Maartje en Loessie, heel veel succes morgen!!!! Op veel, mooie eitjes en een goed gesprek met de endicrinoloog (en een dag later met dr S) Zet em op, meiden
Heeeeel snel, moet zo aan het werk. Net klachtenbezwaar aan de telefoon gehad en ze gaan echt niet meer betalen. Het is een wettelijke bepaling en daar kunnen ze niks aan doen. Mensen die al bezig waren zouden ze een regeling mee treffen als ze een aanvraag indienden. Kan nu nog een bezwaar bij de geschillencommissie indienen. Nu eerst werken, doei
Hoi, Ik ben dus ook overgestapt naar M vanwege de toezegging van dubbele vergoeding, ook trouwens per mail bevestigd gekregen en nu draaien ze dat dus terug. Niet te geloven!!!!! Ga binnenkort starten met tweede poging en zal dus ook wel te horen krijgen dat de vergoeding minder is geworden als ik het verzoek om toestemming indien. Dat wordt dus weer brieven schrijven.....pfffff kan er ook nog wel bij. Mijn oude verzekering doet ook nog moeilijk dus lekker verhaal allemaal. Heb aan dr s gevraagd om een behandelplan met kostenraming, maar nu krijg ik een brief terug waarin hij aangeeft hoeveel pogingen ik al heb gehad. Daar baal ik dus van, ik wil dat dus niet want vind dat de verzekering dat zelf moet vragen als ze dat willen weten. Heeft dr s bij jullie er ook ingezet de hoeveelste poging het betreft. En weten jullie of een brief van de huisarts ook voldoende is om toestemming te krjgen van M of moet er echt een brief van dr s bij? Groet Bloem
Hoi Bloem, ik heb in eerste instantie een aanvraag formulier van Menzis gedownload en ingevuld. Toen wilden zij meer info dus heb ik een OK verslag en brief van de urologen meegestuurd. Bij de overstap heb ik gewoon een korte brief geschreven waarin ik hun verzoek om opnieuw de vergoeding te berekenen maar dan voor extraverzorgd4. Heb dus niet een kostenplaatje van de kliniek naar hun toegestuurd, kan volgens mij ook niet. Wij zijn nu met de vooronderzoeken bezig en daarna krijgen we pas ons behandelplan. Ze moeten daar gewoon niet zo moeilijk doen :x Maar ja wat betreft de vergoeding, ze houden op dit moment hun poot stijf en zeggen dat zij het recht hebben om te wijzigen omdat het landelijk tarief is gewijzigd. Ik vind ook dat als dat nu word ingevoerd dat het dan pas in 2011 mag ingaan. Stond ja immers niet in de polisvoorwaardes van 2010. Ben benieuwd wacht geduldig de brief van afwijzing af. Ze zei wel dat stellen die in 2009 al met de IVf waren begonnen dat ze daar ws een regeling mee zouden treffen, dus misschien heb je geluk. Hoop het voor je. Liefs Joontje
Hoi hoi, Ik heb wel een brief gehad met kostenplaatje. Er stond ook in dat ik al 2 pogingen had gehad, maar ik bleef gewoon bij Menzis, maar stapte over naar verzorgd 4. Dus ze wisten al hoeveel ik er gehad had. Er stond gewoon in dat de behandeling 2300 kostte exclusief medicijnen en bloedonderzoeken... Die heb ik opgestuurt naar Menzis. Ik zou sowieso eerlijk zijn over het aantal pogingen wat je gehad hebt, want ze willen nog weleens steekproeven uitvoeren en als ze erachter komen ben je de pisang! Joontje...zouden ze met ons dan ook een regeling willen treffen!? Omdat wij in 2009 de 1ste 2 pogingen al gehad hebben!? Of is dat dan weer niet zo, omdat wij die in Nederland gehad hebben!? Ik ben er nog steeds heilig van overtuigd dat ze niet zomaar mogen veranderen. En anders dan schakel ik rechtsbijstand wel in! Het moet toch niet gekker worden! Ik kan heel boos worden aan de telefoon! Moet alleen nog wachten op toestemming. Hoop dat het niet telang meer duurt! Ik hou jullie op de hoogte! Liefs Loesie
Loesie, denk eerlijk gezegd wel dat het verschil maakt dat je de eerste 2 pogingen in Nl hebt gehad. In feite start jij net als ik ook in 2010 in het buitenland. Ben erg benieuwd wanneer jij je brief krijgt, ip kreeg ik altijd in zo'n 2 weken antwoord. Mocht jij nou wel die 5400 (wat ik voor je hoop) krijgen dan heb ik weer iets tegen hun, anders moeten we maar kijken of we gezamelijk iets kunnen. Dame van de klachtencommissie vond trouwens dat we ook aan die 3100 ruimschoots genoeg moesten hebben :x Liefs
Wat weet zij nou!!!!! Heb je haar gevraagd of ze zelf weleens een behandeling ondergaan had! De behandeling zelf kost 2300,-, dan nog de medicijnen die je erbij krijgt, die OOK van het buitenlandse potje afgaan en dan nog bloedonderzoeken! EN dan heb ik het nog niet eens over de cryo's die overblijven en die ook graag teruggeplaatst willen worden als het niet lukt! DUS HOEZO HEBBEN WIJ DAAR GENOEG AAN! Ik zou een afspraak met haar maken, dat als het niet zo is, zij dan de rest mag gaan betalen! Ik kan hier zoooooooooooooo kribbig en kwaad van worden he! Laat ze toch eens normaal doen! -Rustig blijven Loesie...adem in...adem uit- Stelletje EIKELS! Sorry voor mijn uitbarsting! Fijne dag!
Hoi, Gaan de medicijnen ook nog eens van die 3100 euro af. Dat meen je niet? Ik heb dat toen ook nog expliciet gevraagd aan M en dat stond los van de vergoeding. Dat mag echt niet!!!!. Als ik dat allemaal van tevoren had geweten had ik beter bij de oude verzekering kunnen blijven. Die vergoeding van 3100 is gebaseerd op tweemaal de code voor icsi EXCLUSIEF medicatie. Als ze nu ook nog eens gaan zeggen dat je daar de medicatie van moet betalen zijn ze echt heel fout bezig!
Het lijkt mij een goed plan dat wij hier verder per email ofzo met elkaar over gaan praten om ideetjes voor gezamelijke brieven/in actie komen gaan bespreken. Ik heb er afgelopen weekend nog eens heeel goed over nagedacht, zeker ook met wat de dokter tegen mij gezegd heeft en ik denk dat wij best eens gelijk zouden kunnen krijgen. Alleen nu hebben we het hier alleen maar over onze ongenoegen... Ik zou graag willen zien dat we iets gaan doen met onze ongenoegen en stel dan ook voor dat we een mailing gaan starten waarin we gezamelijk een perfecte brief voor Menzis en voor het overkoepelende orgaan van zorgverzekeraars gaan opstellen zodat laatst genoemde, eerder genoemde op de vingers kan gaan tikken. Wie het hier mee eens is, moet me maar een PB sturen met je emailadres en dan lijkt het mij verstandig dat we verder zo gaan communiceren want nu schieten we niets opbouwends op. En ik denk dat als wij als een groep meiden, ons gaan verzamelen tegen Menzis dat we dan meer kunnen bereiken dan als wanneer we allemaal individueel er tegen aan gaan schoppen. Mee eens?
Als we nu allemaal ook op andere fora meiden gaan opsporen... Hoe groter onze groep is, hoe meer we kunnen bereiken...
Meiden, ik ben goed bezig (al zeg ik het zelf ) Ik heb een oproep op een IVFforum geknalt voor meer meiden te vinden die zich met ons gaan verzamelen. En verder heb ik contact opgenomen met de overkoepelende organisatie van zorgverzekeraars. Ik heb hele goede tips gekregen en hoop deze week namens ons allen de emails en brieven te kunnen versturen. Maar ik heb wel jullie hulp nodig!! Want samen staan wij sterk!!!!
goed bezig!!!!!!!!!!!!!!! ik ga ook nog bellen met mijn hoge piefen maar ik denk dat de krachten bundelen in deze heel goed is. hoewel wij in 2009 a; 2 goedgekeurde buitenlandbehandelingen hebben gehad, en ik begreep dat ze dan wellicht niet moeilijk doen over 2010, wil ik hier toch wel even het mijne van weten. we staan echt in ons recht- het is gewoonweg strafbaar om eerst mensen te lokken met dure verzekeringen/beloftes (extra verzorgd 4) en dan als men allemaal is overgestapt (zou dat het zijn? teveel mensen die deze ' truc ' willen uithalen?) het terug draaien. MY ASS!!! enne, 3100 euro? bij lange na niet genoeg! al is het maar omdat ze alles ervanaf halen (zie maartje/loesie) wat ook al niet moet kunnen. en als je flink wat cryoos hebt dan kost een TP steeds weer 230 euro allemaal uit datzelfde potje. ik ga er een dezer dagen eens even goed voor zitten. ik ben dan nu wel zwanger, maar los van dat ik nog maar moet zien of het goed gaat is dit gewoon een principekwestie. :x ik ga indien t me niet bevalt trouwens zo de verzekering aanpassen en opzeggen en bommeldingen doen en wat al niet meer, de MMM is al KLOTE genoeg en de M van Menzis moet DIMMMMMMEN!! so!!!! ik ook pislink, grommmmmmmmm
Jezus meiden, wat een geouwehoer weer met die verzekering zeg. Heel goed idee om de krachten te gaan samenbundelen, want volgens mij kunnen ze dit niet maken. Hoe zit dat nu precies met dat Nederlnadse tarief voor icsi? Ik ben nl gewoon bij mijn eigen verzekering gebleven (CZ), maar heb een andere polis afgesloten.Eerst kreeg ik nl maar 75% vergoed, omdat ze geen contract hebben bladibladi.Maar nu heb ik een vrije zorgkeuze polis en is mij verteld dat ik een vergoeding krijg conform het Nederlandse wettelijke tarief. Wat is dan dat tarief voor icsi (zonder de meds natuurlijk)? En dan vraag ik me dus af hoe het zit als er dus cryo's zijn.Ik neem aan dat die buiten dat tarief vallen, aangezien dat tarief is ingesteld op alleen een ivf poging... Heb eerst nog een cryo poging, maar ben toch alvast vooruit aan het denken mocht ik een icsi poging moeten ondergaan..(vraag me dus ook af of ik deze cryopoging kan decareren bij m'n verzekering..) Ingewikkeld allemaal en als je een brief schrijft krijg je alleen maar een nietszeggend atwoord terug, overal hetzelfde gezeik)
vorig jaar 2689, nu 1589 En DAAAAAAR gaan wij dus tegen strijden!! So!! Maar volgens mij zijn weinig meiden echt bereid om mee te gaan strijden, want heb nog geen PB's gehad van uberhaupt iemand... Is wel echt belangrijk dat we de brief gezamelijk kunnen ondertekenen. Samen staan we sterker!!
1589 euro en daar moet je je cryo's ook van betalen. In Ned is het 1 DBC en daaar vallen de cryo's ook onder (dus niet voordelig voor het ziekenhuis). In Duitsland is dat echter niet zo en moet je al die cryo tp's betalen. Maartje ik PB je zo, postbode is helaas al geweest en nog geen brief van de Menzis met de officiele afwijzing, is denk ik wel handig als we die ook hebben..
1589,- voor een icsi poging???Is dat tarief dan opeens verlaagd?Dat is toch meer het bedrag voor een ivf poging?? Geldt dat tarief dan nu opeens voor ivf én icsi? Goffer zeg, da's zwaar klote.Ik krijg dat bedrag nl niet x2 en een icsi kost in Dusseldorf 2400,-.Kan ik dus dat verschil zelf gaan bijbetalen. Kan wel janken.Hoe kunnen ze dat tarief nou omlaag halen? Voor de mensen die deze poging zelf moeten gaan betalen is het wel lekker, als je dit dus in Nederland gaat doen.
Ik heb eens gespit naar die dbc codes en dit gevonden: NZA Tariefapplicatie dan 'snel zoeken' kiezen en de code 140238 intoetsen en evt. een zh kiezen(maakt niks uit, prijzen zijn overal hetzelfde) Bij een behandeling in 2009 kom ik op 2689.20,- uit en vanaf januari 2010 krijg ik een bedrag van 1580,59 te zien, komt helaas heel erg overeen met het bedrag waar Menzis het over had. Dus ben bang dat die prijzen dus echt gedaald zijn en niet alleen opeens bij Menzis.Is natuurlijk wel lekker als je zelf een icsi poging in Nl moet betalen...Maar hier hebben wij nu ff niks aan.
Zara, hoezo als je het zelf moet betalen?! Want dit betaal je niet voor de behandeling, maar dit krijg je evt terug! Behandeling zelf is veel duurder... Maar misschien begrijp ik je niet goed! Ik snap ook wel dat ze ooit een keer die tarieven gaan veranderen, maar de manier waarop kan gewoon niet door de beugel! Ze lokken je eerste met mooie verhalen en dan wordt alles gewoon gewijzigd! Eingelijk zou je dan ook moeten bellen met het verzoek om mijn terug te laten gaan naar jongeren verzorgd! Als ze zeggen dat dat niet meer kan, dan geef ik ze lik op stuk dat zij ook gewoon dingen veranderen waar wij niks van weten! Ik wil best meedoen met het front hoor, maar wil toch nog even de brief afwachten. Dat ik net te snel conclussies ga trekken! En heb het nog steeds zwart op wit, dus misschien sta ik dan toch in mijn recht!