Wie is er ook in April 2011 met de pil gestopt?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Jane123, 23 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niqi79

Niqi79 Actief lid

7 jun 2011
    307
    0
    16
    Noord Brabant
    Hoi Jane,

En heb je de afgelopen dagen goed geklust? ;) Ben benieuwd hoor! Hoop voor je dat het raak is! Zou wel heel erg leuk zijn!!!

Ik heb voor de positieve test eigenlijk niets tot nauwelijks gemerkt. Ik was ervan overtuigd dat ik ongesteld zou worden zelfs. Het is dat mijn vriend perse een test wilde doen want die had er wel een goed gevoel over...
    Het enige wat ik opvallend vond is dat ik 2 dagen voor mijn NOD een heel licht menstruatiegevoel had en die dag ook een beetje een brandend gevoel in mijn borsten had. Dat gevoel in mijn borsten was maar 1 dag. Voor de rest voelde ik helemaal niets!! En nog steeds niet trouwens...Het is dat mijn menstruatie wegblijft en testen positief zijn, anders had ik het niet gelooft.
    Het is echt zo gek als je ineens 2 streepjes ziet staan op die test. Heb echt moeten huilen van verbazing en blijdschap en weet ik veel allemaal.

En nu ben ik naast heel erg blij ook heel erg onzeker...De testen blijven vrij licht en waardoor ik weer ga piekeren...Je leest zoveel horrorverhalen op forums dat dat een slecht teken is...
    De verloskundige op dit forum heeft me geschreven dat de testen niet donkerder hoeven te worden, dus dat stelt me wel weer een beetje gerust. Misschien maak ik gewoon erg langzaam hCG aan of ben ik minder ver dan ik denk?
    Ik heb besloten dat ik mezelf niet gek moet laten maken en moet proberen om te genieten. Maar ben toch wel blij als ik wat meer zekerheid heb hoor...

Ik ga hier heel hard voor je duimen dat je over 1,5 week ook een positieve test in handen hebt!!

2. Niqi79

Niqi79 Actief lid

7 jun 2011
    307
    0
    16
    Noord Brabant
    Hoi Jane,

Helaas heb ik geen goed nieuws: vanochtend heb ik een vroege miskraam gehad. Mijn onzekerheid was dus niet voor niets...
    Gister aan het eind van de middag had ik al wat bruinverlies en vannacht werd ik wakker van de enorme buikkrampen. Vanochtend ben ik het vruchtzakje verloren (denk ik). De teststreep op de zwangerschapstest was ook een heel stuk lichter dan de afgelopen dagen...en dat zei me genoeg...

Ik voel me ontzettend leeg, rot en verdrietig. Ondanks dat ik nog maar zo kort zwanger was hakt dit er behoorlijk in...Hoop voor je dat je dit nooit hoeft mee te maken!!

3. Jane123

Jane123 Lid

19 aug 2011
    38
    0
    6
    Vrouw
    Zuid_Holland
    Hoi Niqi79

Wat een afschuwelijk nieuws, Ik had zo gehoopt dat het raak zou zijn en nu was het raak en moet je dit meemaken. De tranen sprongen in mijn ogen toen ik het las, ik leef echt héél erg met je mee en wil jou en je vriend heel veel sterkte wensen met dit verlies.

Sorry voor mijn late reactie,maar kon pas vandaag weer achter de pc omdat ik een abces van 4 cm in mijn lies heb, wat ontzettend veel pijn doet als ik beweeg. Hopelijk gaat het snel open zodat ik weer normaal kan bewegen,en werken.

Maar ik schrok echt toen ik je berichtje las, Ik weet niet goed wat ik verder moet zeggen,behalve dat ik hoop dat je hier doorheen komt samen met je vriend en steun bij elkaar kunt vinden. Heb je het in je omgevening verteld? of hou je het tussen jou en je vriend?

Nou ik stop,en ga weer terug naar de bank in de woonkamer waar meer comfort is dan op deze bureaustoel met mijn abces..

Dikke knuffel van mij en ik denk aan je.,

Jane.

4. Niqi79

Niqi79 Actief lid

7 jun 2011
    307
    0
    16
    Noord Brabant
    Hee Jane,

Hoe gaat het met je? Wat vervelend dat je een abces hebt! Is het de afgelopen dagen wel iets beter geworden?

Ik zie aan je banner dat je morgen kan testen!! Wat denk je zelf? Zou het raak kunnen zijn? Ik ben heel hard voor je aan het duimen!!! Ben heel benieuwd!

Hier gaat het wel oke. Kan het verdriet van de miskraam wel een plekje geven maar soms heb ik nog wel van die momentjes...

Ik ben net naar de verloskundige geweest en heb een inwendige echo gehad. Mijn baarmoeder was helemaal leeg. Ze kon aan de dikte van mijn baarmoederslijmvlies zien dat mijn volgende menstruatie er over 2 a 3 weken aankomt. Dit betekent dat ik nu mijn vruchtbare periode inga. Als mijn cyclus weer hetzelfde is als voor de miskraam dan klopt dat wel. Ik ben al ovulatietesten aan het gebruiken maar helaas nog geen positieve test gehad. Hopelijk komt mijn eitje snel…

Misschien nog een interessant weetje:
    De verloskundige vertelde me dat wanneer je helemaal gezond bent en je een regelmatige cyclus hebt, er elke maand wel een bevruchting plaatsvindt. Alleen tijdens het delen van de cellen schijnt het ontzettend vaak mis te gaan (75% van de zwangerschappen gaat mis in dit stadium, vaak door pure pech). Dan word je gewoon ongesteld op je NOD, zonder dat je iets van de zwangerschap gemerkt hebt…

Heb je nog leuke plannen voor het weekend?

Ik ga vanavond heerlijk niets doen, behalve the Voice kijken. Morgenavond hebben we 2 feestjes (kan nu wel gewoon wat drinken ;)) en zondag nog geen plannen.

Fijn weekend en ben heel benieuwd of je zwanger bent hoor!!

5. Jane123

Jane123 Lid

19 aug 2011
    38
    0
    6
    Vrouw
    Zuid_Holland
    Hoi nipi79. allereerst fijn dat je gereageerd hebt,was even bang dat je niet meer zou komen. fijn dat het beter met je gaat,en dat je het weer mag gaan proberen. Hier even een berichtje vanaf de bank via m,n foon. Helaas weer niet zwanger,maar wel geplaagd door abcessen in mijn liezen. Nu al 2 weken. Doet erg veel pijn,en ben niet erg mobiel. Slik antibiotica en duim dat het gauw over is. verder heb ik ook weer ovulatietesten gekocht. Deze keer gelijk goed van clear bleu. Wel wat duurder,maar veel duidelijker. Ik mag geloof ik de 21e beginnen. Ja en verder niet veel nieuws. Doe jij rustig aan? en we houden elkaar op de hoogte. Groetjes jane

6. Niqi79

Niqi79 Actief lid

7 jun 2011
    307
    0
    16
    Noord Brabant
    Hee Jane,

Wat ontzettend balen dat je ongesteld bent geworden!!
    En ook erg van die abcessen in je liezen zeg! Slaat de antibiotica een beetje aan? Ik hoop voor je dat je er inmiddels minder last van hebt!!

Goed dat je ovulatietesten hebt gekocht! Ik gebruik ook de digitale ovulatietesten van Clearblue. Die zijn tenminste duidelijk! Wel echt een nadeel dat ze zo ongelofelijk duur zijn...
    Ik had afgelopen dinsdag een positieve ovulatietest in handen (net op tijd, want was de een na laatste test uit het doosje). Ik had die dag (en de dag erna) ook buikpijn linksonder, dus dat kwam wel overeen. Alleen mijn temperatuur schommelt heel erg sinds de miskraam. Ik houd mijn temperatuur bij op fertilityfriend en ondanks de temperatuurschommelingen geeft FF aan dat ik afgelopen woensdag een eisprong heb gehad. Nu maar hopen dat het eitje bevrucht is, zich goed deelt, gezond is en zich goed innestelt. Weer afwachten dus...

Hebben jullie nog plannen voor het weekend?
    Ik ga vanavond met vriendinnen uiteten en daarna naar de bioscoop. Morgen waarschijnlijk even langs mijn schoonzusje, die heeft net een baby'tje gekregen ;).

Fijn weekend!!

7. Niqi79

Niqi79 Actief lid

7 jun 2011
    307
    0
    16
    Noord Brabant
    Hoi Jane,

Hoe gaat het met je? Ben je al van de abcessen af? Ik hoop het voor je! Ben je de ovulatietesten al aan het gebruiken?

Ik heb vanavond positief getest! Ik ben weer zwanger :).
    Het 2e streepje was vrijwel direct duidelijk zichtbaar! Ik vind het nog wel spannend hoor. Ik hoop maar dat deze keer wel alles goed blijft gaan! Maar mijn gevoel is wel beter dan de vorige keer!

Ik hoop dat jij ook snel zwanger mag zijn!!

8. Jane123

Jane123 Lid

19 aug 2011
    38
    0
    6
    Vrouw
    Zuid_Holland
    Hoi Niqi79,

Weer van harte gefeliciteerd,ben echt weer superblij voor je,en hoop echt dat het deze keer goed gaat en je beebje blijft plakken en dat je over 9 mnd een prachtbaby in je armen hebt. Zal voor je duimen.

Met mij gaat het minder helaas, daarom heb je ook een tijd niks van me gehoord. Ik zit nu al 3 weken aan de zware antibiotica en die abcessen zijn nog steeds niet weg. Ze komen steeds terug,en als er 1 onsteekt kan hij zelfs wel 5 a 6 cm worden,en in dat geval kan ik helemaal niks,behalve op de bank zitten en hopen dat hij snel openbarst en leegloopt,dan kan ik alles weer. Is ook de pijn weg,want als ik zo'n abces heb voelt het net of er een hete pook in mijn lies gedrukt wordt,zelfs blazen erop doet echt verschrikkelijk veel pijn. Ik gun het mijn ergste vijand niet. Ik doe er dan trekzalf op om het prces van openbarsten te versnellen,want naar de dokter en open laten snijden doe ik echt nooit meer,dat doet zo'n ongelofelijk veel pijn dan ga ik echt door een hel.

Klussen gaat uiteraard niet,maar mag ook niet aangezien er in die bijsluiter van de antibiotica staat dat je geen kinderwens mag hebben en dus bezig bent met zwanger worden en zwanger zijn mag echt helemaal niet,kan je nagaan wat een troep het is. Het blijkt ook zo te zijn dat het nu erger is dan normaal (ik loop hier al 8 jaar mee,alleen gingen ze altijd na openbarsten weg,en had ik er weer een jaar geen last van soms zelfs 2 jaar) omdat ik met de pil gestopt ben. De pil maakt een hormoon aan die de talgproductie aanzienelijk platlegt. En dat is nou juist het grote probleem met die abcessen. Het zijn ontstoken talgklieren. Meisjes die heel veel acné hebben gaan om die reden vaak aan de pil.

Op dit moment zit er nog 1 abces van ongeveer 2 cm. En ik hoop echt dat hij wegtrekt,ik moet deze kuur van antibiotica afmaken zijn nog 22 pillen,zijn 2 pillen per dag. En moet dan afwachten of het abces terugkomt of wegblijft.En dan pas kunnen we weer aan de klus.
    Ik heb het er echt heel moeilijk mee,los van de pijn is er in mijn familie een ware babyboom gaande. Mijn ene schoonzus is 3 mnd zwanger,mijn ander schoonzus is donderdag bevallen van een zoontje,en mijn ouders kieren en juigen bij elke spuugbel die mijn neefje produceert van 1 mnd oud. Ik had ook al zo graag zwanger willen zijn. En ik kan er met niemand over praten omdat niemand behalve mijn vriend en vriendin weten dat we bezig waren.

Ik merk wel dat het oplucht om het even allemaal van me af te schrijven en het tegen jou (en god mag weten wie dit leest :)) te kunnen vertellen. Gelukkig gaat het op mijn werk wel goed. Ik ben door mijn proeftijd heen en heb het naar mijn zin. Al heeft dat ook veel pijn en moeite gekost,ben zelfs al 3 keer gebracht en gehaald omdat ik bijna niet kon lopen omdat er een abces van 4 cm in mijn lies zat. maar ben toch maar gegaan en daar ben ik trots op.

Ja en nu is het dus afwachten... ik ben vandaag gelukkig vrij dus kan ik lekker in trainingsbroek door het huis lopen,en heb ik het minste last. En ik hoop dat het allemaal zo snel mogelijk weg is en dat mijn vriend en ik weer verder kunnen met klussen en mijn grootste droom uit kunnen laten komen,een kindje.

Jij heel veel suc6 gewenst en ik zal voor je duimen dat het deze keer goed gaat. Voel je al wat? Heb je deze keer ovutesten gebruikt? Nou ik hoor het wel en ben in gedachte bij je.

Groetjes Jane.

9. Niqi79

Niqi79 Actief lid

7 jun 2011
    307
    0
    16
    Noord Brabant
    Hoi Jane,

Wat ontzettend balen dat je nog steeds zo’n last hebt van die abcessen. Erg pijnlijk lijkt het me. Ik heb het echt met je te doen. Ik hoop voor je dat ze na deze antibioticakuur niet meer terug komen en dat je dat snel weer kan proberen om zwanger te worden.

Goed dat je door de proeftijd heen bent gekomen! Dat zal ook wel een opluchting zijn?

Het kan inderdaad erg confronterend zijn als er in je directe omgeving veel zwangerschappen zijn. Weet je hoe lang je schoonzussen erover hebben gedaan voordat ze zwanger werden?
    Ik vond het ook erg confronterend als ik hoorde dat vriendinnen in 1 of 2x zwanger werden. Waarom lukte dat bij ons dan niet? Kon mezelf daar heel erg onzeker over voelen.

Nu ben ik weer zwanger en de onzekerheid verdwijnt daarbij helaas niet. Ik kan zo lopen piekeren over of alles wel goed blijft gaan. Ik heb nl. bijna nergens last van. Soms voel ik steekjes of een soort trekkerig en kietelend gevoel onder in mijn buik en dat stelt me gerust om dat het bevestigt dat ik zwanger ben. Gisternacht ben ik 2 keer wakker geworden van de misselijkheid (zelfs daar was ik heel blij mee).
    Sinds gisteravond voel ik vrijwel niets meer en juist dat maakt me dan zo onzeker…ik ben zo bang dat weer het misgaat, terwijl ik ergens ook wel een goed gevoel over deze zwangerschap heb. Zo dubbel…
    Ik was vanochtend om 4 uur al wakker en heb niet meer kunnen slapen van het piekeren…
    Mijn vriend zegt dat ik van het positieve uit moet gaan en dat probeer ik dan maar, maar vind het wel moeilijk om al onbezorgd op die roze wolk te gaan zitten…Laat mij maar ontzettend misselijk worden, pijn in mijn borsten voelen en steekjes in mijn buik…dan hoor je mij niet klagen hoor ;).

Fijn weekend!

10. Niqi79

Niqi79 Actief lid

7 jun 2011
    307
    0
    16
    Noord Brabant
    Hoi Jane,

Hoe gaat het met je? Ik hoop voor je dat je nu geen last meer hebt van de abcessen!

Fijne zondag en spreek je hopelijk snel weer!

Deel Deze Pagina