Hi, Ik ben Tessel ,30 jaar en in september gestopt met de pil en ik ben sindsdien nog geen dag ongesteld geweest.Ik had best even geduld,maar ben het nu na acht maanden zat dus heb volgende week een afspraak bij de dokter en ga op een doorverwijzing aandringen. (ben al een keer eerder geweest,mijn bloed is toen geprikt dat was oke en primolut gehad heeft niet geholpen) Ik vraag mij af of er er hier nog meer dames zijn bij wie de ongesteldheid zolang op zich liet wachten na het stoppen met de pil? Mijn vriendinnen en zussen werden gewoon na een maand of hooguit 2 maanden weer ongesteld? Ik hoor daarom graag hier de verhalen van andere.En hoe het bij jullie verder is afgelopen Ik lees ook weleens wat over PCOS..is er een grote kans dat ik dat heb,omdat dit zo lang duurt,of zegt dat (nog) niks?
Ik kan er niet over mee praten, maar hartstikke goed dat je naar je huisarts gaat en door pakt. Zo lang geen menstruatie is echt niet goed.
Ik heb 18 februari voor het laatst mijn menstruatie gehad, deze was gewoon na de pil dus niet een 'echte'. Ben naar de huisarts geweest en mag eind augustus begin september terug komen. Als ik dingen lees over PCOS denk ik af en toe dat ik dat ook wel heb, maarja ben natuurlijk geen dokter
Ik ben in mei2012 gestopt met de pil. In september werd ik voor het eerst ongesteld. Vervolgens in oktober en november weer. Na november ben ik niet meer ongesteld geweest. Ik heb in maart 2013 de stap naar de huisarts gemaakt. Deze wilde mij in eerste instantie niet doorverwijzen naar de gyn, omdat het nog geen jaar was, maar ik heb doorgedrongen. Uiteindelijk doorverwezen naar gyn. De gyn. Heeft niet echt iets bijzonders gezien. Ik heb van haar provera gekregen. Op 18 april 2013 werd ik eindelijk mbv provera ongesteld. Vervolgens moest ik om de paar dagen naar de gyn voor een inwendige echo. Ze wilde monitoren om te kijken wat er allemaal gebeurt in mijn baarmoeder. Ze heeft een ei gespot. Dus we zijn meteen gaan klussen. Inmiddels zit ik op 15 dpo. Ik ben noch zwanger noch ongesteld.
16 oktober 2012 gestopt met de pil. Helemaal blij en met goede moed er tegen aan. December 2012 pas ongesteld geworden. Daarna werd ik het maar niet en ik had het idee dat er iets niet klopte. Eind januari naar huisarts, eierstokken gecontroleerd op gezwollenheid, niks aan de hand. Primolut gekregen om de menstruatie op te wekken en te hopen dat mijn lichaam het zelf zou oppakken. Ik werd ook ongesteld maar daarna bleef hij weer uit. 26-3 naar de huisarts en hij heeft me doorverwezen naar het ziekenhuis. 25-4 eerste afspraak gehad en inwendige echo gehad. Gelijk te zien dat ik pcos heb. Bloed laten prikken.Vandaag 15-5 weer terug en ze wilde eigenlijk nog een keer bloed laten prikken maar heb om clomid gevraagd. Was het helemaal beu, vanaf oktober nog maar 1 echte ongesteldheid gehad! Maar ik heb het gekregen! VAndaag eerste provera genomen(10 dagen slikken) en wachten op de ongesteldheid en dan op 3e dag beginnen met clomid. Ben ben blij dat ik serieus genomen word en ermee mag starten! Nu maar afwachten! Er is een kans dat jij ook pcos hebt als ik het zo hoor maar dat kunnen ze zo zien door een inwedige echo.. maar ik ben geen expert... heel veel succes!!!
Mmmm...ben dus niet de enige ! Joy,de dokter liet mij ook een half jaar wachten voordat ik primolut kuur kreeg.Ik denk dat ze dat bij jou dan ook in 1e instantie gaan doen en dan weer afwachten.Maar het is te hopen dat het helemaal niet nodig is en het bij jou eerder uit zichzelf komt. Elfjes,bij loopt loopt de cyclus ook raar.Het leek dus even goed te gaan 2x na een maand en dan blijft het weer weg.Daar ben ik dus ook bang voor,dat het straks dus wel een keertje komt,maar dan vervolgens weer maanden wegblijft.Is Provera ook een soort Primolut? Ben benieuwd of dat dan wel iets doet bij mij. Wat is trouwens dpo? Bloem,heb je nog meer klachten als je PCOS hebt? Ik voel me verder prima.En kunnen ze met Clomid bij iedereen een eisprong opwekken?
Bloem12, ik ben ook exact 16/10 gestopt met de pil, wat 'grappig'. Mijn cyclussen worden steeds langer... ben vorige week bij de HA geweest, gewoon afwachten was zijn mening... Ben er toch niet gerust op, maar durf ook eigenlijk niet te gaan 'zeuren' bij de HA... Liefs,
@ Tessel30. Ik heb verder geen klachten. Ik heb wel verschillende gelezen; overgewicht, bewaring, acne maar dat heb ik allemaal niet. Ik ben 174cm en weeg 58kg. Voel me helemaal ok.. Clomid is er echt voor om te proberen een eisprong te laten plaatsvinden.. of het echt werkt is maar de vraag. Bij de een wel ander niet. Provera slik ik ervoor om een menstruatie op te wekken. @Ana Leigh. Wat leuk om te horen. Toevallig! Wij waren die dag 7 jaar samen en besloten het toen Ik snap dat je niet wilt gaan zeuren bij je ha maar als ik vandaag niet zelf om Clomid had gevraagd aan de gynaecoloog had ik alleen maar wederom bloed kunnen laten prikken en daar weerop moeten wachten. Vragen kan geen kwaad Bij mijn ha heb ik het toen wel aangedikt.. dat ik er echt last van had en er niet meer tegen kon.
@Tessel30 Ik ben juni 2010 gestopt met de pil en werd toen pas in okt ongesteld. Daarna om de 2 of 3 maanden. Er was geen touw aan vast te knopen. Maar om je een hart onder de riem te steken: Begin mei 2011 bleek ik zwanger! Tegen alle verwachtingen in, ging het opeens heel snel. Dat kan dus ook!
Ja, ik. Zie onderschrift. Tussen stoppen met de pil en behandeling 2,hooguit 3x ongesteld geweest.... Vertrouwde het zelf niet, doorverwijzing gevraagd. Dit ivm bloedverlies tussendoor en veel buikpijn. Toen diagnose PCOS gekregen, zie banner.
je hoort toch vaak dat degene bij wie het ook zo lang wegblijft,vaak wel PCOS heeft,dus daar ben ik nu ook wel bang voor.Al herken ik mij ook niet in de 'kenmerken' die bloem noemt.Toch ben ik wel blij om te horen dat het bij Sab ook 'slecht' begon en toen toch snel daarna zwanger raakte. Ik vind het wel raar hoor,8 maanden lang geen druppel (als ik die ontrekkingsbloeding van primolut niet mee tel) Zonder doorverwijzing kan je denk ik niet naar een gynaecoloog?? Ik hoop zo dat de dokter er ook mee akkoord gaat! Maar ik heb net zoiets als Anna Leigh: je wil niet meteen zeuren bij de dokter,maar omdat ik nu voor de 3e x ga,ga ik dat toch maar doen.. en dan hopelijk ook maar Clomid ofzoiets dergelijks.Heeft dat nog veel bijwerkingen?
heb 1 maand pil gehad ben 2 dgn eerder gestopt ivm allergische reactie en 2.5 week erna pas ongi bij mij waarschijnlijk oorzaak 4 weken prednison en de antibiotica heeft het op gang gebracht in verleden nooit problemen gehad zowel met microgon50 en diana35
Tessel, ja ik heb idd een hele rare cyclus. Bij mij is echter nog geen pcos vastgesteld terwijl ik daar wel van uit ging. Provera is iets om je menstruatie op te wekken. Wellicht zou dat kunnen helpen.
Na zo'n lange tijd zou ik ook zeker eventjes naar de HA gaan, je kan het beter eventjes laten nakijken en misschien doorsturen naar een gynaecoloog. Ik kan er zelf niet over meepraten nog want ben vandaag na 37 dagen ongesteld geworden voor de eerste keer.
Lucky you Drieka Ik dacht voorheen dat het bij iedereen zo werkte. Was hier helemaal niet in thuis en had tot voor kort nooit van Clomid,Primolut en PCOS enz gehoord. Ik dacht,ik stop met de pil,dan wordt je na een maandje ongeveer ongesteld enz enz... niet dus En Elfjes..daar ben ik dus ook wel bang voor,dat ik het straks dan een keertje eindelijk wordt,maar dat het dan weeeeerrrrrrr maanden wegblijft. Wie weet geeft mijn huisarts mij nu ook Provera,ben benieuwd.Ik vind alles best,zolang het maar een keertje goed gaat werken bij mij.
Volgens mij helpt provera niet om regelmaat te krijgen. Het is geloof ik eenmalig. Mijn menstruatie blijft nl uit. Ben bang dat het weer een tijd gaat duren.
Ha meiden, Ook ik heb lang moeten wachten op mijn eerste menstruatie! Ik ben 31 juli gestopt met de pil en vol goede moed was ik toen ik 4 weken later geen menstruatie kreeg! Na een aantal zwangerschapstesten ben ik toch maar eens gaan rondneuzen op internet of er iets anders kon zijn. Toen ben ik er inderdaad ook achtergekomen dat het nog wel even kon duren voordat je eigen menstruatie weer op gang zou komen. Dus ook ik had daar helemaal geen rekening mee gehouden, wist ik veel! Voordat ik met de pil begon, was ik ook altijd superregelmatig, dus ging er vanuit dat dit nu weer het geval zou zijn, misschien naief, maar wist niet beter. Pff, de eerste paar maanden zijn dan wel het moeilijkste he! Op een gegeven moment idd de knop omgezet en gaan 'wachten'. Toen ik uiteindelijk last kreeg van steken in mijn borsten, had ik het gevoel dat er wat ging gebeuren! En dat was op een week na een half jaar na het stoppen met de pil. En ja hoor, ik ben nog nooit zo erg ongesteld geweest, maar wat was ik gelukkig Toen was er weer de hoop dat mijn cyclus regelmatig zou worden, niet dus.. Gelukkig maar 2 maandjes moeten wachten en ik was weer (licht) ongesteld. En de maand erna maar 32 dagen! Nu zit ik weer op dag 18, maar bij mij is ook de angst dat ik PCOS heb. Ik heb ondertussen al veel ovulatietesten gedaan en nog nooit een positieve gehad. De laatste twee maanden ben ik maar eens gaan temperaturen, maar geen eisprong te vinden ondanks mijn ongesteldheid. Ook ik sta op het punt om naar de gyn te gaan, maar wacht deze cyclus nog even af. Ik weet hoe frustrerend het kan zijn en na 8 maand lijkt me dat je gerust een keer naar de huisarts mag gaan, want deze stuurt je gewoonlijk (bij mij en meer meiden op het forum) dan wel door naar een gyneacoloog. Dat er trouwens een eitje rijpt, zegt helemaal niets over of hij uiteindelijk ook springt! Sorry voor mijn lange verhaal, maar het kwam er zomaar allemaal uit
Pfff Wrummel,ook zo lekker lang moeten wachten dus :x half jaar Volgens mij ben ik wel recordhoudster met mijn 8 maanden hier,maar ik ben niet echt trots op die overwinning Je wordt er ook een beetje gek van,want je gaat steeds hoopvol naar het wc papier kijken of denkt bij elk steekje in je buik :zou het? Ik haat ongesteld zijn,maar ik ga nu geloof ik slingers ophangen als het een keertje zover is.Maar idd,dan ben je er vaak nog niet,zoals ik hier lees.. Blijft het weer maanden weg,of een ongesteldheid zonder eisprong. Ik wist ook niet dat dat bestond,maar dat heeft een collega van mij ;wel elke maand ongesteld maar geen eisprong. Hopelijk komt het snel goed met ons