hallo allemaal mischien dat ik eenbeetje fout zit hier maar ik zou niet weten waar ik anders terecht zou kunnen voor advies. ik zal mijn verhaal even vertellen. ongeveer een jaar geleden kreeg ik ruzie met mijn schoonzusje, ik werd zwanger en hun wilde graag een kindje. en dat lukte maar niet. ze was boos, en dacht dat wij exstra zwanger raakte om haar te kwellen. we hebben bijde vreselijke dingen tegen elkaar gezecht. ik en mijn vriend hebben een tijdje bij hun ingewoond. en werden goeie vriendinnen van elkaar. we deelden alles met elkaar. sinds die ruzie hebben we elkaar nooit meer gesproken en zou het graag goed willen maken. niet alleen voor mij, maar ook voor mijn vriend die heeft nu dus ruzie met zijn broer door ons domme gedrag. ik vindt het niet eerlijk tegen over hem. het is zijn enige broer en waren close met elkaar. nu heb ik haar een tijd geleden gevonden op facebook. en heb ik haar een berichtje gestuurd. en heb ik verder niks van gehoort. wij kwamen gisteren toevallig zijn broer tegen en zijn we uit beleeftheid na hem toe gelopen om hem te feliciteren met de geboorte van hun kindje. zij heeft inmiddels nu ook een kindje sinds een paar dagen. ik flapte het er zo uit dat ik een berichtje had gestuurd en geen gehoor had gehat. hij zij dat ze het mischien niet gelezen had. wat moet ik nou doen nog een berichtje sturen of het hier bij laten ik wil het echt goed maken. maar wil geen smekend berichtje sturen. xxxx
Misschien een kaartje sturen? Facebook is niet echt persoonlijk vind ik. Of bellen? Probeer er over te praten? (Al zou ik met bellen nog ff wachten, ivm hormen en bevalling enzo..)
Wat een rottige situatie. Ik kan me goed voorstellen dat er toen bij haar heel veel gevoel kwam kijken en het haar echt diep heeft geraakt (ik kan me er in inleven). Ik begrijp dat de broer wel gewoon normaal deed tegen jullie en dus open staat voor contact? Misschien is het een idee om het niet via facebook of mail te doen maar op een andere manier. Die wat persoonlijker is, iets meer moeite kost ook. Dus dat je bijvoorbeeld een handgeschreven kaartje en een bosje bloemen laat bezorgen.
Misschien een bericht sturen van Gefeliciteerd met jullie dochter/zoon. Kan je kijken of ze daarop reageert anders kan je altijd nog een ander bericht sturen. Je zou er bijv. in kunnen zetten dat je het vervelend vind dat jou man/haar man ook niet meer met elkaar om kunnen gaan. Veel succes in ieder geval!
Ik zou ze een felicitatiekaartje sturen en daar inzetten dat je het jammer vindt hoe alles is gelopen en je het graag met ze uit wil praten als zij daar aan toe zijn. Zo geef je aan dat je open staat voor nieuw contact en geef je ze ook de tijd om eerst rustig op adem te komen na de geboorte van hun kindje. Zou het wel bij jezelf houden, dus: ik heb dingen gezegd die ik niet had moeten zeggen ipv we hebben beide domme dingen gezegd want dat kan juist weer olie op het vuur gooien. Ik kan me voorstellen dat ze met het oog op de bevalling niet op Facebook heeft gekeken of nog niet de tijd heeft gevonden om te reageren.