10 bewegingen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door anael2009, 17 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anael2009

anael2009 Actief lid

26 nov 2008
    478
    0
    0
    hoi allemaal..

ik lees overal dat de beeb minstens 10 voelbare bewegingen op een dag moet hebben..

nu vroeg ik me af hoe dat bedoelt wordt, op 10 verschillende tijdstippen? Elk uur 1? Want die van mij schopt elk uur bijna wel een keer of 10.. af en toe komt er zo'n halve voet naar buiten lijkt het wel en o wee als ik mijn hand dan op mijn buik leg, want dat wilt ze volgens mij spelen en volgt ze mijn hand.. en dan lekker trappen..

gelukkig slaapt ze ook nog wel eens een uurtje of twee, maar dan voel ik haar nog tegen mijn hand aan draaien als ik die op mijn buik leg.. vind ik zo'n machtig gevoel, vannacht legde mijn vriend zijn hand op mijn buik en kroop ze tegen zijn hand aan, ik zie haar dan echt zo in gedachten al in zijn handen liggen..

hebben jullie ook wel eens dagen dat ze minder actief zijn, ik heb dat wel eens als ik heel druk ben of als mijn darmen verstopt zitten, maar dan nog wel vaker dan 10x per dag..

Ben nu trouwens 29 weken..

Dus, om het weer samen te vatten, hoe zit dat nou met die 10 bewegingen?

x

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Tsja, ik denk dat het wel ongeveer klopt, 10 bewegingen of 10 momenten waarop de baby beweegt. Het is ook een beetje afhankelijk van je baby volgens mij. Soms word ik in een uur helemaal in elkaar geschopt (of uit elkaar?), en soms voel ik uren niets.

Mij is verteld dat je de baby in ieder geval elke dag moet voelen, hoe vaak of weinig dan ook. Als je het voelt, dan leeftie in ieder geval nog en daar gaat het volgens mij om.

3. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

hoi dames

weten jullie ook vanaf welke week je de baby elke dag hoort te voelen??

ik ben nu rond de 17 weken, en soms denk ik dat ik al wel eens wat voel, maar weet niet zeker of dit de beeb is, want het is de eerste.

meestal is dit dan wel savonds als ik in bed lig. maar het hoeft toch niet vanaf nu al 10 bewegingen per dag te zijn? want daar kom ik echt niet aan..

groetjess

4. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    volgens mij moet je vanaf de 27e week de kleine wel geregeld voelen..

Gister middag en avond ben ik zelf actief geweest, kleintje rustig.. Toen ik ff lekker ging zitten begon de house-party weer in mn buik..

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

de vlos zei van de week dat er vrouwen zijn die in de 30ste week pas hun kindje elke dag gaan voelen. ik maakte me ongerust omdat die van mij rustiger werd (nog steeds elke dag, maar soms uren pauze) maar dat hoefde dus niet.

maar ik denk dat er met 10 bewegingen 10 series worden bedoeld?

6. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

als ik Google vind ik alleen maar dat je vanaf de 26-28 weken je baby minimaal 1x per dag hoort te voelen. Niks over 10 series of wat dan ook.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.818
    113
    Volgens mijn vk en verpleegkundige in het ziekenhuis van mijn vorige zwangerschap werd bedoeld 10 keer een beweging per dag, dus idd 10 keer schoppen en niet 10 series. Ik voelde met ruim 41 weken mijn zoontje een dag niet en kreeg direct een ctg.

8. Ilona19

Ilona19 Actief lid

14 nov 2008
    167
    0
    0
    Mijn gyn zei met 28 weken dat ik de baby minimaal 10 keer per dag moest voelen. Dus als de baby 5 keer schopt achter elkaar moet je dat ook tellen als 5. Het is een minimum hé, dus als die van jou 10 keer per uur schopt heb je gewoon een wat drukkere baby denk?

9. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    je moet de baby gewoon elke dag na week 28 voelen bewegen.. de 10 keer is een richtlijn, want niet elke baby beweegt evenveel.
    Mijn beebje kan dagen heel rustig zijn, dat ik echt moet gaan zitten om de actie in mijn buik waar te nemen, om dan ineens een hele dag superdruk te zijn.. zolang daar geen verandering in komt is het goed.

10. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Een vriendin van mij voelde de baby maar 1x.. In totaal. Alleen 1x in de 39e week :)

11. Linda1979

Linda1979 Actief lid

26 jan 2009
    320
    0
    0
    Ik voelde mijn kindje vanaf 16 weken af en toe 'bubbelen'. Toen kon ik het nog niet met mijn hand voelen. Inmiddels voel ik soms mijn kindje 'bubbelen' en soms trapt het zo hard dat ik mijn hand op en neer voel gaan. Mijn liefje heeft het nu ook gevoeld. Ik ben nu 21,5 week zwanger. Dus het begint met een soort 'gebubbel'; je voelt zelf echt heel goed dat het niet je darmen zijn, dus als je het denkt te voelen is het gewoon zo. Dat was bij mij wel zo tenminste.
    Maar het hangt er helemaal van af hoe je kindje ligt en hoe je placenta ligt hoor, hoe snel je het voelt. Bij mij ligt het kindje helemaal vooraan, en de placenta erachter, dan voel je het sneller. Een vriendin van mij voelde het pas met 21 weken; bij haar lag de placenta vooraan. Dus dan voel je ook echt nog geen 10 bewegingen per dag.
    Ook is met 16/17 weken je kindje nog zo klein dat het ook gerust kan schoppen zonder dat je het voelt. Dus die 10 bewegingen gelden pas vanaf een week of 26/28 gok ik, als je kindje wat groter is.
    En volgens mij komt die 10 keer ook niet zo precies hoor: als je je kindje maar elke dag voelt bewegen. Mijn schoonmoeder zei dat mijn lief ook nauwelijks bewoog, en ik hoor dat wel vaker.

12. sanna31

sanna31 Lid

5 jan 2009
    89
    0
    0
    @home
    Roosteren
    Hihi Skatje je vriendin de baby maar 1keertje gevoeld, sorry moest wel even lachen al moet dat voor haar best wel eens zorgelijk zijn geweest natuurlijk. Is het nu ook een rustig kindje of juist heel druk?

13. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Haha ze zei zelf dat haar dochter gewoon lui was :)

Nu is het gewoon een gezonde peuter, niet bijster rustig of druk :D

Deel Deze Pagina