooooooooooo dat alles goed komt!

Je staat sterk Joontje, vergeet dat niet!

Liefs

15. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Ze zijn daar niet goed wijs ;) Toen ik zei dat ik een klacht wou indienen kreeg ik ineens een andere vrouw aan de lijn :( Meneer had een hoestbui en zou me later terugbellen... Heb toen bijna een half uur moeten wachten, dacht al dat ie gestikt was..

Denk dat ze zelf ook wel doorhebben dat het niet helemaal goed zit met die praktijkjes van hun. Hij was aldoor heel schappelijk, ja zij hadden mij verkeerd ingelicht, heel vervelend natuurlijk. Ook vroeg hij hoeveel geld ik nodig dacht te hebben voor mn IVF in Dusseldorf :$ Huh wel even bij de les blijven meneer het is Leer ( staat ook duidelijk in mijn brief)

Krijg trouwens wel steeds iemand van de zorgmakelaars te spreken, bel ik ook rechtstreeks heen.

Ben heel benieuwd wat er in jouw brief staat Loessie, jij bent ip ook per 2010 gestart??

8)We blijven cool8)

16. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hihi, geef je die man ff als vermist op!!!

Ze hebben idd wel door dat het niet goed zit!
    En misschien hadden ze mij nog in hun achterhoofd met Dusseldorf! Of Klingel natuurlijk, hebben ze ook nog nachtmerries van volgens mij!

Ik heb ook gezegd dat ik 25 januari ging beginnen daar! Want had het nog over toestemming, wanneer ik dat aan kon vragen!
    Omdat er dus een behandelplan bij moest en toen zei ik dat ik daar 25 januari naartoe moest.

Je hebt ook mensen die speciaal voor buitenlandse vergoedingen zijn! Misschien kun je daar eens naar doorverbonden worden!

We blijven idd cool, weer helpt wel mee! Maar we gaan ECHT op onze strepen staan hoor! Ze zijn niet goed wijs daar!

17. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Buitenlandvergoedingen mensen kun je niet mee spreken, die achterlijk koeien willen je niet doorverbinden... tot mijn grote ergenis...

Joontje... Sterkte meid!! Misschien moeten we maar met zn allen een brief gaan sturen!

18. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Btw, wat is mn banner ineens mooi!!! ;)

19. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hij is prachtig maartje!
    Succes morgen! En stel alle vragen die je hebt!!!!

Liefs

20. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Dank je Loesie!!
    Jij ook veel succes morgen!!!

Deel Deze Pagina