Ja 8 maanden is zeker een record Ik vind het een beetje een eng idee om naar de gyn te gaan, omdat je dan eigenlijk in de medische molen terecht komt. Heb jij dat ook? Maar ik ben t nu ook wel zat en hoop dat we snel een beetje verder komen en ook een keer de mogelijkheid hebben om chagrijnig op t wachtbankje te zitten, omdat die twee weken zo lang duren
Ja ik kom normaal nooit bij de dokter,laat staan in een ziekenhuis.Dit is dus totaal ook niks voor mij,maar ik heb het idee dat als ik thuis wacht zonder hulp,ik over een half jaar nog niet ongesteld ben.Laat staan serieus kan beginnen.En volgens mij moet je als je in de medische molen gaat ook elke maand terug komen naar het ziekenhuis enz. en dat is ook lastig als je net als ik fulltime werkt.Je moet collega's dan ook op de hoogte gaan brengen enz enz. Maar ja ik laat jullie volgende week wel weten wat er gaat gebeuren als ik bij de dokter ben geweest.
Ik ben in mei 2012 gestopt met de prikpil dat was ook de maand waarin ik hem eigenlijk weer moest krijgen. Ik had aan de huisarts aangegeven dat ik graag zwanger wilde worden gezien mijn leeftijd (37) zei deze.....probeer het een half jaar lukt het niet gaan we je helpen. Een half jaar lang bleef mijn ongesteldheid weg. Wel af en toe klachten maar geen bloeding ofzo. Dus naar de ha geweest en doorverwezen naar de Gynaecoloog. Boedonderzoeken, inwendig onderzoek gehad alles bleek goed te zijn en aanwezig te zijn. Alleen zagen ze in mijn bloed dat het hormoon van de prikpil die de ovulatie tegenhoud nog erg actief was. Dus ben ik in maart dit jaar begonnen met hormonen prikken. Ik heb nu 2 x een rondje prikken gehad en ga morgen beginnen met rondje 3.....ik wordt nu wel ongi (helaas) Succes en idd gewoon door zeuren voor verwijzing naar de gynaecoloog.....zij kunnen meer dan de ha.
Hoi Tessel, Ik ben ook in september gestopt met de pil en ben als sinds Januari in het ziekenhuis! heb nu al 3 rondes clomid gehad omdat ik PCOS heb. Ik zou gewoon weer snel naar de dokter gaan en vragen om een doorverwijzing! bij mij ging het allemaal zo snel omdat ik vroeger ook nooit ongesteld werd!
twinkeloogje balen zeg,en door je leeftijd voel je natuurlijk nog meer haast!! Gelukkig was alles wel goed verder en kwam het echt nog door de prikpil,maar het blijft vervelend natuurlijk. en Love2011 dat vroeg de dokter ook meteen aan mij,hoe het voordat ik aan de pil was met mijn ongesteldheid was.En toen was het wel redelijk regelmatig,daarom laat ze mij wat langer lopen als bijv jou natuurlijk.Ik heb donderdag de afspraak bij de dokter gemaakt en hopelijk hoor ik dan ook snel wat er aan de hand is en wat er gedaan gaat worden.Heb nu lang genoeg gewacht.Heb je bijwerkingen van de Clomid? Moet je dan elke maand naar het ziekenhuis terugkomen? En hoe zien ze eigenlijk dat je PCOS hebt?
Bij mij heeft het een jaar geduurd na de nuva ring en heb geen pcos soms duurt het wT langer... Hoe is je voedingspatroon? Over- en ondergewicht schijnen van invloed te kunnen zijn zei mijn ha...
Jeetje Tessel wat een verhaal. Ik hoop dat je afspraak komende week iets oplevert! Ik heb redelijk snel (relatief dan) primolut van de ha gekregen omdat ik ook niet ongesteld werd. Nu een maand later 'uit mezelf' ongesteld geworden. Ik hoop dat dat betekent dat m'n lichaam het vanaf nu zelf doet.
Jojo ik ben slank,maar niet dun.BMI is 20.8 Ik eet wel gezond volgens mij.Ik eet alleen niet veel vet en vlees,maar zou het daar aan kunnen liggen? Igone,dus bij jou heeft Primolut wel geholpen gelukkig!Nou ja tot nu toe dan,hopelijk word je volgende maand gewoon weer ongesteld.Dat vind ik dus wel een beetje zorgwekkend,dat ik ook Primolut kreeg,maar dat dat niks gedaan heeft.Tenminste,we zijn nu 2 maanden verder.Ik weet niet of dat dan meteen een 'slecht teken' is?
Nee dat zal het dan niet zijn. Alleen streng lijnen of ongezonde eetbuien kunnen je cyclus wat verstoren begreep ik. Misschien kan je wat natuurproducten proberen? Tarwekiemolie, teunisbloemolie en gember zijn goed voor je cyclus..
Bedankt voor de natuurproducten-tip,ik zal er eens voor kijken! Misschien is er toch wel een heel klein kansje dat het met mijn gewicht te maken heeft.Heb daar eerder nog niet aan gedacht,maar wie weet.Ik heb denk ik niet zo'n hoog vetpercentage.Ik sport ook een paar keer per week en let daarbij ook wel op mijn eten.Maar onderwicht heb ik niet,maar ik zal het toch eens noemen bij de dokter.
Poeh hey, lange cyclussen allemaal! Die van mij ook, oktober gestopt met de pil, na 101 dagen voor het eerst ongesteld. Na 100 dagen de huisarts gebeld, dag later ongesteld dus afspraak maar weer afgezegd, ook een kunst dus. Cyclus daarna op op 64 dagen en de derde nu op 51, gaat de goede kant op...maja wachten duurt zo lang he! Fijn te lezen dat ik nie de enige ben! Geeft troost. Jullie ook succes allemaal met ongesteld worden!
Bij mij duurde het 4,5 maand voor ik voor het eerst ongi werd. Toen een paar nepcyclussen met heel licht ongi, maar geen eisprong. Bij mij begon mijn cyclus zich pas en beetje te stabiliseren nadat ik DCI ben gaan slikken. In de tussentijd wel naar de huisarts geweest, eerste afspraak gehad bij een gyneacoloogg in het ziekenhuis. Inwendige echo waarop een pcos-beeld te zien was. Bloed laten prikken, manlief moest een potje inleveren. Een maand later weer een afspraak bij een fertilliteitsarts, waarbij we de uitslagen kregen en besloten om het eerst maar eens 9 maanden zelf te gaan proberen omdat mijn cyclussen zich stabiliseerden op 35-40 dagen en manlief zijn uitslagen ook niet heel slecht waren. Achteraf was ik alleen bij die afspraak al zwanger geraakt van dee eisprong die ik 4 dagen daarvoor had gehad. Dus nu nog ruim 1,5 week geduld voor we eindelijk de eerste echo krijgen. Alles bij elkaar heeft het bij ons een jaar met daarin maar 4 eisprongen geduurd. Heb niet alles gelezen, dus kan het gemist hebben, maar temperatuur je wel? Gaf bij mij namelijk veel inzicht dat ik 'nepcyclussen' had zonder eisprong.
Lets,wat een toeval zeg van die dokter je hebt idd nog lange cyclussen,maar er zitten steeds minder dagen tussen,dus hopelijk zet het zo door! Inderdaad fijn om te lezen dat je niet de enige bent.Je hoort om je heen altijd alleen maar verhalen van 'meteen zwanger' en dat ben je zelf nog niet eens een keertje ongesteld geweest,dan denk ik je ook van ...what's wrong with me Maar hier lees je dus anders ja Akb3 Wat is DCI ? Gefeliciteerd trouwens..!! Goed om te horen dat het ondanks een slechte start,toch nog 'snel' kan gaan !! Ik weet niet of dat temperaturen op mij sloeg,maar dat heb ik nog niet gedaan,omdat ik toch nog geen dag ongesteld ben geweest.Dus volgens mij heeft het dan geen nut omdat ik dan toch geen eisprong heb? Tenminste...dat lijkt me?
Ik ben in mei 2012 gestopt met de prilpik, na 5 maanden pas weer ongesteld geworden. En daarbij is ongesteld een groot woord; het was af en toe een blindinkje. Eigenlijk pas vanaf januari dit jaar een regelmatige cyclus!
Ennairam,gelukkig heb je inmiddels een regelmatige cyclus.Maar dat heeft dus ook bij jou lang geduurd!Als ik dit allemaal van tevoren geweten had,was ik wel een jaar eerder gestopt met de pil. En zo denken de meeste er denk ik over bij wie het nu allemaal maanden wegblijft.Maar ja....als je alles van tevoren weet
Inderdaad!! De HA gaf bij mij trouwens aan dat het vaker voorkomt dat de cyclus moeilijk op gang komt bij vrouwen die de prikpil hebben gebruikt. Ik heb zelf vanaf m'n 13de de pil geslikt en vanaf m'n 16de ook doorgeslikt (ivm migraine). Dat schijnt ongeveer hetzelfde verstorende effect te hebben.
@Tessel DCI is D-Chiro-Inositol. Als je het op google opzoekt vind je al vrij snel een NL website met info erover. Ik heb voordat ik begon er eerste erg veel info over gezocht incl. de wetenschappelijke artikelen. Is wel redelijk prijzig, maar omdat ik ook last had van acné en haaruitval na het stoppen (slikte de Diane al 8 jaar ivm acné), vond ik het wel de moeite waard om te proberen. Binnen een paar weken viel het echt anderen op dat de acné minder was, haaruitval was stuk minder en m'n cyclus werd ook stabieler. Laatste kan toeval zijn, maar als vrij testosteron vermindert, heeft dat natuurlijk ook invloed op je eisprong. Volgens onze fertiliteitsarts waren namelijk naast je huid ook eierstokken erg gevoelig voor vrij testosteron. En over temperaturen heb je inderdaad gelijk. Daar kan je inderdaad pas mee beginnen zodra je ongi wordt. Kan het je wel aanraden zodra er iets op gang komt, want het geeft je erg veel info over je cyclus.
Hmm... zal dat het bij mij dan nog kunnen zijn, die verrekte prikpil..? Maar die heb ik vorig jaar januari niet meer gehaald, maar overgegaan op de gewone pil, ik neem aan dat die prikpil dan wel uitgewerkt is... Liefs,
Lets inderdaad,vroeger was je altijd bang om zwanger te raken en nu ben je bang dat je nooit eens zwanger wordt AKB3 misschien dat ik die DCI ook nog wel een keer ga proberen.Heb sinds stoppen met de pil ook veel last van puistjes op kin.Haaruitval dan weer niet.. Igone/AnaLeigh Ik lees hier ook veel over de prikpil dat het dan langer duurt voordat je ongesteld wordt..die had ik trouwens zelf niet,ik had die normale microgynon 30 .Ik moet er ook wel bij zeggen dat ik hem ook vaak doorslikte.(om de keer)