Wie is er ook eerst met groente begonnen en waarom?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Happy12, 10 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.063
    2.557
    113
    Limburg
    Ik ben begonnen met groenten, omdat dat minder zoet is. Eerst potjes, want daar had ik er een paar van, maar zodra die op waren ben ik vers gaan geven. Potjes spuugde hij toen veel meer van en vers is nou eenmaal lekkerder. Ik ben begonnen met bloemkool. Daarna worteltjes en broccoli. Alles een paar dagen achter elkaar. Hij lust nu redelijk veel, alleen spinazie vindt hij echt vies. En hij is ( net als mij) meer Vd pasta en rijstgerechten dan aardappelen/ vlees/ groenten.

2. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Vers! Niet uit blik of pot, daar zit allemaal toevoegd zout in en dat is jiet goed voor de niertjes... Daarmee wachten tot ze een jaar zijn:)

Maar als je tijd hebt om na te denken heb je straks alvast ook tijd om boontjes te doppen hihihi

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dit. Groente is gewoon milder dan fruit, dus daarmee begonnen. Dan wel ook de echte milde groenten pakken, dus wortel, broccoli, spercieboontjes, courgette, koolraab.
    Geen bloemkool, (gasvorming, dus even gewacht tot die andere groenten goed gingen), geen bruine bonen die olvarit wel in een 4maanden-potje gooit.

Ook met fruit weer begonnen met peer, avocado en appel. Banaan vanwege verstoppingsklachten ook even wat langer mee gewacht.

4. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Fruit, gaat er makkelijker in.

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.163
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij zijn uiteindelijk na een beetje ienemienemutte toch maar gestart met groente. Ik vind die smaken juist wat milder / neutraler dan veel fruitsoorten. (Zeker gekookte groente vs. fruit) Bovendien zijn groenten over het algemeen wat minder allergeen dan fruit.
    Bovendien dacht ik dacht dat hij groente misschien moeilijker zou accepteren na fruit. Omdat fruit uiteindelijk wel lekkerder is natuurlijk. :)

Het is er geen goede groente-eter van geworden hoor. En hij zat bij de eerste groentehapjes te kokhalzen als een dolle, dus zo mild was de smaak blijkbaar niet, haha.

6. Humava

Humava Niet meer actief

Wij zijn afgelopen week begonnen met een paar hapjes fruit. Eerste paar dagen peer, met hele vieze gezichtjes:D. Na 3 dagen had ze het door en vond ze het heerlijk. Gister en vandaag banaan gegeven. Dat is helemaal het einde. Mondje gaat heel snel na een hapje weer open. Zo leuk!! Volgende week gaan we een paar hapjes groente proberen ik ben benieuwd wat ze daarvan vind.

7. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik ga ook met groenten starten. Fruit heeft een meer uitgesproken en soms zurige smaak. Lijkt me best shocking voor zo'n baby om dat in de mond te krijgen als eerste. Groente is makkelijker te verteren en is zachter van smaak.

8. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Nitraatrijke groenten pas vanaf 7 maanden geven en dan maar 2 x per week maximaal.

9. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    vers natuurlijk, uit blik of pot zit vol zout. Je hoeft ook geen kilo te doppen he.

10. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    ik vond dat juist andersom, hangt wel van het soort groente of fruit af he. Banaan of peer vinden ze heerlijk, wortels en courgette ook. Maar start je met appel of bloemkool dan kan dat weer hele andere reacties oproepen.

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je kunt ook diepvriesspercieboontjes nemen anders... :)
    Heb je geen toevoegingen, maar hoef je ook niet te doppen... ;)

12. Arnoe

Arnoe Bekend lid

1 sep 2010
    869
    1
    0
    Begonnen met groente, minder zoet. Zoet leren ze makkelijker aan. Kan altijd nog :D onze kleine boy eet nu qua groente alles!!

Owh en altijd vers. Doppen is idd wat werk, maar ik probeer het even al relaxmomentje te zien.

13. misa

misa Niet meer actief

Groente, omdat ik niet de kans wilde lopen dat fruit te lekker is om vervolgens geen groente meer te willen.. :)

Deel Deze Pagina