Wie is er ook ingeleid en wat zijn je ervaringen daar mee?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door guusje27, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik word maandag ingeleid...zie er wel beetje tegenop, maar laat het maar over me heen komen. Hopelijk gaat alles vlot en voorspoedig!

2. Trees

Trees Niet meer actief

@Vlinderr. Nog even een positief verhaal voor maandag ;)

Ik ben ingeleid met 37 weken. Om 7.00 zat ik aan het infuus en om 11.45 had ik de eerste wee. Vier uur later had ik volledige ontsluiting en binnen een half uur persen was onze dame er. Waarscijnlijk door het inleiden heb ik een weeenstorm gekregen, maar vond het desondanks goed te doen. Het voordeel was dat het snel ging en daardoor raakte ik niet al te uitegput. Ik kijk met een heel positief gevoel op mijn bevalling terug en als het moet doe ik het zo weer over. Natuurlijk deed het verrekte pijn, maar ik vond ook erg bijzonder en indrukwekkend.

Veel succes maandag! TS ook veel succes!

3. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Nadat mijn vliezen braken met 39+3 en er meconium in bleek te zitten ben ik ingeleid met infuus (had 1 cm ontsluiting). Ik kreeg geloof ik 1 of 2 uur na aansluiting de eerste wee, en een half uur na die eerste wee kwamen ze al elke 2 minuten. Dat was echt heftig, rugweeen ook nog terwijl ik vast lag aan allemaal draadjes enzo.
    Dit heb ik 2,5 uur volgehouden, toen om ruggenprik gevraagd en gekregen, ik had toen pas 3 a 4 cm. De gyn gaf me groot gelijk, omdat ze het ook een beetje vond tegenvallen gezien de kracht van de weeen.
    Nog even lekker kunnen slapen en 's ochtends had ik 10cm. De ruggenprik werd stopgezet en 2,5 uur daarna had ik genoeg gevoel terug om te mogen persen, dat duurde 55 minuten.

Al met al duurde de bevalling 10,5 uur. Het was behoorlijk pittig omdat de weeen al zo snel zo kort op elkaar kwamen, maar lang leve de ruggenprik!

Succes alvast!

4. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Bedankt voor je verhaal!!!! :)

5. HRM

HRM Actief lid

23 mrt 2010
    206
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook ingeleid gister maar had al 2cm ontsluiting. Ze gingen eerst de vliezen breken en daarna het infuus aanlsuiten die zat rond 9uur. Elk halfuur schroefde ze de dosis op. Eerst had ik alleen pijnlijke harde buiken maar ineens om half 11 zeer heftige weeen om de minuut. Had 3cm en om ruggeprik gevraagd. Daar aangekomen werkte die maar aan 1 kant, toen had ik om half 2 ineens persweeen en moesten we als een gek weer terug naar de verloskamer en daar is om 2uur zonder knip e.d. onze zoon geboren!

De weeen vond ik erg heftig maar zodra hij geboren is ben je alle pijn meteen vergeten

6. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Iedereen bedankt voor het verhaal! Ik weet in ieder geval hoe het nu in werking wordt gezet. Hoe het verloopt weet je natuurlijk niet..

Nog een vraag je aan iedereen; begin je altijd op een kamer waar ook andere mensen liggen? Dat lijkt me namelijk helemaal niks!

Liefs Guusje

7. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    Nog even een korte aanvulling. Keek vandaag weer in dit onderwerp en zag dat mijn (lange) verhaal misschien niet zo positief klonk. Maar ook voor mij was het een bijzondere ervaring waar ik echt met een heel goed gevoel en blijdschap op terugkijk. Ik riep ook direct na de bevalling alweer: ik wil er nog wel 5! De reden waarom ik ook de mindere punten noemde is omdat ik denk/hoop dat anderen daar dan wat aan hebben.
    Heel veel succes de 14e en vertrouw op jezelf. Je gaat iets heel moois meemaken...

8. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Dank je!

Ik zie er ook niet tegen op hoor, heb juist bijzpnder veel zin om straks mijn kindje vast te houden, je leeft er toch 9 maanden naar toe!

9. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    Ik ben ook ingeleid met gel, met 42 weken.
    Dat was het laatste zetje dat mijn lichaam nodig had, want binnen half uur na het inbrengen van de gel kreeg ik al weeën. Rond het middaguur begonnen de weeën door te zetten en moest ik echt mijn best doen om ze op te vangen. Rond 13:00 werden mijn vliezen gebroken en toen was er echt geen houden meer aan: om 14:50 had ik mijn zoon al in mijn armen!
    Ik vond het prima te doen, al was het wel heftig.
    Let wel: ik heb natuurlijke weeën gehad, géén infuus met weeënopwekkers, dus daar kan ik verder niet over meepraten.

10. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Spannend meis! Ja, zo denk ik ook, laat het maar over je heen komen, je kan je er toch niet op voorbereiden!

Heel veel succes maandag!

Liefs Guusje

11. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Thx meis! En jij ook snel!!!! :)

Liefs Vlinderr

12. Frummel

Frummel Niet meer actief

ik kreeg eerst een kamer apart en toen ik 2 cm had(vliezen breken) werd ik naar de verloskamer gereden:) ik zou duidelijk aangeven dat je het helemaal niets vind om je weeën op te vangen met anderen erbij! lijkt mij ook niets hoor! succes meid nog even..

13. Frummel

Frummel Niet meer actief

al die horror verhalen hielpen mij juist tijdens de zwangerschap en bevalling en nu weer! ik was op het ergste voorbereid en daardoor viel zelfs die enorme weeënstorm mee(die zelfs de gyn veels te heftig vond, zat geen pauze tussen de weeën)

14. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Ik ben ingeleid met 41 weken. Moest me melden om 0800 uur, 0845 uur vliezen doorgeprikt want ik had al 2 cm ontsluiting dus konden ze erbij. Meteen aangesloten aan de weeënopwekkers. Tegen 1000 uur begonnen die goed te werken, meteen een weeënstorm met rug- en beenweeën. Wist niet meer waar ik het moest zoeken en verkrampte helemaal met als resultaat geen nekele vordering. Tegen 1200 uur pijnstilling via pompje gekregen, wat zalig, je voelt dan alleen de topjes nog, ook nog wel heftig, maar je krijgt wat meer rust. Daarna ging het snel. Tegen 1520 uur had ik 10cm ontsluiting en mocht persen. tegen 1650 uur is onze zoon geboren mbv een fundusexpressie en een flinke knip + scheur. Meneer had een breed hoofd wat niet pastte, helaas. Ik weet dus niet hoe een "gewone" bevalling verloopt, maar achteraf vond ik het meevallen. Vooral nadat de pijnstilling was aangesloten. Tussen de weeën door was ik zo van de wereld, maar heb dat niet als vervelend ervaren, zo was het goed op te vangen en toen de pijnstilling stop werd gezet ben je ook meteen weer nuchter. Succes met je bevalling en laat het idd over je heen komen. Je weet toch niet hoe je kichaam gaat reageren dus je hoeft je er ook niet druk over te maken. En het cliche is waar, zo gauw je kleintje op je buik ligt ben je de pijn weer vergeten.

15. susanneevelien

11 mei 2010
    47
    0
    0
    Hey Guusje!

ik ben inmiddels opgenomen in het ziekenhuis en word maandag ingeleid! spannend he? heb jij al een inwendig onderzoek gehad? Ik vanmiddag en het bleek dat ik inleidbaar ben, dus al ontsluiting heb. wel heel fijn, hoef ik al dat gelgedoe niet :D

16. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Hey meis,

Ja, ik had het bij het topic 19 dec al gelezen, spannend hoor! Ik heb nog geen inwendig onderzoek gehad, dus heb nog geen idee... Ik hoop het wel, heb ook geen zin in die gel maar wat moet dat moet dus we zien het wel!

Hou je ons op de hoogte? Of heb je geen internet in het ziekenhuis? Ik wel dus ik laat wel wat van me horen dinsdag...!

Deel Deze Pagina