Wie is er ook ingeleid en/of heeft een veter gehad?

Discussie in 'De bevalling' gestart door homer, 30 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. homer

homer Lid

29 okt 2006
    32
    0
    0
    Hoi,

Ben morgen precies 42 weken zwanger en word dan ook opgenomen in het ziekenhuis voor de inleiding. Moet zowiezo in het zkh bevallen vanwege stuitligging maar dat terzijde.
    Ze gaan eerst bekijken of de baarmoeder week genoeg is om de vliezen te kunnen breken. Zo niet dan krijg ik eerst een veter met hormonen om de verweking een beetje te versnellen. Het kan dus ook zijn dat het nog weer een dag duurt voor de bevalling op gang komt.
    Als ik geen veter hoef gaan ze de vliezen breken en kom ik aan het infuus.
    Wie van jullie heeft dit ook meegemaakt (inleiding en/of veter) en hoe ging dat bij jullie? Duurde het lang voordat je iets merkte of juist niet?
    Ben erg benieuwd naar ervaringen. Elke bevalling loopt natuurlijk anders maar dan heb ik tenminste een beetje een idee van wat ik ongeveer kan verwachten.
    Wel spannend hoor!

2. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Hallo,

Ik ben bij mijn andere twee kinderen allebei ingeleid, met 42 weken(dochter) en 41 weken (zoon). Bij beide keren was mijn baarmoeder niet week en lag nog helemaal naar 'achteren', hoe ze dat ook zeggen/bedoelen.

Bij mijn dochter kreeg ik eerst 2 keer gel, verspreid over de dag. Het ging toen wel wat rommelen en in de nacht kreeg ik lichte weeen. De volgende ochtend kreeg ik het infuus en hebben ze de vliezen gebroken, toen begon het echte werk. Ze is dezelfde middag om half twee geboren met de vacuumpomp (geen persdrang).

Bij mijn zoon ging het eigenlijk hetzelfde alleen bij hem ging ietsjes vlotter, hij is toen de volgende ochtend geboren even na tienen.

Ik heb geen ervaring met spontane bevallingen. Van horen zeggen heb ik begrepen dat bevallen via inleiding 'meer pijn geeft', kan daar niet over oordelen.

Maar bij mijn zus ging het inleiden heel snel. Ochtends ziekenhuis in en begin middag was kind het er al! En bij andere zus einde van de middag.

Ik wens je veel sterkte en dat het vlotjes gaat.

Groetjes Brez

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.282
    36.147
    113
    Ik ben met 42 weken ingeleid, ik had al 2 cm ontsluiting, dus ik kreeg direct een infuus met opwekkers. Dit merkte ik heel snel! Niet om je te laten schrikken hoor, maar ik had na een half uurtje aan het infuus al weeën om de 2 minuten.

Ik vond het erg pijnlijk, maar ik kreeg een ruggenprik, daar deden ze erg makkelijk over. Ik weet natuurlijk ook niet of het pijnlijker is als bij een normale bevalling.

Ik heb uiteindelijk 12 uur weeën gehad en 2 uur geperst, toen kreeg ik alsnog een keizersnede, maar dat was omdat Jesper te groot was waarschijnlijk. Hij was 10 pond namelijk.

4. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ik ben met 38 weken ingeleid, net even anders denk ik qua soepelheid baarmoeder.
    vrijdagochtend: ik kreeg eerst gel om de baarmoedermond soepel te maken,
    zaterdagochtend:weer gel
    zaterdagmiddag: weer gel
    zondagochtend: vliezen zijn doorgeprikt, tevens infuus en binnen 6 uur is Dano geboren. ging onwijs snel

5. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ik ben donderdag ingeleid.

had geen verstreken baarmoeder maar omdat het mijn 3e kindje is kreeg ik geen gel.

9 uur vliezen gebroken,10 uur infuus en om 13,57 uur bevallen.

het ging echt supersnel.de ween waren heftig en snel achter elkaar.maar de persween waren maar 7 minuten.

6. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    vrijdag bedoel ik

7. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Op dinsdagochtend vroeg bij 39 + 5 de eerste veter. Nog niets van verstrijking/rijping te merken. Tot begin van de middag geen enkel resultaat. In de loop van de middag pijnlijke harde buiken. Volgende ochtend opnieuw veter. Meteen weer naar zaal, geen enkel resultaat tot een uur of 11. Toen braken spontaan mn vliezen. Weeen gingen eerst nog even redelijk maar als snel veel achter elkaar. Pijnstilling gekregen en om iets na zessen gaan persen na een uur persweeen te hebben weggepuft. Na 20 minuten een prachtdochter geboren! Ik kijk met een heel goed gevoel terug op mijn bevalling. Bij het uitdoen van de veter op dinsdag was alles van binnen erg gevoelig. Ik zag enorm op tegen het inwendig onderzoek op woensdag. Maar dat was niet anders dan anders.

Heel veel succes!

8. Hester

Hester Niet meer actief

Hier ook inleiding: donderdag 2x tablet en toen had ik die avond 2 cm. 's Nachts daar gewoon heerlijk geslapen. Vrijdag om 8 uur 's morgens nog steeds 2-3 cm en nog geen wee echt gevoeld (wel wat krampjes). Toen hebben ze de vliezen en het infuus aangezet, toen begon er 1 lange wee (weeënstorm, geen seconde pauze tussen de "weeën" mijn buik werd hard en bleef hard --> maar nog goed te doen hoor, ik heb bijv. de epidurale niet genomen die ze mee wel hebben aangeboden) en even voor 14 u is onze baby al geboren (40 min persen).

Bij inleiden is men laagdrempeliger met het geven pijnstilling, omdat -naar het schijnt- inleiden pijnlijker is.

9. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

ik ben ook ingeleid en eerlijk gezegd vond ik dat geen pretje de weeen zijn behoorlijk heftig wel merkte ik dat de bevalling snel ging

ik heb begrepen dat je vandaag eindelijk mag dus wil ik je alvast een heel goede bevalling toewensen en een gezond kleintje

groetjes nathalie ;)

10. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Ik ben ingeleid met 39 weken en 4 dagen. Ze hebben me ingeleid met gel.
    33 1/2 uur later was Jason geboren.

Deel Deze Pagina