Brr ik wordt er gek van! Ik hoor de laatste tijd zo vaak boven genoemde uitspraken. Ik ben zelf meer het type mama dat denkt; alles op zijn tijd en hij doet zelf wat hij leuk vind om te leren. Daarnaast hij is bijna 1, dat is helemaal niet laat om nog niet te staan/lopen.. Maar toch moet ik me verdedigen elke keer, nou ja dat moet niet maar de mama in mij wil er dan toch op reageren.. Mijn uk is gezond, eet de oren van je hoofd, slaapt goed, praat al zeker 7/8 woordjes,wijst gezichtsdelen aan en maakt dieren geluidjes bij het juiste dier. Kortom mijn zoon steekt zijn energie in andere zaken als leren lopen. Maar waarom vinden mensen en met name de oudere generatie dat 'nu al moeten lopen' zo belangrijk. Wil niks met dit topic maar gewoon ff mijn frustratie er f uitgooien na net weeeeeer de opmerking over de telefoon 'en loopt hij al' .
Kan het me voorstellen! Jouw kindje kan dus al genoeg andere dingen. De meeste kindjes van 11 maanden kunnen nog niet los lopen. 14 maanden is daarvoor gemiddeld en 18 maanden is ook nog normaal. Sterkte met deze frustratie.
Ik weet het haha maak me ook geen zorgen hoor! Maar als oma hoort dat het kindje van de zus van tante Truus al wel kan lopen etc etc en dat dan gaat projecteren op mijn kind. Dan heb ik ff zoiets van ; grrrr...
Ik snap dat het lastig is, maar ik denk dat de meeste mensen die dit vragen er verder helemaal niet bij stilstaan? Ze zijn geïnteresseerd en betrokken in je zoontje en stellen vervolgens een erg voor de hand liggende vraag... Ik zou gewoon lekker stoppen met verdedigen
Dat ligt aan wie het vraagt . De ene stelt het echt als vraag, de ander wilt graag dat hij loopt zodat ze kan zeggen dat haar kleinkind OOK kan lopen.. (Schoonmoeder) verder lief mens hoor, maar op dit vlak Pfff..
Lekker opscheppen over wat hij al WEL allemaal kan, dan wordt dat vanzelf weer doorverteld aan de oma van de nicht van tante Truus!
Pfff... Ja vermoeiend! En irritant! Pas maar op dan dat ze niet met je zoontje gaat oefenen als je dat niet wilt!
Hier is het juist net anders. Hier vinden ze het raar dat ze nog niks zegt. Maar al wel bijna los loopt. Ieder kind doet het op zijn of haar eigen manier en zeker tempo. Lekker niet naar luisteren.
Hier ook lang achter gelopen met vooral motoriek... Ik had eerst ook steeds het gevoel me te moeten verdedigen, Maar manlief gaf toen aan dat ik dat helemaal niet uit hoefde te leggen... Toen alleen vriendelijk ja of nee geantwoord zonder verdere uitleg. Het hielp voor mijn gevoel erg goed, kon er zelf makkelijker mee omgaan. Grtz.
Helemaal mee eens!! Hier twee totaal verschillende jongens! De eerste kon pas met ruim 14 maanden lopen, maar praatte daarentegen snel, supergoed en duidelijk. Zijn motoriek was gemiddeld, maar klimmen deed hij eigenlijk niet en nu nog niet supergraag. Onze tweede praat eigenlijk niet veel, behalve papa en mama, geeft wat klanken en wijst Hij liep al wel met 11 mnd en klimt en klautert als een bezetene óveral op!! Kortom: inderdaad no worries
hahaha ja ook hier twee totaal verschillende dames. De oudste stodn met 10/11 maanden en liep met 16 maanden los.... praten ging wat minder snel. De jongste is van begin af aan al veel "vocaler" en beweeglijker... maar ze stond pas met 16 maanden.... en ze loopt nog steeds niet hoor....20 maanden oud inmiddels... maar kletsen als ik weet niet wie. Ik maak me er ook niet druk over hoor... al ben ik stiekum wel een beetje jaloers op de twee kleintjes van mn stiefdochter en mn zusje.... die stonden beide voor het eerste jaar al!
"Nee, dat doet/kan hij nog niet!" En erover ophouden.. Vind dat ook zo'n ergernis. Mijn zoontje krijg ik maar niet op 1 slaapje (twee wil ie ook niet altijd) Maar dan hoor ik: "wel volhouden hoor, hij doet het vaneigens". Het zal me wel, hij gaat nog mooi naar bed als hij wil!
Ahh bah wat vervelend! Ik krijg juist opmerkingen over het feit dat hij nog niet zoveel zegt.. Hij staat wel al en kan paas stapjes los. Maar praten doet hij juist helemaal niet, hij brabbelt alleenmaar. Ohjaa en zegt: BRMM BRMM als we de auto in gaan haha. En hij heeft 1 keer NEE gezegd en paar keer papa en dat is het haha Niks van aantrekken wat anderen zeggen, elk kindje doet het op zijn eigen tempo. En de ene is sneller in praten en de andere in lopen, is niks mis mee!
Dat zou ik te vermoeiend vinden... Nee hoor je hoeft je helemaal niet te verdedigen met wat ie wel kan. Gewoon antwoorden dat ie vast loopt als tie 16 is
" nee dat doet ze nog niet..." en dan begin ik heel sarcastisch te lachen.. "maar ze is wel heeeel erg gelukkig " mensen hebben dan vaak al wel door dat er over dat onderwerp geen zinnig gesprek met mij te voeren is. althans in hun ogen niet zinnig
Nou mijn zoontje loopt ook niet los(wel tafel,bank,muren e.d) En hij praat ook nog eens niet... Dus niks van aantrekken hoor
Dit zeg ik dus ook vaak haha.. Ik heb er nog nooit eentje kruipend de kroeg in zien gaan, eruit daarin tegen wel en dat kan hij al prima.. Maar goed dat is 1x grappig,dat ga ik geen 100x herhalen.. Jullie hebben ook gelijk hoor dat ik me er niets van moet aantrekken, maar goed irritaties zijn er evengoed (en de ene dag kan ik die beter hebben als de andere en vandaag dus even niet ) Dreamcatcher zijn onze zoons van dezelfde dag? 2-1?
Rete irritant lijkt me.... Denk toch dat je de mensen die er rot over doen t meeste hebt door gewoon nee te zeggen en je verder niet te verdedigen. En jezelf heb je er t minst mee. Als je je gaat verdedigen laat je je weer kennen of blijken dat je er zelf ook mee zit en dat hoeft helemaal niet nog! Lekker genieten van je kleintje