Verzoringsproducten baby met eczeem/droge huid

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Isis26, 22 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Welke producten gebruiken jullie om je kindjes mee in te smeren. Mijn zoontje krijg droge vlekken op zijn voorhoofd en wangetjes en rode vlekjes op zijn lijfje. Gebruik nu zwitsal maar hier reageert hij denk ik op. Wat zijn dus goede producten?

2. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
  3. tulip

tulip Niet meer actief

alleen neutral, mijn dochtertje is nu bijna 2 1/2 en die kan nog nergens anders tegen, ik was ook alles met neutral omdat ze er anders last van krijgt.

4. Kimmm

Kimmm Actief lid

14 jul 2010
    438
    0
    0
    Amsterdam
    calendula!!!!

5. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    ZarQa babylijn. Je hebt het ook voor volwassenen. Dit is speciaal voor baby's/volwassenen met een gevoelige/eczeem/psoriasis huid. Ik gebruik het zelf ook. Het is op dode zeezout basis en ik zweer erbij. Fantastisch spul. Je hebt er bodylotion, gezichtscreme, douchegel, scrub, shampoo, deodorant en handcreme van. Voor baby's heb je ook verschillende producten.

Zarqa - Welkom bij ZARQA

6. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    voor in bad Groninger bad/douche olie...zitten geen geur/kleurstoffen in...is helemaal neutraal en werkt echt supergoed tegen een droge huid...verkrijgbaar bij de apotheek

7. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    koelzalf!

8. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Sowieso GEEN Zwitsal gebruiken. Hier reageren veel kindjes op d.m.v. eczeem.

Bij de apotheek kun je soja badolie kopen, die is lekker vet voor het badje, verder gewoon het huidje lekker insmeren met iets van vaseline/neutral. Ik heb zelf een zalf via de dermatoloog voor de onrustige plekjes (geen hormoonzalf) maar gebruik ook vaak Bepanthen.

9. diddi

diddi Bekend lid

1 jan 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje heeft veel last van exceem en wij gebruiken absoluut geen zwitsal. Hier reageert zij heel erg op.
    Wij gebruiken shampo en badspullen van Neutral, ook ons wasmiddel is van neutral.
    Daarnaast hebben wij via de huisarts vette lannette vaseline zalf gekregen. Dit om de huid rust te geven en zich te kunnen herstellen. Daarnaast hebben wij verschillende hormoonzalfjes gekregen voor de verschillende plekken.
    Wat goed is is in bad olie te gebruiken zodat je kindje niet te droog wordt door het water. Na het badje de huid goed vet houden met zalf, maar geen vaseline die je standaard in de supermarkt koopt. Wij kregen te horen dat dit het alleen vet houdt, maar niet herstelt. De zalf die wij van de dokter krijgen kan je ook kopen bij de apotheek. Deze werkt ook herstellend!

Veel succes!

10. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Geen zwitsal, bevat veel te veel parfum.
    Hier gebruiken we Zarqa en douche olie van Louise Widmer (te verkrijgen bij de DA)
    Als de huid erg droog is gebruik ik balneum extra vettend in bad. Ik gebruik niet de baby variant, maar gewoon de normale. Ik laat dan eerst het bad vol lopen, dan kind erin en dan pas de olie. Dan neemt de huid het beter op.

11. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    La Roche-posay Lipikar (wordt net als een aantal andere merken voornamelijk verkocht bij apotheken).
    We hebben een grote tube creme voor losse plekken en een wasoliegel (geen idee hoe ik het anders moet noemen) en het is echt heerlijk spul en helpt ook goed tegen de jeuk.
    Voor al het andere gebruiken we weleda (de calendula babylijn) daar reageert ze ook goed op (ze reageert juist niet :)).

Voor dr snoet gebruik ik vooral bij koud weer de weer en windbalsem (weleda), zit wolvet in en daarom ideaal voor hele droge plekjes.

12. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Ik ben ook erg fan van de Zarqa-lijn, superspul.

Deel Deze Pagina